Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát vydělal na mýtném o miliardu víc, než čekal

Kamionoví dopravci zaplatili v roce 2007 na mýtném 5,57 miliardy korun. Výnos je o zhruba miliardu vyšší, než stát před rokem čekal, uvedl David Šimoník, zástupce firmy Kapsch, která systém postavila a pro stát spravuje. Elektronický mýtný systém v ČR funguje přesně rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

shadowboy

JIT?

ty chytraku, ale podla teba je dovoz komponentov cez no po zeleznici JIT, skus si prelozit toto spojenie do rodnej reci a mozno ti to dojde...tam uz sa musia pouzit "medzisklady", aby to bolo kam ulozit...ano aj v JIT su samozrejme "medzisklady" ale len male "buffery"...

0/0
2.1.2008 22:22

Modrous

Mýtné??

Kde jsou ti pisálci včetně idnes, kteří před rokem psali, jak je ten systém špatný a nefunkční. I "odborník"  Moos by měl raději tipovat sportku a nemíchat se do něčeho, čemu zjevně nerozumí.

0/0
2.1.2008 10:46

Andee

Re: Mýtné??

R^

0/0
2.1.2008 12:55

denydeny

Re: Re: Mýtné??

A vi vubec nekdo, kolik se vybralo drive, kdyz kamiony platili za dalnicni znamky a kolik stoji system dalnicni policie, kteri dodrzovani mytneho systemu kontroluji a kolik stoji rocne pouha udrzba "skod" po kamionech na zpoplatnenych usecich? 

0/0
2.1.2008 15:47

chemba

Stát inkasoval nabo vydělal 5,7 mld?

Něco jiného je tuším vydělat určitý objem peněz a inkasovat určitý objem peněz.Podle mě stát platil Kapschu za pronájem mýtných bran atd atd.Takže prosím kolik vlastně vydělal?

0/0
2.1.2008 8:58

tripik

Re: Stát inkasoval nabo vydělal 5,7 mld?

myslim ze se plati kolem 1mld kapschu -  tak doufam ze nekecam

0/0
2.1.2008 10:55

Andee

Re: Re: Stát inkasoval nabo vydělal 5,7 mld?

Kecáte oba... Kapsch to provozuje a platí státu domluvenou část. Takže stát od Kapsche dostal o miliardu víc, než se čekalo...R^

0/0
2.1.2008 12:55

Zlatka1

Doufám, že se to projeví

Doufám že se to projeví na opravených silnicích a ne v odměnách pro management.:-/

0/0
2.1.2008 0:59

wcbaba

Re: Doufám, že se to projeví

Myslím, že bude spravedlivě rozkradena vyvolenými

0/0
2.1.2008 8:03

m

Vydělal?

Tomu se říká obrat, víte? To co utržil od toho odečtete náklady, kapišto? Zisk je samozřejmě menší než když se jezdilo na dálniční známky. ;-D

0/0
1.1.2008 23:59

tripik

Re: Vydělal?

lzes ty maly kecalku....naklady jsou od zacatku jasny caa. 1 mld

0/0
2.1.2008 10:58

Tomáš Marný

Montovny a logistická centra...

Stejný vztah k inteligenci jako bolševici v 50. letech, ještěže to nejsou uranové doly Rv.

0/0
1.1.2008 21:39

Chmelař

to je dobře

 jen houšť, třeba to pomůže s přesunem dopravy na železnici.

 Pár haléřů v ceně přepravovaného zboží už mi nevadí, proti ostatnímu zdražování...

0/0
1.1.2008 19:42

Stíhací bombardér Havel

Re: to je dobře

Kdy troubové jako ty pochopí, že přeprava po železnici není jen o ceně.

0/0
1.1.2008 21:18

shadowboy

Re: to je dobře

no chcem vidiet ako by zeleznica zvladala systemy JIT...ak vypracujes taky projekt, tak aj nobelovku dostanes...

zeleznica je v sucasnosti velmi "neohrabana" a hodi sa naozaj len na prepravu velkych mnozstiev komodit jedneho druhu...taky plny vlak novych aut z automobilky to ano, ale chcem vidiet dovoz komponentov ku vyrobnemu pasu presne na cas po zeleznici...

ale zase napr RoLa a ine multimodalne systemy schvalujem a tie by sa mohli rozsirovat...

0/0
1.1.2008 21:27

Petr

Re: Re: to je dobře

Nevím, co je systém JIT, a nějak moc mi to nevadí. Faktem ovšem zůstává, že se po silnici vozí obrovské množství nákladů, a to úplně zbytečně. Ať mi nikdo netvrdí, že přepravovat cihly, barvy, laky, dřevo, uhlí apod. je nutné převážet po silnici. Zboží se nezkazí a je možné ho objednat s předstihem.

Boomu nákladní dopravy spíš podle mně nahrává neschopnost logistiků, pro které jsou kamiony nejjednodušší řešení...

0/0
1.1.2008 22:04

lobo

Re: Re: Re: to je dobře

JIT - znamena Just In Time, a presne to je odpoved na "Zboží se nezkazí a je možné ho objednat s předstihem."

objednat s predstihom ho samozrejme mozes, ale prave preto aby si nemusel skladovat hromady materialu a polotovarov sa pouziva system JIT- polotovary a material ti pride prave vtedy kedy ho potrebujes

0/0
1.1.2008 22:23

Andee

Re: Re: Re: Re: to je dobře

Úplně přesně by to mělo být Just ON Time, ale Japonci, který to vymysleli, nejsou moc silný v angličtině ;-)R^

0/0
2.1.2008 12:57

shadowboy

Re: Re: Re: to je dobře

ako uz tu spomenul "kolega", JIT je system just in time, teda dorucenie tovaru presne na cas, ktore v sucasnosti praktizuje vela najma tych vacsich spolocnosti a ked tam dopravca dostane od zakaznika toleranciu povedzme 1 hodina (su aj tvrdsie tolerancie), tak neviem ako by toto zeleznica zvladla.

ano, cestna siet je pretazena, tak v CR aj v SR, a takmer celej europe, ale pochop jednu vec...mna ako dispecera dopravyv zasielatelskej spolocnosti nezaujima to ze zeleznica je taka aka je, mna zaujima to, ze zakaznik si objednal prepravu 10t paletizovaneho tovaru X z A do B, kde je vzdialenost 1000km a chce to mat do troch dni tam...ja sa mozem na zeleznicu vykaslat, ked pomocou nej nie som schopny splnit poziadavky zakaznika a tym padom pridem o buduce zakazky...radsej si zavolam firmu, ktora mi posle navesovu supravu, nalozi a za dva dni je tam v pohode v klidku...

takze prosim ta neurazaj logistikov, oni (my) si len plnime robotu v ramci poziadaviek trhu...

0/0
1.1.2008 22:40

shadowboy

Re: Re: Re: to je dobře

a ak mi pride zakaznik, ze potrebuje dostat ja neviem 500t strku do mesiaca z A do B, tak jasne ze si nebudem objednavat 5 sklapac suprav, aby to tocili...pravda, ak by zeleznica vysla drahsie ako tych 5 cestnych suprav, alebo by mi to tam neboli schopni dorucit, tak kaslem na zeleznicu...

proste pochop, ze pre drvivu vacsinu zasielok je v sucasnosti vhodnejsia cestna doprava ako zeleznicna, takze tie tvoje kecy s neschopnostou logistikov svedcia o tvojom velmi povrchnom prehlade o probleme...

PS. kamiony neexistuju, su to jazdne navesove (privesove) supravy ;-)

0/0
1.1.2008 22:46

Datel

Re: Re: Re: to je dobře

Tak rozvez 50 palet barev z nejakeho skladu do 20ti Baumaxu po CR. Myslim ze budes mit zabavu na pul roku :-)

Kamion je opravdu casto nejjednodussi reseni. A nejjednodussi rovna se jednodussi klidne o rad.

0/0
1.1.2008 23:48

wolker

Re: Re: to je dobře

ty chytráku firma hyundai jestli nevíš tak v nošovicích staví takovou menší továrničku plánuje dovážet většinu materiálu právě po železnici v noci po dráze z frýdku místku do nošovic projede 45 nákladních vlaků nepočítám ty které budou jezdit přes den

0/0
2.1.2008 21:10

shadowboy

Re: Re: Re: to je dobře

ty chytraku, ale podla teba je dovoz komponentov cez no po zeleznici

JIT, skus si prelozit toto spojenie do rodnej reci a mozno ti to

dojde...tam uz sa musia pouzit "medzisklady", aby to bolo kam

ulozit...ano aj v JIT su samozrejme "medzisklady" ale len male

"buffery"...

0/0
2.1.2008 22:23

Lucka

Re: to je dobře

Ty jsi chytrak, je videt, ze o teto problematice nic nevis..

0/0
1.1.2008 21:39

KP

Ještě aby ne, když mýtné platí i autobusy,

 vyjímka pro veřejnou dopravu osob se prý tenkrát už nestihla.....:-/[>-]

0/0
1.1.2008 18:20

oId fashioned Vince III..

však je to na kvalitě ČEZských silnic hned vidět...

;-D;-D;-D;-D BRAVO BRAVO BRAVO:-©

0/0
1.1.2008 16:55

Tomáš Marný

Re: však je to na kvalitě ČEZských silnic hned vidět...

Řekl bych, že to 100% bude vidět na kapsách těch, kteří o zakázce rozhodovali ;-).

0/0
1.1.2008 21:43

prcinoid nebesky

Re: Re: však je to na kvalitě ČEZských silnic hned vidět...

ty hulvate hnusnej,prestan se navazet do CEZu.

0/0
1.1.2008 22:57







Najdete na iDNES.cz