Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ceny jídla létají. Ale hlavně vzhůru

Cenovky v obchodech jsou neposedné. Řetězce upravují každý den stovky cen nahoru i dolů. Většina jich však poslední měsíce končí s vyšší částkou. Například 14 hypermarketů Tesco od začátku prosince do ledna z padesáti sledovaných položek u 29 ceny zvedlo, 4 zůstaly stejné a 17 jich šlo dolů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin222

Albert

To já nakupuju v Albertu a ceny tam zas tak moc neřešim, přijde mi že to jde, jsem spokojenej.... Mnohem víc mi vadi když tam jsou fronty, to vždycky šílim...... A taky se stává že jsou tam pitomí, nepříjemný prodavačky....

0/0
22.1.2008 10:31

Martin222

Re: Albert

Ježíš, pitomý, ne pitoní, to byl překlep...

0/0
22.1.2008 10:33

b.bombicka

Kraviny

No nevim, ale třeba máslo, šlo hodně dolů. Dříve JČ od Madety stálo cca 40 Kč, před týdnem v Intersparu za 28, tento týden v Globku za 23.Mléko taky zůstalo na cca stejné úrovni a jogurty též - zdražovaly v listopadu a prosinci. Takže to je zase nějakej hurá článek o ničem.

0/0
21.1.2008 14:37

Moje lepší JÁ

Re: Kraviny

Cive, co to tu plácáš o másle? Každej přeci ví, že Madeta potřebovala vyprázdnit sklady a také chtěla využít předvánoční poptávku po másle a tak pustila fámu, na jejímž základě bylo máslo histericky vykupováno i přes to, že cena byla silně nadhodnocena. Každá "akce", kdy bylo máslo o 3-5 Kč levnější než normálně znamenalo neúprosný boj o máslo a sklady se perfektně vyprazdňovaly. No a pak to prasklo a máslo šlo na svou a pak i pod svou původní cenu...

0/0
22.1.2008 0:40

Mirco1

Re: Re: Kraviny

Jéé to jsem rád, že vás tu vidím, vy jste totiž zrovna pod listopadovým článkem o másle, které bude stát až 60 Kč podle šéfa Madety, psal výkřiky, že za to může vláda, a jak se všechno zdražuje a jde do kopru :)

0/0
22.1.2008 14:06

Moje lepší JÁ

Re: Re: Re: Kraviny

No a nemůže snad za to vláda?;-D Kdyby s takovýma modrýma zlodějema zatočila hned od začátku, tak se nic takovýho nemohlo stát:-)

0/0
22.1.2008 17:18

martin

Plky

Plky, plky a zase jen plky. Můžem tu nadávat, ale stejně s tím nic neuděláme. Můžem držet hubu a krok.

0/0
21.1.2008 14:10

ODSakEda

Re: Plky

Vaše fráze jsou plky! Nebo se můžete vrhnout na výrobu potravin, konečně se to vyplatí! A né jen brečet a kázat smíření se se stavem a nemohoucností...

0/0
21.1.2008 14:27

Pepa

Re: Re: Plky

Hele Edo, pročetl jsem si pár Vašich příspěvků a chtělo by to odstranit hrubky ( plýtvat, slíbit...).

0/0
22.1.2008 7:21

Rek

Ukazeje se nezkušenost mladých manažerů

Je zcela zřejmé, že určité systémy se nedají řídit jako nějaká počítačová hra. Takoví hráči, když znejistí, zkoušejí různé varianty, čím víc prohrávají na body, tím rychleji následují změny. Je zde nový fenomén  prvek - evropsky informační systém + otevřené hranice pro cestování. Jistě řetězec, který se řídí rozhodnutími takovýchto nezkušených manažerů pomalu a pomalu ztrácí na kreditu u spotřebitelů. Prosím, vyhoďte takovéto manažery a začněte se chovat normálně - tj. s nadhledem, s jistou předvídavostí a s používáním rozumných hranic (v úvaze, cenách atd.). Jen tak svůj kredit obhájíte. Nedělejte ze spotřebitelů blbce![>-]

0/0
21.1.2008 13:24

Vanislav

Re: Ukazeje se nezkušenost mladých manažerů

ona je to naprosto jednoducha a smesna prace delat managera nake velke spolecnosti :))))

0/0
21.1.2008 13:40

Brouček

Re: Ukazeje se nezkušenost mladých manažerů

Sorry, co jste tedy chtěl vedení obchodníků poradit? Vyhodit mladé manažery pod, řekněmě 30 (?) let, to jsem pochopil. Ale dál mi to už uniká. Obhájit kredit a chovat se s nadhledem a předvídavostí - co si pod tím představit (konkrétně)? ;-)

0/0
21.1.2008 21:52

kejml

Re: Ukazeje se nezkušenost mladých manažerů

Stejská se ti po ruskym vejci k svačince z kantýny na PZetce, viď bolševiku. Neboj, když přijdeš k volbám, tak už se důchodu brzy dožiješ a za svou celoživotní dřinu tě stát odmění.

0/0
21.1.2008 22:20

jorbl

ani jsem si

nevsimnul...

0/0
21.1.2008 11:09

Josefaprav

Re: ani jsem si

Když nakupuje maminka, těžko si všimneš cen za potraviny. Zvýšení u cigaret a alkoholu ti jistě neuniklo.

0/0
21.1.2008 12:41

ODSakEda

Re: Re: ani jsem si

U toho je to na místě!;-€

0/0
21.1.2008 12:45

pan Velká hlava

Radar bude - to už je vám asi socky jasné

socky, váš darmožravý (stejně jako vy) Jyrka pro vás připraví hostinu, půjčí si, a nakoupí vám smradlavé maso z lidlu, to vám stejně chutná a budete to mít opět zadarmo, Jyrka zásadně nevrací.(Y)(Y)(Y)

0/0
21.1.2008 10:31

JFK

Re: Radar bude - to už je vám asi socky jasné

ty jsi ale picus :-©

0/0
25.1.2008 20:01

kulihrach

Modrý svině

Za tu inflaci mohou modrý svině. A to chtějí aby jsme si spořili na důchod. Ty modrý svině co naspoříš zlikvidují inflací ...

0/0
21.1.2008 10:18

Pšenda

Re: Modrý svině

Dobra rada:

Na duchod si radsi spor at je u koryta kdokoliv.

0/0
21.1.2008 10:28

kelc

Re: Modrý svině

Vau, to jste asi musel vynaložit hodně úsilí, než jste takovou větu vyplodil;-D

0/0
21.1.2008 10:28

Kecal.

Re: Modrý svině

Nemocnej nebo blbej?

0/0
21.1.2008 10:56

goober

Re: Modrý svině

Za tři věty Vám dávám za pět. Příště více myslete, než začnete slovně zvracet. Děkuji za všechny slušné čtenáře.

0/0
21.1.2008 11:34

ODSakEda

Re: Modrý svině

Vysvětlete, prč mnozí (soudruzi!) zemědělci demonstrovali naopak za zvýšení cen! Stejně tak na levnotu nadávali malí obchodníci hlavně z dědin?! Apropo, vyrovnat DPH čR přislíbyla do určité doby po vstupu do EU a čas seprostě naplnil! Njede tedy o zvýšení PDH nějakou vládou , ale o konce vyjímky! Z hrušky dolů soudruhu! Udělal by to nutně jakákoliv vláda! Navíc ODS alespon snížila dan z příjmů-ZISKu a tedy se to alespon kompenzovalo tímto a větší obchody nemaj neúměrné daně a je na nich, podělí-li se sVámi o to.

 Koneckonců-vyrábějte potraviny, konečně se to vyplatí! Ohýbat hřet na poli pro koruny je horšínež pro desetikoruny! Nebo chcete žrádlo(!...) dotovat???...

0/0
21.1.2008 11:50

zeto

Re: Re: Modrý svině

S tou DPH nemáte pravdu - ano, výjimky byly, ale ne na výši DPH, ale na zařazení určitého druhu zboží (i energií atd) do nižší sazby. U potravin je nižší DPH ve všech zemích EU, v některých evropských i nižší, než pět procent. U nás nyní 9. Omezení ze strany EU je v tom, že vyšší sazba nesmí být menší, než 15%.

0/0
22.1.2008 15:50

ODSakEda

Re: Modrý svině

Jo a inflace by znamenala naopak, např. € za 50kč nebo dolar za 35kč! Tedy benzin by stál už dávno také alespon 40kč! Vnitřní státní inflace mě tak netrápí,popožene lidi makat a utrácet, investovat né spořit - sedět na penězích a bde odbyt služeb -tedy práca!!!

0/0
21.1.2008 11:54

momo

Re: Re: Modrý svině

Nejsem si uplne jist, ze mate pravdu. Pokud je v nejake zemi vyssi inflace ( nemluvim o extremech hyperinflace atd) tak jsou zde taktez vyssi urokove miry. Preneseno na nas pripad, napr. v NSR urokova mira 1,5 % u nas 4%. Tzn. penize ulozene v Kc nesou vetsi prijem, nez ulozene v EUR. Zacnete investovat do CZK, cimz se zvedne poptavka po teto mene, tim padem jeji kurz vuci Euru se zmeni smerem nahoru (z pohledu investora,  dolu z pohledu Vaseho) a tak to jde do chvile, kdy investor zjisti ze Kc je tak predrazena, ze mu vyssi vynos nepokryje naklady transakce. Pripadne muze do celeho procesu zasahnout CNB. Nezlobte se pokud se mi to nepodarilo dostatecne vysvetlit, jde o dost komplexni tematiku. 

0/0
21.1.2008 12:48

ODSakEda

Re: Re: Re: Modrý svině

Ale z investorského, natož zahraničně-investorského hlediska máte samo pravdu. Peníze jsou také prostě jen zboží!!!:-) Ale z hlediska mě -spotřebitele, kde 80% výroby a technologií se dováží, nejde průměrně vzato o infkaci, z hlediska exportéra ano! já chápu inflaci hlavně jeli vůčiokolí, neb jsem konečně svoboný člověk a uzavřenosthranic, hlavně ekonomických, mě nedělá rukojmím jen místní situace i kdyby byla místní(!) inflace 50% otevřenost hranic ji srovná (respective ji extrémní nedovolí ani!) a tedy konkrétně: benzín nebo chleba si koupím v Rakousku!

0/0
21.1.2008 13:28

jbroz50

Re: Re: Re: Modrý svině

Tady vidím hlavní problém v komentáři v tom, že naše úrokové sazby jsou stále ještě i po mírném zvednutí cca 2% pod úrokovými sazbami v SRN a v EU obecně. Přesto koruna velmi silně posiluje. Takže po zvýšení inflace se nyní zvyšují úrokové sazby a tím se s určitým zpozděním zvýší ještě i kurz koruny (mechanismus je OK). Což bude mít zpětně vliv na snížení inflace - a to hned ze dvou důvodů, jeden je snížení poptávky po penězích a omezení množství peněz v oběhu a druhý je pak snížení ceny u importu.

0/0
21.1.2008 13:46

ODSakEda

Re: Modrý svině

Raději levné, ale nedostatkové???! Raději levné, ale s frontamiod 6 ráno, neb v 9h už by na Tebe nezbylo???! Kolik je Tilet?!;-€ KOlik Ti bylo před rokem 89?! (za komunistů, za socialismu?!) včera jsi se měl povině dívat na chalupáře! jaktam stáli frontu a ani nevěděli na co, hlavně aby jim to neuniklo, neb cokoliv co dostali občas do krámu, stálo za to!!!........;-€Rv;-O

0/0
21.1.2008 12:47

Moje lepší JÁ

Re: Re: Modrý svině

Kolik bylo tobě, že si tu dobu nepamatuješ úplně přesně? Pamatuju si, jak na banány stáli frontu podobně jak když tahali řepu. Stála tam babička i dědeček, maminka i tatínek, teta co neměla ještě svoje vlastní děti pěkně se strejdou v zádech, stálo tam i koupě schopné dítko a kazdý nafasoval 2 - 3 kg banánů. No a do týdne se polovina žrala hnědá přezrálá a nikdo už je nemohl ani cejtit, jak jich byl přežranej.

Ale ano, byla i spousta nedostatkového zboží, ne vše bylo jen zásluhou frontařů, ale zas tak úplně tragické to nebylo. Ono když si dneska sice můžeš koupit ledacos, ale nemáš na to, tak to vyjde skoro na stejno.

Možná by stálo za to, kdyby si lidi konečně uvědomili, že podobná situace bývala i na západ od našich hranic, snad jen nebyla tak silně viditelná.

0/0
22.1.2008 0:54

ODSakEda

Re: Re: Re: Modrý svině

Já snad hájám tu dobu???... 3x? je můj podiv nad názorem výše! A fronty nebyli jen na banalitu ála banány-to je zbytná věc, to by jset zlehčil, ale dokonce na základní věci dení spotřeby a dokonce na jídlo, jako chleby, mléko a hlavně na maso! To bylo na bdědinách jen ve Středu, tedy 1x týdně!!!!!;-€

0/0
23.1.2008 13:43

Koumeles

Predpovidam velky rozvoj cerneho trhu s potravinama

Koty EU k tomu primo vybizeji;-D

0/0
21.1.2008 9:30

oId fashioned Vince III..

Re: Predpovidam velky rozvoj cerneho trhu s potravinama

was ist "koty"???8-o

0/0
21.1.2008 11:11

Koumeles

Re: Re: Predpovidam velky rozvoj cerneho trhu s potravinama

tak se pozna, ze pracuju na projekci...samo jsem myslel kvoty, ale napsal jsem koty

0/0
21.1.2008 11:16

Fredy

Re: Predpovidam velky rozvoj cerneho trhu s potravinama

Á, pán je suvenýr...

0/0
21.1.2008 13:45

neni vodka jako vodka

odpadky

Brzy zacneme recyklovat odpadky budou nas tim krmit. R^

0/0
21.1.2008 9:17

jouda

Re: odpadky

jo maji to patentovany

u mnoha "potravin" se tak jiz deje

0/0
21.1.2008 10:33

ODSakEda

Re: odpadky

Na jihu JM ležípola i ladem! Konečně se někomu začne vyplácet ohýbat hřbet! Jen platte! Nebo sejte! Ale jen nebrečte! Pšenice stojí už 20 let 3000kč/t konečně ji sedlákům zvedl zájem o biopaliva a chtějí s ní i topit. Konečně dpifám i tato potravina soupne v ceně a nebudou sedláci na mizině a  nebude se s ní plítvat!!!;-€ Lepší než dotace, co to defacto způsobili!

0/0
21.1.2008 11:56

Josefaprav

Re: odpadky

Krávy už tím krmí a lidi přijdou na řadu brzy.:-/

0/0
21.1.2008 12:44

Mar__tanka

opravdu je mi líto.....

......lidí, kterým se nelíbí, že se jim nákup potravin zvedl v průměru o 6Kč(!!!!!!), a pak lítají půl dne na netu a držkují.....8-o

Jinak třeba v Lidlu měli včera máslo za 22Kč a kuřecí řízky (cca) za 124Kč/kg

0/0
21.1.2008 9:14

homeles

Re: opravdu je mi líto.....

kureci rizecky na masle z lidlu - tak dobrou chut to si posmaknes ;-)

0/0
21.1.2008 9:17

Mar__tanka

Re: Re: opravdu je mi líto.....

tak za prvé.....když tu brečí, že je draho, tak jen píšu levnější ceny....navíc není rozdíl mezi máslem(máslem, ne rostlinnou srajdou) z lidlu, z alberta, nebo odjinud. Jediný rozdíl je v tom, že Madeta narozdíl od odstatních vystřelila ceny, protože má pocit, že je o tolik lepší a že si z ní všichni dřepnou na zadnici.....

Jinak to máslo bylo tuším Olma, takže taky žádná rádobynapodobenina másla .....

0/0
21.1.2008 9:35

pan Velká hlava

Re: Re: Re: opravdu je mi líto.....

XXrozdíl tu jeXX pro socky dělá lidl máslo z brambor - luxus pro všechny, sockám to chutná(Y);-D

0/0
21.1.2008 10:34

Re: Re: Re: Re: opravdu je mi líto.....

Dementům jako ty se dá akorát smát ;-D

0/0
21.1.2008 11:17

J.

Re: Re: Re: Re: opravdu je mi líto.....

To je v poslední době hrozná móda, připomínak jaký je Lidl socko-shop. Možná to některým lidem přináší pocit výjimečnosti, když do Lidlu nejezdí a nakupují v nějakém "lepším" obchodě. :-)

Myslím, že i v Lidlu se dá koupit normální zboží - třeba plzeň z Lidlu bude stejná jako plzeň z jinýho obchodu, nebo to máslo z Olmy je jedno jestli koupíte v Lidlu nebo jinde. A v jinejch řetezcích měli taky svoje problémy se zeleným propraným masem a podobně...

Osobně nakupuju často v Intersparu, Tescu a Lidlu, protože je mám nejblíž. Běžně taky v asi všech dalších známých řetězcích. Nevypozoroval jsem, že by lidi nakupujíc v Lidlu byli nějaké podřadné socko-sorty (osobně vůbec takové škatulkování nemám rád). Všechny ty obchody jsou stejná sorta...

0/0
21.1.2008 12:28

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: opravdu je mi líto.....

No jestli je máslo od Olmy pro socky, tak jak to, že ho mají i v "lepších" krámech?

0/0
21.1.2008 14:23

hell365

Re: opravdu je mi líto.....

To máslo za 22 Kč pochází z Německa a bylo mnoho let zmraženo (mýslim že ještě  pro Wehrmacht), u nás se to pouze přebalí. Dobrou chuť!

0/0
21.1.2008 11:56

Mášlo

Re: Re: opravdu je mi líto.....

Neblázni, to je ještě z První republiky, to je kvalita !!!

0/0
21.1.2008 12:11

Josefaprav

Re: opravdu je mi líto.....

Jako důchodkyně musím dbát o svojí pověst a proto nakupuji zásadně v nejdražším Albertu. Já na to přece mám!

0/0
21.1.2008 12:47







Najdete na iDNES.cz