- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč dopravci argumentují "místní" dopravou (dopravní obslužností) když se jedná o mýto na dálnicích - kolik MÍSTNÍ dopravy jezdí po dálnici?????
A to je problém "místní" autobus od mýta osvobodit, stačí jen kontrola, třeba namátková zato s pokutou, která by se nevyplatila riskovat....
Každému jde o jeho peníze, autobusoví dopravci nejsou výjimkou.
Jasně, jen velmi malá část místní dopravy je aspoň částečně vedena po dálnici.
Osvobození kohokoli od výběru mýtného momentálně problém je. Stát se rozhodl, že firmě, která jej vybudovala nebude platit rovnou, ale že mu nechá podíly z vybraného mýtného. Pokud by chtěl nyní někoho z placení osvobodit, musel by mýtné za něj doplatit sám.
TFK03 bude od zítřka bojovat proto, aby stát nestrhávala za "externalitu" rekultivace ropných polí a my ostatní, aby stát autobusovým i železničním dopravcům nakašlal z výšky.
Když se nám to povede prosadit, bude benzín o 10 Kč levnější a na trhu přibude 80 tisíc vysoce kvalifikovaných železničářů hledajících práci.
Gratuluji k překonání rekordu v objemu blbosti vtělené do jediného příspěvku o 5 řádcích. Rekultivace je jednou z věcí, na něž mají spotřební daně teoreticky sloužit a sám jsem to označil za irelevantní.
Zkus se zamyslet. Jde ti to sice ztuha, ale já ti pořád věřím. Pokud "stát nakašle", jak rychle autem projedeš třeba D1? Pořád stejně rychle?
http://www.szdc.cz/SZDC_soubory/Prohlaseni/CenovyVestnik_17_2005.pdf
Směrodatná je stránka 43 a dále. Praví se zde, že za přepravu po modernizované železniční trati zaplatí dopravce 70 Kč/1000tkm na účet státních SŽDC a 53 Kč za celý vlak na účet ČD za řízení provozu. Pro představu dodávám, že lokomotiva +/- 80 tun, naložený vagon +/- 70 tun.
U osobní přepravy jsou ceny nastaveny níže, ale taky dost drsné. Posuďte sami: vlak kategorie EC mezi Brnem a Prahou zaplatí 9500 Kč jen státu: 500 tun x 0,053 Kč/t, to máme nějakých 27 Kč/km. K tomu si vezmou svůj díl ještě ČD, které si účtují 9,23 Kč/km. Vzdálenost 255 km. Pokud jede nějakých 200 lidí, zaplatí jen za použití dopravní cesty skoro 50Kč. Proto je nějaké lkaní o "dvacce navíc" v autobuse trochu mimo.
Tvůj modelový příklad počítá s tím, že vlak o 7i vagonech a lokomotivě, který veze 200 lidí se v železniční hantýrce nazývá plně obsazený.
Tak jo, už jsi nás přesvědčil. Osobní přeprava po železnici je ekonomický nesmysl. Nemusíš snášet další důkazy.
...uniká ti jedna zásadní věc. Dálnice je statek, za nějž se má platit adekvátně jeho opotřebení. Pokud voláš po zrušení těchto regulací, patrně si neuvědomuješ, že bez státních peněz by žádná dálnice nestála. Najít totiž tak silného soukromého investora, který by zaplatil dálnici, je hodně těžké. A i ten investor by pak dopravce hodně podojil, zřejmě ještě víc.
Liberálismus je skvělý ekonomický přístup, ale nezaměňuj ho prosím s anarchií a přečůráváním pravidel pro fungování lidské společnosti. Pokud si třeba železniční dopravci musí krvavě platit dopravní cestu, zatímco jejich konkurence to dostává od státu doslova zadarmo, je to fér?
To je tak, kdyz je vyuzivani dalnice poskytovano za diskriminacnich podminek...osobaky neplati mytne, 12+ plati. Ani bych nic jineho necekal. S tim ze je dalnice vzacny statek naprostou souhlasim.
Blahopřeji výrobci k tomuto nápadu
Vůbec nejde o to, že možná na pár měsíců (než se úředníci proberou a změní předpis...) se někdo "ulije" z mýtného.
Jde o to, že se tu jasnozřivě ukazuje, jak hloupé a ekonomicky nepromyšlené jsou všechny ty úřednické regulace. čím méně jich bude mít stát ve své moci, tím lépe. Státní úředník jako správce obecních peněz je ta nejhorší varianta.
jenze kdyz by busy byly osvobozeny, znamenalo by to zesloziteni, stat by jim musel dat vyjimku. a uz vidim jak dopravci si kupuji misto nakladaku autobusy, vyhodi sedacky, a pisek vozi v busu. bez poplatku
Argument, že 38 míst místo 40 je málo, jak se vyjádřil v článku přepravce mi přijde trochu mimo. Já osobně zažívám buď linky, který jsou nacpaný tak, že poslední cestující je přilepený na předních dveří, nebo poloprázdný autobusy. V obou případech nikoho 2 místa nevytrhnou.
A že se nejedná o žádný trik. Prostě lehčí autobus příliš nepoškozuje povrch dálnice, tak by měl být zvýhodněn. Ať se výrobci snaží nespotřebovávát na nové modely tuny oceli.
ještě lepší by bylo, kdyby to bylo více odstupňované.
Omlrt ze peknej zmrt....asi nepochopil, ze autobus zůstává úplně stejný, jen se papírově mění počet cesujících...což v případě poloprázdných autobusů ČSAD Liberec je stejně jedno.
Do první silniční kontroly, nebo havárie. Překročí-li vůz nejvyšší povolenou hmotnost je to přestupek. Pokud řidič bus neubrzdí, má krom nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky na krku ještě další přitěžující okolnost.
Jinak stačí, že se v lednu poslanci naprdnou, limit hodí na 11,5 tuny a provozovatelé budou mít na krku na doživotí autobusy, které nebudou smět obsadit naplno.
Mám pocit, že ministerstvo dopravy by se mělo přejmenovat na ministerstvo sabotáží. To co tam vyvádějí s doprvními předpisy, mýtem, stavbou dálnic už nemá s normálním životem nic společného. Okamžitě zrušit a všem zaměstnancům alespoň na 5 let zakázat pracovat ve veřejném sektoru.
No, jste Rejpal, tak rejpate... Konkretnejsi pripominka by nebyla nez to, ze jste jaksi nazlobeny na cely svet okolo? Ale hrube vyrazy, ty vam jdou velmi snadno...
Ve státě, kde se byrokrati rozhodli zatížit mýtným hromadnou dopravu lidí za prací.