Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency: Sazby mýtného jsou diskriminační

Na antimonopolní úřad míří další stížnost kvůli elektronickému mýtnému. Provozovateli dálkových autobusových linek Student Agency se totiž nelíbí, že na třínápravové autobusy se vztahuje o 70 procent vyšší mýtné než na dvounápravové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

Proc maji autobusy platit mytne?

Jaky je vubec duvod pro to aby autobusy platili mytne? Je to v podstate jenom dalsi dan kterou zaplati obcane.

Pan Simonovsky to v jednom rozhlasovem poradu zduvodnil jako zachovani konkurenceschopnosti zeleznice, coz je tedy argument jako prase.

Nemelo by byt v zajmu vlady zatezovat osobni hromadnou dopravu co nejmin? A bez ohledu na to jestli je to autobus nebo zeleznice.

0/0
21.12.2006 15:09

Qescob

Něco mi říká...

že žlutá kráva od Student Agency bude těžší než běžná "karosa". proto tu stížnost podávaj takto pochybně formulovanou (počet náprav), místo toho, aby rovnou řekli ty kg. Vím, že největší "karosa" má asi 18t. O žlutém busu (kterej se šroubuje různě po celý evropě) žádný informace nemám... možná to nemá ani technický list...:-)

0/0
20.12.2006 11:22

Navsteva

Blbost

Podnet k antimonopolnimu uradu je nesmysl. To by za chvili majitele naftovych aut si mohli stezovat, ze pri stejnem vykonu motoru plati kvuli vetsimu objemu motoru vyssi povinné ruceni.

0/0
20.12.2006 10:53

Hlína

Re: Blbost

Ja bych tuhle myslenku rozvedl: to by si za chvili majitele vubec mohly stezovat ze se povinne ruceni plati podle obsahu motoru. Proc mas za Golfa s 1,4 platit mene nez za Golfa s 2,0? A proc mas za auto A s naftovym motorem 2,5 litru a vykonem 100 koni platit vic nez za auto s benzinovym turbomotorem 1,8 l s vykonem 150 koni ... atd ... nekonecne kolecko. Mas pravdu, navstevniku !

0/0
20.12.2006 12:10

Hlína

Re: Re: Blbost

mohly = mohli ... kdybych si to po sobe precetl :-(

0/0
20.12.2006 12:10

Tomas

Mýtné

Mýtné pro autobusy v současné výši je naprosto nesmyslné, protože ve svém důsledku povede zase k dalšímu přesunu cestujících z autobusů do aut, budou dražší jízdenky (a ne jen na dálkové spoje jezdící po dálnicích, jak si většina cestujících myslí). Takže místo podpory veřejné dopravy dělá stát přesný opak. A také povede k omezení konkurence v autobusové dopravě, protože na některé trasy se dopravci raději vykašlou, když už nemají plně obsazené autobusy. Což o to, trasy Brno - Praha se to asi nedotkne, ale na trasách do menších měst, kdy spoje na Prahu jezdí obsazené třeba jen z poloviny, to už poznat půjde.

0/0
19.12.2006 18:41

Trepik

???

A není náhodou koncept dálničních poplatků znám už nějakou dobu? Proč si stěžují až teď????

0/0
19.12.2006 17:24

SMIL

Re: ???

Protože mají pravdu, dělá se to kvuli kamionum a ne kvuli hromadné dopravě, navíc se do teď nevědělo že se to bude vztahovat i na busy! Hovada jsou naši politici!

0/0
19.12.2006 17:48

dave

hmmm

a proč má ten autobus tři nápravy? aby prodaly víc pneumatik nebo protože je vetší a je potřeba víc rozložit sílu?

0/0
19.12.2006 16:57

vymrzovac

Re: hmmm

odhadoval bych,že má to nižší zatížení na nápravu-méně se ničí silnice.Zároveň to má na zadku dvojnásobnou styčnou plochu s vozovkou,což se projeví např. při brždění a při jízdě za ztížených podmínek

0/0
20.12.2006 8:27

VitaminS

Jednoduchý

Holt se žlutákům nevede, protože neobsadili letos asi dost atraktivních linek, navíc musí platit za použití dálnice místo někoho jiného, tak se logickystaví na zadní.

0/0
19.12.2006 15:57

Jyrka

Re: Jednoduchý

Zamysli se. Nemají náhodou pravdu? Platit víc za to, že méně poškozují dálnice? Čím více náprav, tím menší zatížení na jednu nápravu (nebo kolo, to je jedno) a tím menší poškozování dálnice.

0/0
19.12.2006 16:45

poslanec_termit

Re: Re: Jednoduchý

PŘESNĚ TAK

0/0
19.12.2006 16:55

Majkl

Re: Re: Re: Jednoduchý

Tirák, co má 18 náprav by pak platil o to méně? Asi to není jen podle poečtu náprav, co?

0/0
19.12.2006 17:25

Jyrka

Re: Re: Re: Re: Jednoduchý

Pro ty pomalejší. Samozřejmě, že pokud by tirák měl 18 náprav a VÁŽIL TOLIK, CO AUTOBUS, tak by měl platil méně. Není důležitý počet náprav, ale zatížení na jednu nápravu.

0/0
19.12.2006 20:55

VitaminS

Re: Re: Re: Re: Re: Jednoduchý

Jenže tyrák s 18 nápravama a s hmotností jako bus se 2 - 3 je totálně zcesntá myšlenka, snad jen že by si chtěl podporovat gumárny :-) Náprav se vždy dává co nejmíň

0/0
20.12.2006 8:28

danny44

Re: Re: Jednoduchý

Jenže proč maj ty autobus víc náprav? Protože jsou o něco málo těžší - a se dvěma nápravama by na silnice vůbec nesměly.....

Navíc na tý třetí obvykle není "dvojitá pneumatika"...

0/0
19.12.2006 17:29

bajza

Re: Re: Re: Jednoduchý

Drtivá většina dálkovejch autobusů, co jezděj Praha-Brno, u Student Agency pak všechny, maj tuplák jenom na prostřední nápravě. Ta zadní ho nemá, protože je řízená, aby tak dlouhej bus mohl vůbec kloudně zatočit.

0/0
19.12.2006 19:14

VitaminS

Re: Re: Jednoduchý

A není to náhodou tak, že kdyby měl jen dvě nápravy, tak by bylo takový zatížení, že by na silnici ani nesměl? Nenapadá mě totiž jedinej důvod, proč jinak dávat na bus víc náprav než je nezbytně nutné - důvodem určitě není snaha dopravců dát vydělat gumárnám.

0/0
20.12.2006 8:26

lolek77

Re: Jednoduchý

To je ale blbá úvaha. Dali jsme rakouské firmě a Šimonovskýmu vydělat a teď se na to budou skládat občané tohoto státu, kteří jezdí MHD. Do zadku s mýtným i vládou, která tuto zlodějinu vymyslela.;-€

0/0
20.12.2006 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.