Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drogerie Droxi kupuje německý řetězec Schlecker

Síť drogerií Droxi mění majitele. Všech 130 prodejen Droxi kupuje podle informací MF DNES německý drogistický řetězec Schlecker. Ten měl v Česku dosud devatenáct prodejen, hlavně v pohraničí. V Německu je to ale největší drogistický řetězec, má více než 10 tisíc obchodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Speedy

Žasnu co je tady chlapů, co se vyznaj v drogeriích. Mě je srdečně jedno do jaký jdu, hlavně když je nejblíž, všude stejně prodávaj jedny a ty samý shity, takže to neřeším.....

0/0
14.11.2006 9:36

sláva Schleckeru

sláva Schleckeru

.!!!!!!!!!!!!!!!!!!sláva Schleckeru

0/0
13.11.2006 16:42

Paravan

Růžový Lašák cenzuruje příspěvky zaměstnanců ČSA !!

http://ihned.cz/c4-10070860-19737070-001100_d-sef-csa-chce-usporit-na-platech-pilotu

0/0
13.11.2006 13:34

Tomas

Hm, další lepší obchod fuč...

Takže z Droxi drogerií bude hrůza typu Rossmann??? ;-€Rv

0/0
13.11.2006 11:34

Papa

Re: Hm, další lepší obchod fuč...

Rossmann je luxus, Schlecker je diskont !

0/0
13.11.2006 11:37

Heralik2

Re: Re: Hm, další lepší obchod fuč...

Tak tam nebudeme chodit a je to:-)

0/0
13.11.2006 11:56

Tomas

Re: Re: Hm, další lepší obchod fuč...

jj Schlecker je diskont, to je fakt, ovšem nazývat Rossmanna luxusem no nevím... aspoň jak znám Rossmann já, tak mi ty prodejny moc sympatické nejsou.

0/0
13.11.2006 13:19

Jerry Seinfeld

Co je a co neni luxus

Takze vy mate pocit, ze zda je prodejna luxusni se urcuje podle toho, jak vam osobne je zrovna tenhle jeden obchodni retezec sympaticky?

0/0
13.11.2006 15:04

Tomas

Re: Co je a co neni luxus

To jsem nenapsal. Ale jestli někdo tvrdí, že Rossmann drogerie jsou luxusní prodejny, tak by mě zajímalo kde na to přišel. To by opravdu musely vypadat jinak. Jistě, ve srovnání s tvrdým diskontem jsou zcela na jiné, lepší úrovni (stejně jako supermarket s potraviny oproti diskontu typu Lidl). Ale luxusní? To asi ne, stačí se podívat na jejich interiéry, letáky, web - luxusní řetězec by to dělal zcela jinak.

0/0
13.11.2006 19:17

Jerry Seinfeld

Shodneme se

Tak to se shodneme. Rossmann je luxus jen v porovnani se Schleckerem, jinak je to takova bezna stredni trida. Verim, ze Schlecker pomuze snizit marze drogistickeho zbozi a pomuze udrzet inflaci v teto polozce na uzde.

0/0
13.11.2006 19:30

Jerry Seinfeld

Co je to Schlecker

Schlecker je asi nejtvrdsi diskont na evropskem drogistickem trhu, vubec se neda srovnavat se soucasnymi ceskymi Droxi/DM/Rossmann (stredni nebo vyssi cenova uroven i sire sortimentu). Je to neco jako Lidl nebo Penny Market v potravinach, mozna jeste o neco ostrejsi. Uvidime, zda prevezmou ceske Droxi i nemecky zpusob fungovani Schleckera.

0/0
13.11.2006 12:55

al

Re: Co je to Schlecker

bohužel nepřevzali ty tvrdý konkurenční ceny, ale mají ty český předražený

0/0
13.11.2006 12:58

Jerry Seinfeld

Trochu predcasne...

Jak to muzete vedet, jake bude mit v CR Schlecker ceny, kdyz jeste nic poradne neprevzali??? A proc mate pocit, ze jsou ceske ceny "predrazene"?

Podle sverazne logiky: "vse, co mam platit, je uz ze zasady predrazene, protoze ja bych chtel vsechno zadarmo"?

0/0
13.11.2006 13:02

al

Re: Trochu predcasne...

no ono už tady pár prodejen je a drogerie je tady předražená, myslete si co chcete

0/0
13.11.2006 15:17

Jerry Seinfeld

Re: Re: Trochu predcasne...

Jojo, "myslete si co chcete", to je hodne vecna a konkretni argumentace. ;-)

0/0
13.11.2006 15:22

al

Re: Re: Re: Trochu predcasne...

tak se koukněte na www.schlecker.de a porovnejte to s cenama tady v čr a pak se pojďte bavit. Jen upozorňuji, že je 1euro 28kč a ne 40-80Kč, kolik vám vyjde při přepočtu cen tady a tam. Sna už mám konkrétní argumentaci 

0/0
13.11.2006 15:31

votomtoje

Re: Re: Re: Re: Trochu predcasne...

Jenže nejvíc budou plakat dodavatelé. Ty teď Schlecker pěkně zařízne. Schlecker nemá zatím v ČR bůhvíjaké zisky, protože neměl vyjednávací sílu.

0/0
13.11.2006 15:38

Jerry Seinfeld

Zariznuti dodavatele

Mate pravdu, cesti dodavatele se Schleckera dost boji, pri vyjednavani je mimoradne tvrdy. Ale vydelame na tom my, spotrebitele, takze 3x slava Schleckeru!

Pokud vyjednavanim dejme tomu s Beiersdorfem dosahnem Schlecker slevy 100 tisic, tak sice nemecky vyrobce ztrati 100 tisic, ale i kdyz si Schlecker necha 50 tisic, porad dalsich 50 tisic se rozdeli na levnejsi kosmetice Nivea mezi nas, spotrebitele. To je dobra zprava.

0/0
13.11.2006 16:32

Tomas

Re: Zariznuti dodavatele

Jestli na tom budeme vydělávat my spotřebitelé podobně jako teď "vyděláváme" na levných privátních Tesco výrobcích, tak se opravdu máme na co těšit. Kvalita půjde rapidně dolů jako je tomu u potravin u většiny výrobků privátních značek a jediný kdo vydělá, bude obchodník.

0/0
13.11.2006 19:21

Jerry Seinfeld

Vydelavame i my

Cisla inflace za poslednich 5 let vas usvedcuji z hrubeho omylu. Vydelavame my, a to velmi nizkou inflaci, zejmena v oblasti cen potravin a dalsich zakladnich potreb. Neco podobneho ocekavam i od nemeckeho retezce, protoze on opravdu ma silu byt hybatelem trhu.

0/0
13.11.2006 19:29

votomtoje

Re: Vydelavame i my

Ano my jako spotrebitele vydelame, souhlasim s vami - slava Schleckeru. Jenom bych doplnil, ze nejenom Nivea asi zlevni;-D. To budou jina jednani nez s amaterama z Droxi.

0/0
13.11.2006 20:35

Jerry Seinfeld

Bude mazec

No, v Droxi nebyli nakupci az tak amateri. Ale Schlecker svou nakupni silou je uplne nekde jinde a pokud bude neco pro cesky trh nakupovat skrz nemeckou centralu, o prekvapeni nebude nouze :-)

0/0
13.11.2006 21:26

Tomas

Re: Vydelavame i my

Souhlasím s tím, ovšem druhá věc je, kde všude se nízká inflace projeví. Bohužel to není jen u ceny jako takové, ale začíná to jít do kvality. A v některých obchodech (myslím teď potravinářské) to je sakra vidět. A omezuje se výběr - na jedné straně "levné" privátky a na straně druhé značkový výrobek, ale cenově poměrně vysoko. Střední cenová kategorie z regálů mizí.

Často mi to přijde tak, že se uměle v řetězcích tlačí nahoru ceny značkových věcí, aby ti "blbci" co chtějí kvalitní výrobky zaplatili tučnou marži a zároveň se vyšší cenou značkových produktů podpořil prodej těch privátek, aby tam byl opticky vyšší cenový rozdíl. Stále častěji pozoruji, že menší prodejci, kteří nejsou součástí žádné nadnárodní sítě, mají na značkových věcech lepší ceny než např. Hypernova, Tesco atd.

Abych se vrátil k tématu drogerie - v každém případě bude zajímavé sledovat jejich vstup na trh a co to udělá s trhem a cenami.

0/0
14.11.2006 0:53

Jerry Seinfeld

Zajimave otazky

Otevrel jste zajimave otazky.

Ke kvalite levnych vyrobku: mezi laiky je o tom hodne diskuzi, jednoznacny zaver ale neni mozny. Ve spotrebitelskych testech (i na iDnesu je jedna takova rubrika) nektere levne vyrobky skonci na chvostu, jine se smele rovnaji vyrazne drazsim, znackovym vyrobkum.

Zda z regalu mizi "stredni kategorie" vyrobku (jak ji vlastne definovat?) je take velmi spekulativni otazka. Jak poznate "stredni kategorii" rohliku? A samponu? Atd. Takze tvrdit, ze takove vyrobky z regalu mizi, je minimalne odvazne.

A ze by meli mensi prodejci obecne lepsi ceny znackovych vyrobku nez ti drazsi, to bych si netroufal tvrdit - subjektivni pocit je zavadejici. Pred dvema lety jsem videl neverejne srovnani cen v drogistickem znackovem sortimentu a male prodejny (vcetne ceske site-nesite Teta) byli podle druhu vyrobku v prumeru o 5-25% vyse, nez velke retezce.

0/0
14.11.2006 7:23

Tomas

Re: Zajimave otazky

Je jasné, že jednoznačný závěr možný není, sám mám některé výrobky pod privátními značkami, které si rád koupím. A stejně tak u "značkových" výrobků jsou věci, které už raději nekupuji - zejména podezřelé jsou výrobky typu "nové a lepší", "chutnější receptura", "nové složení" atd. Většinou to znamená zmenšení gramáže, nahrazení kvalitnějších surovin méně kvalitními. Vidět je to zejména u cukrovinek, pochutin apod. Ale obecně bych řekl, že u levných privátních výrobků je ten tlak na cenu poslední dva tři roky tak enormní, že se to prostě projevuje v kvalitě.

0/0
14.11.2006 12:06

Tomas

Re: Zajimave otazky

Střední kategorie - často výrobky menších firem většinou s regionální působností (i když to platí hlavně u potravin), jejich výrobky jsou většinou kvalitní, cenově právě někde uprostřed. Ovšem tohle z trhu mizí, protože na jedné straně tyhle firmy nemají prostředky na masivní podporu prodeje, marketing, zalistovací poplatky poplatky na letáky atd.  A když už v regálu jsou, tak řetězec často jejich cenu tlačí nahoru, aby nebyly velkou konkurencí pro privátku, takže už nejsou tak atraktivní pro spotřebitele, protože jejich cena se blíží silným značkám. Tohle je vidět např. v Tescu, Aholdu.

S těmi lepšími cenami - samozřejmě to neplatí vždy a všude, konkrétně u drogerie jsou rozdíly větší, jak píšete, např. když byla u nás ve městě otevřena právě Teta, tak ze zájmu jsem se šel podívat a opravdu nic moc. Vycházím z vlastní (subjektivní) zkušenosti s nákupu potravin - ve srovnání hypermarketu Hypernova a nedalekého soukromého obchodu spolupracujícím s Enapo.

0/0
14.11.2006 12:06

felciiik

Re: Trochu predcasne...

-no sice nic nepřevzali ale u nás v Liberci už před deseti dny svojí pobočku otevřeli ,takže můžu z vlastní zkušenosti říct ,nic moc:-(

0/0
13.11.2006 16:53

Pete

Re: Re: Co je to Schlecker

I zadarmo je drahý. řešení jsou dvě: víc makat a víc vydělat nebo míň spotřebovávat a utrácet. Ideální je kombinace obou, ta pak vede k blahobytu. Ani jedno neumí český lidi, který kupujou levný šunty, hlavně, že je toho hodně. Pak ty kšefty maj k něčemu vypadat.

0/0
13.11.2006 13:18

Pavel

Re: Re: Re: Co je to Schlecker

Nu hlavne ze ty umis kupovat predrazeny sracky a ses z toho celej odvarenej. Nakupovat blbe umi kazdej vul. A ani Nemci v tomhle nejsou kdovijaky borci. A to maji naskok. Takze klidek. Neni ostuda kupovat veci za jejich moralni cenu. Zbytek je vzdycky jenom predrazenej zisk.

0/0
13.11.2006 18:28

Jerry Seinfeld

Zajimave pojmy

Co to je "moralni cena" a co "predrazeny zisk"? :-D

0/0
13.11.2006 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.