Diskuze
Firma nabízí lehčí autobus, mýtné neplatí
Děkujeme za pochopení.
danny44
Dálnice a "místní" doprava
Proč dopravci argumentují "místní" dopravou (dopravní obslužností) když se jedná o mýto na dálnicích - kolik MÍSTNÍ dopravy jezdí po dálnici?????
A to je problém "místní" autobus od mýta osvobodit, stačí jen kontrola, třeba namátková zato s pokutou, která by se nevyplatila riskovat....
Mladá Fronta na banány
Re: Dálnice a "místní" doprava
Každému jde o jeho peníze, autobusoví dopravci nejsou výjimkou.
Jasně, jen velmi malá část místní dopravy je aspoň částečně vedena po dálnici.
Osvobození kohokoli od výběru mýtného momentálně problém je. Stát se rozhodl, že firmě, která jej vybudovala nebude platit rovnou, ale že mu nechá podíly z vybraného mýtného. Pokud by chtěl nyní někoho z placení osvobodit, musel by mýtné za něj doplatit sám.
Mladá Fronta na banány
Suma sumárum
TFK03 bude od zítřka bojovat proto, aby stát nestrhávala za "externalitu" rekultivace ropných polí a my ostatní, aby stát autobusovým i železničním dopravcům nakašlal z výšky.
Když se nám to povede prosadit, bude benzín o 10 Kč levnější a na trhu přibude 80 tisíc vysoce kvalifikovaných železničářů hledajících práci.
TFK03
Re: Suma sumárum
Gratuluji k překonání rekordu v objemu blbosti vtělené do jediného příspěvku o 5 řádcích. Rekultivace je jednou z věcí, na něž mají spotřební daně teoreticky sloužit a sám jsem to označil za irelevantní.
Zkus se zamyslet. Jde ti to sice ztuha, ale já ti pořád věřím. Pokud "stát nakašle", jak rychle autem projedeš třeba D1? Pořád stejně rychle?
TFK03
FYI
http://www.szdc.cz/SZDC_soubory/Prohlaseni/CenovyVestnik_17_2005.pdf
Směrodatná je stránka 43 a dále. Praví se zde, že za přepravu po modernizované železniční trati zaplatí dopravce 70 Kč/1000tkm na účet státních SŽDC a 53 Kč za celý vlak na účet ČD za řízení provozu. Pro představu dodávám, že lokomotiva +/- 80 tun, naložený vagon +/- 70 tun.
U osobní přepravy jsou ceny nastaveny níže, ale taky dost drsné. Posuďte sami: vlak kategorie EC mezi Brnem a Prahou zaplatí 9500 Kč jen státu: 500 tun x 0,053 Kč/t, to máme nějakých 27 Kč/km. K tomu si vezmou svůj díl ještě ČD, které si účtují 9,23 Kč/km. Vzdálenost 255 km. Pokud jede nějakých 200 lidí, zaplatí jen za použití dopravní cesty skoro 50Kč. Proto je nějaké lkaní o "dvacce navíc" v autobuse trochu mimo.
Mladá Fronta na banány
Re: FYI
Tvůj modelový příklad počítá s tím, že vlak o 7i vagonech a lokomotivě, který veze 200 lidí se v železniční hantýrce nazývá plně obsazený.
Tak jo, už jsi nás přesvědčil. Osobní přeprava po železnici je ekonomický nesmysl. Nemusíš snášet další důkazy.
TFK03
Milý spořádaný občane...
...uniká ti jedna zásadní věc. Dálnice je statek, za nějž se má platit adekvátně jeho opotřebení. Pokud voláš po zrušení těchto regulací, patrně si neuvědomuješ, že bez státních peněz by žádná dálnice nestála. Najít totiž tak silného soukromého investora, který by zaplatil dálnici, je hodně těžké. A i ten investor by pak dopravce hodně podojil, zřejmě ještě víc.
Liberálismus je skvělý ekonomický přístup, ale nezaměňuj ho prosím s anarchií a přečůráváním pravidel pro fungování lidské společnosti. Pokud si třeba železniční dopravci musí krvavě platit dopravní cestu, zatímco jejich konkurence to dostává od státu doslova zadarmo, je to fér?
Ceassaro
Re: Milý spořádaný občane...
To je tak, kdyz je vyuzivani dalnice poskytovano za diskriminacnich podminek...osobaky neplati mytne, 12+ plati. Ani bych nic jineho necekal. S tim ze je dalnice vzacny statek naprostou souhlasim.
Sporadany_obcan
Další důkaz toho, že trh a soukromý sektor řeší věci lépe než stát
Blahopřeji výrobci k tomuto nápadu
Vůbec nejde o to, že možná na pár měsíců (než se úředníci proberou a změní předpis...) se někdo "ulije" z mýtného.
Jde o to, že se tu jasnozřivě ukazuje, jak hloupé a ekonomicky nepromyšlené jsou všechny ty úřednické regulace. čím méně jich bude mít stát ve své moci, tím lépe. Státní úředník jako správce obecních peněz je ta nejhorší varianta.
rudastraka
Re: Další důkaz toho, že trh a soukromý sektor řeší věci lépe než stát
jenze kdyz by busy byly osvobozeny, znamenalo by to zesloziteni, stat by jim musel dat vyjimku. a uz vidim jak dopravci si kupuji misto nakladaku autobusy, vyhodi sedacky, a pisek vozi v busu. bez poplatku
VitaminS
Rozdíl
Argument, že 38 míst místo 40 je málo, jak se vyjádřil v článku přepravce mi přijde trochu mimo. Já osobně zažívám buď linky, který jsou nacpaný tak, že poslední cestující je přilepený na předních dveří, nebo poloprázdný autobusy. V obou případech nikoho 2 místa nevytrhnou.
mpixel
Já myslím že je to v pohodě a fér.
A že se nejedná o žádný trik. Prostě lehčí autobus příliš nepoškozuje povrch dálnice, tak by měl být zvýhodněn. Ať se výrobci snaží nespotřebovávát na nové modely tuny oceli.
mpixel
Re: Já myslím že je to v pohodě a fér.
ještě lepší by bylo, kdyby to bylo více odstupňované.
Franta-z-Masny
.
Omlrt ze peknej zmrt....asi nepochopil, ze autobus zůstává úplně stejný, jen se papírově mění počet cesujících...což v případě poloprázdných autobusů ČSAD Liberec je stejně jedno.
Mladá Fronta na banány
Re: .
Do první silniční kontroly, nebo havárie. Překročí-li vůz nejvyšší povolenou hmotnost je to přestupek. Pokud řidič bus neubrzdí, má krom nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky na krku ještě další přitěžující okolnost.
Jinak stačí, že se v lednu poslanci naprdnou, limit hodí na 11,5 tuny a provozovatelé budou mít na krku na doživotí autobusy, které nebudou smět obsadit naplno.
Rejpal
Co můžeme posrat, to poserem.
Mám pocit, že ministerstvo dopravy by se mělo přejmenovat na ministerstvo sabotáží. To co tam vyvádějí s doprvními předpisy, mýtem, stavbou dálnic už nemá s normálním životem nic společného. Okamžitě zrušit a všem zaměstnancům alespoň na 5 let zakázat pracovat ve veřejném sektoru.
Jerry Seinfeld
Re: Co můžeme posrat, to poserem.
No, jste Rejpal, tak rejpate... Konkretnejsi pripominka by nebyla nez to, ze jste jaksi nazlobeny na cely svet okolo? Ale hrube vyrazy, ty vam jdou velmi snadno...
SocPredator
Re: No jo, jsme v Čechách
Ve státě, kde se byrokrati rozhodli zatížit mýtným hromadnou dopravu lidí za prací.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
Bývalý zápasník zachraňuje podniky recenzemi na TikToku. Jen jím, tvrdí
Americké restaurace, které čelí krachu kvůli nezájmu zákazníků, objevily nečekaného spasitele. Je...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Hibernace už bylo dost. Heineken je na cestě osvěžit britské hospody
Pivovarnický gigant Heineken oznámil, že plánuje znovu otevřít přibližně dvaašedesát svých hospod a...
Obchody, kavárny, zábava i motýli. Obchodní dům Máj se otevře 20. června
Obchodní dům Máj, který stavbaři od července 2022 rekonstruují, se lidem otevře ve čtvrtek 20....