Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EBay dovolí kritiku jen zákazníkům, prodejci mají smůlu

Kritické hodnocení mířené proti prodávajícím ano, proti kupujícím nikoliv. To je nová politika, kterou hodlá zavést internetový obchod eBay. Negativní poznámky na adresu nakupujících, především neplatičů, se totiž negativně podepisuje na výsledcích společnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PedroKV

poradíte mi prosím s eBay

Ahoj, na eBay jsem nový, poradíte mi prosím? Potřebuji nutně v pondělí vydražit jeden náhradní díl, který se už nevyrábí.

Chci se zeptat: Maximum Bid je maximální částka, za kterou předmět koupím, tj. aktuální částka je třeba 15 USD, já napíšu a odešlu 50 USD a když někdo přihodí na 30 USD, tak já pořád aukci vyhrávám, protože systém ode mě přihodí třeba na 31 USD  NEBO se tím provede přihození na 50USD?

Co znamená hvězdička u prodejce?

Díky moc.

0/0
13.2.2008 11:31

Yegor

hah

"....jednodušší a čestnější je podle obchodníků nefér..." To se mi líbí... To je už jako v ČR :-)

0/0
8.2.2008 7:35

traveller

to znamená, že kupující bude mít 100%

kladných hlasů? Pokud nebude prodávat? :-©

0/0
7.2.2008 12:30

krajinka

ebay je super

mám dvou letou zkušenost na ebay, 52 hvězdiček. většinou už kupuju jen z USA, kde jsou ceny proti našim na úrovni 40 %, nejvíc nakupuji golfové věci a oblečení. Příklad: sada želez taylor made - u nás 28 000 Kč, koupil jsem za 500 USD, teď jsem manřelce koupil bag a kopmpletní sadu holí Wilson, u nás tak cca 12 000, ebay 140 USD, tričko hilfiger v evropě tak 1800, ebay 40USD atd. atd.

0/0
7.2.2008 10:21

BedlamW

hmm

Ja mam s E-bay kladnou zkusenost...a to uz jsem tam koupil i auto za 10 000 dolaru, ale to jsem mel lehke mrazeni v zadech. Prislo v jeste lepsim stavu nez psali, takze spokojenost.

0/0
7.2.2008 10:15

girasole007

LV

eBay se mnou pres opakovane emaily vubec nekomunikoval, prodejce tam nadale operuje, ale ja mu jiz nemuzu zaslat ani negativni feedback. A jako nejlepsi vysmech od Paypal mi prisel email, abych pamatovala, ze jsme se s prodejcem pratelsky domluvili a a bych na to pamatovala ve svem feedbacku..!!!8-o;-O takze jsem jen vsechny chtela varovat...

0/0
7.2.2008 2:25

hovnoval-

Re: LV

pokud platis pres paypal, muzes platbu i po zaplaceni zrusit a oni ti to vrati.

mam to overene.

0/0
7.2.2008 6:53

girasole007

LV

ziji v USA a obcas nakupuju na americkem eBay. Vesmes mam pozitivni zkusenost, ale nedavno se mi stala jedna velmi negativni, ktera moje nakupy na eBay znacne zredukovala. Nechala jsem se napalit na 100% pravou Louis Vuitton kabelku. Samozrejme jsem zaplatila hned po aukci a druhy den jsem obdrzela email od eBay, ze zbozi bylo stazeno z prodeje a nemusim platit..to uz jsem zacala citit nejakou levotu.. a domu mi (za tucny peniz) prisel mizerny fake..malem me omylo...Prodejce samozrejme nekomunikoval..Platila jsem pres Paypal, takze jsem otevrela dispute. Prodejce - sme/jd zlodejsky vse poprel, takze jsem si musela zaplatit ohodnoceni kabelky znalcem, ze je to fake.paypal mi dal na vse sibenicni termin 10 dnu, bylo to zrovna kolem Vanoc, vsude vse zavreno...nastesti jsem to stihla a asi po mesici jsem vyrazila z Paypal sve penize (zaplacena castka-me naklady) zpet.

0/0
7.2.2008 2:24

hovnoval-

Re: LV

99 procent l. vuitton na ebay i jinde online je fake. paypal ti vrati penize vzdy, kdyz je nejaky problem.

0/0
7.2.2008 6:55

hexx

Moje zkusenosti kupujiciho i prodavajiciho jsou 100%

Asi jsem zatim mel stesti - i kdyz pravda, mam zatim jen neco pres 100 hvezdicek, celkovych zobchodovanych predmetu asi tak 300. Vzdy jsem mel stesti jak na prodejce, tak na kupujici. Neni pravda, ze kazdy prodejce ceka na feedback od kupujiciho, mnoho jich dava hodnoceni predem. Predsrazene postovne me nijak nevzrusuje, beru to jako soucast ceny. Smis me vytaceji Nemci, kteri casto PayPal nemaji a chteji jen prevody na ucet. To je ovsem pri cenach prevodu z CR uplne astonomicka suma za poplatky...

0/0
6.2.2008 21:14

hexx

Re: Moje zkusenosti kupujiciho i prodavajiciho jsou 100%

Omlouvam se za pravopisne chyby :-)

0/0
6.2.2008 21:15

ss

Re: Moje zkusenosti kupujiciho i prodavajiciho jsou 100%

man podobne zkusenosti, sice jenom 25 hvezdicek, ale zatim jsem se setkal se solidnim pristupem.

Nemci jsou dobri , vec za 10 euro a prevod dalsich 30 :((

Snazim se radeji nakupovat od Anglicanu, kteri vi co je to Paypal

0/0
6.2.2008 23:04

microo

Re: Re: Moje zkusenosti kupujiciho i prodavajiciho jsou 100%

Presne tak, nechapu ze nezvladnou takovou jednoduchou a solidni vec jako zridit si paypal.

0/0
6.2.2008 23:15

Karel

Re: Re: Re: Moje zkusenosti kupujiciho i prodavajiciho jsou 100%

Přesně totéž se mi stale taly s jedním Němcem. Obchod za 5 Euro a nechtěl mi poslat peníze jinak než na účet. Nedokázal pochopit, že já bych za to platil 250 Kč. Dlouho jsme se dohadovali, než to poslal dopisem - PayPal neznal.

0/0
7.2.2008 10:51

HWSpeedy

Re: Re: Moje zkusenosti kupujiciho i prodavajiciho jsou 100%

A co takhle zkusit PayPay? Muzete posilat penize za par drobnych i na normalni ucty v zahranici.

0/0
7.2.2008 11:12

Rich

Je to logický krok pro eBay - nevím zda to pomůže..

Mám zkušenost, že jako nováček kupující mi obchodník zboží neposlal, ačkoli jsem zaplatil obratem přes PayPal. Na druhý a další e-mail nereagoval. Po 40 dnech zoufání jsem uplatnil reklamaci u PayPalu a vratili mi tk cca 1500 Kč. Napsal jsem pravdivý komentář s negativní hodnocením na prodejce a už jsem to dostal - negativní hodnocení od prodejce! Nevím vůbec zaco. Tenkrát mi to hodnocení zkomplikovalo další nákupy na eBay, protože jsem měl rating 50%! Někteří prodejci mi pak nechtěli prodat zboží atd. Následně jsem prodal akcie eBay, protože jsem si řekl, tohle není dobrý e-byz, tohle nikam nevede kdy kupující je štván jak černá zvěř za to, že jsem napsal pravdu. Dost mě to ze začátku otrávilo a nakupuji na eBay opravdu velmi, velmi málo. Můj rating pořád citelně snižuje toto jediné negativní hodnocení.

0/0
6.2.2008 17:50

IT

Re: Je to logický krok pro eBay - nevím zda to pomůže..

Jsem na Ebay od r. 2000 a vas prispevek chapu, vypada to ze se vam stalo prikori. Ebay feedback system neni idealni ale pochopte take prodejce. Ja na Ebay obcas prodavam a vim ze existuji tzv. "feedback terorists" kupujici kteri po obdrzeni zbozi zadaji slevy z ruznych vymyslenych duvodu a vyhrozuji negativnim feedbackem. Tito koumaci po zavedeni noveho systemu budou mit znacne navrch.

Prodejce pokud nebude chtit negativni feedback bude davat slevy . Ja jako prodejce jsem zasadne vzdy nabizel vratit zbozi a penize nez abych toto podporoval, ovsem hodne prodejcu nechce ztracet penize na postovnem a radeji tento "zlodejickum " vychazeji vstric

0/0
6.2.2008 19:24

Fery

Dobře tak

já jsem si na americkém eBay dovolil dát prodávajícímu nižší hodnocení a napsat, že předražil poštovné a už to jelo - co si to dovoluju, jsem nováček, kazím jim image, neumím počítat atd.

0/0
6.2.2008 16:45

Mac

Re: Dobře tak

Tak tomu moc nerozumim. Postovne je uvedeno u aukce a kdyz tedy prihazujes, tak s nim souhlasis. Pokud uvedeno neni, tak se zeptas a prihazovanim zase souhlasis. Pokud nesouhlasis, tak neprihazujes. Jak tedy mohl prodavajici predrazit postovne?

0/0
6.2.2008 16:50

Roman

Re: Re: Dobře tak

Presne tak. A to je taky jeden duvod pro to, aby prodejci mohli udelovat komentare kupujicim. Jak jinak se muzou branit takovymto chytrakum? Ted uz to ale bohuzel nebude mozne.

0/0
6.2.2008 16:58

df

Re: Re: Re: Dobře tak

To opatření je naprosto správné a pokud se ti to nelíbí, tak přes eBay nemusíš nic prodávat. Můžeš si založit svůj vlastní server.;-D

0/0
6.2.2008 17:05

bruins

Re: Re: Dobře tak

Treba tak (muj pripad), ze mam u zbozi z Thajska postovne do celeho sveta za 13dolaru (coz je celkove dobre). Zasilka prijde no a ja se podivam na znamku na obalce/baliku a vidim tam, ze cena je v prepoctu 1,5 dolaru. OK, neco je balne a cesta na postu apod, ale tohle je proste moc. To same kdyz jsem si objednal 2 trika z USA, combined shiping bylo 21 babek, podivam se pak na obalku, ktera prisla a tam je znamka v cene 7 dolaru. Vezmu-li v potaz, ze to dane zbozi stalo min nez samotne postovne (natoz to predrazene), stoji to za zamysleni.

0/0
6.2.2008 18:06

Merk

Re: Re: Re: Dobře tak

Porovnávat cenu známky s cenou, kterou si za poštovné účtuje prodejce, je úplně mimo mísu, pokud prodejce účtuje tolik, kolik uvede před dražbou. To je jediné, na čem záleží.

Kupa prodejců prostě láká na nízkou cenu, kterou si částečně kompenzuje vyšším poštovným. Pokud poštovné uvedou předem a dodrží ho, je to naprosto legitimní obchodní strategie a nevidím jediný důvod k jakémukoliv zamýšlení se - náklady na poštovné samostatně vůbec neposuzuju, zajímá mne celková cena, kterou prodejci zaplatím. Kolik z toho je "cena" a kolik "poštovné", je mi úplně ukradené.

0/0
6.2.2008 18:36

Collin

Re: Re: Re: Re: Dobře tak

Nesouhlasím, je to čistý podraz a je to v rozporu s pravidly eBaye. Jednou jsem napsal jendomu prodejci, co prodávatl věci v ceně 15 eur za €0.99 a poštovné bylo €20, tento prodejce se omluvil a všechny ceny změnil; z emailu jsem pochopil, že se do toho vložilo eBay a k smrti ho vystrašilo - chválím je.

Každopádně díky takovým cyhtrolínům-podvodníkům je nakupování na eBay mnohem složitější než by mohlo být a odrazuje mě to.

0/0
6.2.2008 22:02

microo

Re: Re: Re: Re: Re: Dobře tak

Nejde o podraz, jde jen o to nachytat lidi neschopne si spocitat jednoduchou nasobilku. Proste hodim nizkou cenu a zbytek si prihodim k postovnemu. Nevidel bych to jako podraz, podraz by byl kdyby jste o te cene postovneho co si nauctuje nevedel. Ale pokud nejste slepy, nebo proste umite secist dve polozky tak vas nikdo nemuze podrazit!

0/0
6.2.2008 23:20

IT

Re: Dobře tak

cena postovneho a balneho ma a byva uvedena v aukci. Pokud neni jasno , je nutne se prodejce predem zeptat. pokud ja jako prodejce kytary stravim hodinu balenim zbozi, odvozem na postu a pri zahranicnim styku- vypisovanim formularu , pochopitelne si nauctuji vice nez jen ciste postovne

0/0
6.2.2008 19:32

microo

Re: Re: Dobře tak

To bylo receno velmi presne!

0/0
6.2.2008 23:21

Matthew

Re: Re: Dobře tak

Jenze to neni tak uplne presny. Maji tam uvedenou cenu za postovny a to pocita kalkulacka konkretni dorucovaci firmy. Cili oni zbozi "predimenzuji" aby bylo treba tezsi nebo vetsi a meli vyssi postovny. A prave to ze chteji nalakat lidi na nizsi cenu zbozi a kompenzuji si to na postovnym je proste - kdyz ne rovnou podvod - urcite nefer.

0/0
16.2.2008 0:00

nerad bych šťoural,

ale neprotiřečí si trochu nadpis a první odstavec?

0/0
6.2.2008 15:41

gumidos

Re: nerad bych šťoural,

Pročti to ještě jednou a zjistíš, že opravdu nikoliv. Ale to musíš sledovat i něco jiného než Večerníček.

0/0
6.2.2008 16:39

Monstrum Anonymič Anonymov

Vhodný komentář

Šéf firmy xxxx krade jak straka, ale kafe jeho sekretářka vaří nejlepší :-P

0/0
6.2.2008 15:40

df

Jak rozpoznat nesolidního a poctivého prodejce?

Jak postupujete vy?

Já mám zkušenost, že pročítání hodnocení je většinou k ničemu a jakési vodítko je možné najít jedině v přímé mailové komunikaci s prodejcem během trvání aukce. Podle toho, jak raguje na dotazy, jak upřesňuje popis draženého zboží, atd....se dá odhadnout, zda to je podvodník nebo solidní člověk. Jiné vodítko jsem zatím nenašel.

0/0
6.2.2008 15:38

karlitos

za dobrotu na zebrotu

sam na nemecke eBay jak kupuji tak i prodavam a to i presto ze  je toho malo pozitivniho co bych bych o eBay jako takove rekl.

U nich je je na prvnim miste zisk, neco jako zakaznicka podpora jde uplne mimo. Poplatky a marze nejsou nejmensi, ale kdyz clovek potrebuje s eBay jednat tak to skonci u predpripravenych mailu rozesilanych automaty.

Pokud nebudu mocu udelit komentar jako prodejce uz tam nebudu prodavat.  Staci se podivat kolik vysinutych neurotiku na eBay nakupuje. Ja mam platit poplatky za vystaveni + marzi za to ze me pak nekdo vydrazene zbozi nezaplati ? Nebo kolikrat by chteli kupujici nejlepe zaslani zadarmo do 48mi hodin ,  temer kazdy si zvoli nejlevnejsi nepojistene zaslani a pak vysiluji kdyz to posta ztrati a chteji po penize zpet ...

Doufam ze si eBay timhle konecne vykope nadobro hrob a zacne to nekdo jiny a lip.

0/0
6.2.2008 15:23

XXX

Re: za dobrotu na zebrotu

můžeš klidně začít

0/0
6.2.2008 15:30

df

Re: za dobrotu na zebrotu

jenže jak zamezit tomu aby podvodný prodejce negativní hodnocení nezneužíval? Mě samotnému se něco takového stalo - koupil jsem věc podle fotky a popisu funkce - domů mi přišl šrot za který jsem kromě kupní ceny a poštovného zaplatil taky clo a DPH. Prodejci jsem prachy převedl předem a okamžitě po skončení aukce - tzn. pro prodejce jsem byl kupující nejvyšší jakosti.;-)

Po obdržení šrotu jsem prodejci pochopitelně udělil negativní hodnocení. Výsledkem bylo, že negativní hodnocení jsem obdržel i já - s naprosto lživým obsahem. napsal jsem stížnost na eBay - jak se dá předpokládat, bez výsledku.;-€

0/0
6.2.2008 15:32

Roman

Re: Re: za dobrotu na zebrotu

A zkusil jste nejdriv reklamovat zbozi u  prodavajiciho? Jestli ne a udelil jste rovnou negativni hodnoceni, pak zaporne hodnoceni od prodavajiciho je zcela fer.

0/0
6.2.2008 16:28

df

Re: Re: Re: za dobrotu na zebrotu

Samo, že jsem to zkoušel a zároveň jsem ho upozornol, že pokud nepřistoupí na kompletní stornování plnění, tak na něj upozorním eBay a dostane negativní ohodnocení. Pokud vám někdo pošle předmět, který nesplňuje inzerované parametry a zároveň je jasné, že v aukci zobrazené foto neodpovídá nabízenému kusu, tak se jedná o záměrný podvod - v takovém případě lze předpokládat, že podvodník po uzavření obchodu bude pokračovat ve lhaní....

Navíc, dát kupujícímu negativní ohodnocení podepřené lživým textem, fér rozhodně v žádném případě být nemůže.  Vy nejspíš budete taky  pěknej ptáček, co se živí podvodama, když se vám něco takového zdá fér, co?!

0/0
6.2.2008 17:03

Roman

Re: Re: Re: Re: za dobrotu na zebrotu

Umite pochopit smysls psaneho textu? Vidim, ze ne.

0/0
7.2.2008 10:58

roba

Re: za dobrotu na zebrotu

Myslím že doufáte dost marně.

0/0
6.2.2008 16:17

Michal

Re: za dobrotu na zebrotu

na US ebay uz nakupujem a predavam nieco cez 2 roky a mal som len jednu spatnu skusenost s predajcom z azie, kde som zaplatil asi 100usd a ten vzapati zrusil obchod. skontaktoval som ebay a za tyzden som mal peniaze spat. inak vyhradne nakupujem od predajcom s ratingom 98% a vyssie s hviezdickou power seller. R^ co sa tyka mojho ratingu za tie roky som toho nakupil mraky a mam stale 100% rating, sice je postovne drahsie ale stale ma to vyjde minimalne o polovicu lacnejsie akoby som to kupoval v prahe :-©

0/0
6.2.2008 18:34

df

Re: Re: za dobrotu na zebrotu

Naprosto souhlasím. S prodejci z USA mám také jen samé pozitivní zkušenosti. Moje, zatím naštěstí jediná, negativní zkušenost byla taky s prodejcem z Asie, konkrétně ze Singapuru.

0/0
7.2.2008 0:13

Karel

Re: Re: za dobrotu na zebrotu

I mně se stalo, že dva dny po zaplacení 120 dolarů prodejce zrušil svoji registraci, kterou měl asi dva roky. Okamžitě jsem podal přes PayPal reklamaci a během cca dvou týdnů přišly peníze zpět na účet. Pokud plánujete nějaký obchod s obchodníkem ze Singapůru, podívejte se nejdřív na lidi, co mu dali kladné hodnocení. Vypadá to, že se tam vytvořil řetězec lidí (registrací), kteří najdřív dají pár hodnocení. Potom nachytají pár lidí na zajímavé obchody a nakonec obchod (registraci) zruší, než začnou chodit negativy.

0/0
7.2.2008 10:41

Mac

Hodnoceni

No je pravda, ze prodejci cekaji s hodnocenim az co napise kupujici. Ale uplne jim to zrusit bych rekl neni spravne. Ja osobne bych to resil tak, ze by protistrana nevidela hodnoceni do doby nez posle svoje. Tak by se predeslo mstam.

0/0
6.2.2008 14:29

df

Re: Hodnoceni

Jenže nesolidní prodejci této možnosti těžce zneužívají - když kupující napíše oprávněně negativní hodnocení, tak má jistotu, že totéž obdrží i od lživého prodejce bez ohledu na fakt, že k tomu nedal jedinou reálnou příčinu....

0/0
6.2.2008 15:28

Já 1.

Re: Hodnoceni

Má osobní zkušenost je taková, že prodávající (v Velké Británie), nijak nereagoval na moje dotazy e-mailem, dodal zboží v jiném stavu než popisoval (použitá hračka měl drobnou prasklinu a byla víc poškrábaná než na fotkách na e-bay). Když jsem to nakonec všechno napsal, podotýkám že jako neutrální hodnocení nikoli jako negativní, do hodnocení, napsal on do svého neutrálního hodnocení, že já jsem nebyl schopen s ním komunikovat, že mi vrátí peníze, ale bez poštovného, a zakázal mi další nákupy u něj. Protože poštovné za případné vrácení hračky bylo srovnatelné s nabízeným vrácením kupní ceny, vykašlal jsem se na to. A to měl prodávající na e-bay poměrně vysoký rating téměř 99%. Naštěstí to byla moje jediná negativní zkušenost na e-bay. V dalších případech u jiných prodejců v pohodě.

0/0
6.2.2008 15:28

Petr

Re: Re: Hodnoceni

Nechapu ovsem proc jsi nakoupil u prodejce, ktery nereagoval na tve dotazy. Uz to je prvnim znamenim, ze ne vse je s nim v poradku.

Nakoupil jsem desitky veci a pokud nekdo neodpovi na prvni dotaz, tak ho dal neresim.

0/0
6.2.2008 15:55

hayley

Re: Re: Re: Hodnoceni

Naprosto podobna zkusenost. Ziju pres 20 let v GB a USA a rusim eBay account. Pokud se plati okamzite PayPal systemem, tak komunikace nastane az nasledne. Platba probehne za par vterin po skonceni aukce. Do te doby, pokud nemate nejaky specificky dotaz, s prodejcem nekomunikuju. Tudiz ja jsem zaplatila za par vterin a jelikoz prodejce se neobtezoval od pulky prosince do zacatku ledna zkontrolovat svuj account a neodpovidal na emaily,pozadala jsem  PayPal o zacatek procesu. Na to prodejce okamzite zareagoval, ale i tak trvalo pres dalsi 2 tydny, nez zbozi odeslal. A na negativni feedback odpovedel lzi a sprostym emailem. Zaslala jsem stiznost i s kopii emailu na eBay, ale ten se absolutne neobtezuje vyresit takoveto situace. Jak jiz nekdo napsal, automatem vytvorene odpovedi s jmenem vhozenym do textu. Tak jsem se zamyslela, co kdyz natrefim na jeste vetsiho idiota, ktery prirozene zna moji adresu...Takze rusim eBay.

  

0/0
6.2.2008 17:37







Najdete na iDNES.cz