Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mýtný systém pomůže uvolnit ucpanou D1

Řidiči by si od listopadu mohli užívat plynulejší jízdy po dálnici D1. Ministerstvo dopravy chce vybudovat speciální informační systém, který bude sledovat plynulost dopravy. Motoristům přikáže, jak se v případě komplikací chovat. Zakázka za 3 miliardy bude využívat mýtného systému od firmy Kapsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zofka

ad navigace ke sledování rychlosti

Alíku, z tou navigací ke sledování bych to nepřeháněla, to zavání Velkým Bratrem. Sledování rychlosti třeba na branách je něco jiného, ale aby mě někdo sledoval a ukládal, kam všude jedu, i když jedu vzorně, to není dobrý nápad :-/

0/0
21.2.2008 15:34

Zofka

Re: ad navigace ke sledování rychlosti

No a jinak Tě obdivuju za trpělivost, se kterou se dohaduješ s vladimírem... Já už bych soudruha poslala do háje dávno :-)

0/0
21.2.2008 15:35

Lumen Co-Morous

jsem uz alergicky

Jsem uz alergicky na slova: omezit, regulovat, EU, policie apod...

0/0
15.2.2008 13:38

jouda

Re: jsem uz alergicky

zajdi k lekari ;-)

0/0
15.2.2008 13:46

Vladimir

V Nemecku to funguje

Chci jeste odpovedet tem, co zde vykrikuji ze v nemecku to funguje.

Zaprve, Nemecko je socansky stat s bursackou kulturou ktera je s prisnou regulaci obcanu provazana. Takze oni tu regulaci potrebuji, nemuzou bez ni zit a na druhou stranu, taky ji prijimaji protoze jsou zvykli ze se o ne stat souborem narizeni postara a jejich svobodna vule je nepotrebna. Ano, jsou lide co si toto preji i u nas, ale nase narodni kultura je s tim neslucitelna a vzdy to povede ke svejkovine jednoho nebo jineho typu.

Zadruhe, Nemci reguluji jen tam, kde je to treba, tady se bavime o regulaci cele dalnice.

Zatreti, opet diky nemecke narodni kulture si nejaky nemecky policajt nebo regulator dopravy nedovoli to, co se stane v CR : pro jistotu se nastavi vsude 80 a pude se na kaficko, na cigarko a a pak driv domu s pocitem, ze je prece vse vyreseno.

Prot zadna regulacobuzerace tohoto typu nemuze u nas doma fungovat.

0/0
15.2.2008 13:28

Lumen Co-Morous

Re: V Nemecku to funguje

Souhlas, zase nam vymyvaji hlavy a cpou tam socialismus a paternalismus. Jsem svobodny clovek a bez fizlu a uredniku se obejdu.

0/0
15.2.2008 13:38

jouda

Re: Re: V Nemecku to funguje

my ostatni chceme fizly, aby bezohledne arogantni hovada, mezi nez jiste patris, udrzely na uzde ;-)

0/0
15.2.2008 13:45

jouda

Re: V Nemecku to funguje

;-D co beres ?

0/0
15.2.2008 13:44

jouda

fajn vec

pokud se treba systemem omezi rychlost na 100, tak dalnice ziska cely jeden pruh navic, dosud vyhrazeny pro zavodniky ;-)

0/0
15.2.2008 12:08

Vladimir

Re: fajn vec

a kdyz na 30 tak to bude jeste bezpecnejsi...

0/0
15.2.2008 13:18

Dan

Hmmmm ...... :o(

Uz jen ta jmena podilejici se na rozhodovani o projektu hovori o "ucelnosti" vynalozeni tri miliard predevsim "potrebnym" !!!

0/0
15.2.2008 10:42

Dan

Re: Hmmmm ...... :o(

Jeste pro doplneni - 1 miliarda pri cca 10 milionech lidi znamena 100,- Kc na kazdeho obcana vcetne kojencu a starych lidi.

0/0
15.2.2008 10:44

neo029

to je zase tunylek po Cesku

po X letech hadani to skonci regulovcikem s praporkem na kazdym vyjezdu ;-Da mld budou v pr...i, pardon u nekoho v kapse ;-D

0/0
15.2.2008 10:23

petr

dobrá věc

V Německu se to jmenuje RLTC (road line traffic control) a jedná se vlastně o liniové řízení, to jest ovlivňují se parametry dopravního proudu v linii a nikoliv v bodě. Většinou se užívá změny rychlosti, přičemž při menší rychlosti klesají odstupy vozidel a tím se zvyšuje počet vozidel na úseku. A tím, že omezím rychlost například 10km před nehodou zamezím vzniku šokových vln (auta prudce brzdí a zase se rozjíždějí) čímž se zamezí vzniku dalších nehod. Otázka je, jestli tyhle proměnlivé značky někdo bude respektovat.

0/0
15.2.2008 9:56

Vladimir

Re: dobrá věc

Neuveritelne. Vy musite byt zeleny ze verite na takovy eko-nesmysl jako ze pri "menší rychlosti klesají odstupy vozidel a tím se zvyšuje počet vozidel na úseku".

To jste proboha vzal kde ????

0/0
15.2.2008 10:30

Alík

Re: Re: dobrá věc

Kde vznikají největší kolony? Na semaforech. Proč? Protože se musí zastavit a pak opět rozjet. Auta na dálnici nezastaví jen tak. Jestliže auta vzadu zpomalím tak jim dám více času než dorazí k případné stojící koloně. Možná nebudou ani muset zastavit.

Jinak auta samozřejmě musí dodržovat předepsanou vzdálenost kterou potřebují k případnému bezpečnému zastavení. Ta vzdálenost se samozřejmě mění v závislosti na rychlosti. Odtud vychází více aut na stejném úseku dálnice... ;-)

0/0
15.2.2008 10:36

Vladimir

Re: Re: Re: dobrá věc

Ano, proto by bylo nejlepsi na dalnici naridit rychlost 0. Pak by auta k pripadne stojici kolone vubec nedorazila.

Vzdalenost nutna k bezpecnemu zastaveni je u stojicich aut nulova a proto by toto vase reseni vedlo k tomu ze by se na dany usek veslo uplne nejvic aut, a to je prece fajn, ne ?

0/0
15.2.2008 10:42

Alík

Re: Re: Re: Re: dobrá věc

S extrémistou je jakákoli diskuse zbytečná... ;-)

0/0
15.2.2008 10:49

Vladimir

Re: Re: Re: Re: Re: dobrá věc

detto

0/0
15.2.2008 10:50

Vladimir

Re: dobrá věc

Napovim, pri rychlosti 0 muze byt odstup 0, ale zase se nikam nejede. Chapete ????

0/0
15.2.2008 10:31

Zofka

Re: Re: dobrá věc

Furt lepší, když pojedu 30 plynule, než když skáču 0, 50, 0, 50 atd., jako je to teď, když je někde zúžení.

0/0
21.2.2008 15:24

Jan

no to zase někdo objevil ameriku

Takový systém není žádná nadstavba dálnice to je standardní vybavení takoé komunikace. Podívejte se na dálnici v chorvatsku. Jen by mě zajímalo jestli to taky stálo milion na tabuli.

0/0
15.2.2008 9:55

xy

DALSI VYHOZENE PENIZE

Langer ma hodne znamych, potrebuje zivit hodne  !!!

Typicke "nereseni" problemu do cesku. Kdyz je trubka uzka, tak ji zpomalime. Boze.

0/0
15.2.2008 9:47

Zofka

Re: DALSI VYHOZENE PENIZE

Když čtu takové a podobné komentáře, vždy uvažuju, co dělali fyzikáři na základce špatně, že tak velkému množství lidí nezůstalo z elementární fyziky v hlavě lautr nic...;-(

0/0
21.2.2008 15:26

erben3

.

Nevím, proč tu každý nadává, např. v Německu podobný systém už funguje dlouhá léta, jak jsem si všiml. A neřekl bych, že se tam jezdí po dálnicích pomalu.

0/0
15.2.2008 9:47

David

Re: .

Nevíte? Tak třeba v Německu jsou dálniční tahy v trošičku jiném technickém stavu a celé to funguje pod "trošičku" jiným právním systémem, vč. Zákona o provozu na pozemních komunikacích. Jezdíte v zahraničí, tak asi tyto věci vnímáte...

0/0
15.2.2008 9:55

David

plynulost = rychlost ???

To mě nikdy nenapadlo, že například Praha je zacpaná, protože jezdíme rychle;-) Takže na dálnici nepojedeš ani náhodou 150 (zamítnuto v prvním čtení), ale budeš rád, že pojedeš současných 130, ale nejlépe 80-100, aby byla zajištěna plynulost R^R^R^ Tomu říkám účelně vynaložené prostředky...(Y)

0/0
15.2.2008 9:45

Vladimir

Re: plynulost = rychlost ???

Viz zelena kravina vys, pry pri snizene rychlosti jsou mensi rozestupy a na silnici se "vejde vic vozidel".

0/0
15.2.2008 10:32

Alík

Re: plynulost = rychlost ???

Praha je ucpaná protože hodně křižovatek, semaforů a i díky tomu více nehod. Kdyby na jižní spojce nebyl ani jeden sjezd ani semafor tak tam nebude žádná kolona... ;-)

0/0
15.2.2008 10:38

Vladimir

Re: Re: plynulost = rychlost ???

Takze podle vas by se mely stavet komunikace s povolenou rychlosti 0, nikde nic nekrizujici (takze bez semaforu) a bez napojeni na ostatni komunikace.

Zato hojne kamerizovane, co kdyby nekdo prekrocil maximalni povolenou rychlost a tim spachal hrdelni zlocin (novy paragraf tr. zak : pokus o sebevrazdu, bez vyjimek trestany trestem smrti).

Hezka predstava. Nejste od zelenych ?

0/0
15.2.2008 10:49

Alík

Re: Re: Re: plynulost = rychlost ???

Já zelené nemám rád, ale dokážu přemýšlet ;-)

Proč to v Německu funguje a u nás ne? Omezení jen když je potřeba. Tyto informační tabule budou mít stejný účel. Vždy je lepší řešit možné problémy předem než řešit následky. Chápu, že Vám to pořád uniká a předpisy asi taky moc nedodržujete...

0/0
15.2.2008 10:55

Vladimir

Re: Re: Re: Re: plynulost = rychlost ???

Jsem rad ze tak premyslite !

Proc to funguje v severni Korei a v Cine ?

Naprosto s vama souhlasim, je potreba zavest novy trestny cin pokusu o sebevrazdu s vyjimecnym trestem a udelovat ho kazdemu kdo se o sebevrazdu pokusi, treba prekrocenim povolene rychlosti 5km/h pri ktere jak vime jsou odstupy nejmensi.

Nejlepe to monitorovat kamerami, odposlechy a pomoci site praskacu a provokateru, aby policisti nemuseli vytahnout paty z kancelare a jenom tiskli obzaloby. No a protoze dukazu je spousta a osobu blizkou byste jiste zrusil, mohou rovnou tisknout rozsudky smrti

Koneckoncu, kdo zhresil v duchu svem, zhresil. A kdo ne, nema se ceho bat, ne ?

0/0
15.2.2008 11:03

Alík

Re: Re: Re: Re: Re: plynulost = rychlost ???

V KLDR to funguje výborně. Tam žádné kolony, kromě vojenských, nejsou ;-)

0/0
15.2.2008 11:18

Vladimir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: plynulost = rychlost ???

No prave.

0/0
15.2.2008 11:50

Alík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: plynulost = rychlost ???

A proč asi? Proč tam nejsou? Protože tam nejezdí skoro žádná auta... To byl opravdu k tématu jen co je pravda...

0/0
15.2.2008 12:43

karel

deti musi platit u lekare

ale na kraviny je penez dost. 3mld!!! Za to, ze budeme vedet kolik plechovek se kde zase srazilo. To se to penizky rozhazuji z ciziho.

0/0
15.2.2008 9:25

Alík

Re: deti musi platit u lekare

Až budete stát hodinu na ucpané D1 tak si budete zase stažovat "Jak je tohle možné?!", že? Co když se stane nehoda někomu z příbuzných jen protože tam nebyla ta informační tabule která by řekla ZPOMAL? Zase budete řvát...

Krabička cigaret nebo víno stojí víc než návštěva u lékaře... Proč raději neřešíte, že voda pro DĚTI je dražší než pivo???

0/0
15.2.2008 9:30

Alík

Re: Re: deti musi platit u lekare

...stěžovat...

0/0
15.2.2008 9:32

erben3

Re: Re: deti musi platit u lekare

R^

0/0
15.2.2008 9:48

xy

Re: Re: deti musi platit u lekare

Ty si naivne myslis, ze nejaka tabule, neco rikajici Ti pomuze? ;-DR^

0/0
15.2.2008 9:49

Alík

Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Chápu, že Tobě ne, ale já dodržuji předpisy protože nevidím důvod pořád někam spěchat. Bohužel mi to nepomůže od blbců jako jsi Ty...

0/0
15.2.2008 9:51

David

Re: Re: deti musi platit u lekare

Smrtelná rychlost je již na hranici 40 km v hodině. Opravdu se domníváte, že zpomalující tabule na nejrychlejší komunikaci něco nebo někoho ovlivní ??? Není to spíš o úrovni vzdělání řidičů, údržbě povrchů a technickém stavu vozovek, kamionové zátěži atd. atd. atd. ???

0/0
15.2.2008 9:52

Alík

Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Každá informace je zbytečná pro toho kdo ji nechce využít. Rozhodně je to jedna z cest kterou musíme projít. Jestliže bude policie kontrolovat dodržování předepsáné rychlosti tak pak to má samozřejmě smysl.

Osobně jsem ale spíše pro zavedení GPS do všech aut určených k podnikání. Aby každé služební auto bylo kontrolováno zda dodržuje předpisy. Hlavně rychlost. Kdo nebude dodržovat tak přijde o auto. Pak budou silnice hned bezpečnější a nikdo nebude řešit nějaké mýtné brány a informační systémy... ;-)

0/0
15.2.2008 9:59

David

Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

JO!,tak to už je o něčem jiném a zní to přinejmenším  zajímavě ;-)

0/0
15.2.2008 10:11

Vladimir

Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Ja si myslim ze :

- policie by mela postupovat podle spolecenske nebezpecnosti : predevsim hlidat aby nikdo nevrazdil, to je trestny cin, pak by mela hlidat, aby nikdo nekradl, to je trestny cin nebo prestupek, a pokud ji zbydou prostredky tak by mela buzerovat ty, co si buzeraci preji, treba merenim tricitky na rovne silnici vyhrazene pro ridice kterym ta tricitka nahradi usudek a zdravy rozum (jako je podle me prispevatel Alik).

Pripadne by ho mohli nepretrzite odposlouchavat a monitorovat kde je, aby si byl sam jist ze napriklad nema zavadne myslenkyu na spachani nejakeho prestupku - treba kradeze peti rohliku v samoobsluze.

Jak rikaji jeho socialisticti guruuove, kdo nic neprovedl, nemusi se buzerace a spehovani bat. Nebo ne ?

0/0
15.2.2008 10:38

Alík

Re: Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Nepřeji nikomu nic zlého, ale jen tak v představivosti. Pojedete s rodinou, bude nehoda, budete stát v zácpě. Já o tom nebudu vědět. Nikdo mě nehlídá tak proč dodržovat předpisy? Vždyť je to jen buzerace. Nedobrzdím. Poněvadž mám velké a těžké bezpečné auto tak Vaše auto sešrotuji i s rodinou. Až na Vás... Abyste mohl trošku přemýšlet o životě kdy je lepší prevence před řešením následků...

0/0
15.2.2008 10:53

Vladimir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Mate-li mozek, dobrzdite. Nemate-li mozek, mam holt smulu, ale musim vas upozornit, ze ani brutalne enforcovana snizena rychlost vas mozek nezastoupi.

Zato moje bezpecne auto je dobrou ochranou proti vasemu bezpecnemu autu, konecne se vase myslenky ubiraji spravnym smerem, jak podotkl nekdo vyse, zabit me muzete i ve 40ce.

0/0
15.2.2008 11:09

Alík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Ano, nejlepší je začít používat cizí slovíčka v češtině aby to dodalo argumentům pořádnou váhu;-D

Každý rozumný člověk ví, že v závislosti na rychlosti se mění i brzdná dráha. Takže i pravděpodobnosti přežití/zabití...

Stejně tak jako plynulá jízda není o tolik pomalejší jako zběsilá nebezpečná jízda plná předjíždění.

Pokud chcete klidně se zabijte. Až budete rozemletý o strom nebo kamion tak já se na Vás klidně podívám. Jen přitom neberte někoho jiného. O to celou dobu jde. Neohrožovat ostatní kteří o to nestojí. Předpisy jsou jen kvůli idiotům co ohrožují ostatní.

0/0
15.2.2008 11:16

Vladimir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekare

Opet s vami plne souhlasim, pri rychlosti 0 je brzdna draha 0 a pravdepodobnost preziti je maximalni. A to je vyhoda ! Ovsem pravdepodobnost dostani se do cile je nulova.

Dale souhlasim, bezpecna soustredena jizda s predjizdenim v situacich kde to zdravy rozum umoznuje neni o tolik nebezpecnejsi nez pomale sourani nemyslicich ridicu cumejicich jen po znackach, tachometru a pripadne po navigaci ktera za ne take mysli.

A dale souhlasim, pokud chcete, klidne se zabijte az budete pri rizeni spolehat na znacky a kamery ktere vam zajisti nesmrtelnost. S tim, ze na to se podivat nepotrebuju, takovejch uz jsem videl. O to celou dobu jde. Neomezovat ty, k jejichz omezovani neni zadny racionalni (ach zase ta cizi slova, co ?) duvod. Predpisy jsou jenom kvuli idiotum co neumi myslet sami.

0/0
15.2.2008 11:50

Alík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: deti musi platit u lekar

Pan Dokonalý. Chápu. Vše umíte, vše znáte a vše víte. V tom případě zrušíme všechna značení i silnice. Když člověk myslí tak si cestu najde. Ti nejlepší to zvládnou i bez kompasu ;-DPředpisy i zákony jsou právě kvůli idiotům. Oni za to ale nemohou. Tak je stvořila příroda. Kde není zákon tam je anarchie protože tam každý myslí sám a nikdo je neusměrňuje...

Jinak budeme raději cestovat rychlostí světla. Dostaneme se tam kam chceme naprosto bezpečně ;-)

0/0
15.2.2008 12:48







Najdete na iDNES.cz