Diskuze

Soukromý rychlík do Ostravy v prosinci nevyjede

Konkurence pro rychlovlaky Pendolino se odkládá. Od 10. prosince měly na trase mezi Prahou a Ostravou jezdit rychlíky RTexpress. Společnost Railtrans je ale musela zrušit. Nezískala totiž od státu potřebná povolení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Franta Lopata

30. 11. 2006 10:37
Kdopak to asi blokuje

Rv

0 0
možnosti

nomo

30. 11. 2006 10:50
Re: Kdopak to asi blokuje

Ti samí, co blokovali schválení Pendolina...

0 0
možnosti

ouagadougou

30. 11. 2006 11:04
Re: Re: Kdopak to asi blokuje

a jestlipak bude stejná politická vůle, aby nasazení lokomotiv nebylo zbytečně bráněno jen kvůli jakési bezpečnosti provozu?

0 0
možnosti

Frantakybic

30. 11. 2006 11:31
Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

Kvůli jakési bezpečnosti provozu? Koukám, že co Čech, to odborník opravdu na všechno. Kdyby vás tak chtěl takový vlak třeba přejet na přejezdu, který se správně neuzavřel, chytráci.

0 0
možnosti

ouagadougou

30. 11. 2006 13:14
Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

nepochopil. jde o to, že pendolíno mělo stejné problémy, ale nechali ho projít.

0 0
možnosti

Frantakybic

30. 11. 2006 13:24
Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

No já vím jen to, že PODSTATA těch problémů byla stejná. Ale pochybuju, že je stejná i VELIKOST toho problému. Jelikož má pendolíno menší výkon motorů než ty lokomotivy, tak si umím představit, že může být docela velký rozdíl v tom, o kolik ty normy překračují. Ale rád se od tebe nechám poučit.

0 0
možnosti

ouagadougou

30. 11. 2006 14:03
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

podstata problému je v tom, že jednou se dělají psí kusy, aby pendolíno prošlo, podruhé se jede striktně podle předpisů. je to stejné, jako když putin zavře chodorkovského za daňové nedoplatky a svým věrným stejný přečin velkoryse přehlíží. jestli někdo překračuje normy - ať málo nebo hodně, to je přeci jedno. stát mají oba.

0 0
možnosti

drevak_patlak

30. 11. 2006 14:16
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

Já nejsem elektrotechnik, ale pochopil jsem to tak, že norma se kvůli Pendolinům upravovala tak, aby byla stále bezpečná. Stará norma definovala pouze trvalý maximální rušivý proud, zatímco nová norma ho povoluje i překročit, za předpokladu, že toto překročení trvá tak krátkou dobu, aby nedošlo k přitažení relé kolejového obvodu. To by totiž mělo za následek, že by se kolejový obvod s vlakem tvářil jako volný a umožňoval např. pustit do něj další vlak. Pendolino s novým kompenzátorem tuto novou normu oficiálně splňuje, alespoň na to má štempl od drážního úřadu.

Jiná otázka pochopitelně je, zda by tato norma nemohla být bezpečně měkčí, aby jí vyhovělo více vlaků. Ale o tom nemám ani ponětí, chtělo by to nějakého odborníka.

Úplně jiná věc je ale ta, že byla politická ochota tyto úpravy normy kvůli Pendolinu ČD vůbec dělat, zatímco pro soukromníka se nikdo nepřetrhne.

0 0
možnosti

nomo

30. 11. 2006 23:46
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

No pokud se nepletu, tak norma je 100mA (krátkodobě až 200mA). Mašinkz od Siemensu překročilz tento limit o 40mA, což je 40%...

0 0
možnosti

hbf

1. 12. 2006 10:21
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdopak to asi blokuje

Sí sí, jenže výhoda pendolína byla v tom, že má motory rozstrkané do mnoha podvozků pod celou soupravou a tudíž ty motory mají mnohem nižší výkon a tudíž indukují mnohem méně.

Siemensí mašina má silné motory toliko ve dvou podvozcích, pročež za plného výkonu indukuje mnohem víc.

Ač Railtransu nesmírně fandím, myslím si, že po problémech s pendolíny měli tyto problém očekávat a měli se od mašin s asynchroním pohonem držet v uctivé vzdálenosti.

0 0
možnosti