Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Banky strhly lidem kvůli Vise několikrát peníze z účtů

Mnozí držitelé Visa karet jsou v šoku. Banky jim strhly vybrané peníze několikrát po sobě. Pan Jaromír Blahák se kvůli tomu například dostal do několikasettisícového dluhu. Banky tvrdí, že za to může vydavatel karet Visa. Ten problém přiznává. Sdružení hájící zájmy spotřebitelů však tvrdí, že odpovědnost leží na bankách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlčák

Kompenzace

Docela by mě zajímalo, jak by to moje banka řešila, potom, co mi strhli x krát peníze a jsem 57tis. v mínusu, kdybych byl třeba teď v zahraničí a potřeboval např. zaplatit hotel?

0/0
17.1.2008 12:13

j

Re: Kompenzace

banka by poslal omluvny email (samozrejme az po zaslani pisemne reklamace).

Jedina kompenzace bude, ze velmi milostive v zachvatu necekane velkorysosti nikomu nenapoctou uroky.

O nejake kompenzaci si muzou lidi nechat akorat zdat, tak daleko nase banky zatim nedospely.

0/0
17.1.2008 13:04

Jyrka Paropupek

Nadpis příspěvku nechci vyplňovat!

banka = zloděj převlečenej za kamaráda

0/0
17.1.2008 0:10

Karlosos

idiot

porad nam blbym chudacku:-)

0/0
16.1.2008 23:41

aaaa

banky nás okrádají jinak

toto jsou prokazatelné chyby, a banka peníze vrátí. mě spíš vadí to, když mě banka okrade jinak. každý rok v prosinci před koncem roku, vybírám z kreditky (dnes unicredit) 4x20.000 korun na stavební spoření (v lednu, když dostanu peníze, je zase vrátím). výběry jsou drahé, vždycky to bylo za každý 60 Kč. Teď přišel výpis a za každý byl naúčtován 240 Kč. Takže litr padl jen na výběry. 

0/0
16.1.2008 23:26

Kecub

Re: banky nás okrádají jinak

Teda uprimne receno platit stavebko vyberem penez z kreditky mne prijde dost uhozeny.

0/0
17.1.2008 8:25

aaaa

Re: Re: banky nás okrádají jinak

jsem OSVČ, firmu pro kterou pracuji žádám, aby mi poslední 3 faktury starého roku, zaplatila až v roce novém. tedy na konci roku nemám peníze. vyplatí se mi vzít peníze v prosinci na SS na dluh (kreditka 16% p.a.), v lednu pak celý dluh splatit; úrok cca 600 Kč, ale st. podpora 4x4.500Kč.

0/0
17.1.2008 8:59

Bejčák

Nové grafy

Podívejte se na nových grafem na masakr na burze http://stockcharts.wz.cz/

0/0
16.1.2008 23:21

lolek77

To máte za to, že

pohrdáte penězi a každý rohlík musíte platit kartou, že máte povolený kontokorent nebo držíte na BÚ nesmyslně velké peníze holoto.;-D

0/0
16.1.2008 23:18

šmajdl

Re: To máte za to, že

To proč by si j nedržel? Mám si je honit?:-)

0/0
16.1.2008 23:20

Karlosos

Re: To máte za to, že

Ty vole bez radsi hledat bolka nez psat takovy kraviny . Jestli umis cist tak si to precti jeste jednou. Uz se nedivim ze tahle republika je na tom  tak jak je .  Uz mi jenom vysvetli co je podle tebe to prave. :-D

0/0
16.1.2008 23:39

j

Re: To máte za to, že

dle meho by ta platba prosla na vrub vaseho uctu i kdyz nemate povoleny debet.

Je to neco jako kdyz vam embos kartu prezehli a daji to k vyuctovani, take penize dostanou a vam se to strhne, i kdyz povoleny debet = 0 a zustatek = 0. Je to myslim nekde v podminkach k te karte...

0/0
17.1.2008 13:07

šmajdl

Taki

No jo, mi taky asi 30x 15 litrů. Ani bych si toho nevšim nečíst tady tudletu dyskuzi.:-P

0/0
16.1.2008 23:17

yeti

bankovní soft

diskutoval jsem problém s kolegou co databáze progranuje a popravdě to vidí na pěknou botu v softu protože každá transakce musí mít nějake transakční číslo přímo z bankomatu podle kterého se potom platba předává k zůčtování a přece nemůže být problém kontrolovat duplicitu. příklad číslo může obsahovat identifikaci bankomatu - datum - pořadové číslo a pokud bude shoda přece nemůže být problém položky před zaúčtováním min pozdržet a prověřit, nebo zúčtovat jen jednou

0/0
16.1.2008 22:53

Vlčák

Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

Po přečtení článku jsem se podíval na účet, hrůza 57tis. v mínusu, ani nevím kolikrát mi to strhli snad 30x. Už mi to udělali podruhé, minule někdy v listopadu.R^

0/0
16.1.2008 22:32

blekkal

Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

Jojo, kdysi jsem byl u Zivna, když to ještě byla Banka s velkým "B". A i tehdy, je to prakticky deset let, mi strhli dvakrát jednu platbu, něco přes 50K. Vyřešilo se to, ale zabolí to. Dnes už mám jinou banku. Ne - mBank pro chudé to není ;-)

0/0
16.1.2008 22:35

Ludek_II

Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

A ktera to je ? Sporka pro blbe ? ;-D

0/0
16.1.2008 22:36

blekkal

Re: Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

Ne. Ta je taky pro chudé :-)

0/0
16.1.2008 22:37

Karlosos

Re: Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

tak porad nam co za banku :-D

0/0
16.1.2008 23:43

Karlosos

Re: Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

a ktere banky si zastupce? (Y)

0/0
16.1.2008 23:44

Ludek_II

Re: Re: Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

Ja nejsem zastupce zadne banky. Ucet mam u KB, ale uz me jaksi nudi. Nabizi prd,zadne vyhody. Jen mi porad nuti pujcky. Nevim proc - se muzou podivat na muj ucet,ze chudy opravdu nejsem,takze spis bych i ja mohl pujcovat jinym :-).

Ale nemam rad,ze se tady nekdo otira o mBank,ktera funguje tri nedele.

0/0
17.1.2008 10:52

j

Re: Re: Re: Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

je to tak, take mi to pride pomerne zabavne :-).

cim vice penez na uctu je, tim vice nabidek na vetsi a vetsi pujcky se hrne....

0/0
17.1.2008 13:09

yeti

Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

jj, živno to fungovalo dobře, mám dojem že ten talianskej soft co používají už nějakou dobu si dává pořádný italsky siesty ;-€

0/0
16.1.2008 22:41

byvaly klient

Re: Re: Re: Unicredit : 2000Kč strženo cca 30x

To si piš, ten italskej soft by neprošel ani povrchním auditem, jenže to by ČNB musela dělat svou práci pořádně. Podle toho, co jsem slyšel o nasazování do provozu (z první ruky), považuji to množství problémů za zázračně malé. Něco jako testovací prostředí sice existuje, ale to je jen tak nahrubo, Italové to chápou tak, že testem jsou klienti a pracovníci Živnobanky. Problémy se očekávají při každé změně a řeší se po Italsku: s úsměvem (i čokoládku stepujícímu zákazníkovi nabídnou) a pomalu.

0/0
18.1.2008 11:32

janavol62

Karty

Mám obchod, zákazníci u mě platí přes terminál za zboží a koncem roku se mě stávalo totéž, že pod stejným číslem transakce zákazníkovi za zboží zakoupené u mě, mu odešla z účtu platba několikrát pod totožným číslem. Nevěřili byste kolik cholerických máčů chodilo vyřvávat na moje prodavačky a chtěli ty několikrát strhnuté prachy vysázet na dřevo! Dost špatně se jim vysvětlovalo, ať nakráčejí do banky a tam si laskavě a asertivně vyřeší. Vždy to byly karty EC/MC a vždy vydané spořkou. Dokonce se to stalo i jedné pracovnici spořky, neboť mě to bylo divné, bavily jsme se o tom spolu a ona po půl hoďce po zaplacení přiběhla, že se jí přihodilo totéž. Není třeba toto důvod, proč naše banky chtějí tak horentní poplatky za jednotlivé transakce?

0/0
16.1.2008 21:43

jirspi@seznam.cz

Já bych byl v šoku, kdyby

ty peníze někdo ukradl, a ne když se stane evidentní chyba... jinými slovy, aby se dotyční nepo...

0/0
16.1.2008 21:20

roddie

Re: Já bych byl v šoku, kdyby

U mBank se díky fóru dověděli okamžitě po prvním upozornění na tento problém o problému i ostatní klienti, přičemž banka akuazizovala vývoj události a přijala rozumné opatření - tedy vrátí stavy účtů všech potenciálně poškozených klientů (všech, kteří platili nebo vybírali z karet v daném období) na původní stav a po odstranění závady jim odečte pouze správné částky.

0/0
16.1.2008 21:29

blekkal

Re: Re: Já bych byl v šoku, kdyby

mBank právě nefungoval z větší části systém, takže nebyla schopna duplicitní dávky od VISA přijmout ;-):-P

0/0
16.1.2008 22:33

yeti

Re: Re: Re: Já bych byl v šoku, kdyby

a co dnes ráno třeba GE třeba internet banku záměrně vypnuli aby jim nevolali nasr...ti klienti,, je to sice spekulace, ale taky popravdě možné řešení. Pokud se tak stalo obdivuju rozhodnutí odpovědného pracovníka, možná zvolil menší zlo a jejich klienti nic nezjistili akorát si ponadávali, ale mají falešná pocit bezpečí. A pěkně v mezičase třeba odmázli všechny transakce z bankomatů a zúčtují je až po opravě od VISA

0/0
16.1.2008 23:06

nesmysl!!

Re: Re: Re: Re: Já bych byl v šoku, kdyby

GE Money ČR nevydává platební karty VISA, důvodem vypnutí tedy muselo být něco jiného, prosím nespekulujte o věcech, o kterých vůbec nic nevíte...

0/0
17.1.2008 0:40

yeti

Re: Re: Re: Re: Re: Já bych byl v šoku, kdyby

možná jen prevence, GE vůbec mám rád jak voštinu někde.. Jen jsem smekl před možným řešením problému. Přijdu do hokny a někde je pořádný průser, co udělám - potřebuji čas na zjištění co se vůbec může dít, že se mě to netýká, to zatím nevím. Řešení beze ztáty kytičky tak se nevztekej.

0/0
17.1.2008 0:52

jektal

Re: Re: Re: Já bych byl v šoku, kdyby

Jóó? A že sem si ani nevšymla:-)

0/0
16.1.2008 23:15

yeti

Re: Já bych byl v šoku, kdyby

promiň, ale jsi asi chobot. Stát se snaží pod záštitou boje proti terorizmu, možná jen chcou šmírovat občany, omezovat hotovostní operace. Při hotovostních operacích nad 1000 EUR a ekv. částky musíš dát OP, ať tě můžou ev. najít. Představ si že jak psali jiní, jsi někde ve světě a odkázán na kartu a najednou.... a jsi v pr... Dál nebudu psát bo bych se musel zase nasr.. jako ráno,..

0/0
17.1.2008 0:20

sunka

Re: Re: Já bych byl v šoku, kdyby

Nemas pravdu. "Buzeraci " identifikace  vkladu na tisic EUR vyzaduje EU. CNB bankam doporucila provest identifikaci pri vkladu nad 100 tis CZK. Stat do toho vubec nevstupuje a k identifikaci postaci jakykoliv prukaz totoznosti (coz neni jen OP)

0/0
17.1.2008 19:19

vanda

Re: Já bych byl v šoku, kdyby

Ver mi, ze mas v kapse 12 korun a v krame ti reknou, ze nemas dostatecny prostredky na karte a pak zjistis, ze zustatek na tvem ucte je 0,00 a melo tam byt podstatne vic a na zakaznicky lince ti reknou, ze vsechno je oka, tak budes v soku...zivim se sama, banka to vyresi az dneska, tze pro me je to problem...

0/0
17.1.2008 12:44

hehe

pekne

No vim akorat, ze bratrovi zase jednou NEstrhli bůra;-D takze pohodicka

0/0
16.1.2008 19:54

rychto

Re: pekne

taky se mi to stalo s pomerne velkou castkou 2 dny po sobe asi pred 3mi lety. Když se sami neozvete taky vam nic nevrati, takze cekam .......

0/0
16.1.2008 19:58

Stanice

Už vím,

proč nechci kartu,celé roky mě banka láme ale nezlomí,není nad hotovost!;-D

0/0
16.1.2008 19:36

WIFI

Re: Už vím,

R^

0/0
16.1.2008 19:38

blekkal

Re: Už vím,

A jezdíš na povozu, že? :-)

Řekni to pak té cikánské tlupě, co si od tebe přijde vzít půjčku ;-D

0/0
16.1.2008 22:37

Karlosos

Re: Už vím,

poboha a vis co je treba trouba :-)

0/0
16.1.2008 23:46

Gogo

loool

Hehe, no to tedy ziram. Jednou se mi stalo, ze mi banka strhla platbu kartou 1.500eur omylem 2x za sebou - pry ten den kazdy klient kdo cokoliv platil kartou mel vsechno uctovane 2x. ... ale 16x jako pan v clanku, to je teda ulet :))) Pani co pise, ze byla v debetu 1.100.000 Kc je taky drsne :))) Normalni by bylo to ihned dat doporadku a nemuseli bychom si tu o tom ani psat. Ale ze nevrati uroky, ktere si za debet nauctovali, neni v zadnem pripade normalni.

0/0
16.1.2008 19:27

Pavlína Kadlíčková

ČSOB mi platbu 1.200Kč odúčtovala 1000x

Jaké bylo moje překvapení, když jsem chtěla mezi svátky zaplatit poslední nutné platby. Disponibilní zůstatek mi hlásil debet -1.100.000,- a neustále rostl.  Bance trvalo 14 dní než mi moje peníze zpřístupnila, ale úroky mi dodnes nevrátila. Musela jsem několikrát do banky a urgovat, aby se vůbec něco dělo. Dodnes jsem si myslela, že za ty poplatky co jim platíme nám naše peníze aspoň pohlídají ... ale oni na tom pouze zase vydělávají ...Rv. Následnou kontrolou výpisu jsem potom ještě našla další 2 platby, které byly odúčtovány 2x. Nedivím se, že se tím ČSOB nechlubí, ale nevěřím, že já jsem jediná.

0/0
16.1.2008 19:21

snad-uz-budu-moudrejsi

Re: ČSOB mi platbu 1.200Kč odúčtovala 1000x

mně se to stalo při platbě kartou v potravinách, částku kolem 1000,- mi naúčtovali hned 6x za sebou. Přišla jsem na to náhodně, protože málokdy si výpis z účtu prohlížím (je to asi moje blbost, ale většinou se podívám jenom kolik mi na účtu zbývá). Kdoví kolikrát předtím už jsem platila takhle opakovaně :-(

0/0
16.1.2008 19:27

Greg

Re: Re: ČSOB mi platbu 1.200Kč odúčtovala 1000x

Ani jednou. A pokud ano, tak to pak dali urcite doporadku...;-)

0/0
16.1.2008 19:29

snad-uz-budu-moudrejsi

Re: Re: Re: ČSOB mi platbu 1.200Kč odúčtovala 1000x

zajimave, ale asi nemas pravdu chytroline, protoze uz uplynulo 90 dnu od moji reklamace, a do poradku to banka jeste nedala! ;-€ Jak dlouho mam jeste cekat? A co kdyby mi zrovna ted ty penize na neco chybely?

0/0
16.1.2008 19:35

snad-uz-budu-moudrejsi

Re: Re: Re: ČSOB mi platbu 1.200Kč odúčtovala 1000x

omlouvam se, ze si svoji zlost na banku vylevam na Tobe ;-) Ale banka odepsala, ze lhuta na vyrizeni reklamace je cca 60 dnu, a ve zvlast slozitych pripadech az 180 dnu. Tohle je teda zrejme "zvlast zlozity pripad".Rv

0/0
16.1.2008 19:38

Faraday

Problém není v UniCredit, ale VISA

Jako člověk, který do toho trochu vidí, bych se rád trochu zastal UniCredit -za provedené transakce opravdu nemůže. Visa posílá po provedení plateb soubory pro zúčtování - a v těch došlo k chybě, což nelze v bance tak snadno odchytit (jde to mimo autorizaci, takže ani autorizační systém to nemůže odchytit). Pokud vím, týkalo se výběrů z bankomatů několika bank/provozovatelů bankomatů, kteří provádějí autorizaci specifickým způsobem, a týkalo se klientů nejen v ČR, ale v celé Evropě. Visa situaci řeší, stejně jako ji řeší banky (budou zrušeny veškeré přečerpání, doúčtovány úroky jak mají být, řeší se nastavování účtů tak, aby mohly proběhnout platby jakoby k problému nedošlo - je toho docela dost, co se řeší). Je to nepříjemnost pro všechny zúčastněné, nevině v tom nejsou jen klienti, ale i banky. Klienti se nemusí bát, o nic nepřijdou, ale banky se s tím zapotí.

Jestli lze UniCredit něco vyčíst, je to snad jen nešťastný přístup ke komunikaci- dle mého toto mBank zvládla podstatně lépe.

0/0
16.1.2008 19:00

Merk

Re: Problém není v UniCredit, ale VISA

A co ty ostatní v článku uvedené tuzemské banky? Těch se to skutečně netýká, nebo jen dělají, že problém neexistuje? Nebo o něm snad ještě neví? ;-)

0/0
16.1.2008 19:02

Faraday

Re: Re: Problém není v UniCredit, ale VISA

Řekl bych, že stačí přečíst si odpovědi mluvčích: "Žádné reklamace od našich klientů v tuto chvíli nemáme", "Situaci ověřime" - jak vidíte, nikdo z nich neřekl "Našich klientů se to netýká" ;-)

0/0
16.1.2008 19:06







Najdete na iDNES.cz