Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firma zaplatila lobbistům, aby zůstaly stravenky

Jednou ze součástí reforem vlády Mirka Topolánka byla i snaha zrušit daňové zvýhodnění stravenek. Státní kase to mělo ušetřit dvě miliardy. Největší stravenková firma Sodexho Pass se ale rozhodla si byznys pojistit. Slíbila sto tisíc eur lobbistické firmě no comment!, informovali Reportéři ČT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vanda

stravenky

Stravenky zrušit ! už nás nebaví přicházet o peníze ,strašně na nás stravenkové firmy vydělávají,proto se tak brání,

0/0
27.2.2008 16:39

Dvořák

Najezme se a napijme se v parlamentu

Současná garnitura těžce nasátá a načihlá komunistickými manýry z minulosti to dává nyní najevo (dříve byly banány a mandarinky a další zboží jen v parlamentních kantýnách -někteří to pamatují). Jejich heslo zní: vykašleme se na stravenky oholme čecha na kost zrušme příspěvky na stravování dětí ve škole a ve školce rodiče na to mají - tomu se říká v ODS podpora populace. Plaťme za parkoviště v čekárnách před ordinací, plaťme za recept v lékárně, za pobyt v nemocnici ale nezapomeňte platit inkaso s druhým pobytem. Pojďme se najízt a opít do palamentu, tam je veselo. Tam je pískovišť, ale lopatičku si od druhého nepůjčíte radši vás s ní bací po hlavičce. Nejsem zastánce komunismu ale kapitalismu NIKOLIV BLBISMU. Chcete ušetřit zruště klub důchodců - senát. Tam ušetříte žádané miliardy. Už v Rakousku je levněji u lékaře, tak předpisy na  recept v lékárně dokonce i od nás kupovaná energie !! Tak to je tkz. léčba šokem. Pokud národ nevzdechne tak přežije.

0/0
23.2.2008 10:59

Pes Jonatan

nova rovnice

poslanec_termit = jedinec s komplexem z neschopnosti postarat se sam o sebe.

ale takovejch termitu je vetsina ... slusny lidi vas pak musej zivit ...:-©

0/0
24.1.2008 17:35

pujcovnaprivesu

Re: nova rovnice

no hlavně slušný lidi nevolí ODS,která tu netahavou sebranku ,která okrádá slušné a poctivé lidi hájí

0/0
25.1.2008 8:56

Martin

Alternativní oběživo

Stravenky jsou alternativní oběživo. Firma je vydává a zase zpět kupuje. Problém je v tom, že když si půjdete vyměnit stravenky za peníze, dostanete o 5% míň. To znamená, že když máte restauraci a berete stravenky a zákazník vám zaplatí stravenkou, tak dostanete o 5% méně, než máte v ceníku. A nejsem si jistý, ale myslím, že vydávat alternativní oběživo je nelegální. Proč to teda ty dvě firmy, co to vydávají, mohou dělat? Nebo si zkuste založit vlastní stravenky, uvidíte, že se vám to nepodaří :)

0/0
24.1.2008 12:40

pes

Re: Alternativní oběživo

Když nakoupím o maloobchodu, zaplatím vyýrazně víc, než by mě to stálo ve velkoobchodu. Zřejmě platím něco za práci, kterou s tím má obchodník. A dále - je bankovní karta oběživo? Ne, je to nosič. Stravenka obdobně. Navíc v současné době neznám firmu vydávající stravenky, která by si je "nezaložila". Asi se to tedy někomu podařilo. A dokonce i takovým, jejichž stravenky vypadaly jako lístky do šatny.

0/0
25.1.2008 14:56

pes

Re: Re: Alternativní oběživo

Jasně: "v" maloobchodu

0/0
25.1.2008 14:57

Vanda

Re: Alternativní oběživo

Souhlasíme s tímto příspěvkem všichni obchodníci,stravenkové firmy na nás vydělávejí a to dost slušně,pro obchodníka s potravinami je 5% dost peněz,proto se trak stravenkové firmy brání,víte co panáků v kravatách přijde o práci?

0/0
27.2.2008 16:37

Pes Jonatan

Melouni!

"Lobby je spatne protoze, vekde ke korupci" se ma stejne jako "Fotbal je spatny, jelikoz jeho vanousci jsou agresivni".  Zrusime fotbal ? 

0/0
24.1.2008 12:39

opportunity

Re: Melouni!

Lobbovat by měla znamenat dávat informace, nutné pro rozhodování. Ne dávat prachy.

0/0
23.2.2008 11:30

chemba

Takže potvrzuje , že peníze předali.To mi stačí.

ale jak jsme to vyjednali a na koho jsme se obrátili, to vám nepovím," řekl Pavel Juklíček

0/0
24.1.2008 8:36

petrs

Pitomost

Stravenky jsou naprostá pitomost, která pouze uměle zaměstnává  lidi a vytváří jakýsi další virtuální byznys ...:-/ Celý ten socialistický nesmysl by šel nahradit zákonem o jedné větě: "Každému zaměstnanci může zaměstnavatel za každý odpracovaný den poskytnout nedaněný příspěvek na stravování ve výši xy,- CZK."  A hotovo!  Chápu, že těm zbytným firmám a lidem co kolem tohoto byznysu motají se to líbit nebude, ale proč platit nějakou službu, která je zhola k ničemu a proč socilisticky buzerovat lidi, jak s těmito prostředky naloží???:-/  

0/0
23.1.2008 12:15

chemba

Re: Pitomost

Jde státu přece o to, dostat ty cca 2 mld na daních, které si nyní firmy dávají do nákladů jako příspěvek na stravenky či stravování.

0/0
24.1.2008 8:39

pes

Re: Pitomost

Asi proto, že stát nedává všem lidem daňovou úlevu na děti, ale dává je těm, kteří je mají. Příspěvek na stravování je určen na stravování. Nezdaněný finanční příspěvek na něco je nesmysl, pokud není omezení, na co ho použít.

A že ho lze zneužít, to asi určitě. Ale rozhodně ne v takové míře, jako peníze určené na děti protékají hospodami a hernami.

0/0
25.1.2008 15:03

VláďaK

Lobbista = úplatkář

ODS = korupce

0/0
22.1.2008 21:46

simsalabim

Re: Lobbista = úplatkář

VláďaK = dement

0/0
26.1.2008 6:15

Čenda

Proč to rušit?

Daňová výhoda na stravenkách je určitě jenou z motivací zaměstnavatelů stravenky dávat. Chápu, že snaha zrušit výjimky má hlavu a patu, ale chceme, aby si lidi nosili zbytky od večeře v kastrůlku do práce?

0/0
20.1.2008 17:20

demagog_007

Re: Proč to rušit?

pokud nezruší zákonnou povinost, aby zaměstnavatel přispěl na oběd zaměstnanci, tak se pro zaměstnance nic nezmění, že? Jen zaměstnavatelé budou platit vyšší daně. Zvednou se mu tedy náklady na zaměstnance... -> zdraží se práce...

0/0
23.1.2008 10:40

chemba

Re: Re: Proč to rušit?

o tom nic nevím, že existuje povinnost ze zákona zaměstnavateli přispívat na stravování.

0/0
24.1.2008 8:43

NáhodněProcházející

Lobbismus

Pro ty, kdo si mysli ze lobbiste jsou ceske specifikum a co lobbista, to korupcnik, doporuciji tento dotaz na google

http://www.google.cz/search?hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Acs%3Aofficial&hs=fml&q=britsti+americti+nemecti+francouzsti+lobbiste&btnG=Hledat&lr=

0/0
17.1.2008 10:35

VláďaK

Re: Lobbismus

ono to tak ale opravdu je lobbista = úplatkář

0/0
22.1.2008 21:47

venydoly@seznam.cz

taky

Taky se dočkáš Dalíku ,nemusíš se bát ,žereš a přitom mlaskáš,ale stále ti to nevydrží ,bez podrazů neumíš žít a to tě zabije

0/0
15.1.2008 20:55

Profesor_Nula

LOBISMUS JE NORMÁLNÍ..PREJ

Dneka je tu dost chytráků, kteří znají jedno slovo jako lobismus, lobovat. Dále znají situaci, kdy lobovat je správné, dejme si přídklad: "Lidé lobovali za dodržování lidských práva v Tibetu.". SUPER, chápeme? Místní chytráci odvodí hned fakt, že lobovat je normální, správné VŽDY A VŠUDE. Vždyť lobuje poslanec za stranu a strana za lidi, je to normální. ANO. A teď se objeví parta hic, která je vyčůraná jak mraky, a nechá si zaplatit za to, že přesvědčí politiky, aby změnili názor, ale odmítne se vůbec bavit na kameru, odmítne říct aspoň přibližně, jak to lobování proběhlo a s kým proběhlo. Navíc je tu přímá spojitost Dalíka a premiéra, který to předkládal. Další otázka je, proč by politik měl změnit názor, jen kvuli tomu, že nějakej blbej lobista si chce vydělat peníze? No ano, je to strašný, že zase všichni myslí na prachy, ale ať mi někdo napíše další možný důvody, než je úplata penězi, protslužbami apod.

0/0
15.1.2008 14:45

Sharkee

Re: LOBISMUS JE NORMÁLNÍ..PREJ

jak je ta prima spojitost mezi premierem a firmou no comment! ?

0/0
15.1.2008 15:20

Profesor_Nula

Re: Re: LOBISMUS JE NORMÁLNÍ..PREJ

já psal s Dalíkem... prostě já netvrdím, že na 100% je to jasný... já jen říkám, že to strašně smrdí... ale tady pan Sharkee je zřejmě právník nebo co :-P Kdyby to byl první případ v jinak čistých politickou korupcí nedotčených Čechách, tak bych s tebou tvoji víru sdílel... Ale já jsem realista. např. jsem odpočátku psal, že Čunek taky smrdí... nepsal, jsem zavřete ho, je jasnej... a jak to je teď? když ho čistí, tak se hned něco zase vyloupne... snaha o zametání stop je tu. Navíc čeští politici si zvykli na to, že stín pochybností jím vůbec nevadí. IProstě vás pošlou do háje a řeknou máš důkazy? Tak táhni...

0/0
15.1.2008 15:44

Sharkee

Re: Re: Re: LOBISMUS JE NORMÁLNÍ..PREJ

proc lzete? psal jste "Navíc je tu přímá spojitost Dalíka a premiéra, který to předkládal. ", kazdy to vidi, delate ze sebe hlupaka.

nejsem ani pravnik

jiz jsem nekolikrate psal, ze si o cistote politiku opravdu nedelam sebemensi iluze, ale tenhle konkretni pripad smrdi, ale ani ne tak korupci, jako spise tunelem SxP - to muj nazor. Neveri, ze by nekdo delal smlouvu s niz by sla korupre prokazat. Takhle naivni nejsou politici ani v CR

0/0
15.1.2008 18:09

pekelně nakrknuté neutrino

K čemu vývojová firma? K čemu firma, která něco produkuje?

Stačí přece jenom přelévat prachy ze strany na stranu a tvářit se jako parta veleúspěšných managerů ;-D

0/0
15.1.2008 13:05

blikandblik

když tak sleduji z povzdálí naši politickou scénu

častokrát si kladu otázku, jaký je vlastně rozdíl mezi českým pravicovým politikem a českým levicovým politikem.

vypadá, že jsem na to,konečně přišel.

ten rozdíl spočívá v tom, do které kapsy takový politik strká úplatky...

0/0
15.1.2008 12:27

SFS

Dojem

Nejlegracnejsi na techhle kauzach jsou ty jejich vymluvy. Je neuveritelne, s jakou jistotou tihle lide sdili nazor, ze zbytek naroda je parta polointeligentnich primitivu :-):-)

0/0
15.1.2008 12:09

krypl

Je to normální

Něktěří diskutující zde argumentují, že je to zcela normální věc, že není třeba o tom psát v novinách.

Korupce je také normální. Znamená to, že se o korupci nemá také psát, že máme nechat státním úředníkům zcela volné ruce? A v tomto případě je pravděpodobné, že o korupci skutečně jde.

0/0
15.1.2008 12:00

kostka

nemám nic proti lobystům ani úplatkům

ale nemají tyto úplatky jít do státní kasy? Jaktože si za ně vyžírají panděra modré držky? Stát ulevil na daních, stát má inkasovat..

0/0
15.1.2008 11:54

odesak

jasně a co jako

o tom to je, teď jsme u koryta my tak vy budete platit. ještě že jste nám nalítli a volili nás, my si teď nahrabeme že zbytek života nemusíme makat. A o tom to je ;-DR^

0/0
15.1.2008 11:48

icebear

krasne

nic jineho se prece od ODS neda cekat. doufam ze santa pujde z hradu:-©

0/0
15.1.2008 11:39

blikandblik

Re: krasne

jak to bude se santou, je otázka. ale klaus tam asi zůstane. o tom jsou zase jiné čachry.

0/0
15.1.2008 11:58

SFS

Re: krasne

No pokud si myslite, ze za CSSD to bylo jine, seredne se mylite.

0/0
15.1.2008 12:10

Profesor_Nula

Tohle zase smrdí

Pokud se tady rozčiluje někdo nad tím, že češi dělají z komára velblouda, tak je na omylu. Tady jde o to, že si komerční sektor objednává něco u zákonodárný moci. Přece poslanec má nějaká názor, klidně třeba socialistický, a ať mi nikdo neříká, že nějaký lobista mu začne mluvit do duše a převychová ho jedním nebo druhým směrem v myšlení. Tady jde samozřejmě o prachy!!!!!! Jestli si tady nějakej trumbera jako Rilev myslí, že je všecko OK, tak ať se probere. Lituju tyhle chudáky, jejichž naivita roste do nebe. Tohle není paranoia.

0/0
15.1.2008 10:23

Sharkee

Re: Tohle zase smrdí

1) netusim kde jste prisel na to, ze si neci podobneho objednala soukroma firma u zakonodarne moci

2) lobbismus funguje v trzni ekonomice vsude na svete a funguje mnoho let i v CR, samozrejme. Obvykle jedna skupina lobbuje za prijeti, druha za neprijeti. Naivni je myslet si, ze tomu tak neni. Vzdy samotna ucast v politice je lobbismus za prosazeni sveho nazoru.

0/0
15.1.2008 10:27

blikandblik

Re: Re: Tohle zase smrdí

tak mě napadá - vy se jmenujete melčák nebo pohanka?

0/0
15.1.2008 11:07

Sharkee

Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

argumenty panacku, arguemnty by nebyly?

placate jako spravny soudruh z let 59tych minuleho stoleti

0/0
15.1.2008 12:58

blikandblik

Re: Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

aha, takže melčák, protože pohanka - stejně jako já padesátá léta nezažil.

pokud argumentem nazýváte názory, pak si zalistujte v diskusi zpět. snad tam něco objevíte. já argumentem nazývám důkaz - a ten jste o tom, že je to podvrh,  taky nepředložil.

0/0
15.1.2008 13:12

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

mozna jste uz slysel o takovych vecech jake je kniha, video, archiv....pak by jste vedel, ze lze i dnes shlednout jak se chovali bolsevici (podobne jako vy)....neni tudiz potreba, abych byl star jako metuzalem

obvykle se preklada dukaz o vine, ne nevine...mate v tom trochu chaos

PS: zase mi podsouvate cńeco co jsem nerekl, o zadnem podvrhu jsem nepsal

0/0
15.1.2008 14:03

blikandblik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

ano, protože nesdílím váš názor, jsem bolševik, jak prase.

nenapsal jste přímo, že se jedná podvrh - máte pravdu, mohl jsem zvolit jiný vhodnější výraz. nicméně v předchozích příspěvcích dokument, který včera prezentovala čt, zpochybňujete. proto jsem po vás chtěl - jak vy říkáte - argument, který vaše trzení podepře. z vaší strany jde zase jen o spekulaci. stejně jako z mojí nebo ze strany dalších diskutujících, kteří ovšem z nikoho nedělají panáčka nebo bolševika.

howgh

0/0
15.1.2008 15:17

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

zas mi podsouvate neco co jsem nerekl  - ze mi vadi, ze nesdilim vas nazor - bolsevik jste proto, ze se tak chovate - pokud nevite co to je bolsevik, pak je tezke vam cokoliv vysvetlit

-

dokument jsem nikde nezpochybnil, zase lzete, jen jsem psal, ze je ten dokument hloupost v tom, ze by nejaka mala neznama reklamni kancelar mohla neco podobneho zaridit, tot vse

0/0
15.1.2008 15:23

blikandblik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

poněkud se v tom zamotáváte, ale budiž, lžu.

nicméně bych uvítal vaši definici na bolševika, když se podle vás chovám jako bolševik, abych se toho pro příště vyvaroval. ;-)

0/0
16.1.2008 7:23

Sharkee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tohle zase smrdí

PS: ano...vy hned druheho oznacite za Melcaka nebo Pohanku;-D;-D;-D

0/0
15.1.2008 15:24

zaregistrovany

dovolte me vas poopravit

misto slova nazor bych pouzil financni prospech, bez ohledu na to, zda je perspektivni pro zdravy vyvoj statu. A poslanci by meli byt vuci takovemu tlaku odolni. Preci jenom, jsou voleni do vedeni soukrome firmy jmenem stat, nikoliv do soukrome firmy lobbistu. Analogii v soukromem sektoru je manazer, ktery v soukrome fime uzavira nevyhodne zakazky za uplatky.  Pravdepodobne stojite na opacne strane zakona a tak nezyvani veci skutecnymi jmeny vam smrdi, protoze to ohrozuje vase osobni zajmy.

0/0
15.1.2008 11:59

Sharkee

Re: dovolte me vas poopravit

nerozumim cemu nerozumite....lobbismus byl je a bude at se na m to vsem libi ci nikoliv

proc si myslite, ze dodnes mohou fungovat oficialne lichvarske firmy Provident aposl? Proc mame nejdrazsi dalnice v EU? Vsechno je otazka lobbingu. Verit tomu, ze jednou budou politici kteri budou jini je prinejmensim naivni. Bohuzel.

Nerozumi o ktere strane zakona hovorite. Ja jsem zamestnanec nadnarodni spolecnosti.

0/0
15.1.2008 13:01

blikandblik

Re: Re: dovolte me vas poopravit

to ještě neznamená, že neberete úplatky. nepracujete například v nákupním oddělení? pak vám to může připadat zcela normální, že někdo někoho uplácí.

0/0
15.1.2008 13:15

Sharkee

Re: Re: Re: dovolte me vas poopravit

panacku, opravdu nepracuji v nakupnim oddeleni

proc mi zase podsouvate neco co jsem nerekl, mne neprijde normalni to, ze nekdo nekoho uplaci....vy jste bolsevik jako prase, takoveho clovek nepotka kazdy den

0/0
15.1.2008 14:05

blikandblik

Re: Re: Re: Re: dovolte me vas poopravit

máte pravdu, už jsem tady jednou psal, že se mi taky bolševik za to odvděčil tím, že jsem - jsa politicky nespolehlivý - nemohl studovat školu, kterou jsem si vybral.

tato reakce se ale dá od modrého mozku čekat

0/0
15.1.2008 15:13







Najdete na iDNES.cz