Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurenci v dopravě oddálí čekání na Evropskou unii

Častější spojení, kvalitnější autobusy či vlaky a možná i nižší ceny. To vše měl českým cestujícím používajícím veřejnou dopravu přinést nový zákon o veřejné dopravě, který chtělo ministerstvo dopravy ukázat už loni na podzim. Dlouho očekávaná právní norma však jen tak nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darik H

... jeste ke konkurenci ....

V souvislosti s delenim puvodni CD s. o. na CD a.s. a SZDC, respektive nyni diskutovanemu oddeleni osobni dopravy .......... vezmete si, ze koleje prechazi na SZDC, ale CD a.s. si ponechajki stanicni budovy a obdobna zarizeni (takovy strategicky kapital) .... procpak asi?  Ze by obavy z konkurence a dalsi klacek pod nohy?

0/0
18.1.2008 11:19

Cestující

Konkurence na dráze

V Karlovarském kraji proběhla soutěž mezi dopravci o trať z K.Varů do Mariánských Lázní asi před třemi léty. ČD tam tvrdě narazily a na této trati už nejezdí. Místo starých kovbojáků ČD tam teď jezdí severočeský Viamont s moderními vlaky. A pak že to nejde. Škoda, že tu odvahu nenašly i ostatní kraje. Celý problém s bezednou černou dírou na peníze s logem ČD mohl utlouct trh. Jenže to by asi tehdy vládnoucí ČSSD přišla o mnoho tisícovek voličů v modrých uniformách.

0/0
18.1.2008 10:52

Yendap

Konkurence

Nový zákon měl přinést do dotované osobní dopravy dlouho očekávanou konkurenci.

Proto asi ve středočeském kraji zavádí Středočeskou Integrovanou Dopravu, která již existující konkurenci odstranila ;-O

0/0
18.1.2008 10:34

bořek

Železniční konkurence?

Rád bych se vyjádřil k částečnému "testování" konkurence na trati mezi  Libercem a Pardubicemi.

Nelze mluvit o jakékoliv konkurenci. Ukázalo se, jaké pozitivní dopady má konkurence - efektivní duplikace. Ale konkurovat podniku s monopolním postavením prostě nejde. V čisté konkurenci bez jakých koliv bariér neexistují "dumpingové ceny", predátorské chování a podobně, kterými se instituce na ochranu hospodářské soutěže ohánějí.

Ale v případě existence monopolu, budou dráhy ničit konkurenci díky křížovým dotací k monopolních oblastí směrek k oblastem, které jsou otevřené konkurenci. Konkurence v dlouhém horizontu neuspěje. 

A tímto "vítězstvím se bude monopolní subjekt chlubit. Chlubit se něčím, co by bez monopolního ochranářství neexistovalo..

Prakticky stejný vývoj ukazuje případ AT and T v Americe. Neexistuje jakýkoliv argument pro státní ochranářství jakéhokoliv subjetku.[>-]

0/0
18.1.2008 10:29

Darik H

Hmmmm

Ono se staci podivat na vyvoj CD a cinnost MDCR ...... Zejmena je to patrne u CD, kde je maximalni snaha o zamezeni vstupu konkurence (prestoze uz vlastovky jsou).

0/0
18.1.2008 10:09

BiBob-X

Čas a doprava na Znojemsku

Zmiňovaná firma ze Znojma - Čas je akorat banda diletantů, kteří neumí podnikat - v autobusech řidiči vozí cestující za cenu 5kč, které padnou řidičům do kapsy, protože cena oficiální jízdenky je deset korun, nikdo to nekontroluje, firma si na pozemcích za městem kryte tenisové haly s otevírací střechou za x milionů a pak se diví,že nemají na obnovu autobusů....

0/0
18.1.2008 8:18

?

Stáří autobuů

Ať je ten maník rád, že na obnovu busů nezbývají prachy. Na ty naše rozmlácený silnice je nových autobusů škoda, nehledě na to, že na nich budou trpět více než současné staré kousky.

0/0
18.1.2008 6:33

danny44

Re: Stáří autobuů

A když se k tomu připočte chování "cestující veřejnosti", tak si člověk řík, že je škoda tam leckdy posílat i selskej žebřiňák.....

0/0
18.1.2008 6:42

Tombus

Re: Re: Stáří autobuů

Po dlouhé době tu slyším kvalitní názor. :-)

0/0
18.1.2008 8:44

Tombus

Re: Re: Re: Stáří autobuů

Pardon, názory. :-)

0/0
18.1.2008 8:44







Najdete na iDNES.cz