Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bursík chce zpoplatnit igelitky v obchodech

Igelitkám zdarma, které rozdávají už jen tři velké obchodní řetězce, zvoní umíráček. Ministr životního prostředí a zároveň šéf Strany zelených Martin Bursík chce velké obchodní řetězce donutit, aby skončily s rozdáváním igelitových tašek k nákupu zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lok

bursikuv diesel

to kdyby radsi priznal ze se vozi Mercedesem Viano (diesel).Rv

0/0
31.1.2008 22:36

Lidem zdarma tašky a poslancum z

tašky držky

0/0
16.1.2008 17:14

neo029

dopr..to jsou problemy

co takhle resit neco slozitejsiho panove politici ?!:-©

0/0
16.1.2008 16:36

Cumi Z Gumy

ZELENI JSOU U KORYTA

A vam jenz to vadi muzou zustat jen oci pro plac . MAte smulu ale bohuzel ted tahaj za nitky oni , muzete s tim nesouhlasit ale to je tak vse co s tim muzete delat ;-D A propo byly volby , dopadly jak dopadly a vysledky nemuze nikdo spochybnit . A jesi vam neco vadi mudrcove tak seberte sve line zadky a bezte s tim neco udelat , ty vase ubohe tlachy tady na netu jsou jak posledni vystrel slavenho to Mohykana ;-D

0/0
16.1.2008 16:21

Culeto

Re: ZELENI JSOU U KORYTA

Ještě tak tři příspěvky a Tvůj sloh se stane vytříbeným.......

0/0
16.1.2008 16:33

Cumi Z Gumy

Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

Javol soudruzko ucitelko ;-D

A mam tady pro vas referat na tema 5 proti 95 a modni trendy u nas aneb anketa idnes : Měly by být PET lahve zálohované?

1757 Ano

1616 Ne

Soudruzko nechcete si udelat opravaky z matematiky ? Nebo to je zase nejaka konspirace zelenych naklikavacu ;-D

0/0
16.1.2008 16:41

Culeto

Re: Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

Z a prvé jsem psala 3 , tohle byl první. Co se týče mého názoru dovolím si u něj ještě nějakou chvíli setrvat protože právě u módních trnedů bývají rozdíly mizivé v tomto případě 2,1% což je vzhledem k počtu respondentů na hranici statistické chyby.Jinak vy žabičky žijete v zajetí svých vlastních sebeklamů viz. PET lahve.Ty byly vyvinuty právě proto, aby šetřilo životní prostředí, jak už to bývá do analýzy na dopady životního prostředí se zahrnula pouze energetická náročnost výroby obalu , ne energetická náročnost přípravy materiálu, výroby obalu a jeho likvidace. Pokud by se PETky srovnávaly ve stejných hlediscích s původními skleněnými obaly je výsledek tak 50 ku 50 . Takže výhoda PET lahví je v menším balení a hmotnosti nákladu (menší dopady na životní prostředí při dopravě).Systém zálohování PET lahví funguje v několika zemích západní evropy a je s podivem, že tam kde již byl zaveden systém zpětného sběru ( prosím neplést se zálohování) pokr.

0/0
16.1.2008 17:47

Culeto

Re: Re: Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

a teprve potom systém zálohování těchto obalů ( v bohulibém úmyslu zvýšit % vrácených obalů) skolaboval, což vedlo k iritaci zákaznků, která vyústila ve větší spotřebě zálohovaných skleněných lahví . Další Vaše bohulibá činnost, kterou je boj proti jednorázovým plenkám je taky blbost jak kráva, protoho nepočítáte dopady do životního prostředí při recyklaci posraných plen ( praní).

A teď Žabičko otázka : Proč je 1+1=2. Když odpovíš , tak si půjdu udělat reparátek z matiky. Odpovědět můžeš až po večerníčku.

0/0
16.1.2008 17:53

Zabak Co te zblajzne jak Mouchu

Re: Re: Re: Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

Jiste Soudruzko ale zapomela jste ze si mam jeste umyt zuby. Nechcete jet tam kde lidi nemaj ani plny , ani elektrinu ani jednorazove plenky a vysvetlit jim to Soudrozko Kobylko ? ;-D

0/0
16.1.2008 18:05

Culeto

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

A jejda, co takhle trošku alespoň věcných argumentů Žabičko, to by snad už puberťák svedl a nebo se pletu? Čekám na odpověď máš ještě 51 minut zelený fašisto.

0/0
16.1.2008 18:13

Zabak Co te zblajzne jak Mouchu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

Puberta , jo tu si pamatuju . A na vasi Miciarovskou diskuzi neprisoupim nikdy . Clovek co si nevidi do huby je prd oponent ;-D Tudiz vase "vecne argumenty" i kdyz jsou vsude nas kolem a muzete je videt kazdej den pokud vylezete ven a trebas se projedete kolem skladky ci se koukente jak to vypadalo po tydnu v Neapoli , nu jasne bavme se vecne ze ;-D Az vam naskacou uhry po celem tele to teprve budeme moct dat nejakej ten argument co ? ale dokud mate zadecek v teple to jste chytra . Dalsi mala mys co se citi dulezitejsi nez druzi , eee teda jeji zadek ;-D

0/0
16.1.2008 18:37

Culeto

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZELENI JSOU U KORYTA

Ale ale žabičko, voni nejenom, že jsou dětinskej, voni dokonce nemaj nervy v pořádku. Laskavě mi ukážou, kde jsem si neviděl do úst ( ne do huby ), dále mi pak ukážou, kde jsem obracel věcné argumenty, dále si pak něco nastudujou ohledně ekologie ne ekologismu, dále si přečtou něco o tom jakým způsobem se zajišťují veřejné služby v jižní itálii, tam je poněkud specifický problém víme ( sorry ale my italové o tom opravdu , ale opravdu nemůžeme mluvit, je to tradice víme ?) . U nás doma odpad třídíme a to dost podrobně, takže k tomu nepotřebujeme vyhlášku o zvýšení poplatků za netříděný odpad, stejně jako nepotřebujeme bojovat proti sáčkům z mikrotenu, které se ekologicky rozloží dřív než igelitky za bůra atd atd. Za Jejich uhry se necítím býti zodpovědný a tudíž jsou mi u culeta. Závěrem bych jim rád sdělil , že salónním komunistům v 19 století na rozdíl od nich nechyběl všeobecný rozhled.

Na ty pupínky ať  si zkusí hypermangan, nepřehnat nebo zhnědnou a budou vypadat jak ropucha.

0/0
17.1.2008 8:54

wcbaba

Re: ZELENI JSOU U KORYTA

bohužel máš pravdu - tahle pidistrana vládne této zemi

0/0
16.1.2008 17:42

...

Když nebudou igelitky z řetězců,

bude se používat o to více pytlů na odpadky, a nula od nuly pojde. To asi zeleným zase něco nedošlo. Že zejména kuchyňský odpad se těžko dá dát do něčeho jiného. A kdo chcete argumentovat kompostem, fajn, tak nejdřív zaveďte speciální kontejnery na kuchyňský odpad.

0/0
16.1.2008 15:40

Vojta

Re: Když nebudou igelitky z řetězců,

Pouzivas vsechny igelitky z obchodu jako pytel na odpadky? Myslim, ze u hromady lidi skonci igelitka nebo PE sacek v tom pytli stejne. Ti se treba nauci nosit si do obchodu svoji tasku a na "impulzivni nakup" ten padesatnik obetuji.

Pytle na odpadky nejsou vetsinou zadarmo a proto nesvadeji nektere jedince k jejich nezrizene kumulaci.

0/0
16.1.2008 16:57

Adéla

Re: Re: Když nebudou igelitky z řetězců,

R^

0/0
16.1.2008 17:44

Sporadany_obcan

Bursíku, Bursíku, v čem Ti teď budou nosit love na úřad???

A vůbec, poradil ses se svým prezidentským kandidátem? Ten třeba rád (plné) igelitky... :-P

0/0
16.1.2008 15:09

Karel

Zasviněná planeta

Já s ministrem souhlasím. Děláme tady na týhle planetě už tak neskutečnej bordel!  A plácat ropu na jednorázový tašky, který jdou nahradit ekologickýma papírovýma variantama (v USA naprosto běžné) 8-o8-o:-© Ste tady všichni konzumní čecháčci, klidně se zavalujte dál vlastním odpadem...

0/0
16.1.2008 14:49

Martin

Re: Zasviněná planeta

A kde se berou ty papirove tasky ty Lojzo? Co takhle nosit si na nakup tasku svou?

0/0
16.1.2008 15:02

Martin

Re: Re: Zasviněná planeta

PS: Evropani jsou konzumni skoro nejvic na svete, ale hadej, kdo vede, ty priklade.

0/0
16.1.2008 15:03

Karel

Re: Re: Zasviněná planeta

Já si zásadně beru vlastní batoh, kam vše poskládám. Jasně že vim že USA a ekologi nejde dvakrát dohromady, ale s těma taškama to tam tak je a funguje to. Proč igelit, kterej se rozkládá 10 000 let?? lepší papír, který poslouží stejně tak dobře, je levný a rozkládá se v řádu týdnů!

0/0
16.1.2008 15:09

jana

Re: Re: Re: Zasviněná planeta

Papír rozhodne neni levnejsi, je vyrazne drazsi nez plastova taska. Overte si informace a pak je rozsirujte dal.

0/0
16.1.2008 15:19

jana

Re: Zasviněná planeta

No, o ekologicnosti papirovych tasek se da s uspechem pochybovat. Plastove jsou rozhodne vice ekologicke. A spotreba ropy na vyrobu vsech plastu (cili i specialnich na narocne technicke aplikace atd.) je asi 4 %. A jine zdroje jsou mozne. Tvrzeni ze papirove tasky jsou ekologicke a vyroba plastu je plytvani ropou je nesmysl. Ale uz se k tomu nebudu dale vyjadrovat, protoze tento fakt neni schopen nikdo z ekologistů (zamerne nepisu ekologu) vzit v potaz.

0/0
16.1.2008 15:14

Karel

Re: Re: Zasviněná planeta

Ja nevim, kdyz to beru ciste selskym rozumem, tak mi vzdy vyjde papir jakozto material ze dreva, potazmo z celulosy mnohem ekologictejsi. Co je na igelitu tak ekologickeho??? Jeho chemizovana cyroba, jeho polocas rozpadu...tezko... cena asi levnejsi je, v tom mate asi pravdu, ale zase neni papir jako papir, muze to byt z recyklovaneho...

0/0
16.1.2008 15:37

jana

Re: Re: Re: Zasviněná planeta

V polyetylenu (materialu ze ktereho tasky jsou) nejsou temer zadne chemikalie (jen mizive procento stabilizatoru) a pri jeho vyrobe se az na mizive procento iniciatoru nic jineho nepouzije (teda az na vychozi surovinu eten). Navic je take z prirodniho zdroje, ropy nebo zemniho plynu. V posledni dobe se uz vyrabi i z rostlin. Navic je vyroba techto tasek energeticky mnohem mene narocna nez taska papirova.  Na internetu si najdete jak se vyrabi papir (i recyklovany) a jake vsechny chemikalie se musi pouzit. Plastova taska se skutecne rozklada dlouho, ale to nevadi pokud je recyklovana nebo spalovana. Papir se rozlozi rychle, ale způsobuje uvolneni dioxidu uhliku a siry. Proste ve vsech smerech mi vychazi plastova taska vyhodnejsi. Jediny problem je, ze ji lide vyhazuji do prirody, coz neni problem tasky ale lidi.

0/0
16.1.2008 15:56

Karel

Re: Re: Re: Re: Zasviněná planeta

Hmmm.. tak to si ještě nastuduji, ale prozatím vám věřím :-)

0/0
16.1.2008 16:08

Adéla

Re: Re: Re: Re: Zasviněná planeta

No jasně, igelitové tašky jsou stoprocentně přírodní ;-D

0/0
16.1.2008 17:47

Venda

Re: Zasviněná planeta

V San Francisku.kde ziji slavi navrat tzv. hadrovka, a to i celkem tezkotonazni z pevneho materialu, kterou prenesete z kosiku do auta plne nalozenou celym nakupem. Proste lide nosi hadrove tasky s sebou a nebo je maji v kufru auta. Modni  navrhari se predhaneji v designech a barvach. Dokonce se znovu rozviji domaci siti z pouzitych latek. A plastikove pytle do kose kupujeme specialni, ktere jsou lehce kompostovatelne. Kdyz se chce ,vsechni jde.

0/0
16.1.2008 23:00

Bůh Nejvyšší (9)

Bursíka zpátky do džungle.

Tam si může s bubákama užívat svoji zelenou doktrínu!   (Y)

0/0
16.1.2008 14:40

Cumi Z Gumy

Re: Bursíka zpátky do džungle.

Bohuzel prot tebe neni to jen bursik ale nad 5 procent volicu tohohle statu . Neumis respektovat neci nazor ? Nu je nas tolik ze te klidne umlatime cepicema :-)

0/0
16.1.2008 14:48

Bůh Nejvyšší (9)

Naopak, 95% voličů umlátí čepicema vás

a to nepočítám nevoliče!

0/0
16.1.2008 15:03

Cumi Z Gumy

Re: Naopak, 95% voličů umlátí čepicema vás

;-D ted si me dostal tak vas je 95 procent ? a jak jste se tam k tobe vlezli ty moulo , vlstne je mi te lito , uz na tebe useda prach a potreboval bys oprasit co ? :-)

0/0
16.1.2008 15:08

Lojza ze Lhoty

Re: Re: Bursíka zpátky do džungle.

No jo, když můžou mít komouši ještě víc :-©

0/0
16.1.2008 15:09

Culeto

Re: Re: Bursíka zpátky do džungle.

Hele ty rádoby ekologu a jasný bursíkofile. Bylo Vás 5% z voličů dostavivších se k volbám čili cca 3% z lidí oprávněných volit, čili ekolgické myšlení není u nás ani trendem natož vývojovým směrem, ale pouhou módou.

A až budete mít vy žabičky na něco názor, podepřený fakty a argumenty, tak se s váma někdo bude bavit.

0/0
16.1.2008 15:48

Cumi Z Gumy

Re: Re: Re: Bursíka zpátky do džungle.

Jasne a muzes mi dat nejakou podlozenou statistiku kde je napsano kolik takovych VacuoMozkoven jako ty je v republice ? Zalez nekam a zeseptej sve pravacce to co ni septas kazdej vecer pred spanim a udelej si dobre . A jestli ja sjem u tebe Zabicka tak mam dojem ze kazde pristi volby ti bude naskakovat husi kuze ;-D Hrochu

0/0
16.1.2008 16:16

Culeto

Re: Re: Re: Re: Bursíka zpátky do džungle.

Žabičko je vidět, že mě neznáte anóbrž jsem členem mešiny ( sic je větší než počet voličů zelených) a tudíž pro důležité úkony používám levé ruky.Nicméně večer využívám k jiným účelům než je rozmlouvání s různými částmi těla ( to totiž nejspolehlivější antikoncepce na světě spinká) .Jinak na Váš dotaz kolik je v republice stejných vakuomozkoven jako já Vám bohužel nemohu přesně odpovědět, protože informace se poněkud liší, ale dá se říci, že jsem opět členem menšiny, která je co do počtu větší než množina voličů žabiček. Na druhou stranu své postižení nesu statečně i když na rovinu diskutovat s volem , někdy sebere hodně energie. Va fan culo !

0/0
16.1.2008 17:25

Zabak Co te zblajzne jak Mouchu

Re: Re: Re: Re: Re: Bursíka zpátky do džungle.

Hele ty rádoby ekologu a jasný bursíkofile.

Vy jste zacala sama uroven diskuze mezi nami dvema . Jak se do lesa vola ... . A budte rada ze nevite kde sedim ;-D Myslim ze by vam upadla celist a z teto zeme byste emigrovala . Sice nevim kde ale videl bych to tak na Cinu ;-D Tam maji stejny smysl pro ekologii jako vy . Pac a Pusu

0/0
16.1.2008 18:09

lola

tempo

no jo, je těch ptákovin od zelenejch nějak moc - chápu ale, že bursíci musí ty svoje fantasmagorie realizovat v tomto volebním obodbí, protože do dalšího už se nedostanou.

0/0
16.1.2008 13:56

Jan Žižka z HK

zelenej horší bolševika

a co veškeré plastové obaly... ? 8-o

0/0
16.1.2008 13:49

vopička antonín

Cenzore, co bylo špatného na zelených rezervacích?

Nechť si zelení žijí dle svého, v rezervacích, bez igelitových pytlíků, elektřiny, automobilů, kosmetiky, uhlí, elektroniky, zkrátka takový zasmrádlý zelený středověk ;-D;-D;-D

0/0
16.1.2008 13:46

Cumi Z Gumy

Re: Cenzore, co bylo špatného na zelených rezervacích?

Hehe bohuzel je nas tolik ze do rezervace se nevejdem , ale pro vas nejakou radi zaridime , nabizime ted treba DONBAS nebo MAgnitogorsk :-) Tam budete jako v te spine jako doma , aspon budete vedet kolik marasmu zanechava ten vas konzum style ;-D

0/0
16.1.2008 14:50

D.E.S.

jenom podotknu ..

že mě tedy víc vaděj pneumatiky, všude poházené, než tašky ze dvou řetězců ... Ale to evidentně pana zeleného nezajímá ..

0/0
16.1.2008 13:44

Re: jenom podotknu ..

Neříkej mu to nebo zavede zálohovaný pneumatiky.

0/0
16.1.2008 13:46

QuuQ

Re: Re: jenom podotknu ..

To by zrovna nebylo od věci... Vzhledem k tomu, kolik stojí "ekologická" likvidace pneumatik...

0/0
16.1.2008 13:47

Re: Re: Re: jenom podotknu ..

Nojo, do kotle se mi nevejdou, do popelnice taky, co s nima ?

0/0
16.1.2008 13:51

Davis

Re: Re: Re: jenom podotknu ..

Pozor o tom uz se mluvilo a mluvi

0/0
16.1.2008 13:59

Culeto

Re: Re: Re: Re: jenom podotknu ..

Sorry přátelé tady o tom něco vím. Doposud  je povinen každý výrobce vybrat zpětně jím vyráběnou opotřebenou pneumatiku bezplatně, zaplatíte pouze za odvoz té pneumatiky k ekologické likvidaci.Vzhledem k tomu, že MŽP sleduje pouze ty subjekty, které se sami k povinnosti vybírat tyto pneu přihlásily, panuje ve sběru těchto pneumatik značný bordel, který odnášejí pouze ty subjekty , které vyhověly dikci zákona. Samozřejmě MŽP přemýšlí, jak tento stav vylepšit. Přemýšlí se nad povinným odvodem do speciálního fondu ( kromě výrobců pneu by do něj přispívali i výrobci protektorů :-)) ) a z tohoto fondu by se pak platila likvidace opotřebených pneu a jejich sběr, čili stejný paskvil jako u PET lahví, zvýší to náklady na likvidaci , situaci to nevyřeší , ale přinese to kupu peněz, která se bude využívat.

0/0
16.1.2008 16:32

gars

Bursíkovi zelené nápady

ten pon je fakt roztomilej ... zálohavané PETky, daně na tažky z plastu ... klasický obrázek politiky v česku ... vše odskáče občan ... co kdyby taky jednou tihle poloschopní manažeři vymysleli něco co lidem uleví ... třeba dokonalejší reciklace apod ...

0/0
16.1.2008 13:41

Re: Bursíkovi zelené nápady

Nebo bezplatný školství aby se lidi naučili gramatiku.

0/0
16.1.2008 13:43

aaa

Re: Re: Bursíkovi zelené nápady

jo, a taky aby se naucili spravne cesky (viz bezplatnÝ skolstvi)

0/0
16.1.2008 13:45







Najdete na iDNES.cz