Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konkurenci v dopravě oddálí čekání na Evropskou unii

Častější spojení, kvalitnější autobusy či vlaky a možná i nižší ceny. To vše měl českým cestujícím používajícím veřejnou dopravu přinést nový zákon o veřejné dopravě, který chtělo ministerstvo dopravy ukázat už loni na podzim. Dlouho očekávaná právní norma však jen tak nebude.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Darik H

18. 1. 2008 11:19
... jeste ke konkurenci ....

V souvislosti s delenim puvodni CD s. o. na CD a.s. a SZDC, respektive nyni diskutovanemu oddeleni osobni dopravy .......... vezmete si, ze koleje prechazi na SZDC, ale CD a.s. si ponechajki stanicni budovy a obdobna zarizeni (takovy strategicky kapital) .... procpak asi?  Ze by obavy z konkurence a dalsi klacek pod nohy?

0 0
možnosti

Cestující

18. 1. 2008 10:52
Konkurence na dráze

V Karlovarském kraji proběhla soutěž mezi dopravci o trať z K.Varů do Mariánských Lázní asi před třemi léty. ČD tam tvrdě narazily a na této trati už nejezdí. Místo starých kovbojáků ČD tam teď jezdí severočeský Viamont s moderními vlaky. A pak že to nejde. Škoda, že tu odvahu nenašly i ostatní kraje. Celý problém s bezednou černou dírou na peníze s logem ČD mohl utlouct trh. Jenže to by asi tehdy vládnoucí ČSSD přišla o mnoho tisícovek voličů v modrých uniformách.

0 0
možnosti

Yendap

18. 1. 2008 10:34
Konkurence

Nový zákon měl přinést do dotované osobní dopravy dlouho očekávanou konkurenci.

Proto asi ve středočeském kraji zavádí Středočeskou Integrovanou Dopravu, která již existující konkurenci odstranila ;-O

0 0
možnosti

bořek

18. 1. 2008 10:29
Železniční konkurence?

Rád bych se vyjádřil k částečnému "testování" konkurence na trati mezi  Libercem a Pardubicemi.

Nelze mluvit o jakékoliv konkurenci. Ukázalo se, jaké pozitivní dopady má konkurence - efektivní duplikace. Ale konkurovat podniku s monopolním postavením prostě nejde. V čisté konkurenci bez jakých koliv bariér neexistují "dumpingové ceny", predátorské chování a podobně, kterými se instituce na ochranu hospodářské soutěže ohánějí.

Ale v případě existence monopolu, budou dráhy ničit konkurenci díky křížovým dotací k monopolních oblastí směrek k oblastem, které jsou otevřené konkurenci. Konkurence v dlouhém horizontu neuspěje. 

A tímto "vítězstvím se bude monopolní subjekt chlubit. Chlubit se něčím, co by bez monopolního ochranářství neexistovalo..

Prakticky stejný vývoj ukazuje případ AT and T v Americe. Neexistuje jakýkoliv argument pro státní ochranářství jakéhokoliv subjetku.[>-]

0 0
možnosti

Darik H

18. 1. 2008 10:09
Hmmmm

Ono se staci podivat na vyvoj CD a cinnost MDCR ...... Zejmena je to patrne u CD, kde je maximalni snaha o zamezeni vstupu konkurence (prestoze uz vlastovky jsou).

0 0
možnosti

BiBob-X

18. 1. 2008 8:18
Čas a doprava na Znojemsku

Zmiňovaná firma ze Znojma - Čas je akorat banda diletantů, kteří neumí podnikat - v autobusech řidiči vozí cestující za cenu 5kč, které padnou řidičům do kapsy, protože cena oficiální jízdenky je deset korun, nikdo to nekontroluje, firma si na pozemcích za městem kryte tenisové haly s otevírací střechou za x milionů a pak se diví,že nemají na obnovu autobusů....

0 0
možnosti

?

18. 1. 2008 6:33
Stáří autobuů

Ať je ten maník rád, že na obnovu busů nezbývají prachy. Na ty naše rozmlácený silnice je nových autobusů škoda, nehledě na to, že na nich budou trpět více než současné staré kousky.

0 0
možnosti

danny44

18. 1. 2008 6:42
Re: Stáří autobuů

A když se k tomu připočte chování "cestující veřejnosti", tak si člověk řík, že je škoda tam leckdy posílat i selskej žebřiňák.....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině

26. dubna 2024  9:57,  aktualizováno  10:57

Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!