Diskuze

Líh bude v benzínu až za půl roku

Kvůli biopalivům, která mají začít příští rok tankovat všechna auta, se loni mezi podnikateli střílelo a uplácelo. Letos se hrozilo, že lihovary a rafinerie zkrachují, jestli nebudou dotace. A výsledek? Vlastně se nic nezmění. Biolihová bublina, zdá se, splaskla a zbyl jen zmatek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kuba.s

16. 12. 2006 17:10
fritovaci olej

Lidi nemate nekdo navic trosku pouziteho fritovaciho oleje??

0 0
možnosti

Repelent

16. 12. 2006 9:16
To je skvělá zpráva

Původně jsem si myslel, že budou míchat benzín do líhu. To by se asi nedalo pít. ;-€

0 0
možnosti
JP

Jyrka Paropupek

15. 12. 2006 10:07
...

Ať jdou s unií už do řitě (Y)

0 0
možnosti
FH

Darik

15. 12. 2006 18:19
Re: ...

POZOR: Neni to az tak vymysl EU - jak je to prezentovano. Ve smernici je, ze ma stat zajistit aby bylo urcite procento prodanych pohonnych hmot zalozena na jinem nez ropnem zaklade. Povinne pridavani uvedeno neni - dalo by se to resit napriklad vylozene bionaftou, nebo palivem pro zazehove motory zalozenem na jinem zaklade.

Takze se ze strany CR jedna opet o manipulaci s obcany a uvadeni je v omyl.  

0 0
možnosti

Karel

15. 12. 2006 9:50
Co to je za výmysl?

Pokud se měla cena benzínu s přimícháním 5% biolihu zvýšit o cca. 1Kč, tak to ten biolíh bude mít cenu zlata. Jinými slovy, pokud pouhých 5% nahradím něčím, co dokáže tolik zvýšit cenu, musí být cena příměsi několikrát větší. A to se vyplatí. :-/

0 0
možnosti

Smějící se bestie

15. 12. 2006 10:03
Re: Co to je za výmysl?

Vychází mi litr na zhruba 50 Kč. Zlato je dražší, ale stejně nechápu, co to má za význam? Snad jedině pro zkurwystát, že na DPH vyždíme z lidí zase víc peněz...

0 0
možnosti
MS

miro_22

15. 12. 2006 8:15
k čemu je to dobré

Může mi někdo vysvětlit k čemu je dobré přidávat ten líh do benzínu, když pominu dobrý obchod podporovaný státem?

0 0
možnosti
MB

buxus

15. 12. 2006 8:44
Re: k čemu je to dobré

Z technického hlediska má etylalkohol vyšší oktanové číslo (108), než většina uhlovodíkových složek běžného autobenzínu. Na druhé straně má nižší výhřevnost (energetický obsah), horší vlastnosti při studeném motoru a protože jde polární rozpouštědlo (uhlovodíky jsou nepolární) může docházet k narušování některých materiálů palivového systému. Jenže - do 5% obsahu etanolu v autobenzínu jsou všechny tyto vlivy zanedbatelné. Takže jde o obyčejnou akci na podporu zemědělců, jakou zavedl ministerský předseda Švehla již za prvé republiky (tehdy se míchal etanol do úrovně 5%).

0 0
možnosti

tlustej

15. 12. 2006 8:00
Jezdíme po dálnici na svuj pohon

Více na:http://usti.blog.cz/0612/kolem-po-dalnici-d-8-predcasne-otevrena

0 0
možnosti

ppetr1

15. 12. 2006 1:28
ZEMAN MEL PRAVDU

Na celý český trh přitom bude při dvouprocentní směsi potřeba jen 40 tisíc hektolitrů lihu. -  to snad ani neni mozny.jsou ti novinari hovada,nebo mel ten Zeman pravdu !!!!!!!!!

kdyz to tak pocitam,ze v republice je zaregistrovano cca 5 mio automobilu,tak pri ty novinarsky spotrebe by kazde auto mohlo natankovat jen 40 LITRU benzinu za rok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to mnozstvi jen ja projedu behem 14 dni

0 0
možnosti