Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koruna posílila na nový rekord 25,83 Kč za euro

Koruna hned v úvodu dnešního obchodování posílila na nový rekord 25,90 korun za euro. Během dopoledne hodnotu stále vylepšovala a před jedenáctou hodinou dosáhla nového maxima - 25,83 korun za euro. Vyplývá to z informací serveru Patria Online.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ELAPHURUS

Koruna všechno drtí

EURO a DOLAR se třesou. S korunou do roku 2020 R^[>-]

0/0
10.1.2008 15:11

Jouda

Re: Koruna všechno drtí

R^

0/0
10.1.2008 16:11

jirka86.europe

31 Kč za € za pár let !!!

Bože, kde máš jistotu, že bude koruna i nadále růst tak rychlým tempem? Ekonomika nebude růst věčně přes 6%. Jinak to, že je silná česká koruna v současné době se odborně říká: Temporary Speculative Foreign Capital!

0/0
10.1.2008 21:26

Culeto

ODSak EDA

Prosím , mohl by jste mi vysvětlit tu Vaši teorii o tom, že negativní dopad silného kurzu koruny vůči euru na vývozce má marginální dopad na českou ekonomiku? ad1.) Které české výrobky se prodávají v evropě a nebo ve světě pod cenou? ad2.) Které české výrobky považujete za nekvalitní ? ad3)

Děkuji a jsem ze soudružským pozdravem

0/0
10.1.2008 14:41

ODSakEda

Re: ODSak EDA

Především strojírenská výroba, ale dnes se exportuje defacto i jídlo (nejen mléko!)  Nekvalitné -mnohé!... Občas, spíše často, zaskočím jako řidič v kámošově spediterské firmě co vozí především kovové výrobky do SRN nebo vozím sám staveb. materiál a kov. výrobky do Rakouska a často(!!!!!!!!!!!!!!) vozím zpět vrácené zboží pro nekvalitu, korozi či nepřesnost nebo popletené co nejsou dle plánu a dohody!...

S ne(!)-soudružským ;-€ pozdravem, pane naivní.

0/0
10.1.2008 16:35

pavelthelong

je to podobne jako scenar v 1994-5

ekonomicky nepodlozeny zivelny rust CZK zpusobeny zahranicnimi spekulacemi s CZK, 6 mesicu euforie a potom pad do ekonomicke deprese na 4 roky, s balicky od Klause

0/0
10.1.2008 13:50

Hlína

Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

S prvni casti prispevku souhlasim, mate pravdu. Ta druha cast - ze vy pana Klause moc nemusite, ze jo ;-D

0/0
10.1.2008 13:54

pavelthelong

Re: Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

odpoved na druhou cast ---trefa do cerneho--ale to je pouze okrajovy problem

0/0
10.1.2008 14:19

medved_cz

Re: Re: Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

Ctyrleta deprese byla zpusobena zejmena naprosto chybnym postupem centralni banky. Udelali stejnou chybu, ktera ve 30. letech vedla k velke depresi. Kdyz meli delat menovou expanzi, tak provadeli restrikci.

0/0
10.1.2008 15:09

petr1234

Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

já si myslim, že nemáš pravdu, to posilování koruny je díky velkému exportu, a proto je zdravě podloženo.

0/0
10.1.2008 14:06

pavelthelong

Re: Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

OK-exportu ceho? aut...poptavka po autech klesla v SRN o 10%, rust spotreby brzdi stoupajici cena energii, SRN jako nejvetsi exportni partner 2x za sebou snizilo odhad rustu HDP, a to velmi zretelne. A jestli CZK stoupla o 10%, pak exporteri bud zdrazi-tim padem nebude co exportovat, protoze  export je zalozen na nizke cene pracovni sily - nebo budou drzet ceny a pujdou dolu mzdy-tim padem stavky a oslabeni koruny...nejsem profik, ale tohle tu uz jednou bylo- varovne prohlaseni soucasneho generala CNB Tumy mluvi za vsechno

0/0
10.1.2008 14:17

????????

Re: Re: Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

http://ekonomika.idnes.cz/cesko-vyvazelo-prebytek-obchodu-presahl-11-miliard-fs2-/ekonomika.asp?c=A080110_091134_ekonomika_maf

0/0
10.1.2008 15:05

Pepa

Re: Re: Re: je to podobne jako scenar v 1994-5

Pokud jsme na tom jako exportéři v roce 2008 stejně jako v roce 1994, tak nevím, co jsme tu těch skoro 15 let dělali. Ale ono to tak asi nebude. Staré socialistické firmy vzmatovávající se z pádu východních trhů, přechodu na volný trh, kupónovky, pod vedením Stehlíků, Soudků a podobných jsou přece jen něco jiného, než dnešní montovny nadnárodních společností nebo i nově založené a už za 15-20 let na trhu zavedené nové  To bych opravdu nesrovnával.  

0/0
10.1.2008 15:39

ODSakEda

INFLACE? Ne! Naopak :-)

Kdo z levičáků posilování označí jako INFLACI?... ;-D (jak nedávno...)

INFLACE je propad(!) k většině vlivné větové měny (se kterou obchodujeme, většinou obousěrně!), tedy např. € za 45,-Kč a dolar např. za 25,-kč! Né naopak!

Jenže čeští výrobci nejraději konkurovali exportem do vyspělých ekonomik a konkurováním ani né tak kvalitou, ale pouze prodejem hhhodně pod místní obvyklou cenu! Tomu začíná být konec s růstem české ekonomiky. A to je defacto pozitivní, tedy jak prokoho, levný dovoz (a že se dováží až 80% technologií, surovin a produktů!) a levná dovolená - konečně jsme se vyhrabali ze zaostalosti zbytku vyspělého Světa! :-) Smůla pro exportéry pouze za levno;-D.

0/0
10.1.2008 13:18

Hlína

Re: INFLACE? Ne! Naopak :-)

Pane kolego, efekt dovozu na tvorbu pridane hodnoty je ve srovnani s vyvozem mizivy. A co do technologie, mam uprimne pochyby ze Ceska Republika je nejakym leaderem v technologii ktera by urcovala smerovani sveta. Takze obecne inflace ve smyslu zvysovani cen (vcetne mezd) v kombinaci s extremnim posilovanim kursu koruny k ostatnim menam = snizeni konkurenceschopnosti a riziko pro export. A neodpovidejte ze exportni vysledky jsou dobre - uvidime za 2 nebo 3 roky.

0/0
10.1.2008 13:53

Hrochomut

Re: Re: INFLACE? Ne! Naopak :-)

nebudu rozebírat konomické hledisko, to je speklativní diskuze. Pouze chci reagovat na tu technologickou úrveň. Samozřejmě, že říct, že určujeme v tehnologii nějaké celosvětové trendy se nedá, ale můžuzopovědńě říct, že v obroru, ve kterém se 10 let pohybuju - to jest výroba elektroniky, sme na tom v Evropě velmi dobře, nebál bych se říct, že v některých ohledech dokonce nejlíp.. ;-) Což samozřejmě až tak nevypovídá o stvu naší ekonomiky.. Jestliže se nějaké (zejména ty sociálnědemoratické) vlády holedbají tím, že tady nastartovaly svou činností nějaký růst,pak musím konstatovat, že si ho nastartoval soukromý sektor zcela sám NAVZDORY krokům vlády v oblasti eonomiky.. a vůbec nejvíc sedá přičíst otevření trhu směem do EU..

0/0
10.1.2008 14:19

ODSakEda

Re: Re: Re: INFLACE? Ne! Naopak :-)

Jakoby jste mi to vzal zhuby to NAVZDORYR^

0/0
10.1.2008 16:38

medved_cz

Re: INFLACE? Ne! Naopak :-)

Ocekavana inflace znamena zvyseni sazeb centralni banky a tim rust zisku z vkladu v domaci mene. Neboli investice do CZK slibuji vyssi zisky a proto je po CZK vetsi poptavka jiz ted.

Opacny problem maji v USA, kde FED tlaci urokove sazby a inflaci dolu cimz se dolar stava nezajimavy pro investory a tim pada jeho kurs.

0/0
10.1.2008 15:12

Vaclav Hanus

Re: Re: INFLACE? Ne! Naopak :-)

konecne jeden logicky nazor

0/0
11.1.2008 7:01

Vaclav Hanus

Re: Re: INFLACE? Ne! Naopak :-)

Dam si jeste jeden krajic chleba s maslem. Ponevac chutna skvele. Je relativne cerstvy. Vcera. kdyz jsem ho kupoval byl jeste teploucky.

0/0
11.1.2008 7:03

Kiki

Koukám, koukám že je to..

tady samej ekonom ale vysvětlete lidem, že koruna sílí, obchod je v přebytku, máme se nejlépe v historii (podle našeho generálního ekonoma) ale na nic nejsou peníze a děti nemůžou jezdit ani na lyžák ! Manažerská odměna tři čtvrtě miliardy se mi taky nezdá normální. :-/

0/0
10.1.2008 13:16

rudastraka

Re: Koukám, koukám že je to..

manazerskou odmenu trictvrte miliardy zaridili socbolsevici

0/0
10.1.2008 13:17

ODSakEda

Re: Re: Koukám, koukám že je to..

Přesně tak! A to chtěl Gregr (min. prům. za čSSD) spojit energetiku elktrickou s plynovou v jeden obr moloch!...

0/0
10.1.2008 13:20

ODSakEda

Re: Koukám, koukám že je to..

Jak čí děti! Piště laskavě jen za sebe!

0/0
10.1.2008 13:20

petr1234

Re: Koukám, koukám že je to..

pokud nejsi schopna vydělat dětem na lyžák tak si ubohá

0/0
10.1.2008 14:08

Tomas

Re: Koukám, koukám že je to..

na jedný straně souhlasím - je to nemorální. Měli to omezit nějakým stropem. Jenže to úředníky nenapadlo, že liberalizací energetického trhu půjde tenhle business tak nahoru. :-)

Roman nám ČEZ pěkně zhodnotil, tak proč mu nedat pár procent z tohoto zhodnocení?

Když za mnou někdo přijde a řekne mi, že když mu dám stovku, tak mi ji zhodnotí, ale chce deset procent ze zhodnocení, tak mu je klidně dám a je mi jedno, že na tom vydělá milion - já díky němu vydělám desetkrát tolik.;-D;-D

0/0
10.1.2008 14:20

VH

posilování koruny

Je to pravda - dělají to čeští centrální bankéři, co lezou někam Klausovi.Proto Klause už bylo opravdu dost !!!

0/0
10.1.2008 13:06

rudastraka

Re: posilování koruny

jak to delaj??? to jako skupujou korunu?? mas predstavu kolik by toho museli koupit aby se to pohnulo???

0/0
10.1.2008 13:16

Tomas

Re: posilování koruny

jediné, jak tomu mohli bankéři zabránit bylo zvednout sazby dříve. Tím by se snížil tlak na zvyšování cen, ale koruna by začala ještě více posilovat. To že zdražuje ropa, plyn, elektřina - to vůbec není o nás. Je to kvůli tomu, že rostou ostatní a chtějí více těchto surovin (Čína, Indie, atd).

Tomas

0/0
10.1.2008 14:16

V

koruna

Ta uměle posilovaná koruna likviduje úspěšně české výrobce a vývozce !!!

0/0
10.1.2008 13:03

oId fashioned Vince III..

Re: koruna

tak se dej na import, vtipálku;-)

0/0
10.1.2008 13:07

ODSakEda

Re: Re: koruna

Tak tak.;-D Apropo likviduje(až tak?!8-o;-D) spíše ty. co spoléhali na i když méně kvalitní levnou výrobu a prodej venku pod cenu!...;-€ (podobně jako čína...) Růstem ekonomiky (díky bohu?!) se se světem konečně vyrovnáváme a bude nutné zapojit mozem a kvalitu výroby a produktivitu!!! Schopní a kvalitní výrobci budou mít vždy šanci!!!R^

0/0
10.1.2008 13:23

VH

koruna

Import asi celá ekonomika potřebuje ty blbečku !!

0/0
10.1.2008 13:57

mtis

Re: koruna

Zhruba stejně jako export ...:-):-):-)

0/0
10.1.2008 14:10

Vaclav Hanus

Re: koruna

Proc mu nadavas, hrubiane? Jeho pripominka byla logicka. Pokousis se podsouvat podprahovy nazor, ze exporteri exportuji kvuli 'ekonomice'? Ha! Ha! Nikoli. Exportuji kvuli tlustym kontum svych manazeru. A ma-le se jejich cinnost priznivy dopad na celou spolecnost, muze to byt jen prostrednictvim posilujici meny.  

0/0
11.1.2008 7:11

martiXXX

Hmmm

anonym=martiXXX...ke svým názorům se rád přihlásím

0/0
10.1.2008 12:59

ellinas

Jak krátkozraké

Možná máme o něco levnější benzín nebo pár jiných věcí,které kupujeme jednou za delší čas,možná bude o něco levnější dovolená,ale ekonomika snad žije z výroby a vývozu a silná koruna neustále zdražuje naše výrobky a přivodí problémy tuzemským výrobcům a s tím i zaměstnaností,takže se to všechno vrátí s mnohem horšími důsledky!!

0/0
10.1.2008 12:52

hmmm

Re: Jak krátkozraké

Těžko se prti tomu dá něco dělat

0/0
10.1.2008 12:53

ODSakEda

Re: Re: Jak krátkozraké

Ani ne více, ale lépe(!) makat! Vyšší kvalita výroby a produktivita a né spoléhat jen na prodej šmejdů ven po cenu!... A kurzem tak vydělat relativně k místním více! Konečně končí doba, kdy nevzdělaný pomocník z česka si např. v Rakousku vydělal čistého i 35.000 kč čistého a učitel 22.000 hrubého!... Pomocník totiž vydělával v jiné ekonomice ale  žil v česku za menší životní režiji a byl někdo jen oním kurzem! Konečně se toto vyrovnává :-)R^ Však tito gastarbajtři jsou tedy dost nasraní také na kurz ;-D Holt česká ekonomika se vyhrabává ze zaostalosti za bolševika! A to je dobře :-)

0/0
10.1.2008 13:36

nonick

Re: Re: Re: Jak krátkozraké

Lépe makat? Jak to myslíte - lépe??? Cožpak u takových pro ekonomiku podstatných firem jako jsou třeba Mittal Steel, Panasonic, Danone, Skoda, atd.,atd., se čeští zaměstnanci flákají? Co je to za dokola omílanou demagogii s českou ekonomikou, když většina firem u nás má už zahraničního majitele???? Kde žijete, prosím Vás? Jednotná Evropa je bez hranic - a přece rozdíl v platech zaměstnanců TÉHOŽ vlastníka (např. Skoda vs. Volkswagen) je diametrální, přestože fabriky jsou od sebe jen cca 200 km. Rv

0/0
10.1.2008 14:00

mtis

Re: je diametrální, přestože fabriky jsou od sebe jen cca 20

No a to se právě kurzovým diferenciálem stírá, víš? :-):-):-)

0/0
10.1.2008 14:12

Pepa

Re: Re: Re: Jak krátkozraké

Milý Edo, a co si tak představuješ pod slovem produktivita a makat? Problém je v souvislosti s produktivitou úplně jinde, než v tom, že by se český dělník míň nadřel, ve skutečnosti se namaká víc, než jeho německý kolega. Jestlipak na ten vtip přijdeš?

0/0
10.1.2008 14:24

rudastraka

Re: Jak krátkozraké

tyhle kecy slysime uz n ekolik roku, a koruna porad posiluje....

0/0
10.1.2008 13:01

ODSakEda

Re: Jak krátkozraké

Výroba potřebuje hlavně energii -plyn, ropu,a j suroviny a co nedovážíme?! I výr. technologii jak SW tak HW!!! Přežití pak je potřeba zase hlavně energie, hlavně v zimě že?! Ostatní blbiny si odpustím. Tedy pro mě je levný dolar a € důležitější a to nejezdím ven na dovolené! Výroba bude muset zkvalitnit a zefektivnit produkci, zatím spoléhali pouze na export pod cenu!...

0/0
10.1.2008 13:26

petr1234

Re: Jak krátkozraké

ale tak to prostě chodí, pokud je velký vývoz tak koruna bude posilovat, s tim nic nenaděláš

0/0
10.1.2008 14:10

Pepa

Re: Jak krátkozraké

Neříkám, že krátkodobě to nemůže být pro některé vývozce problém, ale dlouhodobě je to jen plus. Naše budoucnost nemůže být založená na firmách, co chtějí konkurovat jen cenou.I kdyby byl kurs 20 Kč za Euro, tak pořád vyjde český dělník levněji než německý. A čínský bude naopak levnější i při kursu 100 Kč za Euro. Ekonomika nechť žije z výroby, ale značkových a pokročilých výrobků, ve kterých je hlavně mozek, ne mozoly a bolavá záda.

0/0
10.1.2008 14:19

rudastraka

vivat ods

za rok vlady ods posilila koruna k evru o 10%, k dolaru o 15% !

0/0
10.1.2008 12:41

Hmmm

Re: vivat ods

A inflace je nejvyšší za posledních 8 let.....to jsou objektivní věci.....myslím, že nastává nutná fáze, kdy projdeme fází vysoké inflace a a prudkého zhodnoování koruny....a na to nemá vliv vláda....

0/0
10.1.2008 12:43

Hmmm

Re: Re: vivat ods

zdánlivě protikladné věci ale nutné, protože máme deformovanou platovou a cenovou strukturu vůči Západu a v otevřeném hospodářském prostoru se to prostě přizpůsobí standardu

0/0
10.1.2008 12:47

rudastraka

Re: Re: vivat ods

je mi jasny, ze vlada na nejaky posilovani nebo oslabovani koruny ted velky vliv nema. ale uz vidim pablbka kdyby byl u koryta - jak by to prezentoval jako uspech svy vlady

0/0
10.1.2008 12:48







Najdete na iDNES.cz