Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Udělování víz do ČR provází korupce, tvrdí Vietnamci

Česká víza jsou ve Vietnamu a Mongolsku velmi horkým zbožím. Tak žádaným, že kvůli jejich získání zřejmě neváhají Asijci zaplatit i desetitisícové úplatky. Přibývá však nejen anonymních hlasů, ale i konkrétních důkazů. Stát za způsob udělování víz pro Asijce kritizuje čerstvě i ochránce veřejných práv Otakar Motejl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celim

Cha Chá!

Byla provedna kontrola a žádné nedostatky neodhalila! no to bych chtěl vidět tu kontrolu, která by něco odhalila. Jediné řešení je změnit systém, aby nebylo komu úplatek dát! Selský rozum mi říká, že když je něčeho nedostatek, tak se to někdo bude snžit získat s pomocí peněz. Jenomže je otázkou, kdo všechno dostává desátek z vybraných penězRv

0/0
30.1.2008 15:50

ma

Je to pravda, zažil jsem to

Zažil jsem to, také. Jsem občan SR, a abych si koupil byt, zaregistroval auto a neplatil daň o 2000 kč měsíčně větší než Češi potřebuji přechodní pobyt.

V Praze pracuji 5 let. Snažím si ho vybavit už 1,5 roka. Už několik krát jsem pohořel, protože podle úřednic nebyla moje nájemní přesně taková , jak má být. Nechápal jsem proč. Pochopil jsem až jsem dostal nabídku že to můžu dostat do 24 hodin za 30000 Kč. Jenže já úplatky nedávám. Tak mám smolu.

Tenhle systém je škodlivý hlavně pro Čechy. Protože spolehlivě vyselektuje pro pobyt v ČR největší svině, které mají k úplatkům blízko. Ti , který nechtěj dávat úplatky, postupně odejdou. Pak se mihne tiskem zpráva , že "Ruská" mafie se v ČR rozrůstá.

0/0
30.1.2008 14:53

Collin

Re: Je to pravda, zažil jsem to

"Tenhle systém je škodlivý hlavně pro Čechy" - svatá pravda.

0/0
30.1.2008 14:57

wildge

Re: Je to pravda, zažil jsem to

Jak to vubec vsechno funguje, kdyz chce obcan EU bydlet v Cesku. Ziju jinde v EU a tohle je pro me science fiction - nic si vyrizovat nemusim, krome registrace (jeden maly formular), kterou prislusny urad prijmout musi (nekde to dela policie, nekde obecni urad). Zatim nejvice byrokracie jsem zazil v Nemecku, ale i tam to byla spis stardardni buzerace kvuli pracovnimu povoleni.

0/0
30.1.2008 15:10

ma

Re: Re: Je to pravda, zažil jsem to

V ČR občan jiného státu EU nutně nepotřebuje přechodní pobyt. Potřebuji ho jenom když nechci platit vyšší daň než Češi, dále pokud si chci koupit byt, nebo pokud chci mít mobil ne na dobíjecí kartu ale na paušál, nebo pokud si chci koupit a zaregistrovat auto atd. ...

S těmi daněmi je to novinka od 1.1.2008 a neznám stát v EU (možná jenom moje nevědomost) kde by to takhle fungovalo. Jednoduše Tě systém přinutí zaplatit úplatek, nebo budeš mít o 2000 Kč nižší plat. Jenže ten úplatek se oplatí jenom když viš, že tady budeš pracovat déle než 15 měsíců.

Také bez přechodního pobytu se jenom můžu dívat jak ceny bytů rostou, nemůžu si byt kopupit.

Jiné je to u občanů států mimo EU. Tam se to musí "točit" šíleně, myslím, že např. z Ukrajiny tady bez přechodního pobytu nemůže vůbec pracovat.

0/0
30.1.2008 15:39

chroustík

No tedy nevím,

rozmáhá se zde chvála na Vietnamce, jejich pracovitost, hrdinství, vlastenectví. Vážení, je mi 53, zažil jsem první vlnu studentů, učňů, dělníků v letech 1970 a dále. Rok se učili česky, po roce neuměli říci takřka nic. Na jisté VŠ jim dokonce zkoušející napsal do indexu pod známku dobře ještě poznámku: platí pouze pro Vietnam. Náklady na ně mesla samozřejmě tehdejší ČSSR. Po roce 1989, když měli vzít zpátečku, začalo houfné ženění apod., stánkaření a ta jejich pilnost spočívala v prodeji pašovaného, nezdaněného a neprocleného  zboží. Pokud něco proclili, tak tím stylem, že kalhoty měly cenu 1,- Kč, boty 2,- Kč (jsou 2), bunda 1,- Kč. Daně neplatili, kontrolám řekli, že neumí česky. Jinak obrana jejich bolševické vlasti a expanze bolševismu do okolí je případ sám pro sebe. Takže kolegové, slezte na zem a dívejte se na ně objektivníma očima.

0/0
30.1.2008 14:44

Collin

Re: No tedy nevím,

No jejich "daňová morálka" je určitě velmi špatná, o tom snad pochybuje málokdo.

Ale na druhou stranu Ti *dělníci do fabrik* za to nemůžou a my je potřebujeme. Problémy s kriminalitou či násilím u nich taky nejsou obvyklý.

Spíš bych řešil to, aby se netvořily příliš velký komunity , organizovaly se pro ně kurzy češtiny s vysvětlením české kultury, měli šanci se účastnit třeba sportovních akcí a pod. Řada lidí to nepochopí, ale je to *skutečně v i _našem_ zámu*.

0/0
30.1.2008 14:56

ma

Re: No tedy nevím,

A kdo za to může ? Vietnamci nebo Češi ? Spíš České skorumpované úřady, že tohle umožní, a posporují.

A kdo pracuje na Českých úřadech ? Češi.

0/0
30.1.2008 14:56

Totedyne

objektivní oči ?

Tak nevím, já jsem poznal Větnamce v polovině 80.let na VŠ, podle studijních výsledků patřili mezi nejlepší studenty. Říkalo se o nich, že se dost biflují, na rozdíl od nás, kteří jsme v mimozkouškovém období často chodili na pivo, nebo měli jiné zájmy.

Skutečností je také, že asijský textil je laciný a na první pohled vypadá hezky. Český a evropský textil nemusí platit clo ani tu 1 Kč.

Systém tam mají dost podobný Číně, ale o nějaké expanzi bolševizmu do okolí se snad ani mluvit nedá. Na rozdíl od USA pomohli zlikvidovat nejhorší rudý režim v Kambodži, nebojovali v minulosti jen proti Francii, USA, ale i proti Číně. A vnímat válku proti USA a Francii jen jako válku bolševizmu proti svobodě je dost  hodně zjednodušené.

0/0
24.2.2008 9:23

ao

Mongolove?

Ty Vietnamce chapu jsou to pracoviti snazivy lidi. Ale Mongolove? Ti jeste tak sedet pre aulem a divat se na dobytek jak se pase.

0/0
30.1.2008 12:27

Dana

milionáři z MZV

Je pak vylíčen konzulovi jako důvěryhodný.Ten nemá šanci do procesu nijak zasáhnout.Kdo nezaplatí-ven další! Kolik?

10 000 Eu za osobu. 10-20víz měsíčně,2-5 milionů korun měsíčně.Dobrý obchod:-/

0/0
30.1.2008 12:01

Tele tele

Re: milionáři z MZV

Konzul NEVYDÁVÁ dlouhodobá víza. Kde to žijete? Nic o tom nevíte, pani chytrá. Rv

0/0
30.1.2008 12:16

Dana

milionáři z MZV

Je to hrůza, že lidi, kteří nám nosí peníze do republiky musí platit

mafii z MZV.A to se ještě nemluvilo o Číně: základní podmínka pro

udělení víz-pohovor.Kdo vede pohovor? Číňanka, jak v Šanghaji

tak v Pekingu. Spolupracuje s konzulárním pracovníkem,je příbuzná jeho manželky a tím v podstatě rozhoduje, kdo dostane vízum.Kdo?Ten kdo zaplatí.

0/0
30.1.2008 11:59

Tele tele

Re: milionáři z MZV

Jaká mafie na MZV? Opakuju, konul může vydávat jen krátkodobá víza, nikoliv dlouhodobá, pracovní atd. Pletete si hrušky a jabka. Radši mlčte, když o tom nic nevíte. :-/

0/0
30.1.2008 12:17

mynona

Re: Re: milionáři z MZV

zato vy o tom vite asi moc..:)

nesedite nahodou na MZV? nebo uz si z uplatku nekde uzivate ?:-)

0/0
30.1.2008 13:13

Kosice

Vietnamci by nám mohli být v mnoha směrech vzorem,

protože narozdíl od nás jsou to vlastenci, kteří dovedli svoji vlast vždycky bránit a jsou na to hrdi. Slušnost a pracovitost by mohli rozdávat. To není z propagačního letáku, to měl možnost poznat i jeden můj příbuzný, který tam jel alespoň na svatební cestu, když už ho předtím naše ambasáda v Hanoji vykopala a nesměl se na ni oženit. Nakonec by se to zalíbilo i dalším Čechům a jako napotvoru by tamním "naším" představitelům přidělávali práci. Na druhou stranu, koukat na nějaký nasupený, neochotný a kyselý ksicht a ještě o vlastní svatbě by asi nikdo nechtěl.

0/0
30.1.2008 10:41

jiri

korupce s vizy ?

co na udelovani viz rika protikorupcni policie? jake jsou jejich zavery a setreni?

vzdyt je jednoduche  zjistit ve Vietnamu s mistni policii, kolik zadatelu oficialne zada a kolik zadosti prijde do CR z ambasady a kdo je pod tim podepsany.

policie z CR proverila konta nasich pracovniku a zivotni uroven, zda nemohli brat za viza?

otazky a odpovedi je treba smerovat k nasi policii a k jejich setreni a nebo kamarad kamarada kryje?;-(Rv

0/0
30.1.2008 10:29

AKSAMIT

Re: korupce s vizy ?

protikorupcni policie..,a u nas;-D.Takovy utvar snad ani nemuze existovat.Za 17 let jsem nezaznamenal jediny  vysledek jejich prace.

0/0
30.1.2008 10:38

Kelner

děsivá realita

Somálský imigrant přiletí do Bruselu. Zastaví prvního člověka, kterého potká a řekne mu: \" Díky, pane Evropane, že mě necháváte v téhle zemi a zajišťujete mi ubytování, stravování, lékařskou  péči

a vzdělání zdarma!\" Muž ale odpoví: \"Ne,  mýlíte se, já jsem Mexičan.\"

Somálec jde dál a potká dalšího  kolemjdoucího: \"Děkuji za vaši krásnou Evropu! Ale kolemjdoucí odpoví: \"Já ne Evropan. Já Vietnamec.\" Somálec  jde dál, potká dalšího kolemjdoucího, potřese mu rukou a řekne:  \"Díky za báječnou Evropu!\"

Kolemjdoucí řekne: \"Nejsem Evropan,  jsem z Blízkého východu!\" Somálec nakonec potká krásnou ženu a  podezřívavě se zeptá: \"Jste

Evropanka?\" Žena odpoví: \"Ne, jsem  z Kazachstánu.\" Somálec je zmatený a ptá se: \"Kde jsou všichni  Evropané ?\" Kazaška se podívá na hodinky, pokrčí rameny a odpoví:  \"Asi v práci!\"

0/0
30.1.2008 10:28

ouagadougou

Re: děsivá realita

kecy, prdy atd.

0/0
30.1.2008 10:46

V.

A to jse nebyli v Indii...

Naše ambasáda tam, to je jenom kafe sem kafe tam... činnost = 4 maily za půl roku.

Osobní zkušenost, žádný drb!

0/0
30.1.2008 10:27

osama

Re: A to jste nebyli v Indii...

Ambasády jsou ten absolutně nejlepší job!!!! Kdo je na některé amasádě, toho políbila štěstěna a bůh dohromady. Ničím neohrožené velmi dobré platy a mnoho přirážek a výhod ze státní kasy, dovolená a kafíčko v cizně po 356 dní, pohodíčka a jak je vidět nějaký to dobrý přivydělaníčko bokem...Jo jo, absurdistán po našemu....

0/0
30.1.2008 10:40

Diplomat

Re: Re: A to jste nebyli v Indii...

Milý pane, jak kde a jak kdy. Mohu Vám jmenovat úřady, kde si opravdu kolegové válí koule. Ale jsou úřady, kde se nezastavíte. Naše platy v ústředí jsou na úrovni učitelských platů. Platy v zahraničí jsou na úrovni středního managementu v lepší české firmě. Není co závidět, věřte mi.

0/0
30.1.2008 11:11

sappho21

Re: Re: Re: A to jste nebyli v Indii...

Klid. Bavíme se o ambasádě. A když už do toho rýpete, tak vy si asi válite koule, když přispíváte do diskuze.Tak alespon zase nevytahujte platy úřeníků.(Y)

0/0
30.1.2008 11:29

Diplomat

Re: Re: Re: Re: A to jste nebyli v Indii...

Proč bych si neválel koule v době osobního volna? Trhněte si nohou, já Vám taky nemluvím do toho, co děláte ve svém volnu  (Y)

0/0
30.1.2008 12:18

pravda zvítězí

Re: Re: Re: A to jste nebyli v Indii...

v Ha noji bych pracoval i zdarma. Nedávno byl v ČR pan velvyslanec (asi  na dovolenou) s vietnamskou  přítelkyní. Prý to byl dárek od vietnamských bossů.  Podle  pana

ministra zahraničí  prý tam neexistuje korupce.

0/0
24.2.2008 0:01

Tele tele

Re: A to jse nebyli v Indii...

Ano a nejhorší to bylo za toho velvyslance, který v tichosti přejel do Tokia. Tam je teď úplně stejný bordel jako v Dillí. Pan velvyslanec by se měl vrátit do Čech na dva roky, jak je normálně zvykem, a ne trajdat bez ustání po světě a šířit svrab.

0/0
30.1.2008 11:16

Vindobona

Mongolci plati za vizum 2000 dolaru

Je to tak, v Mongolsku jsem byl, znam par Mongolcu a vim jak to chodi. Uplatek je 2000 USD. Bez toho to nejde. Je to ostuda. :-©

Mimochodem na ambasadach sedi lidi uz dlouho dobu, takze to vetsinou nejsou z ODS. Casto jsou to  lidi co delali karieru za komunistu a studovali v Moskve a pak je bylo treba nekam uklidit. Jako treba na nasi ambasade v Mongolsku.

0/0
30.1.2008 10:20

Víťa

asi tak

Němce z pohraničí jsme vyhnali, aby to tam osídlili Vietnamci :-/

0/0
30.1.2008 10:16

dixxx

Re: asi tak

A proc jsi tam nesel ty?8-o

0/0
30.1.2008 11:15

moiazza

Korupce?

Co to je korupce? Vždyť vláda nám tvrdí, že o ničem takovém neví. Ti rákosníci si ale vymýšlí. :-/

0/0
30.1.2008 9:56

karel

Nedivte se!

Co je to za lidi na ambasádách? Kamarádi kamarádů z ODS. Modrá to je barva příslušnosti k moci! A moc dělá peníze. A peníze dělají peníze. Rovná daň tyto lumpy nenarovná! Ať žije tupohlávek!

0/0
30.1.2008 9:34

tyrael

Re: Nedivte se!

Urednici na ambasadach jsou ze zamini, tak co s tim ma ODS? Nebo myslis ze ta korupce tam je teprve rok???

0/0
30.1.2008 9:38

puma

Re: Nedivte se!

Blbost, politika má význam jen u velvyslanců. A zrovna Asie je plná lidí z ČSSD ;-D Velvyslancova mise je čtyřletá, tak si to spočítej, za jaké vlády byli jmenováni velvyslanci, co jsou na úřadech třeba dva roky. :-)

0/0
30.1.2008 9:49

Doktor Zvěd

Aspon kluci sikmovoky vedi, do ceho jdou...

... a po prijezdu k nam uz je to neprekvapi. :-P

0/0
30.1.2008 9:23

Marek

Vietnamci

Mam pocit ze vetsina prispevku tady je uplne laickych.

1. Imigrace cizincu do CR je uplne normalni. Jedte se podivat do USA, Kanady, Nemecka, na Novy Zealand...cizinci a imigranti jsou vsude. Obyvatelstvo sveta se micha a to je OK. Nakonec i Cesi jsou vsude...

2. Z me zkusenosti se tu Vietnamci chovaji lip nez vetsina Cechu. Pracuji, dane plati, chovaji se slusne.

3. Cizinecka policie je ten nejzkorumpovanejsi urad co tu mame. Je to ostuda. Hlavne ze mi Cesi porad placeme jak s nami neferove jednaji na Americkych ambasadach.

Je to k bliti.

0/0
30.1.2008 9:22

Víťa

Re: Vietnamci

Na cizineckou policii je třeba zaměřit pozornost. Tam úředník rozhoduje o tom, jestli vietnamec získá povolení k pobytu. Cizinecký policii přitom ani nevadí, že na jedné adrese udává pobyt 50 Vietnamců.

0/0
30.1.2008 9:31

úřednice

Re: Re: Vietnamci

Souhlas 100% R^

0/0
30.1.2008 9:53

erben3

Re: Vietnamci

Ad 1. Taky to ve výše jmenovaných zemích vypadá...:-/ Imigranti jsou všude, občas někde prosazují svoje názory pomocí výbušnin, ale to je asi taky OK, že jo? Že se obyvatelstvo světa míchá, není OK, je to průser. Asi jako by se obyvatelstvo jednoho města procházelo volně ve tvém bytě.

Ad 2. Od Vietnamce jsem v životě nedostal paragon. Ty daně bych chtěl tedy vidět.

Ad 3. Lež jako věž.

0/0
30.1.2008 9:43

real_goldie

Re: Re: Vietnamci

Proc by se obyvatelstvo sveta nemelo michat. Ty si pletes pojmy s dojmy. Pokud pouziju tvoje prirovnani k mestu tak je to jako rikat ze obyvatele Vrsovic by nesmi do Zizkova ;-D

0/0
30.1.2008 9:54

Venc

Re: Re: Re: Vietnamci

A proč by se podle tebe mělo obyvatelstvo míchat? Řekni mi výhody  a zkus se trošku podívat do budoucnosti co to může přivést.

0/0
30.1.2008 10:03

ouagadougou

Re: Re: Re: Re: Vietnamci

zrovna čechách by fest pomohl trochu větší rozhled a větší názorová pestrost. národnostní směsice byla v čr celá staletí a nenormální je naopak nynější stav. vlaječky, války, čisté a špinavé rasy - podívej se trošku do minulosti, co může přepjaté národovčení přinést.

0/0
30.1.2008 10:44

Cartouche

Re: Re: Re: Re: Re: Vietnamci

Kolik ti je let, že můžeš prohlásit takovou hloupost? Tahle "národnostní pestrost" už nás jednou přišla velmi draho a stála na počátku světové války. Pokud se nudíš, zajeď si teď do Keni. Teď si tam užívají národnostní pestrosti dosytosti! :-©

0/0
30.1.2008 12:31

real_goldie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vietnamci

Vyborny priklad, ale uplne spatna interpretace. Cesi a nemci spolu zili v pohranici po staleti bez problemu. Az ve chvili kdyz jim par makovcu vsugerovalo ze michani je skodlivy a "nic nez narod" (podobny nesmysly jako pises ty) tak to vedlo k pohromne. Takze ne michani, ale nacionalismus ved k valce.

0/0
31.1.2008 10:09

erben3

Re: Re: Re: Vietnamci

Můžeš míchat obyvatelstvo max. z takových zemí, které mají podobnou kulturu a hodnotový žebříček. Nikdy bych se nechtěl dožít doby, abychom se tu mísili s národy, které ve svcých rodných zemích např. kamenují ženy a lidský život pro ně (resp. pro jejich cíle) nemá žádnou hodnotu. Podívej se, jak dneska vypadá kdysi tak krásná Paříž. Samý Arabáš a bordel. Rv Takže multikulti je je jeden obrovský omyl a nemůže fungovat.

0/0
30.1.2008 13:03

ouagadougou

Re: Re: Vietnamci

mísení národů je vždy bylo normální, nenormální je naopak cca dvěstě let trvající období národovčení. vždyť největším čechech byl zvolen lucemburčan s francouzským vzděláním, největší český spisovatel byl německy hovořící žid, katedrálu svatého víta postavil němec atd. atd. evropa už vzhledem k tomu, kolik národů se tísní na tak malé ploše byla vždy založená na mísení vlivů.

0/0
30.1.2008 10:41

Cartouche

Re: Re: Re: Vietnamci

Vole!!! Je toto možné? :-©Srovnávat působení Matyáše z Arrasu na území Českého království s invazí statisíců etnicky a kulturně zcela cizorodých lidí, neřkuli vyložených primitivů? Odkdy taková invaze přinesla něco dobrého? Jediné pozitivum měla vždy ve sjednocení napadeného území proti vetřelcům a vzniku národního státu!

0/0
30.1.2008 12:36

erben3

Re: Re: Re: Re: Vietnamci

R^ To je přesně ono.

0/0
30.1.2008 13:00

Venc

Re: Re: Re: Vietnamci

Multikultůra je pokus o něčeho co se definitivně zhroutí. J eto jako kdybys chtěl pěstovat Blatouchy na sahaře, budeš tam lejt hafo vody  astejně to bude zbytečný. Míšení národu lze jenom s podobnou kulturou a vzájemnou tolerancí. A ne to co si tahá evropa teď. To nemá s naší kultůrou absolutně nic společnýho, oni ve vetšině nedokážou s eadaptovat a bejt tim pravým přínosem, akorát se sem nas.erou jako kukačky a už to pojede. Když nedokážou bejt prospěšný unich, tak co potom tady. Určitě nejsou všichni stejný ale takovejch 5% nedělá celou muziku že???

0/0
30.1.2008 13:50

Mablung

220 dolarů?

Je mi občas z Čech na blití. 220 dolarů za víza? Co jsem teď platil do Číny, Mongolska a Ruska, průměr je kolem 30 EURO ...

0/0
30.1.2008 8:40







Najdete na iDNES.cz