Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Noví šéfové drah plánují, jak našetřit na nové vlaky

Potřebujeme až dvacet miliard ročně na nové vagony a lokomotivy, chceme do vlaků přilákat mnohem více lidí a nebude nám vadit, když nejztrátovější spoje nahradí autobusy. Tak by se daly stručně shrnout hlavní cíle nového vedení Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

speed is about all

2008 vs 1800

V holandsku se to nevyplati ice vlak 200 km vzdalenost 2.5 hodiny  jizda je dost pomala na ice vlak a platis hned za tu pomalou u jizdu take 115 euro zatim co nemci jezdi ice vlakem 600 km vzdalenost jizdni doba pouhe 3 hodiny za 105 euro to se viplati 300 kmh minimalne 160 kmh rychlost to je ok. To je nemecke ice rychle a spolehlive a levnejsi nez autem .Ale v holandsku se snazi stebe vysat akorat prachy a jeste se delaji ze maji ice vlak a nevyjdouti nikdy vstric. Proto uzivam auto proteze v holandsku jses rychleji vsude autem MHD v holandsku je taky spatne proste back to 1800 to jsou nektere zapadni zeme jsou proste radne pozadu cesko pomalu predehnalo uz i nektere zapadni pozor ale jeste je dlouha cesta[>-]

0/0
12.2.2008 13:20

John Smith

Re: 2008 vs 1800

Asi jsem totální trubka, ale ani po dvojím přečtení jsem nepochopil, co tím chtěl autor říci. Jestli si jen chceš zamachrovat, že jsi zdrhnul do Holandska za lepším, obávám se, že jsi na špatné adrese. Tady to nikoho nezajímá. Machruj si na holadský verzi IDnes, jestli tam nějaká je. Třeba tam najdeš nějakou odezvu...

0/0
12.2.2008 16:49

Meresjev

Re: Re: 2008 vs 1800

No ja to pochopil. ;-) Docela nechapu tebe proc mu hned nadavas. "Lasku" k emigrantum mas zrejme jeste od komunistu :-/

0/0
12.2.2008 17:57

Jo

Re: Re: 2008 vs 1800

To teda jsi.

0/0
12.2.2008 19:55

wenous

Re: 2008 vs 1800

No zas az tak uplne bych nesouhlasil. Jezdim pravidelne Koln - Frankfurt (55 eur) a Shiphol - Rotterdam (45 eur) a muzu rict ze 2 trida je lepsi v Holandsku. Snad jen v nemecku neni tolik zlodeju ve vlakach. Pokud pojedete v holandsku vlakem sedejte si k okynku a notas u sebe - usetrite si rvacku na nastupisti.

0/0
12.2.2008 20:48

__XXXX___

Hlavně by měli

udělat takovou cenu, aby se lidem vyplatilo jezdit vlakem. Když si koupím jízdenku na vlak, která stojí 2x více než autobus a ještě je jízda vlakem o 15 minut pomalejší, tak nevim jestli by nové vlaky pomohly. Ta In karta taky stojí za prd. Když jedu autobusem, tak žádnou nepotřebju, proto si myslím, že je to zbytečná bariéra...

0/0
12.2.2008 12:52

s. Dušek

Re: Hlavně by měli

Je to tak: jízda vlakem je dražší, pomalejší, nádraží je dál od centra a vlak je špinavější než autobus.  Nevidim žádný důvod proč jet vlakem.. Paradoxně drahám pomáhají přeplněné silnice, tedy věc o kterou se nijak nezasloužili(y?)

0/0
12.2.2008 13:32

jannes

Re: Re: Hlavně by měli

A co tím chceš ,prosím tě,  vlastně říct?  Co je paradoxního na tom, že když jsou přeplněné silnice, pomáhá to dráze, to je snad spíš logické, než paradoxní, ne?

0/0
12.2.2008 19:47

VlK

Obsazenost ve "Vietnamských" vozech

Chcete zvysit obsazenost? Poridte normalni vagony a ne vagony pro trpasliky... Jsem stihly, ale kdyz si vedle ci naproti sedne obezni, nevejdu se... o prostoru pro nohy radeji nehovorme...

0/0
12.2.2008 12:46

Meresjev

Re: Obsazenost ve "Vietnamských" vozech

a to je se ztoporenym nebo v klidove poloze ? :-)

0/0
12.2.2008 17:58

rudy

Mě jste už z vlaku vyhnali

tak nečekejte, že se vrátím. Ani omylem.

0/0
12.2.2008 10:19

Darik H

CD a.s.

CD a.s. je spolecnosti obchodniho typu. Prime dotace na vozovy park maji sve mantinely (v kontextu s legislativou EU). Jak z toho ale ven aby se "vlk nazral a koza zustala cela" .... mozna navysenim zakladniho jmeni .... uvidime jak to dopadne.

Kazdopadne CD (v koordinaci s MD) delaji maximum pro to, aby se na zeleznici konkurence nedostala ...... ono "vocamcat, pocamcat".

0/0
12.2.2008 9:52

Ach jo (bls1)

I ztrátovost může být investice do budoucnosti

Pokud zruší osobní provoz na vedlejších tratích, už tam nikdy nevybudují nákladní dopravu, která je živí. V ČR nemohou počítat, že někdo bude překládat náklad v okresních městech. Pak už jim nebude nic platné, že se díky mýtu a dražší ropě bude nákladní automobilová doprava prodražovat a železnice bude vycházet levnější. Obnova jednou zrušených tratí je moc drahá.

0/0
12.2.2008 9:29

a8n

Re: I ztrátovost může být investice do budoucnosti

Zastavení osobní dopravy se zdaleka nerovná zrušení trati.

0/0
12.2.2008 15:52

!!!

Re: Re: I ztrátovost může být investice do budoucnosti

každou takovou trať bez pravidelného provozu zruší jistí spoluobčané během několika týdnů;-D;-D;-D

0/0
12.2.2008 17:51

a8n

Re: Re: Re: I ztrátovost může být investice do budoucnosti

ŠŽDC má ovšem povinnost ji udržovat sjízdnou, navíc daleko větší problém pro případnou obnovu je zrušení papírové.

0/0
12.2.2008 20:34

Langoš

Stále dokola

Kolikátá změna menežmentu ČD  od listopadu 89 už to je? Soudruzi se vždy napakují a uvolní místou dalším a ti pořád jenom slibují a slibují. Podle prohlášení nového vedení  se ČD bude vracet někam do roku 1994, kdy Říman s Klausem měli stejné nápady, zrušit vlaky v souběhu s autobusy. Ty jsou pro dráhu velkou konkurencí. Pamatuji doby, kdy autobusy ještě nejezdili, nebo ve velmi omezená míře, a vlaky praskaly ve šveh. Jenomže dnes je tady ještě jeden silný konkurent a to jsou automobily. Při dnešní ceně jízdného, kavlitě souprav a dodržování jízdního řádu se mnohému vyplatí jízda autem, protože je pánem svého, dnes tak drahoceného, času! Takže, soudruzi od dráhy, nevím nevím. 8-o

0/0
12.2.2008 9:16

Tectosagos

s tím soudruhováním opatrně

noví šéfové jsou normální lidi, podnikatelé.

Říman s klausíčem přišli akorát s ideologickými hesly. Řídit neumí nic - a ještě se tím chlubí. Mysleli že před nima všichni padnou na prdel.

Jediné co vyvolali byla totální stávka která vynesla nahoru Duška. Jejich neschopnost způsobila zablokování poměrů ve firmě na 20 let.

Noví šéfové nejsou ani žádní podnikatelští gangsteři. Jsou to normální lidi. Nevím kolik toho zvládnou než je zase vymění, ale pro soudruhování není důvod.

0/0
12.2.2008 19:18

pujcovnaprivesu

Hlavně jsou to

korytáři.

0/0
12.2.2008 9:13

Jura

Poničené vlaky

Mně nevadí menší zpoždění, mně vadí počmáraná okna nějakým šutrem a posprejovaný vlak zvenku i uvnitř!

0/0
12.2.2008 9:09

Lojza

Re: Poničené vlaky

Akorat pochybuju, ze si to cmaraji zeleznicar - holt Cesi jsou prasata. (A cisteni a vymena oken a oblozeni je jen na par dnu, nez to nejaky dalsi dobytek znici.), dokud nebude v kazdem vlaku x kamer a minimalne jeden policajt, tak to bude asi porad stejne. :-/

0/0
12.2.2008 9:18

Jméno

primestska doprava

Ja vam dam radu zdarma: soustredte se na dojizdeni v okoli velkych mest (zejmena dostupnost do 45 minut kolem vsech krajskych mest). Je to jistejsi prijem, ti lide potrebuji jezdit denne, na prestehovani blize k praci nemaji. Na dlouhe vzdalenosti uz to neni treba tak casto, lukrativni spoje (mezi krajskymi mesty) uz myslim mate pokryte celkem dobre. V techto oblastech rekonstruovat koleje, pokud nevyhovuji (pronikavy priklad je spojeni Kladno-Praha) a zavest intervaly do maximalne 30 minut ve spicce. To zaridi dobre cash flow a da se s tim vymyslet, kam dale expandovat.

0/0
12.2.2008 9:08

Dan

Re: primestska doprava

Bingo !

0/0
12.2.2008 9:10

mgr. Chalupa, starosta Prahy 6

Re: Re: primestska doprava

Rekonstrukci trati totálně devastující naši čtvrť NIKDY NEPŘIPUSTÍME !!!

0/0
12.2.2008 9:35

drevak_patlak

Re: Re: Re: primestska doprava

To by mě zajímalo, jak myslíte, že by Vám rekonstrukce trati zdevastovala Vaši čtvrť. Rekonstruovaná trať je tišší, navíc po ní budou jezdit elektrické vlaky, které mají méně hluku. Navíc se uvažuje o částečném zahrabání pod zem, což současná trať není vyjma tunelu u Výstaviště.

Problém je spíš v tom, že současnou trať 120 v Praze 6 chtěli komunisti zrušit. Mnoho lidí si proto nakoupilo okolní pozemky v domnění, že je později draze prodají (až nebude dráha). A teď najednou jim někdo bere jejich sen.

Dalším problémem je fakt, že dost obyvatel Prahy 6 si myslí,. že modernizací tratě 120 přijdou o potenciální metro. Oba dopravní prostředky by se přitom měly spíše doplňovat. Stejně jako je nesmysl jezdit metrem současného typu z letiště(navíc oklikou přes Motol), tak je stejný nesmysl nutit Kladěňáky k přestupu z vlaku už někde na dlouhé míli.

0/0
12.2.2008 13:49

Tomáš Chalupa

Re: Re: Re: Re: primestska doprava

Vaše argumenty mne NAPROSTO nezajímají.  Zájmem radnice je ve svém důsledku úplné zrušení tratě a převedení dopravy z Kladna na DM, kde si budou moci přestoupit do prodloužené trasy A metra. Pro případ zesílení automobilové dopravy chystáme i na šestce parkovací zóny případně poplatek za vjezd nerezidentů.

Nikdo nebere železnici její historii, ale do tak moderní a exkluzivní čtvrti jako je Praha 6 tento relikt minulosti nepatří !

0/0
12.2.2008 20:21

r415

Některé změny by mohly stát i méně.

Dnes 12.2.2008 měl 17-ti minutovou sekeru vlak Os 4951 z Tisnova do stanice Brno hl n.

Hlášení o desetimutovém zpoždění proběhlo až deset mitut po očekávaném přijezdu vlaku. Průvodčí se tvářila jako že se vlastně nic nestalo. A ČD dostaly zaplaceno. Neříkejte že mám službu reklamovat - o vrácení peněz v tomto případě nestojím. Zvyšte úroveň svých monopolních služeb - to je to jediné o co jde. Trochu ty smradlavé vozy vyčistěte a naučte své zaměstnance slušně vystupovat. A vlaky by take mohly jezdit včas ;-D

0/0
12.2.2008 8:54

pedro pedro

Re: Některé změny by mohly stát i méně.

Mám podobnou zkušenost ža na to že šlo o vlak z Bohumína doPrahy. Do Ostravy (8km od vývhozí stanice) doel s 5 minutovým zpožděním (ve skutečnosti 15) v Suchdole (20km za Ostravou¨) jsme nabrali dalších 35 minut po dotazu na průvodčího miřekl jestli bych se nechtěl uklidnit (jinou odpověď nikdo ve vlaku nedostal) v Praze jsem chtěl vše raklamovat ale byl jsem upozorněn že zpoždění nemám nárok reklamovat tomu říkám služby !!!

0/0
12.2.2008 12:00

Shumway

absolutní průhlednost snad radši ani ne.

to bychom teprve viděli jakej neskutečnej bordel to je. tomu zeštíhlení taky moc nevěřím, celá léta se redukují jenom provozní místa, aparát nahoře je pořád stejnej a poslední věc, když jsem před 14 lety jezdíval do práce vlakem, býval ze tří čtvrtin plný, dneska jede průvodčí a strojvedoucíRv

0/0
12.2.2008 8:50

Áďa

Jak zvýšit tržby?

Prý bude jezdit vlakem více lidí, když budou hezčí soupravy. To je blbost. V současnosti se lidé rozodují podle ceny jízdného a vlak je prostě mnohem dražší než autobus. Zvláště na kratší vzdálenosti. Pokud budou dále zdražovat jízdné, lidí bude spíše ubývat, ať budou jezdit všude třeba pendolina. Je to jako se vším tady, co nejrychleji platícího diváka oškuba¨t, aby si namastili kapsu ti nahoře a bylo z čeho platit zdravým, mladým lidem, kterým se nechce makat. A do důchodu půjdem v 70, ale předtím budeme žít jako bezdomovci pod mostem, protože od zhruba od padesáti nebudeme mít práci. Protože staří u nás rovná se blbí. Zvláště, když ve společnosti rozhodují kravaťáci, kteří nic neumí, jen otáčí prachy.

0/0
12.2.2008 8:40

s. Dušek Jr

Re: Jak zvýšit tržby?

Teorie nebo praxe??  Moje praxe je totiž taková, že pro pravidelné ježdějí je vlak pořád levnější, pokud je součástí IS tak dokonce velmi výrazně.  Za druhé jezdim vlakem pravidelně, ale když přijede "nacvaknutej dobytčák", tak už jsem to několikrát nevydržel a šel na autobus..   aspon co se mne týká tak to takhle opravdu je.

0/0
12.2.2008 8:53

Larry Hagmann

Re: Re: Jak zvýšit tržby?

Vlak levnější ? na 100 km (Kopřivnice - Olomouc) dražší o 50 Kč, pokud si nevyřídím tu zákaznickou slevu, ale proč bych to pro jednou dělal, že ? :-P

0/0
12.2.2008 9:15

Důša mladší

Re: Re: Re: Jak zvýšit tržby?

Řikal jsem pro pravidelné cestování..

0/0
12.2.2008 9:32

boskooov

Re: Jak zvýšit tržby?

Ale ono to tak je. Alespon z me strany. Pokud musim jezdit do prace v obleku, tak nenastoupim do 30 let stare soupravy, kde se nemohu niceho kvuli spine ani dotknout.

Cestovat zastouchajicim kramem je jen pro otrle povahy. A i kdyby CD zvedly o 100% jizdne, porad me vyjde levneji nez auto. Ale do stare sunky me nikdo nedostane

0/0
12.2.2008 8:54

Ach jo (bls1)

Re: Re: Jak zvýšit tržby?

Mnohem lepší je si sednout do nového látkového potahu, na kterém není vidět, že je mokrý nebo na témže v pestrých barvách přehlédnout žvýkačku. Obojí se mi již stalo.

0/0
12.2.2008 9:21

PetrRi

Uvidime

Tak to teda novy pane sef jak se rika, hodne stesti. Jen aby nezustalo zase jen u slov.

0/0
12.2.2008 8:38







Najdete na iDNES.cz