Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Věhlasné firmy žijí roky ve ztrátě, skončit ale nechtějí

Takové ztráty by byly špatným snem i pro pověstně ztrátové České dráhy. V první desítce nejztrátovějších firem v Česku jsou tři obchodní řetězce, ale i mobilní operátor. Jak je možné, že i tak známá jména, nezatížená nějakým státním dědictvím, jsou v minusu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beldor

albert a spol..

Abych rekl pravdu,tady v okoli mame 3 takove vetsi samoobsluhy a albert je z nich jeste nejlepsi,samozrejmne ze maso/uzeniny kupuji v nedaleke masne...

0/0
14.1.2008 13:59

Magor Milda

Ztráty jenom pro berňák

jinak majzla na to, aby ty ztráty nebyly reálné!

Pan Železný, dřive Eisner, si stěžuje svému příteli, panu Koženému, dříve Lederer. 'Nebudeš mi věřit, ale každý měsíc prodělám na svém kšeftě nejmíň tři tisíce!' Pan Lederer, dnes Kožený odpověděl:' tak proč to nezavřeš?' Logická odpověď pana Železného: ' a z čeho bych byl živ?'[>-]

0/0
11.1.2008 18:35

Dap

:))))))))))))

Vy už jste viděli vychytralýho obchodníka,který by přiznal,kolik vydělal?? Jen je-li přinucen.Proč by to dělal? Aby to zdanil či si na trh nalákal konkurenci ?:-):-)

Směro datné je,jak dlouho je na trhu a směr jeho dalšíjo investování - jen z toho se dá odhadovat,jak na tom je....Vy slavní ekonomové:-)

0/0
11.1.2008 11:47

Miloš

Re: :))))))))))))

Směrodatné se píše dohromady. Jinak ta tvoje poučka nakonec je krapet mimo. Radši už nic nepiš.

0/0
14.1.2008 13:47

Zolty

nic neříkající čísla

Bohužel nenní uvedeno, kolik dotyčné firmy investovaly do rozvoje. Neznám konkrétní čísla, ale např. Lidlů snad vznikly po republice stovky. Když započítáte náklady na jejich vybudování, tak je pochopitelné, že vyskočí těžké mínus. Podobně je tomu u aerolinií. Když koupíte v jednom roce třeba pět letadel po 600 mega, tak je výsledek v tom roce samozřejmě taky výrazně zkreslený, ne?

0/0
11.1.2008 8:36

jejda

Re: nic neříkající čísla

tak tady aspoň vidíte, jací inteligenti v tuto dobu sedí na netu. Vážený příteli, existuje věc, která se jmenuje odpisy majetku, kde do nákladů dáváš pouze jistou část po několik let, podrobný výklad je nad rámec tohoto článku i Tvého chápání

0/0
14.1.2008 8:55

Miloš

Re: Re: nic neříkající čísla

No tady jde spíš asi o to, že hodnotit stav společnosti pouze na základě jednoho čísla zisku/ztráty bez znalosti ostatních údajů, může jen blbec. Proto se dělá něco jako finanční analýza a podobný rozbory.

0/0
14.1.2008 14:16

Novo

Albert

U toho Albertu bych nezobecňoval, podle mě to bude různé, podle toho, jací kde pracují lidé. Jsem z Bohumína a naopak mám s Albertem dobré zkušenosti, i když je přiznávám, že je Albert dražší, ale nabídka a ceny jsou srovnatelné s Billou, kterou tu máme taky. Pak je tu ještě Lídl, ale tam chodím více méně jen pro ovoce a zeleninu a pár osvědčených výrobků, které jsou zde levnější, jinak tam mám problém vybrat.

0/0
11.1.2008 7:58

Dan

Re: Albert

A co má tvoje hodnocení sortimentu a cen společného s jejich ziskem?

0/0
13.1.2008 19:05

joj

hm

Stráty jsou stejně pouze účetní machynace pro to aby se nemusela odvádět daň.

0/0
10.1.2008 12:07

xy

Re: hm

nesmysl, ono to neni zas tak easy

0/0
11.1.2008 9:01

Bee

Daňové čachry a podvody

Vykázat daňovou ztrátu umí každý. Hypermarkety ,,prodělávají", ačkoliv mají marže 30% a více. Albert je jeden z nejdražších supermarketů na trhu. Je nehorázné být ve ,,ztrátě", když je tu značné procento cen u potravin a drigistického zboží na vyšší úrovni než v německých obchodních řetězcích. Aby byli v plusu, tak by tu asi ceny měly být tak o 200% vyšší než v SRN a to při naší megamzdě 700 Euro oproti německým 3000 E. 

0/0
10.1.2008 11:25

bourakznemanic

Re: Daňové čachry a podvody

Tak tu megamzdu  700Eček bych bral všemi 10ti.

0/0
10.1.2008 13:47

blumblum

Kvalita potravin

Jsem milovníkem vepřových konzerv. Vyzkoušel jsem nepřeberné množství konzerv ve všech možných i nemožných řetězcích. Nevybral jsem si ani jednu. Bylo jedno, zda byla vyrobena v ČR,PL,D či jinde. Nejhorší byla v Tescu s Tesco přetiskem. Tam snad dávají i piliny. Nakonec jsem u nás našel zastrčený krámek, kde měli vepřovku s celými kousky masa a dokonce i s rosolem. Prostě paráda. Teď mé kroky směřují pouze tam. Jo a pro maso a uzeninu chodím k soukromému řezníkovi. Uzeninu dělá vlastní a je výtečná. Polopárky nejsou žádné sojové suky ale hezky jsou z masíčka. A představte si, dokonce je udí. A ne jako velcí zpracovatelé, kteří to koupou v emulgátorech.

0/0
10.1.2008 10:27

bourakznemanic

Re: Kvalita potravin

Dávejte velký pozor na velmi levné potraviny ze supermarketů a ještě pokud je tam jejich logo např. Tesco. Ve většině případů se jedná o jedovaté výrobky. Řetězce pod záminkou co možná nejnižší ceny tlačí na výrobce a ti taky nejsou blbí a udělají to za požadovanou cenu, ale co do toho dají ??? Např. velmi levnou konzervu  vepř.ve vl.šťávě nechtěla žrát ani kočka a i pes to dlouho očichával a pak to s odporem sežral.:-©

0/0
10.1.2008 13:53

Evza

Parada

Tak nejbliz domova mam Penny a mam s nim i nejotresnejsi zazitky, kombinaci vsech negativ, ktera zde jiz zaznela, jsem dosel do stavu, ze tam zajdu pro rohliky v nouzi nejvyssi. Moje oblibena byla Hypernova, hlavne protoze tam berou karty narozdil od nedalekeho Kauflandu, ale jde to s nima z kopce. Takze casto nakoupim v Hyperce, ale protoze je tam zbozi pomalu, tak to musim jit dokoupit jeste do Kaufu. Pak tu mane jeste Lidl a Plus, obdoba Penny, jen to neni jeste takovy extrem. Albert tu mame take, ale tam nechodim, je to predelana jednota, ale krom nazvu se nic nezmenilo. Nejlepsi a nejmladsi z maloobchodu je u nas momentalne Billa, tak uvidime, jak dlouho ji to vydrzi. Jinak souhlasim s nazorem, ze se u nas ve vetsine prodavaji nekvalitni potraviny, hlavne ze je to levny. Obcas, kdyz jdu z Penny s rohlikama a vidim, jak si odtamtud nekdo odvazi plny nakupni kosik, tak ho opravdu polituji.

0/0
9.1.2008 22:48

Zolty

Re: Parada

Hlavně masíko z Novy, mňam, mňam...;-D;-D;-D

0/0
11.1.2008 8:31

ABC

ABC

Nejlepsi je Coop, balene maso, kteremu konci spotrebni lhuta, se pul hodiny pred zavirackou zlevnuje o 50 procent. A tak se nakonec proda vsechno a nic se nemusi "recuscitovat".:-)

http://www.coop.ch/

0/0
9.1.2008 16:17

Anonym z UK

Re: ABC

Je běžné, že se výrobky kterým končí trvanlivost zlevňují. Sleva z 5GBP na 1GBP u masa, jehož trvanlivost končí následující den apod. Nestane se pak to, že je potřeba něco "omlazovat" [>-]

0/0
12.1.2008 0:47

cb

Fronty u pokladny

musi byt, na to je predpis. Protoze jinak by nikdo nekupoval predrazene zbozi vystavene u pokladen.

0/0
9.1.2008 9:06

JA

Makro

Proste to chce mit mrazak, pripadne vetsi spiz a 2x za mesic jit tam, pripadne chodit do specializovanych obchodu a priplatit. Coz rodinam na minimalni mzde moc nepomuze jako rada :(. Osobne jezdim co nejcasteji do Italie pro uzeniny ;).

0/0
8.1.2008 23:50

cote d'or

to takhle potká Kohn Roubíčka

a povídá tak co, Roubíček, jak jdou kšefty? ale mizerně, Kohn, co měsíc dosazuju do podniku deset tisíc. tak proč to, Roubíček, nezavřou? voni jsou dobrej, Kohn, a z čeho budu žít?

0/0
7.1.2008 20:41

Novo

Re: to takhle potká Kohn Roubíčka

R^ dobré

0/0
11.1.2008 7:41

novoluni

kvalita potravin

Bydlim v zahranici a ted po dvou tydnech v Cechach musim konstatovat, ze vsechny zde zijici lituji kvuli kvalite jidla co se zde prodava. Byla jsem nucena si tu nakupovat v Plus Disk. a v Lidlu a byl to des. Ani tak ceny mi nevadily jako to zradlo, nemecky parky, sunky, syry, zelenina nejnizsi kvality, mela jsem dost velky problemy cokoliv koupit, protoze vsechno mne jenom odrazovalo a rozcilovalo. Nejvic Lidl, jak je to mozny, ze prodava jenom anglicky baleny vody? Co to je za nesmysl kupovat si v Cechach vodu balenou v Anglii? Kdo to proboha vymyslel? Jsem fakt zdesena z kvality potravin, kterou povazuji za nejnizsi moznou. Pouze podotykam, ze Cesko mam rada a fakt mne mrzi co se tady v supermarketech prodava...:-(

0/0
7.1.2008 17:29

lukinoo

Re: kvalita potravin

nemáš chodit nakupovat takové sračky..já kupuji rohlíky u Hugo Bosse, zeleninu u Armaniho a vodu piju zásadně svěcenou:-PRv

0/0
7.1.2008 17:51

bourakznemanic

Re: Re: kvalita potravin

tak jsem se už dlouho nezasmál;-D;-D;-D

0/0
10.1.2008 13:58

Milhaus1

Re: kvalita potravin

to novoluni. Nevím kde jsi nakupovala, ale kvalitazeleniny v Lidlu je ještě obstojná, a vody tam mají český např. značka DEEP je česká, tak nevím...

0/0
7.1.2008 18:19

notebook.r51

Re: Re: kvalita potravin

hm.. akorát nechápu, proč pít vodu z vodovodu oklikou přes firmy DEEP a Lidl, vždyť to se musí strašně prodražit, ne?

0/0
11.1.2008 7:44

starej_vul

Re: Re: Re: kvalita potravin

voda z vodovodu je kvalitnější než voda balená. To je fakt! Voda z vodovodu se blíží kvalitou vodě pro kojence ...

0/0
11.1.2008 9:35

jarda.h

Re: Re: Re: Re: kvalita potravin

jak kde, viz. http://www.pvk.cz/show.asp?column=24

a dole kliknout na mapku

nejlepší je podle mě ze Želivky, ale taky záleží jaký jsou v baráku trubky

0/0
14.1.2008 11:24

Frontmen

Fronty

Albert Dubina,Pardubice....jelo x kas,obchod neměl požadovaný obrat,ubraly se kasy...ubraly se kasy atd. Dnes fronty stále a lidi chodí míň a míň a obrat klesá a klesá.Za nějaký čas si tam budu muset zboží sám dovézt,sám vyskladnit a sám i namarkovat,pak snad budou spokojeni!

0/0
7.1.2008 18:40

Ex-Lidl-Employee

Re: kvalita potravin

Kde v zahraničí bydlíš - asi na Marsu, ne? Dokážeš si představit stolní vodu v akci za 1,90 Kč dovezenou z Anglie?! Dělal jsem chvilku v managementu Lidlu a můžu s klidným svědomím říci, že Lidl má velice kvalitní potraviny za slušné peníze. Drtivá většina jejich potravin je z ČR, D a PL  a navíc od renomovaných výrobců! Ty virtuální no-name značky výrobků jsou ve skutečnosti značkové produkty v jiném "kabátě", aby těm originálním renomovaným přímo nekonkurovali. Rozhodně tedy nesouhlasím s tvým názorem na špatnou kvalitu jejich výrobků.

0/0
7.1.2008 22:24

Tomas

Re: Re: kvalita potravin

Zřejmě nevíte, že většina privátních značek není pouze přebalená, ale má také méně či více upravené receptury, aby se dosáhlo požadované ceny. To co je v Lidlu levné, jsou nekvalitní sr*čky z PL i CZ, to co je kvalitativně lepší, už nemůže zase cenově příliš konkurovat značkovým výrobkům.

0/0
7.1.2008 23:38

Ex-Lidl-Employee

Re: Re: Re: kvalita potravin

Nemáte pravdu, tyto "privátní značky" (jak je nazýváte) si, co se kvality nebo složení týče, v ničem nezadají se značkovými. Jejich kvalita je zcela srovnatelná, ale jejich nízká cena je vyvážená odběrovým množstvím. Výrobce jednoduše s menší marží prodá více zboží. Také mu odpadají ostatní vedlejší náklady, jako např. výdaje na reklamu a marketingovou podporu prodeje. Tyto výdaje pak spadají navrub velkoodběratele (Lidl). "Normální" zákazníci ani nemají tušení, že např. nějaké sterilované okurky s no-name značkou "Chira" je ve skutečnosti výrobek od Hamé. Nebo si myslíte, že si Hamé dělá tu práci a okurky s horší jakostí cpe do skleniček Lidlu? Asi těžko...

0/0
8.1.2008 0:05

lukinoo

Re: Re: Re: Re: kvalita potravin

co to melete? Vždyť se to nedá žrát...:-©a to myslím do slova

0/0
8.1.2008 7:47

xpavel

Re: Re: Re: Re: kvalita potravin

o tom ani nepochybuj.... minimalne neresej tolik vystupni kontroly ....

0/0
8.1.2008 9:53

JA

Re: Re: Re: Re: kvalita potravin

Devce, moje spolecnost dodava jak do Lidlu, tak i do Diskont plusu tak i ostatnich retezcu, a to jak privatni znacky tak v ostatnich klasicke. Holka, nevim cos delala v managementu Lidlu, ale evidentne vis prdlajs o tom, co mi vyrobci potravin a napoju dodavame za zbozi, abychom byli konkurence schopny :).

0/0
8.1.2008 23:34

ntw

Re: Re: Re: Re: Re: kvalita potravin

Jj, třeba do toho vlašáku n@s@rt@, hlavně když bude levný.

0/0
9.1.2008 10:54

Tomas

Re: Re: Re: Re: kvalita potravin

Vyrábíme jak značkové produkty, tak pro řetězce. Takže asi tak, známe receptury. Zhruba 10% výrobků je jen přebalených do obalů řetězců (možná právě ty okurky...) zbytek je více čí méně ošizen oproti originálu.

Je vidět, že lidi se nechají rádi zmasírovat tím, co píšou v reklamních letácích - "značková kvalita za nižší cenu" atd.

0/0
11.1.2008 19:31

Zteko

Re: Re: kvalita potravin

bydlím u hranic s Německem, nakupuji potraviny kvalitnější levnější a kupodivu ve větších balení. Od potravin pres toaleták, toaletní potřeby až prací prášky a ještě se na mě u kasy netváří jak nafoklé slepice. Vyzkoušejte.:-) 

0/0
7.1.2008 23:52

bourakznemanic

Re: Re: kvalita potravin

vodu za 1,90,- Kč musejí nabírat za marketem v kaluži ;-D

0/0
10.1.2008 14:00

ABC

Re: kvalita potravin

Ma pravdu a nema cenu se snazit byt vtipny za kazdou cenu. Potraviny v Cechach se nedaji jist. Vyber je obrovsky, ale nekvalitni. V obchodech je vetsinou nabizeno nejakym zpusobem konzervovane jidlo, susenim nebo pasterizaci. Cerstve veci jsou v mensine.

0/0
9.1.2008 16:22

65c02

Ztráty? Tohle je pro mě - neekonoma - vážně záhada!

Jak je možné, že na jedné straně tyto prodejní firmy celé roky končí ve ztrárách a přitom je cenová hladina zboží, které nabízejí u nás obecně vyšší než u našich západních sousedů  - hlavně v Německu a naprosto neskutečně vyšší než v USA.

Jak je možné, že např. v těch zmíněných USA zaměstnanci obecně vydělávají nesrovnatelně víc než u nás, obchodní firmy své zboží nabízejí podstatně levněji (někdy i za poloviční, či dokonce třetinovou cenu oproti pultové ceně u nás v ČR) a přitom prosperují?

Jak je možné, že u nás tyto firmy svým lidem vyplácejí jen zlomkové platy ve srovnání se západem, své zboží nabízejí dráž a přitom neprosperují?8-o

Je to otázka daní? Velikosti trhu? Chudoby spotřebitelů? Nebo ci je těmi skutečnými důvody?8-o

0/0
7.1.2008 16:45

sunka

Re: Ztráty? Tohle je pro mě - neekonoma - vážně záhada!

Nemuzes US porovnavat s CR. Pokladni v US tam delaji za minimalni mzdu (pri kurzu USD a vysi dani jsou naklady na lidi cca stejne) neni tam takova hustota obchodu (u nas na sidlisti mame 7 supermarketu v okruhu 500 metru) a hodne lidi kupuje podle ceny, takze obchodnik moc nevydela na kvalitnim zbozi. Nemaly vliv ma i logistika ktera je v US na nejvyssi urovni a nizsi nakupni ceny (i v US jsou potraviny dotovane).

0/0
7.1.2008 18:48

Zteko

Re: Re: Ztráty? Tohle je pro mě - neekonoma - vážně záhada!

A v německu? Co vím tak prodavačka za kasou v hypermarketech maji 1400-1800 EUR, to jsou výrazně vyšší náklady na mzdy než u nás.

0/0
7.1.2008 23:58

Mladá Fronta

K té ztrátovosti

Blahopřejeme soudružce Patočkové z ekonomické redakce pod vedením soudruha IPB Párala k dosaženému výkonu.

K poznámce o ČD: jestli to nebude tím, že Ahold a ostatní na rozdíl od ČD nedostávají od státu.

Nebo snad někdo slyšel něco o dotacích na potravinovou obslužnost z ministerstva zemědělství, o fondu obžravy, který by hradil výstavbu obchodních jednotek, které by pak s těžkou ztrátou pronajímal Lidlům etc?

0/0
7.1.2008 16:16

JA

Re: K té ztrátovosti

Ne, jejich dotace prichazeji od dodavatelu formou listovacich a dalsich poplatcich. V prumeru se retezci vraci rocne 15-20% z obratu...

0/0
8.1.2008 23:37

Milhaus1

Albert

si za to může sám - katastrofální uzenina,kterou prodavačky nakrájí v pondělí, nabalí do odporných pytlíků a prodávají až do neděle. Tvrdé sýry donesete domů už plesnivé nebo zplesniví do dvou dnů v ledničce prostě humus. Trochu se v poslední době zlepšili se zeleninou, ale to bohužel nepřeváží ostatní negativaRv. Vycházím ze zkušeností z Alberta Prostějov.

0/0
7.1.2008 13:51

gaDzin

Re: Albert

Ano, presne tak muze si za to sam. Tu v Praze na cernaku to ale neni takova tragedie jak u vas, syry a salamy jsou ok, ale najde se ... napr. maso - trvanlivost jeden den a kdyz to doma rozbalis, nemuz si pomoc citim ocet. Nastesti je to cca tak 3 mesice minulost. Ted ma to maso delsi trvanlivost a nesmrdi.

Ovoce a zeleninu nema cenu komentovat, ta uz ve "vyrobe " jaksi dostane za usi a prodejci nezbude nez tu podivnou dokonalost bez chute nabidnout zakaznikum

0/0
7.1.2008 15:37

Mladá Fronta

Re: Re: Albert

Á, pánovi nechutná resuscitované masíjko? Styďte se. Vy byste žvížátkům nedopřál ani tu poslední koupel.

0/0
7.1.2008 16:07







Najdete na iDNES.cz