Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy koupí sto ojetých vagonů z ciziny

České dráhy přišly s novým plánem, jak vylepšit komfort cestování. Během letošního roku chtějí nakoupit stovku ojetých vagonů druhé třídy z ciziny, kterými částečně nahradí dosluhující rychlíkové vozy vyráběné převážně na konci 60. a v 70. letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

live.strong

jj

To sice ano, ale pokud nechci jezdit jen večer, tak mám smůlu :-/

0/0
23.1.2008 10:55

honzajaka

Ve

mě budí nostalgii stará podoba pražského hlavního nádraží, to mi bude chybět, kromě těch houmlesů samozřejmě

0/0
22.1.2008 11:36

anonym

EU

Investice do železnice jsou v Německu,Rakousku atd. podstatně větší.A co se týče úhrad za ztráty ,tak ty jsou taktéž větší,proto není pak problém koupit nové vozidlo,na které jsou velké odpisy.

0/0
22.1.2008 11:07

majkyho_pupik

Re: EU

a naklady jsou take vetsi vid?:-)takze pointa?

0/0
22.1.2008 11:18

klv

Re: Re: EU

za energie a PHM ani ne

0/0
22.1.2008 11:32

anonym

Re: Re: EU

1.EU nemá co kecat do toho,jestli kraj dá peníze na busy nebo na vlaky,protože to nejde z peněz EU.Pokud by to šlo,je to o něčem jiném.

2.Definice souběhu neexistuje.A záleží jen kraji,jak si svojí dopravní koncepci zvolí.Nenechte se oblbnout kecmi ústeckého kraje resp.jejich představitelů

3.EU podporuje více železniční dopravu a ne autobusovou

0/0
22.1.2008 11:40

majkyho_pupik

Re: Re: Re: EU

ehm zjistete si neco o problemu o kterem diskutujete. v roce 2010 probehne v cele EU liberalizace zeleznicni dopravy, jeji soucasti bude zakaz soubezneho dotovani zeleznicni i autobusove dopravy na stejne trati. jako clensky stat EU budeme toto muset samozrejme respektovat...

0/0
22.1.2008 12:05

anonym

Re: Re: Re: Re: EU

definujte mně pojem souběžná doprava.Potom se bude o něčem bavit.Je to jen další bubu ze strany EU.Vymahatelnost je ale nulová.Je jen minimum tratí,které vedou stejnými obcemi jako jezdí bus.Vždy jsou tam nějaké specifické rozdíly.Ve většině krajů zůstane nadále zachována železniční doprava a spíše se bude omezovat bus či bus bude jezdit po trošku odlišné relaci

0/0
22.1.2008 12:24

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: EU

ano ve vetsine kraju dojde zcela spravne k uzavreni zbytecnych trati, neb je budou nahrazovat busy, zeleznice je jiste priorita EU ale ne na trase Horni zadnice - Predni prednice..vymahatelnost je docela velka neb silnice vedou vsude a zeleznice jen nekam takze zajisteni upravenych spoju busu bude po zruseni zeleznic velmi lehka zalezitost, zatimco opacne je to nemozne..

0/0
22.1.2008 12:55

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

jen taková drobnost,

kdo staví a udržuje silnice?

kdo staví a udržuje železniční cestu?

jaký je dopad jedoucího vlaku a autobusu?

co je pro obyvatele výhodnější z dlouhodobého hlediska ?

0/0
22.1.2008 12:58

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

1/ stat, soukromnik

2/ stat, soukromnik

3/dopad prazdneho vlaku a poloprazdneho autobusu?

4/z dlouhododobeho hlediska je pro obyvatele nejvyhodnejsi autobusova doprava obhospodarujici male vesnice kde je vlak neekonomicky a rychla, komfortni, ekonomicka i ekologicka zeleznice mezi vetsimi mesty. nebo s tim nesouhlasite?:-)

0/0
22.1.2008 14:05

anonym

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

kde berete tu jistotu,že busy jezdí plné a vlaky prázdné na některých regionálkách??O víkendu je to jasné a obsazení vlaků je několikanásobně vyšší.Záleží totiž na konkrétních tratích.Situace je všude jiná a nelze nic paušalizovat.Podle mne se nezmění nic.Možná na pár tratích se ještě zastaví provoz,ale moc jich nejspíše nebude.

0/0
22.1.2008 14:09

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

a nic nepausalizuju. jiste se najdou rentabilni regionalni trate. Ty at jsou ponechany v provozu a nejlepe soukromymi mistnimi firmami co presne vedi kdy a jak maji vlaky jezdit. Vetsinou ale plati ze autobusy maji lepsi dosah /proste muzou zajizdet do vesnic mimo dosah koleji/ tim padem vetsi mnozstvi moznych pasazeru a tim padem vetsi rentabilitu provozu. regionalni trate jako treba ty v okoli Chrudimi, Prerova, Opavy a tak dal proste nemaji sanci na preziti

0/0
22.1.2008 15:49

... a dobře vám tak!

Milí VOLI-či Za chvíli budeme dovážet ojetiny i z Indie, ...

To bude trvat tak dlouho, dokud budete jenom žbrblat u píva, ale současně tolerovat zlodějskopolitiskou bandu vzor Čunek a obdivně slintat před velkými zloději na Bahamách.

P.S. KAPŘI SI SAMI RYBNÍK NEVYPUSTÍ!

0/0
22.1.2008 10:59

klv

Re: Milí VOLI-či Za chvíli budeme dovážet ojetiny i z Indie, ...

no tak neslintej ;-D

0/0
22.1.2008 11:04

dark

Re: Milí VOLI-či Za chvíli budeme dovážet ojetiny i z Indie,

To by mě zajímalo, koho byste volil vy, případně co by s tímto ten volený udělal... vy voleči, nebo kdo vlastně jste...:-©

Mně se to jeví jako dobrý nápad, lepší, než nic nedělat.

0/0
22.1.2008 11:17

edelstahl

ČD dnes

No, vlaky jezdím celkem dost. Jezdil jsem pravidelně Ostrava-Brno a pěkně mě sraly ty omlácené rychlíkové vozy a ani jedno IC na téhle trati. Taky jezdím motoráky řady 811 a ty taky už něco pamatují. Myslím si, že tady prostě selhává management vyšší úrovně, ale ne jen vedeni ČD, ale i státní správa na úrovni kraje. Proč totiž subvencuje autobusovou dopravu na souběžné trase jako vlak ? Proč nejsou jízdní řády na vedlejších tratích synchronizovány s autobusy ? A není to taky všechno o penězích ? Když si vzpomenu na výlet do Berlína vlakem, tak Ostrava - Schöna s KB za 280 Kč, ale Schöna-Berlín kolem 2000,- a to to ještě byla sleva (jízdenka SONE+)?

0/0
22.1.2008 10:52

... a dobře ti tak!

Mí vyspělí VOLIči, ...

To je mi novina, že každý[>-]management je složený z [>-]Čunků a selhává.

0/0
22.1.2008 10:56

drevak_patlak

Re: ČD dnes

Tady je zakopaný pes, proč ČD kupují ojetiny od DB, zatímco ty si mohou dovolit nové vagóny. Jízdné v Německu je prostě několikanásobné než u ČD (a pro našince je i to od ČD často vysoké). Důvod je ten, že Němci si ho prostě mohou dovolit, navíc za svoje peníze dostanou celkem solidní služny. Vlaky v Německu jezdí běžně 200 km/h (ICE až 300 na speciálních tratích), komfort v nových vozech je slušný, nabídka rychlých spojů od rána do večera, takže spousta Němců pak to jízdné zaplatí, byť by se jim určitě vyplatilo jet autem (a atuto má doma téměř každý Němec). Přesto jedou vlakem a DB si pak mohou dovolit vybírat dražší jízdné.

ČD si můžou dovolit podobné chování jen někde, např. u Pendolin do Ostravy. Proto tady ta kvalita je a jinde ne.

0/0
22.1.2008 11:48

majkyho_pupik

vskutku

uzasne reseni vlastni neschopnosti. CD jiz favno meli opustit "nezajimave" trate a soustredit se na maximalni kvalitu a uroven prepravy na tratich perspektivnich. Jiz davno meli sehnat kapital /coz by pri naprosto nevyuzivanem miliardovem majetku CD nebyl takovy problem, na nakup modernich primeststkych i mezimestskych jednotek. je zajimave ze toto zvladaji zeleznice takovych vyspelych zemi jako je Rumunsko ci Bulharsko ale CD na to zrejme nema

0/0
22.1.2008 10:47

... dobře vám tak!

Re: vskutku

Co je to "nezajímavá trať"? Co takhle přestat udržovat "nezajímavé okresky" a udržovat jen dálnice???

0/0
22.1.2008 10:50

edelstahl

Re: Re: vskutku

No asi něco jako např. Opava-východ-Svobodné Heřmanice ? Dnes už to zajíždí jen do Jakartovic. Část budov ve Svob.Heřmanicích je už prodána. Nebo nejhorší trať, kterou jsem kdy jel Rakovník-Louny ? Nebo Kralupy n..Vlt. - Velvary ? Nebo Opava-Hlučín ?

0/0
22.1.2008 10:57

anonym

Re: Re: Re: vskutku

pokud kraj má zájem na zachování dopravy a financuje ztrátu,potom čd jezdí.Až kraj bude mít zájem o soukromníka,pak bude doplácet soukromníkovi.A to že je trať ve špatném technickém stavu,za to může stát,že nedá ani těch pár korun na opravy

0/0
22.1.2008 11:00

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: vskutku

to je docela legracni nesmysl. veskere souteze na provozovatele trati jsou nyni pozastaveny. kraje si nemohou momentalne vybrat nic

0/0
22.1.2008 11:02

anonym

Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

a na tuhle hloupost si přišel jak???

0/0
22.1.2008 11:03

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

vzhledem k tomu ze se ceka na novy zakon o CD a jednani o moznostech dotovani autobusu i zeleznic z Bruselu tak zadna vyberova rizeni neprobihaji. kraje by byli blazni kdyby se zavazali platit neco za co by za 2 roky mohli dostat obrovske pokuty z Bruselu 

0/0
22.1.2008 11:14

anonym

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

záleží jen na kraji,na jak dlouho chce smlouvu.Ve většině krajů je jasno,kde se jezdit bude a kde ne.A soukromníci se moc nehrnou,protože i pro kraj jsou povětšinou dražší než čd.

0/0
22.1.2008 11:43

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

soukromnici jsou samozrejme drazsi nez CD neb CD provozuje vozovy park z roku 1970 a mene zatimco soukromnici maji pripravene moderni jednotky. a CD samozrejme pouziva dumpingove ceny pri vsech soutezich o provozovatele, tedy kryje ztratu z provozu teto trate z vynosu z jine trate...

0/0
22.1.2008 12:08

anonym

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

vozidel z šedesátých let bez rekonstrukce je skutečně minimum.Tím nechci říct,že je vše v pořádku

0/0
22.1.2008 12:27

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

ano treba ta souprava co stiha jezdit jak historicke vlaky tak regulerni provoz:-)v pripade CD je opravdu v naprosta vetsina veci v neporadku

0/0
22.1.2008 12:49

majkyho_pupik

Re: Re: vskutku

trat kde je za a/ nerentabilni provoz i se zapocitanim dotaci b/ mozny soubezny provoz autobusy. pokud nevis tak od roku 2010 nebude mozne na uzemi EU dotovat na stejynch trasach jak autobusove tak zeleznicni spoje a ty zeleznicni jsou proste nakladnejsi

0/0
22.1.2008 10:58

anonym

Re: Re: Re: vskutku

ale v řadě míst dopravují velké množství turistů,které v kraji nechají peníze.Takže železniční doprava je sice na oko nákladnější.Kdyby se u busů započítávalo i mýto a další věci,potom už by to bylo o něčem jiném.A dle EU má železnice přednost před busy.Nehledě na to,že EU dotaci spojů nezajišťuje,tudíž do toho nemá co kecat

0/0
22.1.2008 11:02

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: vskutku

jiste nikdo nemluvi o likvidaci vsech lokalnich drah, ale CR ma nejhustsi sit zeleznic v Evrope a cast z nich nema zadne opodstatneni. jedina ejich cesta je jejich zruseni a nahrazeni busy. a ty regionalni trate co budou rentabilni budou daleko lepe obhospodarovat soukrome mistni spolecnosti nez kolos CD. sme soucasti EU a regulace Bruselu jsou pro nas zavazne

0/0
22.1.2008 11:17

anonym

Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

Brusel tu nenastoluje žádnou diktaturu,jestli vlak nebo bus.Nechává se volná ruka ojednavateli.

0/0
22.1.2008 11:44

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vskutku

samozrejme ze necha volnou ruku objedavateli, je jen na nem jestli se rozhodne dotovat busy ci vlaky a jakou firmu zvoli..

0/0
22.1.2008 12:09

... dobře vám tak!

Re: vskutku

Vskutku, majkyho_pupik ještě od porodu asi ani nezaschl.

0/0
22.1.2008 10:52

anonym

Re: vskutku

to jestli se někde bude jezdit nebo nebude rozhoduje kraj a objednává si spoje u dopravce.Je jedno,jestli to je čd nebo někdo jiný.Ztrátu potom přepravci uhradí kraj.Takže tu nezaváděj nějaké plánované hospodářství,jestli se někde jezdit bude nebo ne.O to se pokoušel už říman a naštěstí mu to nevyšlo

0/0
22.1.2008 10:58

majkyho_pupik

Re: Re: vskutku

ano kraj si objednava spoje u dopravce a za par let si bude muset vybrat jestli ztratu uhradi zeleznici nebo autobusove doprave a vzhledem k tomu ze ztrata zeleznici bude temer vzdy vetsi nez ztrata autobusove firmy budou regionalni trate zanikat, cim driv ty opravdu neperspektivni zaniknou tim lepe

0/0
22.1.2008 11:00

anonym

Re: Re: Re: vskutku

záleží jen na přístupů krajů.

0/0
22.1.2008 11:05

ja

Re: vskutku

Pro naše Český Drahý jsou všechny tratě neperspektivní.

0/0
22.1.2008 11:35

... dobře vám tak!

troška pravdy ...

TAHLE ZEMĚ OD DOB RAKOUSKO-UHERSKA A AŽ DO NEDÁVNÉ DOBY LOKOMOTIVY A VAGONY PŘEDEVŠÍM VYVÁŽELA.

0/0
22.1.2008 10:47

ODSakEda

Re: troška pravdy ...

I nákladní Tatry a AVIAtiky...;-D Na kubu a do Ruska...;-D;-D;-D

0/0
22.1.2008 11:00

anonym

troška pravdy

Sice se zde píše o dvacet let starých vagonech,ale dovolím si nesouhlasit.Vozy Bimz ,o které se jedná jsou podstatně starší.Těch dvacet let je doba od uplynutí modernizace.A jelikož se němcům už nevyplatí do těchto starých vozů investovat do dalších modernizací,tak se jich snaží zbavit.Nic ovšem nemění na tom,že vozy jsou neklimatizované a jsou i vcelku zachovalé.Myslím,že v čr ještě udělají dobrou službu na vlacích nižších tříd

0/0
22.1.2008 10:39

anonym

Re: troška pravdy

tady přidám odkaz na fotku interieru http://www.zelpage.cz/news_n/bimz-interier.jpg

0/0
22.1.2008 10:40

... dobře vám tak!

Mí vyspělí VELCÍ VOLIči, ...

TAHLE ZEMĚ OD DOB RAKOUSKO-UHERSKA A AŽ DO NEDÁVNÉ DOBY LOKOMOTIVY A VAGONY PŘEDEVŠÍM VYVÁŽELA.

0/0
22.1.2008 10:43

... dobře vám tak!

Mí vyspělí VOLIči, ...

Mí vyspělí VELCÍ[>-]VOLIči, dobře vám tak!

0/0
22.1.2008 10:38

... dobře vám tak!

Mí vyspělí VOLIči, ...

To bude trvat tak dlouho, dokud budete jenom žbrblat u píva, ale současně tolerovat zlodějskopolitiskou bandu vzor Čunek a obdivně slintat před velkými zloději na Bahamách.

P.S. KAPŘI SI SAMI RYBNÍK NEVYPUSTÍ!

0/0
22.1.2008 10:11

Jindra Hojer

Však to je taky jediné rozumné řešení

To je přesně ono....., já jsem taky pro. Ale českýmu člověku se nezavděčíš, ten bude řvát vždycky, kdyby napsali, že se koupí nové vagony za x miliard, tak budou řvát taky, když se nekoupí nic, tak taky nebudou spokojení... Teďka tu budou nadávat, že budou jezdit ve starejch a proprděnejch vagonech, ale 70% jich má doma starý proprděný auto dotažený taky a Německa a jak honí machry. Jenže když si ho kupovali, dávali peníze z vlastní kapsy, tak si rozmysleli, jestli si koupí nový, nebo ojetý.

0/0
22.1.2008 10:09

skeblicka

Me vazne stve,

jak CD stale rozlisuje trati na dulezitejsi a mene dulezite. Co je to za blbost? Vsude preci jezdi lide za stejne jizdne, tak si snad vsichni zaslouzi kvalitni sluzby, ne?;-€

0/0
22.1.2008 10:04

blekkal

Re: Me vazne stve,

ne.

0/0
22.1.2008 10:05







Najdete na iDNES.cz