Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

HN: Ztrátu ČSA by měly částečně zalepit platy pilotů

Na půl miliardy korun odhaduje Radomír Lašák ztrátu Českých aerolinií. Do stejné výše se přitom vyšplhal i růst platů všech zaměstnanců. Proto by ČSA rády dosáhly pozastavení růstu platů klíčových zaměstnanců - zejména pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vmvanjan

Chce to změnit management,

takový natvrdlík je určitě schopen obrátit neradostnou bilanci ČSA. Jinak, kde se berou prachy na horentní výplaty, když má firma dluhy?

0/0
14.11.2006 10:37

Jerry Seinfeld

Re: Chce to změnit management,

Myslite, ze schopny manazer, ktery ma firmu dovest k prosperite, bude delat zadarmo? A navic, v mezinarodnim porovnani to zadne "horentni platy" nejsou. Ano, vy ani ja nikdy tolik brat nebudeme. Proc ale zavidet?

0/0
14.11.2006 10:59

Oliveira

Struktura ČSA

Problém ČSA je, že stále zaměstnává spousty lidí, kteří tam jsou spolu se svými návyky ještě ze starého režimu, což je 17 let po revoluci celkem zarážející. Protože je to státní podnik, tak je to jedno z jejich posledních útočišť, jinak by tam spousta lidí asi v dnešních podmínkách neobstála. Mimochodem budova ČSA, která sídlí v Kolejní ulici na Praze 6, je bývalá budova STB, jak příznačné. Je tam spousta lidí, kteří pracují v obchodním oddělení, neumějí většinou ani žblebtnout anglicky a prodávat už vůbec ne, takže katastrofa. Lašák to nemá vůbec jednoduchý, teď mu ještě ke všemu podkopává nohy ekonomický expert Tlustý, čímž rozhodně ke zlepšení situace nepřispěje, měl by si spíš více prostudovat strukturu ČSA a palčivé problémy.

0/0
13.11.2006 23:57

Jerry Seinfeld

Re: Struktura ČSA

Problem je, ze zamestnanci firmy (vy asi mezi ne take patrite) vidi vzdycky milion problemu ve vsech oddelenich okolo a u vsech ostatnich kolegu, jen ne u sebe a sveho oddeleni. Cim to asi bude? ;-)

0/0
14.11.2006 7:24

Comissario

Autopilot

Nevíte kolik berou autopiloti, když většinu letu odřídí oni? Ti běžní piloti s letadly prý jenom vzlétají a přistávají.

0/0
13.11.2006 17:53

Jupiter

Re: Autopilot

no a nezdá se ti, že vzlet a přistání jsou nejnáročnější na letu? Ach jo - tady to dnes jen kvete.

0/0
13.11.2006 18:27

Kojin

Lašákův plat 2 mil měsíčně !!!! růžový pán Mr Slinty

dobrá diskuse o ČSA a nejen Lašákovi

http://ihned.cz/c4-10070860-19737070-001100_d-sef-csa-chce-usporit-na-platech-pilotu

0/0
13.11.2006 15:33

Parabola

Re: Lašákův plat 2 mil měsíčně !!!! růžový pán Mr Slinty

2 mil měsíčně bez odměn ???? to si děláte srandu. Pánové z ČEZu a ČSA si z nás dělají takovouhle prrdel  (Y)

0/0
13.11.2006 15:39

Jerry Seinfeld

Zavist...?

Ze se vzrusujete anonymnimi vykriky... Kdovi, kolik bere doopravdy. A i kdyby bral 2 mil. mesicne, je to ve srovnani se stejne velkymi podniky jinde ve svete castka zcela primerena. Zavidite?

0/0
13.11.2006 15:56

Jupiter

Re: Zavist...?

Ono jde milí PR Jerry o to, že nelze nahoře žrát a mlaskat, mít hubu od omastku a tvrdit, že je třeba šetřit - nejlépe na platech těch dole - tedy jde to - ale člověk vypadá jako.....

Mimochodem - divil bych se, kdyby bral míň - proč by potom odcházel z ČEZu (a to snad Jerry víš, kolik si odnášel) - aby si pohoršil?

0/0
13.11.2006 18:13

Jerry Seinfeld

Zavist II.

Proc si myslite, ze napriklad 2 mil mesicne je "zrat a mlaskat"? Kdyby sel do srovnatelne velke firmy v zahranici, mel by daleko vice penez. Ano, pro vas osobne je to obrovska castka (a pro mne samozrejme taky), ale kdyz je spickovy manazer, tak proc by ne?

Je sympaticke, ze si v druhem odstavci sam vysvetlite, proc je (mimo jine) jeho mzda (je-li to zrovna tech 2M/mes.) primerena.

Ocenuji, ze mi vzdelany clovek jako vy tyka. Dekuji ;-)

0/0
13.11.2006 19:46

Jupiter

Re: Zavist II.

Jsem jen vesnický buran - snad mi odpustíte to tykání.   Problém je v tom, že odměny top managementu - zejména ve státních firmách jsou leckdy neadekvátní přínosu managera. Prioritou je dosadit svého loajálního koně odvádějícího desátek do stranické a jiné kapsy a někde hodně vzadu jeho odborná úrověň.  Také připadá do úvahy varianta trafiky - uklidit někam uplakaného ministra - příkladem je Tvrdík, který vybudoval půlmiliardovou ztrátu prosperující firmy a zadlužil ČSA svými megalomanskými plány na léta dopředu. Lidé, co si nejsou schopni ohlídat vlastní finance dělají v polostátních firmách finanční ředitele.  To je to, co mne štvě. U soukromé firmy je mi to jedno - nejsem akcionářem. U státní mi to jedno není, protože v tomto státě žiju a krmím ho ze svých daní (a ne zrovna málo).  

0/0
13.11.2006 20:02

Jerry Seinfeld

Prinos manazeru

Shodneme se v tom, ze vyber Tvrdika byl krok vedle, motivovany vice politicky nez obchodne (coz i Tvrdik sam priznal). Ale Lasak je pomerne schopny, tak proc by on nemel hodne penez? Koneckoncu i na predchozich mistech v soukromych firmach pracoval vysoko a za hodne penez. A ani se mi nezda, ze by zrovna on byl nejak vyrazne politicky angazovany.

A to pomijim otazku, ze i u statnich firem je nutno najmout spickove odborniky a holt se musime smirit s tim, ze pokud chceme do cela statnich firem schopne lidi, musime je zaplatit.

0/0
13.11.2006 21:31

melkor

Re: Prinos manazeru

No jo, ale podle nekterych PIIIP jsou spickovi odbornici jen v top managementu ;-€

Pak se nedivte, ze i ti dole, zvlast kdyz jsou obtizne nahraditelni, chteji take primerene penize.

0/0
14.11.2006 11:28

popok

Re: Lašákův plat 2 mil měsíčně !!!! růžový pán Mr Slinty

1) nikde nebylo ofiko řečeno, kolik Lašák bere. Mít jako zdroj jiné diskusní forum je k smíchu. To je to samé, jako kdybych tu napsal, že to jsou 4 miliony.

2) krizový management je vždy drahý a bývá dražší než management standardní. Jeden z důvodů je to, že tento musí dělat hodně nepopulárních rozhodnutí a za tuto "újmu" je třeba jej adekvátně zaplatit.

Můj názor: i kdyby ty dvě mega byly pravda, tak si je Lašák zaslouží.

0/0
14.11.2006 11:48

CZ

Divoši

Pamatuji, jak piloti před časem stávkovali s argumentem, kolik by za svou práci brali třeba v Anglii.Proboha tak ať tam jdou.Vždyť stejný platový rozdíl,tj východ a západ, se týká všech zaměstnaneckých kategorií, např.lékařů, instalatérů i pilotů.Tak proč jen oni obrovské  navýšení 14%?Čím dřív, tím líp, stejně na ně dojde. 

0/0
13.11.2006 14:52

popokatepetl

Re: Divoši

Souhlasím, dojde na ně určitě. Lašák není takový břídil jako Jára Tvrdíků, ten se s nimi mazlit nebude. Pilotům roční růst 14% určitě přeju, ale za předpokladu, že bude jejich zaměstnavatel ekonomicky zdravá firma. Za současných podmínek je to nereálné, to je matematika pro první stupeň základní školy.

0/0
13.11.2006 15:26

Jupiter

Re: Re: Divoši

Jde o to, proč by měli být piloti trestáni za hrubé chyby managementu pod vedením Tvrdíky. Proč by oni museli doplácet na zbytečné nákupy letadel věčně stojících na zemi a pod. Top management to zvorá, odejde s padákem a cálují to zbývající zaměstnanci.

0/0
13.11.2006 18:18

ygg

Re: Re: Re: Divoši

To je snadné....protože pokud ČSA nesníží náklady a nedostane s ealespoň na nulu, tak skončí někde v háji.....a s nimi i ti piloti. Prostě, chtít takové nárůsty platů v podobné situaci je koledování si o průser....

0/0
13.11.2006 18:32

Jupiter

Re: Re: Re: Re: Divoši

No je dobré si uvědomit, kolik procent z nákladů dělají platy zaměstnanců a kolik setin promile z nákladů dělají mzdové růsty u pilotů. Pak je vidět, nakolik je to efektivní snaha ze strany Mr. Slinty a nakolik jen trapné gesto.  

0/0
13.11.2006 18:43

Jerry Seinfeld

Naproste pitominy

Vidim, ze prispevek za prispevkem perlite vice a vice :-) Maji-li 540 pilotu s prumernym platem rekneme 80 tisic mesicne, tak to je na mzdovych nakladech astronomickych 700 mil. rocne (vcetne odvodu), a to pocitame jen piloty, nikoliv stovky dalsich pracovniku. Rocni narust 14% jest necelych 100 milionu. A to jsou ty vase "promile nakladu"? Vy jste ale hooodne zdatny poctar... ;-)

0/0
13.11.2006 19:54

danny44

Platy pilotů...

Platy pilotů "často nad 100 tis" mi vadí daleko míň, než platy posranců, včetně paušálů pro jejich podržtašky/deštníky, apod.... ti piloti MUSÍ odvést kvalitní práci....

Přidat k tomu "top-manežment" státních firem (vč. ČSA) a institucí, tak je peněz..... ale taky nezaměstnanejch 

0/0
13.11.2006 14:31

Jerry Seinfeld

Re: Platy pilotů...

Proc mate pocit, ze piloti CSA odvadeji nejak kvalitni praci? Usuzujete tak naivne jen proto, ze letadla nepadaji? To je naprosta samozrejmost. Jsou desitky dalsich ukazatelu kvality prace pilotu, ale o tech nevite.

To je stejne, jako kdybyste posuzoval praci obvodniho lekare podle toho, kolik mu umrelo za rok v ordinaci pacientu. Nebo kdybyste mel chvalit kazdeho manazera, kteremu dany rok nezkrachuje jim rizena tovarna. To je ta sladka naivita pohledu hospodskych "odborniku na vsechno".

0/0
13.11.2006 15:07

Jupiter

Re: Re: Platy pilotů...

Jerry - skoro to vypadá, že ty rozumíš všemu . Napiš ta kritéria pro práci pilotů a jak si v nich stojí naši piloti ve srovnání s konkurencí.  

0/0
13.11.2006 18:24

Jerry Seinfeld

Platy pilotu

Naopak - netvarim se, ze bych rozumel vsemu, na rozdil od kolegy. Pokud vas zajima, na cem mimo jine zavisi mzda pilota, mrknete treba sem: http://www.atac.ca/en/learn_to_fly/pilot_career_brochure.html

Jak si stoji nasi piloti s konkurenci nelze porovnat, protoze data nejsou verejne dostupna. Ale ja se na ne ani neodkazuji.

0/0
13.11.2006 19:49

goober

Víte komu poděkovat?

Milí piloti, poděkujte panu Tvrdíkovi, že jste teď ve ztrátě! ;-)

0/0
13.11.2006 14:29

krakra

Piloty

Piloty bych asi určitě okrouhal, každoročni 14 ti % růst - to je opravdu hodně, bejt pilot v ČSA je prostě super kšeft.

Dálková flotila je podle mě vizitka každé společnosti. Údajně jí tvořej 4 letadla Airbus 310, ty letadla maj prej už dost nalítáno, takže stejně dálková flotila klekne sama.

0/0
13.11.2006 14:15

alinek_2002

Re: Piloty

310 jsem taky letěla... normálka, žádné větší pohodlí jsem nezaznamenala... A za piloty stejně většinu "odřídí" autopilot...

0/0
13.11.2006 15:02

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Piloty

Podle předposlední a poslední věty hádám, že je madam buď bystrá blondýna nebo hóóódně blbá bruneta ;-)

0/0
13.11.2006 15:13

alinek_2002

Re: Re: Re: Piloty

pamatuj, že blondýny jsou většinou chytré protože největší blbky jsou mezi brunetama... Nicméně - co jsi svým příspěvkem chtěl říci?

0/0
13.11.2006 16:16

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Re: Re: Piloty

Chtěl jsem ti jenom jemně naznačit, že i pouhé dva řádky o člověku mnoho vypoví ;-)

0/0
13.11.2006 16:24

alinek_2002

Re: Re: Re: Re: Re: Piloty

O Tvé inteligenci napoví i slovo...

0/0
13.11.2006 16:25

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloty

Vzdávám se ... drtivě jsi zvítězila :-)

0/0
13.11.2006 16:41

babacho

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloty

Už se nestrapňuj, dostal jsiRv

0/0
13.11.2006 18:09

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Piloty

:-)

0/0
13.11.2006 18:32

alinek_2002

Re: Re: Re: Piloty

a pokud chceš vysvětlit, co jsem chtěla říct svým příspěvkem: Pohodlí - na delší lety by měla být letadla vybavena trochu jinak než na krátkodobé lety.

A autopilot? Udělá dnes za piloty většinu práce. Proto je nárůst platů u pilotů těžko vysvětlitelný. Jasně - mají zodpovědnost. Ve finále, když se něco stane, je to jen málokdy chyba pilota...

0/0
13.11.2006 16:24

pekelně masitý Higgsův boson

Re: Re: Re: Re: Piloty

ad pohodlí) Tak lítej ve first class ... :-)

ad autopilot) Nejvíc jasno mají vždycky lidi, co prd vědí ;-)

0/0
13.11.2006 16:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.