Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osobní doprava se oddělí od ČD, dohodli se ministři

Vláda odsouhlasila, aby se osobní doprava Českých drah vyčlenila do samostatné dceřiné společnosti. Po jednání kabinetu to uvedl premiér Mirek Topolánek. Podle něj jde o pokračování již schválené restrukturalizace železnic, a diskuse na vládě byla proto velmi krátká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VláďaK

Další modré tunelování.

No jasně,hlavně nechat zloděje bohatnout a pomáhat nemakačenkům do manažerských koryt tím,že jim budou vymýšlet nové ,,firmy".Modrá zlodějna působí.

0/0
9.1.2008 22:37

inedible

Re: Další modré tunelování.

tebe bych chtel videt v realu, ty musis byt exot jak svine :-©

0/0
10.1.2008 14:15

lili

Re: Re: Další modré tunelování.

No bacha ,ten kdo ví, tak ví ,že není moc daleko od pravdy.

0/0
11.1.2008 21:30

honzajaka

Popravdě

nechápu co tohle má za smysl, vždyť už to takhle dneska je. ČD cargo je oddělená SŽDC je oddělená, všechny přidružené organizace jsou pryč, tak dneska jim zbyla jen čistá osobní doprava

0/0
9.1.2008 20:03

lili

Re: Popravdě

Jaký to má smysl?? ČD a.s. zůstane prázdná schránka s párem manažerů kteří budou propůjčovat licence k provozování dráhy(určitě dle zákonných pravidel).Tím se zbaví vedlejších nákladů  a budou mít čistý zisk. Ostatní problémy zbydou na dceřiné společnosti. Odbory se rozpadnou a vydělají na tom jen ti nejvýše postavení.  Je to začarovaný kruh který nevěstí stejně nic dobrého.

0/0
11.1.2008 21:37

__XXXX____

Problém vidím v tom

že dráhy vždy při výběrovém řízení podhodnotí cenu za poskytování dopravy, z čehož vyjdou vždy jako vítězové. Pak ale po kraji a státu chtějí dotace na vzniklé ztráty. Kraj nemůže dělat nic. Prostě v tu chvíli mají nejvýhodnější nabídku ČD a tak řízení vyhrajou. Navíc jezdí starými a rozbitými vlaky a se zpožděním. Chválím proto vládu za to, že konečně oddělila výnosnou ČD Cargo od osobní dopravy a taky SŽDC od drah...

0/0
9.1.2008 17:40

Stíhací bombardér Havel

Re: Problém vidím v tom

To je nesmysl, ČD jezdí za státem určených podmínek. Nebo by snad komerční firma měla vůbec zájem provozovat ztrátové spoje a vozit důchodce zadarmo?

0/0
10.1.2008 12:37

Milhaus1

Navrhuji

spojit ČD s ČEZem;-D, to by si Martin Roman už asi nekupoval akcie, protože by mu všechny peníze vybrali odboráři v čele s DuškemR^[>-]V

0/0
9.1.2008 16:41

Linda

druhý žel. tunel ČD

Jako největší železniční tunel na ČD je vytvořené Cargo. Nesistemizace,chaos,jen tak se dá nazvat co se děje ve vnitru společnosti. A to nehovořím o úniku tržeb. Zkrátka si zas někdo dobře namastí kapsu a pak firmu prodá. Pak ,že se tu nedá už nic vytunelovat. A osobní přeprava ? Doplatí na to především zákazník který nemá jinou možnost dopravy než je vlak. V okolních státech se pokoušejí již léta o rozdělení ,ale bez značné podpory státu to nejde.;-( 

0/0
9.1.2008 15:51

p8ja

co je výhodné

Nemocnice spojíme, protože to bude výhodnější, ČD rozdělíme, protože to bude výhodnější, to je jak u Vietnamců : To je mi malý - nevadí vypereš, vytáhne se - to už je mi moc velký: nevadí vypereš, srazí se

0/0
9.1.2008 15:51

moje

Re: co je výhodné

nejdulezitejsi na tom vsem je, ze se proda a vydela......., teda jak kdo....:-©

0/0
9.1.2008 21:59

sajamil

No asi takhle

oddělíme nákladní dopravu, která je silně zisková a místo toho aby zisk zalepil ztrátu v osobní dopravě, tak si představenstvo vyplatí vysoké odměny a dotace na osobní dopravu se zvýší aby daňový poplatník neměl příliš nacpaný polštář

0/0
9.1.2008 15:35

Tomas

dalsi vyvoj

Ja to vidim tak, ze ziskove cargo se zprivatizuje (vlaky se nekomu prodaji za ucetni hodnotu a CD Cargo prestane vyvijet cinnost), ziskove osobni trate se zprivatizuji (vlaky se nekomu prodaji za ucetni hodnotu a "CD Personal transpotation" prestane vyvijet cinnost) a lokalni trasy se budou dotovat statem. Nic proti tomu, jen abychom spravne rozumneli pojmu "racionalizace hospodareni.

0/0
9.1.2008 15:34

Buran

Vysvětli si to takto milý čtenář

Osobní doprava se opět výrazně zdraží. ;-D. Nebo, že by došlo jenom k úpravě tarifů ;-D;-D

0/0
9.1.2008 15:33

mpixel

RailReklam

RailReklam takový název, to musel vymyslet fakt magor, kterého povýšili protože tam úspěšně absolvoval první lekci angličtinyRv(Y)

0/0
9.1.2008 15:24

p8ja

Re: RailReklam

Hahaha, dobrý. No co je cizim jazykem je rázem světový. Včera jsem viděl dodávku s nápisem "ELEVEN". Kdyby tam bylo "JEDENÁCT" asi by to nebylo tak in :-)[>-]

0/0
9.1.2008 15:49

beanak

Re: Re: RailReklam

Mně se zase líbí CZECH POINT  pro Čechy

0/0
9.1.2008 17:31

Buldog

tak do už tam zbyde

jen odborář dušek

0/0
9.1.2008 15:18

Dimitar Toškov

Robíku, ty pytlíku

...chtěl bych se dožít toho, až dojde ropa - na silnicích klesne automobilový provoz o 80%, a já budu moct na kole jet klidně po dálnici, pěkně 30km/h, dýchat vzduch obsahující kyslík a nebát se, že mě nějakej idi*t v luxusnim autě sejme...píše Robík.;-D

Ty naivko! Opravdu si myslíš, že pokud dojde ropa, provoz aut klesne o 80% a ty pojedeš na kole po dálnici?;-D Předně si nemyslím, že by ses dožil vyčerpání ropy, za druhé to bude tak bezvýznamný moment v historii lidstva, že si toho ani nevšimneš, pokud to nevyjde v médiích.:-)

0/0
9.1.2008 15:16

beanak

Jako první krok

bude výstavba nové správní budovy, jmenování generálního ředitele, 18 náměstků a  pořízení služebních vozidel pro všechny generální, sekční, odborné a jiné ředitele.

0/0
9.1.2008 15:07

Robert

ad. realita

Velice "inteligentní" nápad - "kdyby stat kazdemu obcanovi zaplatil

luxusni vuz s ridicem a vybudoval tisice kilometru novych silnic" - absolutní zničení životního prostředí je opravdu bezvadná varianta, nicméně poněkud nerealizovatelná.

 To už by bylo poněkud reálnější zakázat automobilovou dopravu a nejen ušetřit naše životní prostředí (nevím jak vy, ale když sem se párkrát nadechl vzduchu v centru Prahy poblíž magistrály, tak sem se málem udusil), ale i zdroje finanční. Uvolněné peníze (za nová auta, nové silnice, benzín) - všechny pak mohou jít do zlepšení veřejné dopravy. Nové vlaky, lepší zařízení, větší kapacita přepravy, uklizené vagony apod...

 Příde Vám to jako utopie? Mě tedy ano. Ale chtěl bych se dožít toho, až dojde ropa - na silnicích klesne automobilový provoz o 80%, a já budu moct na kole jet klidně po dálnici, pěkně 30km/h, dýchat vzduch obsahující kyslík a nebát se, že mě nějakej idi*t v luxusnim autě sejme...

0/0
9.1.2008 15:02

Anonym

Re: ad. realita

R^

0/0
9.1.2008 15:05

cihon

Re: ad. realita

Neukazuj jak si hloupej. Ne kazdej jezdi jak blb, a vlaky stoji zah...sorry. Zacni tim, ze zasejes a kupis kravku a muzem se bavit o nejakym ekologickym pokroku. ;-D

0/0
9.1.2008 15:10

__XXXX____

Re: Re: ad. realita

Vždyť o tom píše, že vlaky stojej za hovn0. Právě proto místo silnic chce dotovat železnici, aby za hovn0 nestála. Kapišto?:-P

0/0
9.1.2008 18:29

kůrovec

Re: ad. realita

až dojde ropa, vyrukujou olejáři s jinými druhy pohonu, které zatím drží u ledu :-P

0/0
9.1.2008 15:11

Stíhací bombardér Havel

Re: ad. realita

Až dojde ropa, tak si na to svoje kolo nekoupíš ani pneumatiky, osle.

0/0
9.1.2008 15:27

quesh

ČD, a. s.

Čím? Drahou? A sakra...:-)

0/0
9.1.2008 14:56

Robert

realita

 Realita je taková, že osobní doprava je u nás ztrátová. Na zvýšení úrovně osobní dopravy nejsou peníze, protože vlakem jezdí "málo" lidí. A lidi neradi jezdí vlakem, protože úroveň přepravy nestojí za nic. Zpoždění, špinavé vagony...

 Ale: 1. Kdo ty vagony počmáral? Kdo je "znečišťuje"? Lidi.

 2. Standartní situace: V pátek odjíždíme s oddílem někam ven za Prahu - autobusy jsou nacpané k prasknutí, málokdy se do nich dá dostat (i když si koupíme místenky). Poslední možnost - vlak. Na nádraží však musíme být alespoň půl hodiny před odjezdem, abychom se do něj dostali. 8 vagonů, narvaných k prasknutí.

 Tak kam jsou peníze z lístků v těch nacpaných vlacích? Samozřejmě do těch, které jezdí prázdné a tudíž ztrátové! Proč jezdí do malinké vesničky XY po nevýznamné trati vlak každou hodinu se třemi vagony a občas pár cestujícími?

 Řešení situace vidím v tom, aby se do celého problému pustili odborníci (ale tentokrát opravdoví), kteří navrhnou FUNKČNÍ změny!!! 

0/0
9.1.2008 14:55

Radek

Re: realita

Dle vaší logiky by všechna doprava jezdila jen v pátek a v neděli, protože asi jen tehdy se to skutečně vyplatí a zbytek dní v týdnu by všechny ty vlaky stály někde na nádražích a zaměstnanci byli na dovolené. Jak vidno ale ani dopravci autobusoví si nepořídí extra busy na pátek či neděli, protože by se jim to prostě nevyplatilo.

0/0
9.1.2008 15:03

xchova07

Re: realita

Ja myslim, ze prachy v CD musi byt jinak by si nemohly drahy poridit

system cipovych karet za miliony, ktery akorat komplikuji zivot

pruvodcim i cestujicim.

0/0
9.1.2008 15:13

cliff

Re: realita

s temi odborniky souhlasim, idealne nejaky reditel komercni televizni stanice :)

0/0
9.1.2008 16:54

Zajdee

Re: realita

Řešení situace vidím v tom, abyste se přestěhoval do oné malé vesničky, kam jezdí vlaky "každou hodinu" (cha, ve skutečnosti jsou někde rádi za spoje jednou za tři - čtyři hodiny) prázdné. Pak nebudete jezdit přecpaným vlakem, ale naopak tím prázdným :-)

Nutnost funkční změny na drahách ale nezpochybňuji...

0/0
10.1.2008 12:21

Petr

Počet cestujících

Skoro každé ráno čekám před přejezdem na projíždějící vlak na regionální trati. Z nudy počítám cestující. Bývá to lokomotiva a 3 vagóny. Tento týden jsem potkal vlak dvakrát a jednou v něm bylo 5 cestujícich, dneska 6.

0/0
9.1.2008 14:39

Dan

Re: Počet cestujících

Vidite - obsazenost stoupla o 20 %  :o)

0/0
9.1.2008 15:44

navstevak

Osobni doprava ala CD

je drazsi (cena + dotace) nez kdyby stat kazdemu obcanovi zaplatil luxusni vuz s ridicem a vybudoval tisice kilometru novych silnic.

0/0
9.1.2008 14:35

Radek

Re: Osobni doprava ala CD

;-D Takhle po poledni a už jako dělo

0/0
9.1.2008 14:59

Nazdar

Aj,

to je zase utajených odborníků na problematiku železniční dopravy a ekonomiky....;-O

0/0
9.1.2008 14:28

gars

Osobní doprava po kolejích se zruší

bude fungovat jen doprava nákladní a pasažéři budou převáženï buď stojmo v uhelných vozech, nebo ležmo v cisternách ... alepoň  se ušetří ...

0/0
9.1.2008 14:24

Re: Osobní doprava po kolejích se zruší

Vždyť to takhle již léta funguje, lidi se tu vozí v dobytčáku.

0/0
9.1.2008 14:28

Tomas

Pustte na koleje konkurenci!!!

Uvidite jak s vama Student agency zatoci, smejdi eisenbonaci... ;-€

0/0
9.1.2008 14:20

vena.m

Re: Pustte na koleje konkurenci!!!

To bych chtel teda videt .. vis vubec, jaky jsou naklady na porizeni vlaku, jaky naklady na provoz atd...???? No vsak se neboj, oni tam uz nejaky patek muzou, ale nejak se tam nikdo nehrne. proc asi??

0/0
9.1.2008 14:25

Anonym

Re: Re: Pustte na koleje konkurenci!!!

On si přečetl a věří, že Jančura koupí vlak za 10 mil. Euro, a všech 6 tříd v tom vlaku bude pohodlnějších než 1. třída v ICE a to všechno do 3 let. ;-D

0/0
9.1.2008 14:45

Stíhací bombardér Havel

Re: Pustte na koleje konkurenci!!!

Myslíš třeba při provozování lokálních tratí? Einsteine! ;-DRv

0/0
9.1.2008 14:29

NoName

Re: Pustte na koleje konkurenci!!!

jj, zatoci, bude jezdit na trasach Praha-velke mesto, tim pripravy CD o vydelek a proto CD zrusi lokalky! Super napad! Co trochu premyslet?

0/0
9.1.2008 15:35

....

jiste ze

protoze osobni doprava je ztratova.. tak tu budem dotovat vsichni... a nakladni doprava se nekomu proda protoze co vydelava... rychle pryc s tim

0/0
9.1.2008 14:18

vena.m

Re: jiste ze

Ne pryc .. rychle s ni pod ta spravna kridla, at to hreje i me .. takhle se uvazzuje ve vedeni CD ...

0/0
9.1.2008 14:26

Jirka

A už to tu je

opět budujeme nové tunelyR^

0/0
9.1.2008 13:50

kuk

Re: A už to tu je

Ale houbičky! Tunely se teď naopak pěkně vykuly z hlubin. Teď bude pěkně vidět kde to mizí a hlavně kolik...

0/0
9.1.2008 14:23

Linda

Re: Re: A už to tu je

No nejsem si tak jistá ,že uvidíme kolik a kam. Ale ti nahoře to budou vědět zcela dobře;-D

0/0
9.1.2008 15:59







Najdete na iDNES.cz