Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bazala: Dráhy loni poprvé vydělaly

České dráhy se budou moci zřejmě vůbec poprvé pochlubit černými čísly celoročního hospodaření. Podle předběžných odhadů skončilo se ziskem 50 milionů korun. To je proti roku 2006 zlepšení zhruba o půl miliardy. Na výsledcích se ale podepsaly vyšší dotace ministerstva dopravy i zdražení na konci loňského roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny44

Osobní doprava se oddělila...

Takže příští rok bude lidi vozit ČD Cargo ? ? Když se prý (podle článku): ... osobní doprava oddělila od nákladní do nově vzniklé ČD Cargo... 8-o ? :-©

0/0
13.1.2008 0:01

mr.detlef

Re: Osobní doprava se oddělila...

to bude teprve 1. třída...

0/0
13.1.2008 13:09

cejkis

Pan Bazala měl asi z matematiky sardel

Říci, že ČD vydělaly, když dostaly o mnoho více peněz ze státního rozpočtu může jen vydlabaná lebka.

Když se do toho podíváte podrobněji, vyjde vám, že ČD udělaly větší sekeru než minulý rok. Pan ministr..to však zaplatil i s 50megovým ziskem pro ČD ;-D 

0/0
12.1.2008 13:23

Dan

Re: Pan Bazala měl asi z matematiky sardel

R^

0/0
12.1.2008 14:42

kladnyhrdina

Re: Pan Bazala měl asi z matematiky sardel

Sardel z matiky jste měl Vy, pane. Kdo si jaké vlaky objednal, takové si zaplatil. Dráha jezdila a objednavatel (stát, kraje) něco zaplatil a něco ne. Byla to cena podle smlouvy a ne dary z nebes. Ztráta z osobní dopravy nepokrytá touto úhradou se pokryla ze zisku nákladní dopravy.

K Vaší logice: Jak je možné, že opravář praček na rohu vydělal, když ty peníze přitom dostal od zákazníků za opravy praček? Je sice pravda, že na malých opravách prodělal, protože lidé byli ochotni platit za opravy méně, než byly jejich skutečné náklady, ale zase měl velké zakázky pro prádelny a tam byl v plusu. Celkově něco málo nad nulou zbylo. To je stejná logika. Neumím Vám to lépe vysvětlit, nejsem psychiatr.

0/0
12.1.2008 16:51

iq tykve

Re: Re: Pan Bazala měl asi z matematiky sardel

nebo to muze byt taky opravar lednyc to by bylo to same

0/0
12.1.2008 17:40

babacek

ČD.

Tak to se vážení cestující připravte na zdražení, stát na větší dotace a odbory již jistě plánují stávku za zvýšení platů modré armády.

0/0
12.1.2008 5:44

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Koukám, že si z Jančury a jeho SA utahuje kde kdo.

"Já jsem celkem zvědav, až sem přijdou různí konkurenti, kteří píší zatím do novin, až přejdou od plánů k činům."

;-D

0/0
11.1.2008 17:51

Pozor

Re: Koukám, že si z Jančury a jeho SA utahuje kde kdo.

CD v napojeni na MD a ostatni urgany budou delat maximum pro to, aby se zadny konkurent na drahy nedostal!

0/0
11.1.2008 21:45

Robin Ood

Re: Koukám, že si z Jančury a jeho SA utahuje kde kdo.

no házet někomu klacky pod nohy, jen aby mě nedohnal, a pak se mu smát, že klopýtá... nebyl bych na sebe hrdej:-)

0/0
11.1.2008 23:33

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Koukám, že si z Jančury a jeho SA utahuje kde kdo.

"Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá."

0/0
12.1.2008 20:34

Mladá Fronta

Blahopřejeme účetním ČD k dosaženému výkonu

Účetní Enronu se k blahopřání připojují a obdivně hledí k českým následovatelkám.

Redakce by mohla jen pro zajímavost uvést, kolik miliard musely ČD z veřejných prostředků dostat, aby mohli jednou vykázat pidizisk. Krom dotací z krajů a ministerstva dopravy jsou zajímavé také vládou poskytnuté záruky.

Vykázat zisk dokáže podprůměrný student VŠE. Vygenerovat hotovost to chce skutečného podnikatele.

0/0
11.1.2008 17:26

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Blahopřejeme účetním ČD k dosaženému výkonu

A člověk s IQ 80 a více ví, že osobní železniční doprava se bez dotací provozovat nedá.

0/0
11.1.2008 18:04

Mladá Fronta

Re: Re: Blahopřejeme účetním ČD k dosaženému výkonu

Člověk s IQ 81 a vyšším ví, že "dotace" neplatí prasata, prohnilí imperialisté, ani nemakající ožralové, ale TI OSTATNÍ.

Pokud jsi pro dotace, tak věz, že ti v žádném případě nehodlám bránit v tom, abys ze svých zdaněných peněz dotoval co chceš.

Dotování tvých libůstek z peněz druhých je jen pěkně pojmenovaná zlodějina.

0/0
11.1.2008 18:20

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Re: Blahopřejeme účetním ČD k dosaženému výkonu

cítíš se duševně zcela zdráv?

0/0
11.1.2008 18:25

a8n

Re: Re: Re: Blahopřejeme účetním ČD k dosaženému výkonu

No vidíš, já zase nechcu dotace pro zemědělce.

0/0
11.1.2008 21:37

kladnyhrdina

Tvrdíka na Vás

Zato ČSA jsou půl miliardy ve ztrátě, a to nakupují kapalná paliva bez spotřební daně a bez DPH. Daně neplatí ani zahraniční aerolinky, které u nás tankují. Tomu říkám dotace, takový FREE SHOP. ČD s nějakými dotacemi jsou žabaři.

ČEZ je naopak v zisku, protože mu naše lidumilné růžové vlády dovolily zvyšovat ceny bez jakékoliv vazby na náklady. Hlavní čezozmrd si pak může vyplatit 655 mil. odměnu.

Dráha je ztrátová celkem logicky, protože způsob financování dopravní cesty je pro silniční a železniční diametrálně odlišný a bohužel pro životní prostředí i pro cestující objektivně diskriminuje železniční dopravce.

Letošní zisk ČD je Pyrrhovo vítězství, které je pěkné na efekt, ale vzniklo podúdržbou technické základny. Kdyby měly České dráhy hradit prostou reprodukci svého - z velké části již odepsaného - majetku, byly by ve ztrátě zase. Není to špatným hospodařením ČD, ale zk.rvenou dopravní politikou tohoto státu. Ve strovnání s ostatními postsocialistickými státy hospodaří ČD nejlíp.

0/0
11.1.2008 15:32

lolek77

Re: Tvrdíka na Vás

Nechápu co vidíte špatného na dopravní politice tohoto státu. Pokud jezdím do práce autem na LPG bez státních dotací protože jízdenka na vlak je dražší i se státní dotací bude chyba asi někde jinde.

0/0
11.1.2008 17:29

Mladá Fronta

Re: Re: Tvrdíka na Vás

Pokud jezdíš do práce autem na LPG, pak věz, že údržbu silnic a dálnic financuje stát zejména ze spotřební daně z PHM, kterou ty u LPG z nepochopitelného důvodu neplatíš.

0/0
11.1.2008 17:36

Mladá Fronta

Re: Tvrdíka na Vás

Trapáku. Tvrdík byl sice socanský ňouma, ale kam se hrabe na kreativitu nového vedení ČSA. Za účelem umělecké tvorby zisku prodalo catering a zavázalo se od prodané firmy odebírat x let služby.

O "technické základně" si pindej na ÚV, ČD nakupují soupravy pro osobní přepravu, ikdyž dobře vědí, že je totálně nekonkurenceschopná.

Dopravní politika státu je skutečně šílená. Nebýt šílenců, nikdy by nemohl fungovat podnik, který má tržby z osobní přepravy cca 6 miliard, přitom jen náklady na zaměstnance v osobní přepravě jsou někde mezi 12 a 18 miliardami.

Pro zlepšení optického výsledku byly před lety od ČD odděleny "koleje", takže "koridory" a zejména supertunel pod Žiškaperkem (2x2 nové koleje místo 2x2 stávajících vedoucích po obou stranách kopce = 10 miliardová zakázka) o posouvání brněnského nádraží za 20 miliard nemluvě.

ČD jsou zaopatřovacím ústavem pro voličskou základu a šikovné kamarády - příjemce zakázek.

0/0
11.1.2008 17:34

drevak_patlak

Re: Re: Tvrdíka na Vás

Technická připomínka. Okolo Vítkova nikdy nevedly dvě dvojkolejky jako se teď staví v rámci Nového spojení. Byla tam jen jednokolejná trať přes starý tunel (s kapacitou 12 vlaků za hodinu za předpokaldu jednoho směru) a pak jednokolejná (už zrušená) hrabovská spojka, která přiváděla vlaky z hlavního nádraží po velkém sklonu na příměstskou dopravou už tak přecpanou dvojkolejku Masaryčka-Libeň. Pak se samozřejmě dá Vítkov objet po nákladních spojkách po trase hl.n.-Vršovice-Malešice-Běchovice (tak teď jezdí většina vlaků na Moravu), nicméně o 15 minut pomaleji. Nové spojení bylo potřeba jako sůl.

0/0
12.1.2008 0:50

roba21

dotace

Když mi někdo dá dotaci tak také vykážu zisk. Hlásí se někdo?

0/0
11.1.2008 12:27

kladnyhrdina

Re: dotace

A co nám za tu dotaci předvedeš, příteli?

0/0
11.1.2008 15:39

Mladá Fronta

Re: Re: dotace

To co ČD by dokázal taky - vozit prázdné vlaky na lokálních tratích a tvářit se u toho jako notně unavená lehká slečna.

0/0
11.1.2008 17:38

Cestující

Tak už jen nastavit ceny, aby vlakem jezdilo víc lidí

Když nepočítám různé čtrnáctidenní, nebo měsíční jízdenky a nepřehlednou houšť slev, musím bohužel konstatovat, že ČD svou cenovou politikou zcela vědomě odmítá řadu cestjících.

Jednorázová a navíc jednosměrná jízdenka je totiž mnohem dražší než autobus.

0/0
11.1.2008 11:20

kladnyhrdina

Re: Tak už jen nastavit ceny, aby vlakem jezdilo víc lidí

Za jednorázovou jednosměrnou jízdenku Plzeň - Ostrava platím 140 Kč. Kupuje se přes internet a nepřipadá mi dražší, než autobus.

Nepřehledné množství slev mne taky štve, ale vždy si nějakou slevu najdu, nejčastěji právě Elišku a KMB. Zvykli jsme si na to u mobilních operátorů, tak si snad zvyknem i u dráhy.

Slevy u ČD jsou složité, ale alespoň to není podvod, jako třeba loňské "Neomezené volání o víkendech" u OU TÚ. Za to bych ty lháře poslal makat rukama - to by byl trest!

0/0
11.1.2008 15:50

Mladá Fronta

Re: Tak už jen nastavit ceny, aby vlakem jezdilo víc lidí

A kolik by ti tak měli ČD platit za to, že jim posloužíš jako beranidlo do státního rozpočtu?

Pokud nejsi čistý dojič státního rozpočtu, ale čistý platič, pak ti patrně neušlo, že ti politici z peněženky ročně vytáhnou několik tisíc Kč na železniční cirkus.

Podělte roční dotace do ČD a SŽDC, včetně "investičních výdajů" které se nikdy nevrátí, počtem skutečných daňových poplatníků (tj. lidí kteří odvedou na dani víc, než sami nadojí z různých cecíků stavebkopenzijkem počínaje a přivlastněním si bytu za desetinu tržní ceny nekonče).... Kolik pak Vám vyjde?

0/0
11.1.2008 17:43

drevak_patlak

Re: Re: Tak už jen nastavit ceny, aby vlakem jezdilo víc lid

To jsem úplně nepochopil, ale ministerstvo dává teď 4,2 miliardy, tj. při 10 miliónech Čechů to vychází na 420 Kč ročně na jednoho. K tomu dalších cca 4 miliardy od krajů a celkem dělá příspěvek od jednoho občana nějakých 800 Kč za rok.

Investice do infrastruktury počítat nebudu, protože nemám dost dat, nicméně význam to stejně nemá, infrastrukturu prostě potřebujeme.

Osobně beru velmi mírně nadprůměrný plat a svoje daně zpět rozhodně nedostávám, přesto mi dotování ČD ani mnohé další výdaje státního rozpočtu příliš nevadí. Snad až na živení jísté minority, ale to už je na jinou diskuzi.

0/0
12.1.2008 0:58

franta straka :D

CD

zrusit zamestnance zavrit do koncentraku, vedeni na mirov a odborare postrilet:-)R^

0/0
11.1.2008 11:05

vena.m

Re: CD

To by se vám, strakám, líbilo, co ;-)

0/0
11.1.2008 11:07

honzik_janulik

Re: CD

A tebe do blázince ;-D... jestli tam už teda nejsi a nemáš jenom vycházku...

0/0
11.1.2008 11:34

čuk

Je super, ze se zrusil priplatek na EC-IC

aspon tema vlakama bude jezdit kdejakej spinavej, smradlavej dobytek......

0/0
11.1.2008 10:58

dddddd

Re: Je super, ze se zrusil priplatek na EC-IC

jo, jo, alespon se bezdomovci na nadrazich, muzou mezi sebou levneji a rychleji navstevovat:-©

0/0
11.1.2008 11:02

vena.m

Re: Re: Je super, ze se zrusil priplatek na EC-IC

??? Jel jsi nekdy EC/IC vlakem a nebo tu jen rad hazis spinu? A jel jsi nekdy z Brna treba autobusem??? Taky nic moc pohodli .. ve vlaku se alespon projdes ...

0/0
11.1.2008 11:06

dddddd

Re: Re: Re: Je super, ze se zrusil priplatek na EC-IC

autobusem nejezdim. vlaky obcas a jednou si koupil v lete 1tridu IC a co jsem necekal- ta1trida IC nemela ani klimatizaci.......

0/0
11.1.2008 12:38

Mladá Fronta

Re: Re: Je super, ze se zrusil priplatek na EC-IC

Bezdomovci jezdí na ČD zdarma, to je stará písnička.

Na nádraží vytáhneš z koše použitou jízdenku, vlezeš do kupé v EC/IC rychlíku a když je průvodčí prudič, tak tě maximálně vyhodí na další zastávce.

Jedním tahem se tak dostaneš třeba do Ústí nad Labem, nebo do Pardubic. Když si vybereš dobrý čas, máš proti blbcům co si koupili lupen ztrátu tak 20 minut na 100 km. Pokud se ti neekluje tu část tratě, kde jsou zastávky častější ztrávit na WC, můžeš relaci Praha - Most absoluvovat každodenně s jedním přestupem v Ústí.

0/0
11.1.2008 17:48

moje

Všichni jsme tupý blbci

jinak by si to nedovolili zverejnit, Jsme jim k smichu..... a ja toužím bejt jeden z nich, abych se vám ostatnim mohl chehctat do ksiftu.....

0/0
11.1.2008 10:53

vena.m

Re: Všichni jsme tupý blbci

??? Jako tím, že zveřejní svoje hospodaření?? Ale to musí ze zákona. A že zdražují? No jo, to bychom museli z daní platit víc, aby se nezdražovalo ...

0/0
11.1.2008 11:05

Anonym

4 příspěvky a ani jeden nechápe co je to veřejná doprava.

:-)

0/0
11.1.2008 9:44

prenda

Re: 4 příspěvky a ani jeden nechápe co je to veřejná doprava.

Hlavně že ty to chápeš že? :) Je mi jasný, že se musí dotovat, ale ať se s tim alespoň nechlubí. BTW dráhy mají špatný management, to musí poznat i osel.

0/0
11.1.2008 9:47

Anonym

Re: Re: 4 příspěvky a ani jeden nechápe co je to veřejná doprava.

Dráhy pod tímto managementem vykonaly velký kus cesty. :-)

0/0
11.1.2008 10:01

Brainwashington

Drzost a nenažranost "manavožerů" nezná mezí !

A tak si dá hned asi 50 melounů vodměny, né ?!;-)(Y)[>-]

0/0
11.1.2008 9:44

ivanhoe

ty si dělaj p-r-d-e-l :-/

poprvé skončit v zisku o padesát mio, díky tomu, že ministerstvo přihodilo miliardu z našich daní!!!!!!!!!  ;-€   To snad ani není pravda že si tohle dovolí říct veřejně!!!  :-©   Ty si s námi  už léta vytírají (Y) a teď se tím ještě pochlubí Rv ... děte někam s takovou prasárnou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
11.1.2008 9:43

ToM

Re: ty si dělaj p-r-d-e-l :-/

takže by jsi chtěl, aby dráhy byly soukromé a nedotované? pak by ale jízdné bylo dražší než je ještě teď :P pokud mají zajišŤovat určitou večejnou spotřebu za přijatelnou cenu, tak musí být státem subvencované..

0/0
11.1.2008 11:17

Novo

Re: Re: ty si dělaj p-r-d-e-l :-/

To ano, mají být subvencované, ale nechlubit se tím, že díky přidání 1 mld. od státu mají o 0,5 mld. lepší hospodářský výsledek než rok předtím. Navíc, dráhy stále vlastní spoustu majetku, který nepotřebují, a kterého by se měly zbavit, což by jim pomohlo finančně a mohly by se soustředit jen na svou hlavní činnost podnikání a to jest přeprava osob a nákladu po železnici.

0/0
11.1.2008 12:01

lolek77

Re: Re: ty si dělaj p-r-d-e-l :-/

Tak ať je to jízdné tržní bez dotací. Taxíky a autobusy  jsou taky pro veřejnou spotřebu a nikdo je nedotuje. Tak proč zrovna vlaky.

0/0
11.1.2008 17:33

a8n

Re: Re: Re: ty si dělaj p-r-d-e-l :-/

>autobusy<

Trochu mimo, ne?

0/0
11.1.2008 21:42

drevak_patlak

Re: ty si dělaj p-r-d-e-l :-/

To je poněkud zkreslená interpretace. Ministerstvo přidalo miliardu, nicméně si za to objednalo podstatně více dálkových vlaků než v roce 2006. Podobně došlo k dalšímu navýšení rozsahu dopravy letos. Vezměte do ruky jízdní řád a můžete porovnávat.

0/0
12.1.2008 1:03

prenda

že se nestydí...

V soukromym sektoru by už tahle vysoce nezisková firma už dávno zkrachovala. Hanba za slova o "zisku".

0/0
11.1.2008 9:38

thx

Re: že se nestydí...

Jedn tento rok dostanou soukromé firmy dotace ve výši 40 miliard kč, tak být vám, držím zobák;-)

0/0
11.1.2008 10:19







Najdete na iDNES.cz