Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovka prodala loni rekordních 630 tisíc aut

Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se loni dařilo. Prodala rekordní počet vozů. Po celém světě si její auta koupilo 630 032 zákazníků, kteří tím zvedli její odbyt o 14,5 procenta. Nejoblíbenějším modelem byla Octavia, kterou si vybrala zhruba třetina kupujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bedřich

ŠKODA .......

PENĚZ .......:-/

0/0
16.1.2008 9:33

ant.

...to je fajn...

... ještě tak 20 let vývoje a zdokonalování a začnu uvažovat o koupi škodovky...;-)

0/0
15.1.2008 22:20

ant.

Re: ...to je fajn...

...ještě tak 20 let a budu mít na novou škodovku konečně našetříno. zatím mi dobře slouží kombík od wartburgu. vždy jsem měl slabost pro prostorná německá auta... ;-)

0/0
15.1.2008 23:22

retr0

Octavka vs Fabia

Octavka II se skodovce moc povedla. Nova Fabia je ale podle meho, a nejen meho nazoru, jedno z nejosklivejsich soucasnych aut. Kvalitne provedene sice je, ale vzhled je snad pro kazdeho  dulezite hledisko pri vyberu.

0/0
15.1.2008 19:59

kokrspanel

Re: Octavka vs Fabia
no vidíš, a mně se čím dál tím víc líbí. Stejně jako Roomster. A Superb se mi líbí dokonce už na fotkách, což u předchozích modelů nebylo zvykem :-)
0/0
15.1.2008 20:07

retr0

Re: Re: Octavka vs Fabia

Kokre, procetl jsem si Tve prispevky a je mi jasne, ze jsi skodovacky PR. Dle Tebe jsou skodovky top auta, podle nas, co je uzivame to tak slavne neni, korejci a dalsi predehnali skodovku minimalne ve vzhledu...

0/0
15.1.2008 20:51

kokrspanel

Re: Re: Re: Octavka vs Fabia
nejsem žádný PR. Škodovku jako firmu mám rád, dokážu však vidět i její neduhy. Nicméně jsem se tu rozhodl, že hlavním mým úkolem bude dát kydy některých místních antiškodováků na pravou míru. A nikdy bych neřekl, že jsou to top auta, kdybych si měl vybrat auto, tak ani jeden jejich produkt není na prvním místě, ale rozumím, proč si lidé škodovky kupují. A co se týče toho vzhledu, tak je to vyloženě subjektivní záležitost, takový Cee'd se mi fakt líbí zvenku, zevnitř tolik ne a i30 se mi nelíbí ani venku ani vevnitř. Fabia se mi zvenku docela líbí, uvnitř už moc ne, tam mi přijde vyloženě bez nápadu. Jestli chceš mý favority ve třídách, kde vyrábí škodovka, tak je to v supermini Corsa a Punto a v nižsí střední Cee'd kvůli ceně a Focus kvůli všemu
0/0
15.1.2008 22:54

berger

Re: Re: Re: Octavka vs Fabia

Tak ze by korejci predehnali skodovku v designu, to bych netvrdil ;-D Octavia II je dle meho nazoru designove velmi zdarile auto, superb je klasika a'la VW, Roomster je prakticky, ale Fabia II se mi proste nelibi a libit nebude. Kazdy mame jiny vkus, ale o tom, zda se Skodovka vydala spravnou cestou budou svedcit prodejnosti. A ty ji zatim stale rostou :o) Co by za to nektrey automobilky za Atlantikem daly :-)

0/0
15.1.2008 23:15

Tom

Re: Octavka vs Fabia

Mam obavy, že oktávka je na dlouhou poslední, opravdu úspěšné auto naší (pravda ne zcela naší) značky. Nejenom Roomster, Fabie II, ale i nový Superb vypadá divně. Takový auto pro slizáky. Doufejme, že se mýlím. Člověk nemusí být fanda škodovek, ale mít radost z neúspěchu české firmy je perverzní.

0/0
15.1.2008 20:10

hmm

Re: Re: Octavka vs Fabia

a ja myslel ze skodovka uz je skoro 100% nemecka..:-)

0/0
15.1.2008 21:56

kokrspanel

Re: Re: Re: Octavka vs Fabia
co furt máte s tou německostí? Pro mě bude škodovka vždy český auto. Proč? Protože má v Čechách sídlo a historii. Stejně jako je pro mě navždy Jaguar, Land Rover a Aston Martin britský, a může je vlastnit kdokoliv, klidně Indové. Stejně tak je Volvo švédský a Saab taky. A Dacia je rumunská automobilka a ne francouzská.
0/0
15.1.2008 22:56

berger

Re: Re: Re: Octavka vs Fabia

Cca 60% komponent na Skodovkach pochazi z CR. U vozu z TPCA to je pry okolo 70% :o) Ale na druhoi stranu zase o nekterych VW, Seatech ci Audi (i kdyyz tam asi min :) muzete rict treba ze jsou 5-10% cesky (at uz jde o motory, plasty, brzdy a co ja vim, proste cokoliv koncernovyho, co dela nejaky cesky subdodavatel). Globalizace je globalizace. A co se tyce Skodovky (VW) , tak v Mlade Boleslavi je celkem velke vyvojove pracoviste... (narozdil od TPCA, ktera je ryze montovnou)

0/0
15.1.2008 23:20

franta straka :D

Re: Octavka vs Fabia

fabia 2 ma moc velky svetla sklon celniho skla proti moc kratky a malo robustni predni kapote vypada to divne

0/0
15.1.2008 23:27

Bivoj

????

"Pro model Roomster se v prvním roce jeho prodeje rozhodlo 66 661 lidí."

Tak to bych nikdy necekal, ze si zrovna Roomstra koupi takovejch lidi.

0/0
15.1.2008 19:04

kokrspanel

Re: ????
no vidíš, a přece si své kupce našel
0/0
15.1.2008 19:15

Ralf

Re: ????

A proto je dobre, ze nedelas marketing. :-) Mne osobne se Roomster extra designove nelibil, ale rikal jsem si, ze jako prakticky koncept bude mit u lidi ohlas. A jsem rad, ze me moje empatie nezklamala ;-) Ovsem Fabia II se mi nelibila a ani nicim vyjimecna mi nepripada 9mozna svoji zrudnosti :o) Myslim, ze v tomto segmentu diky tomuto modelu Skodovka bud zacne ztracet a nebo bude stagnovat a celkovy rust bude zachranovat stara dobra Octavia II a Roomster. Superb II jsem videl jen na fotkach a je v duchu vyvoje nemeckych aut v teto tride, takze predpokladam, ze se bude prodavat dobre. Ono je nekdy lepsi vsadit pred nevydarenou osobitosti na osvedcene "stereotypy" :o)

0/0
15.1.2008 23:30

Radek

Re: Re: ????

Už ztrácí a ani nedosahuje prodejnosti Fabie I a to ani v prosinci 2007 ne, možná to zlepší nabídka Combi modelu.

0/0
16.1.2008 0:04

Coldstone

Úspěch to je

to se u automobilky očekává při rostoucím celosvětovém prodeji aut. Ale neúspěch je, že dodnes není ve škodovce dobrá motorizace - nové benzíny s promnělivým časováním ventilů, diesely common rail. Takže vývoj motorů srdce automobilů se ve škodovce zastavil. Rv

0/0
15.1.2008 12:11

rudastraka

Re: Úspěch to je

vyvoj motoru zastavili bolsevici nekde v roce 68. od te doby skodofka nevyvinula v motorizaci nic novyho

0/0
15.1.2008 12:31

Reny

Re: Re: Úspěch to je

To neni az tak pravda, vyvinula, ale bohuzel neprodavala. Jed se nekdy podivat do MB do Muzea. Nemuzu to ted na internetu najit, ale parametry vyvinutych motoru byly na tu dobu srovnatelne s civilizovanym svetem. To dnesni VW motory jsou vetsi ostudou v porovnani s vyvojem ve svete.

0/0
15.1.2008 19:42

John

Re: Úspěch to je

Brzdi to VW... proc by mel do Skodovek montovat lepsi motory? Nemyslis, ze by tim pribrzdil prodej svych 'plechovek'?

0/0
15.1.2008 13:08

Vlada

Re: Re: Úspěch to je

... rika se popelnic a ne plechovek

0/0
15.1.2008 13:27

ao

Re: Re: Úspěch to je

Do VW se montuji?

A Škodovky jsou taky jejich.

0/0
15.1.2008 16:06

Jerry

Re: Re: Úspěch to je

Jasne, VW bude umyslne likvidovat znacku Skoda, aby jeji segment obsadil treba Renault nebo Toyota? Prober se clovece ;-D

0/0
15.1.2008 23:33

Milan

Re: Úspěch to je

Ty tomu tak rozumíš, chytráku... špatné benzíny? co takhle 3x motor roku v kategorii do 2,0 - tj. 2,0 TFSI? sám ho mám v O2 RS a špatným motorem bych to rozhodně nenazval...

0/0
15.1.2008 13:38

Coldstone

Re: Re: Úspěch to je

no to jsi koupil super motor - přečipovanej dvoulitr, se dvěma katalyzátory a lambda sondami. Dost poruchový, hlavně při sportovní jízdě. Jinak musíš jen tankovat oktan 98, resp 99/100 - 95 snižuje výkon o 10%. ;-D. To je ten problém VW group - upravit motor řídící jednotkou, nandat další katalyzátor a hurá do světa. ;-D

0/0
15.1.2008 15:39

ao

Re: Re: Re: Úspěch to je

To pises o TSFI?

Precti si co to je ;-D

0/0
15.1.2008 16:07

arzilipen

Re: Re: Re: Úspěch to je

Blbost, Coldstone, ten motor mam v Rsce a je to nej motor, ktery kdy ve Schade byl. Je mnohem spolehlivejsi a mene narocny na vymenu nekterych dilu ( vzduchove vahy, filtr sazi, ...) nez 2,0 TDI 125kW u naftove Rsky.  Oproti zakladni zazehove 1,6 zere pri beznem provozu pouze o necely litr navic a nadherne tahne. Byl jsem s nim po 20.000 km na motorove brzde, zivim ho 95 oktanem a namerili mu 143 kW, coz je oproti udavanym 147 kW (98 oktan) min. rozdil. A to chces rict, ze promenlive casovani ventilu je spasa motoru? Mozna ma auto bez turba vetsi zivotnost, to me ale nezajima, po 100.000 km je vzdy obmenuji a nechavam tuto starost jinym:(

0/0
15.1.2008 17:20

Jerry

Re: Re: Re: Úspěch to je

Bejvávalo. Na etiketě u nádrže je 95. Měl jsem jednu loni, jednu letos. A když naleju plnotučný, žádný podstatný rozdíl (doufám, že to není pumpou). Mimochodem, přečipovanej proti čemu? Ten motor totiž nemá "nižší" variantu, pokud tedy pro Tebe není motor bez turba a s turbem o stejném obsahu totéž... Příležitostně projedu všechno možné a tenhle motor opravdu chybu nemá, tedy pokud ji na něm nechceš najit za každou cenu.

0/0
15.1.2008 21:28

Thor

Re: Re: Úspěch to je

Špatnej neni, ale dobrej taky ne. 147 kW z turbo dvoulitru je bída. Honda to umí z atmosféry. A to nepočítám Honda S 2000 R^

0/0
15.1.2008 19:09

Jerry

Re: Re: Re: Úspěch to je

Umí, ale krouťák je dvoutřetinový. Na to tam je to turbo.

0/0
15.1.2008 21:29

Karl

Re: Úspěch to je

a co teprve 3.6 FSI v novem superbu;-)

0/0
15.1.2008 14:04

Coldstone

Re: Re: Úspěch to je

na tak malej rozvor stačí dvoulitr v tédéíčku a šestiválec 2,5 v benzínu. ;-D

0/0
15.1.2008 15:40

kokrspanel

Re: Re: Re: Úspěch to je
jednou tam dávají malý motory, pak zase moc velký...člověče, ty si proti Škodovce vždycky něco najdeš....jsi chudák
0/0
15.1.2008 19:17

Coldstone

Re: Re: Re: Re: Úspěch to je

ale tak se nezlob, prostě tu značku nemám rád ;-D auta smrděj, já jezdim rači na kole. ráno do sebe kopnu čtři bráníky a to je pak turbo abych se cestou do kolbenky neposr#l :-P

0/0
15.1.2008 23:39

Karl

Re: Re: Re: Úspěch to je

Kazdopadne ukaze nejakemu Avensisu s max 120 kW ,nebo co to tam montuji, a prehledem zada;-)

0/0
15.1.2008 20:57

Jan Matouš

Fabia

Už se těším, až začne Policie jezdit v nových Fábiích. Paráda, krása.V

0/0
15.1.2008 12:05

Lajtnant

Re: Fabia

Já taky, to už mě nedoženou :-P

0/0
15.1.2008 12:33

metalovy duchodce

Re: Fabia

až mě s mým 2,5litrem bude chtít honit polda s 1.2 litrovou Fábií, to se snad umlátím v autě smíchy !!! ;-D;-D;-D!

0/0
15.1.2008 12:35

peppe

Re: Re: Fabia

to neee... jim daji neco extra, fabku 1.4 :-) hahahaha

0/0
15.1.2008 12:38

metalovy duchodce

Re: Re: Re: Fabia

je fakt, že se současnejma rezatejma Feliciema to už benga ani nezkoušej..Rv

0/0
15.1.2008 12:42

John

Re: Re: Fabia

Muzes nam vysvetlit, proc by te jako s tvym 2.5 litrem meli honit? Jediny co si tady honis je tvoje ego :-©

0/0
15.1.2008 13:06

el_salamo

Re: Re: Re: Fabia

Radši bych nepátral po tom, co všechno si tady honí... ;-)

0/0
15.1.2008 13:17

prasák

Re: Re: Fabia

Víš jak to dopadne. Ty si nevšimneš stopky, protože přes své dioptrické brýle s osmi dioptriemi nic nevidíš, za tebou se objeví policejní felicie 1,3 50 kw. Ty se lekneš, pustíš volant, současně si spleteš brzdu s plynem, prorazíš dřevěný plot a vjedeš na hnoják. Jsi fakt frajer.

0/0
15.1.2008 13:22

skelous

Re: Re: Fabia

ty jo 2.5litr, nejses ty cikan? ty taky koukajjen na objem a honej si ego obrovskejma karama. no jo, nejak si rozmerovy nedostatky kompenzovat musis

0/0
15.1.2008 19:20

Qwer

Zisk na 1 auto

Takže čistý zisk na jedno prodané auto byl v loňském roce necelých 24000 Kč. To je slušné. O tom se může matce (VW) jen zdát.

0/0
15.1.2008 12:02

Vena.M

Re: Zisk na 1 auto

Na druhou stranu to zase az tak moc neni ... vemte si, ze je to nejaka 4 procenta z prumerne ceny auta ... takze je v cene uz jen mala rezerva ...  

0/0
15.1.2008 12:06

Darik

Re: Re: Zisk na 1 auto

Taky myslim, ze je to celkem dobry. Nekde jsem se docetl, ze VW ma cca 6 tis. a nejvic z automobilek ma Porsche cca 76 t.

0/0
15.1.2008 12:19

tmf

Re: Zisk na 1 auto

možná slušné, ale dosahovat cca 6% zisku, tak to majitel zabalí. Ale fakt je, že ve velkém se počítá krapet jinak.

0/0
15.1.2008 12:09

Vena.M

Re: Re: Zisk na 1 auto

No, oni maji 6proc cisteho zisku na aute ... ale to v podstate nic nerika o procentech zisku majitelu ...

0/0
15.1.2008 12:34







Najdete na iDNES.cz