Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Říman oprášil návrh daňových prázdnin

Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman se snaží oprášit myšlenku zavedení ročních daňových prázdnin pro drobné podnikatele. Daňové volno si vláda dala do svého programového prohlášení, avšak zatím se na něm politici nedokázali dohodnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qwertk

ODS

Už si pánové určitě dělají legraci ze zaměstnanců a lídí. Na jednu stranu pan doktor Nečas tvrdil ve čtvrtek v rozhlase, že stravenky a příspěvky ve výši 55% zaměstnavatelů se musí zrušit, protože to je jedna ze stovky vyjímek! Přitom tohle je zaběhnuté a bezproblémové po roku 1993, co se přešlo na nové porevoluční danění. A na druhé straně pan Říman chce vracet jedné skupině lidí daně staré několik let! Opravdu systémové opatření! Se snížením daňové slevy v roce 2009 bude muset každý vydělávat minimálně kolem 400 tis hrubého, aby byl na stejném daňovém procentu jak v roce 2008. A to přesto, že sazba klesne o 2,5%. Tomu se říká kvalitní hra s čísly! A volební sliby ODS+!!! A nebo pánové neznají rozdíl mezi plus a mínus? ;-D[>-]  

0/0
23.2.2008 7:35

jouda

mohl by taky oprasit jine predvolebni sliby

treba ten s ministerstvy v ostrave ;-DRv

0/0
21.2.2008 16:58

jirkanovaksuperchlapik

Jinak k článku

ačkoliv jsem podnikatel, tak pro daňový prázdniny nejsem, protože je to bezprecedentní zvýhodnění jedný skupiny vůči druhý (zaměstnanci). Nejde o soc. smír, ale o elementární spravedlnost.

0/0
21.2.2008 16:33

dodad

Re: Jinak k článku

Je to hloupost, ja se vubec divim, ze s tim zase ODS vylezla. Uz bylo ticho po pesine a vetsina na tenhle predvolebni vykrik zapomnela a on s tim Riman najednou zase vyleze 8-o Kdyby radsi bojovali hosi z ODS vice za smyslupne zmeny, ktere mely byt obsazeny v reforme. Ale to se bohuzel nepovedlo.

0/0
21.2.2008 16:50

ODSakEda

Re: Jinak k článku

Navíc je tento princip dokonce v prembuli (psaných zásadách, ideích!) ODS!!! Budu za JM kraj  prosazovat odvolání Kolegu římana a nedávání do čela kanidátek ODS napříště!;-€

0/0
22.2.2008 16:59

jirkanovaksuperchlapik

Pro demogogy

z řad pravičáků a levičáků: Zkuste pochopit, že dělení světa na levici a pravici je o ničem. Pravičáci se tu vytahují jak jsou úspěšní a bohatí, ale spousta z těch tu uráží socany, má svých 15 hrubýho a žádá si o sockodávky. Levičáci zase mají odeesáky za zloděje a podnikatele taky. Tohle vidění světa stojí za .... Pravdou ale je, že arogance ODS nezná hranice a ani hloupá ČSSD, jejichž poslanci se nechají snadno korumpovat, na ně nemá. Chce to aby tu byla normální, slušná strana pro podnikatele, zaměstnance a vůbec všechny slušný lidi a nekastovala a neurážela jednu nebo druhou skupinu - pouze ti co nemakají a parazitují na hosp. růstu musí dostat přes hubu a jít makat.

0/0
21.2.2008 16:31

ODSakEda

Re: Pro demogogy

R^

0/0
22.2.2008 17:00

Bee

příznaky psychické poruchy

To co tu modrý pták provádí už je dávno za hranicí dobrých mravů. V rámci předvolebního populismu uleví skupině, ze které půlka nikdy nezaplatila žádnou daň z příjmů. Roční výnos je směšných 16mld. Kč, zatímco zaměstnanci platí ročně 140 mld. ze svých mrzkých platů. Nehorázné, pan Říman a spol. patří na psychiatrii nebo k soudu!!!!

0/0
21.2.2008 16:08

Jarda

Re: příznaky psychické poruchy

Co se cilis. Kdyz socdem podplaci volice pastelkovnym, zvysenim rodicovskych davek, zvysenim porodneho atd, atd, tak je to snad v poradku? Ne, neni... Rv

0/0
21.2.2008 16:15

dodad

Re: příznaky psychické poruchy

Ten, kdo neplati zadne dane, by nemel zadnou ulevu. Ale ona tahle konina stejne neprojde, coz ostatne vitam (a to jsem zivnostnik).

0/0
21.2.2008 16:48

Slina

Ať už je to paroprase nebo modrej pták

jeden je větší blbec než druhej. Navíc teď uzavřeli sázku (možná že vítěz bude moc ochutnat mladou manželku toho druhého) kdo z nich vymyslí větší hovadinu. Jeden veřejnou volbu, druhej daňové prázdniny, to nemá chybu....8-o

0/0
21.2.2008 15:13

Selsky rozum

Pobidky kritizoval a teď navrhne tohle?

Nejdřív několik let řve jaku tur že investiční pobídky zvýhodňují určitou skupinu firem a teď navrhne přesně to samé pro jinou skupinu? Římane Římane, ze studia sebraných spisů Hayeka, Friedmana a Klause máš pětku !!!!!  RvRvRv

0/0
21.2.2008 14:54

Dr. Fe1

Pro (modro)bolšána Jardu ...

.... který o pár stránek vzadu tak idiotsky reaguje na mojí kritiku toho, že ODS chce dělit společnost na privilegované kasty daňově zvýhodněných a těch ostatních, podotýkám, že to jestli vláda těm živnostníkům peníze dá nebo jim je odpustí je jedno a totéž a je to pouhé slovíčkaření. Jde tady o nerovnost mezi různými skupinami obyvatel, přirovnal bych to např. k regulovanémui nájmu. Jedna skupina obyvatel je bezdůvodně zvýhodněna před jinou. Je komické že do bolševiků a levičáků nejvíc nadávají takoví Jardové jejichž názory jsou KSČM nejbližší, inu tam kde končí rudá tam přechází v tmavě modrou ......

0/0
21.2.2008 14:03

df

Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

Taky si myslím, že takovéto zvýhodnění pouze jedné skupiny obyvatel je naprosto nesmyslné a populistické gesto. Když prázdniny, tak pro všechny....a nebo pro nikoho.:-P;-D

0/0
21.2.2008 14:09

Dr. Fe1

Re: Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

Obzvlášť komicky to vyznívá, když hlavní hesla ODS jsou rovná daň, žádné daňovém výjimky apod. A pak do toho chtějí vnést takovouhle supervýjimku.

0/0
21.2.2008 14:17

Jarda

Re: Re: Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

Budeme pokracovat v supervyjimkach pro nektere, privilegovane investory nebo zavedeme konecne rovnost mezi vsemi? Co rikas? :-)

0/0
21.2.2008 14:27

Jarda

Re: Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

Jsem pro. Bud zadne investicni pobidky a ZADNE DANOVE PRAZDNINY pro nikoho, tedy ani zahranicni investory, anebo system nesystemovych vyjimek, tedy i moznost danovych prazdnin pro zivnostniky.

0/0
21.2.2008 14:19

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

To není podmíněno tím že je někdo zahraniční investor, ale vytvořením určitého nemalého počtu nových pracovních míst, v tom tkví ten rozdíl. V takovém případě jsou daňové prázdniny odůvodněné.

0/0
21.2.2008 15:19

Joe

Re: Re: Re: Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

to to je logika - všechna čest!!!Rv

0/0
21.2.2008 15:48

Jarda

Re: Re: Re: Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

"ale vytvořením určitého nemalého počtu nových pracovních míst, v tom tkví ten rozdíl." kdyz mi stat zajisti pobidky cca 3mega!!!!!! na jedno pracovni misto, odkoupeni kupy, vystaveni infrastruktury, zajisteni bydleni pro delniky a podobne veci, co dela pro nadnarodni molochy, tak ti ty delnase zamestnam taky ty troubo... Rv

0/0
21.2.2008 16:08

Jarda

Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

"a mojí kritiku toho, že ODS chce dělit společnost na privilegované kasty daňově zvýhodněných a těch ostatních" coz tato spolecnost uz davno je. Nevidim duvod proc v tom nepokracovat. Anebo zrusit toto deleni a zavest rovnost pro vsechny. Ja jsem pro. To se ovsem zase nelibi tobe a tobe podobnym... Zacarovany kruh :-)

0/0
21.2.2008 14:23

Jack

Re: Pro (modro)bolšána Jardu ...

A mě štve privilegium platit daně, když je dvě třetiny národa neplatí a zajímá to někoho nezajímá ?

0/0
21.2.2008 15:12

Rilev

Ceske danove napady

Cesi si libuji v nesmyslnych napadech a z nejakeho duvodu prave v oblasti dani. Uz nekdo nekdy slysel o tom, ze by nejaky civilizovany stat vyhlasil nebo diskutoval danove prazdniny pro nejakou skupinu platcu? Kdyby to nekdo navrhl, tak by ho zavreli do blazince. V Cesku je to vsak tema dne.

Zabavna je i diskuze na tomto foru a napady na zruseni dane z prijmu. Ceska dan z prijmu je smesne nizka, zadna civilizovana zeme takovou sazbu nema. V civilizaci plati 40% jako minimum pro horni sazbu.

Jinak se divim, ze Italove jeste neprotestuji, ze Cesi nechaji volne pobihat blazna, ktery jim svym jmenem hanobi image jejich hlavniho mesta. Pan Riman napr. pred volbami  navrhoval snizeni poctu ministerstev na 5-7, hlavne chtel zrusit MPO, kde nyni sedi. Takze jeho napad danovych prazdnin je pouze jedna z perel celeho retezce jeho potouchlosti. Proto by se mel nechat prejmenovat na Prazaka.[>-]

0/0
21.2.2008 13:24

Jarda

Re: Ceske danove napady

"Uz nekdo nekdy slysel o tom, ze by nejaky civilizovany stat vyhlasil

nebo diskutoval danove prazdniny pro nejakou skupinu platcu?" nechci ti kazit radost, ale deje se to i u nas a nejen u nas. Zahranicni investori prichazi, dostavaji pobidky A DANOVE PRAZDNINY, pripadne osvobozeni jeste od dalsich poplatku.... A dane z prijmu u nas rozhodne neni nejnizsi mezi civilizovanymi zememi... Ale alespon jsi pobavil... Rv

0/0
21.2.2008 13:28

Rilev

Re: Re: Ceske danove napady

Danove prazdniny pro investory jsou naprosto obvykle lakadlo pro ziskani zahranicnich investic a v praxi se zuzuji na nekolik stovek platcu, ve velkych zemich na par tisicu. Tedy na malickou podskupinu firem. Moje otazka vsak znela, zda to jiz nekde diskutovali pro nejakou skupinu platcu (vsechny firmy, zamestnance, zivnostniky).

Ktera cicilizovana zeme ma, prosim, nizsi dane z prijmu nez Cesko?

0/0
21.2.2008 13:42

df

Re: Re: Re: Ceske danove napady

Ktera cicilizovana zeme ma, prosim, nizsi dane z prijmu nez Cesko?

No tak třeba Švýcarsko. Nebo to není dostatečně civilizované?

0/0
21.2.2008 14:02

Rilev

Re: Re: Re: Re: Ceske danove napady

A kolik je dan z prijmu ve Svycarsku? Je to podle kantonu, Zurich ma (soucet dane  federalni a kantonu) 40.36%.

Jako vzdy, ceskej Honza blaboli nesmysly. Inu, prosel komunismem, ktery mu zdevastoval mysleni.

0/0
21.2.2008 14:46

df

Re: Re: Re: Re: Re: Ceske danove napady

Souhlasím s tím, že " ...ceskej Honza Rilev blaboli nesmysly...." protože součet místní, kantonílní i federální přímé daně podle kantonu kde žijete v rozmezí 10-25%.

Jsi hlupák!

0/0
21.2.2008 15:14

df

Re: Re: Re: Re: Re: Ceske danove napady

Tady máš švýcarský daňový kalkulátor, bambulo:

http://www.estv.admin.ch/d/dienstleistungen/steuerrechner/steuerrechner.htm

0/0
21.2.2008 15:27

Jarda

Re: Re: Re: Ceske danove napady

Ale takovych prikladu je i u nas...

Napriklad od dani osvobozene kapitalove vynosy. Kazda fyzicka osoba je osvobozena od dane z vynosu, drzi-li cenne papiry dobu delsi nez 6 mesicu... Zda se ti tato skupina dostatecne velika?

Monako napriklad nema prime dane zadne, az na par specifickych oblasti. Jen nevim jestli je to pro tebe dostatecne civilizovana zeme....

0/0
21.2.2008 14:18

Rilev

Re: Re: Re: Re: Ceske danove napady

Monaco je zeme?  S vlastni menou, armadou, ministerstvy, velvyslanectvymi, dalnicni siti atd? Prosim, ani Vatikan nebo nejake privatni ostrovy v Pacifiku nejsou dost dobrym prikladem. Diskuzi s malickou troskou logiky, prosim.

0/0
21.2.2008 14:50

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Ceske danove napady

Monacke knizectvi NENI stat? 8-o8-o8-o8-o

http://cs.wikipedia.org/wiki/Monako#Administrativn.C3.AD_d.C4.9Blen.C3.AD

0/0
21.2.2008 16:10

Jarda

Divna debata....

Ja vas nejak nechapu. Na jednu stranu tady nadavate, ze si pry zivnostnici davaji do nakladu vse, odvadi malo a porusuji zakony...

Jenze pokud ten zivnostnik projde pres kontrolu FU, tak to, co ma v nakladech JE podle zakonu a MUSI byt, jinak by neprosel, to da rozum, a zpetne by to dodanil + zaplatil penale... A kdo zazil kontrolu FU, nebude tvrdit kraviny ze zivnostnik bude riskovat, ze na nej neprijdou. Protoze to je hodne draha legrace... Takze na co si stezujete? 8-o

0/0
21.2.2008 13:01

stinns

Re: Divna debata....

Kontrolami FÚ bych se neoháněl. Například v Praze chodí tak jednou za 75 let. Alespoň to spočítali z počtu firem a počtu úředníků FÚ.

0/0
21.2.2008 13:51

Jarda

Re: Re: Divna debata....

Neznam zivnostnika, ktery by mel tak ocelove nervy a sazel by na to ze kontrola neprijde... Navic uz jsem zazil kontrolu, iniciovanou "neznamym anonymem". Takze bych se kazdemu takovemu odvazlivci dost divil, v tehle spolecnosti... :-/

0/0
21.2.2008 14:28

nasrany

Re: Re: Divna debata....

Tak to je stejně stupidní názor jako výše průměrné mzdy. Čím menší firma tím jsou tam častěji protože se jim to dobře a rychle kontroluje a můžou si udělat čárku. Velké firmy jsou prakticky nezkrontolovatelní a to přiznávají sami úředníci. Takže u malých se objevují klidně třeba co 2 roky a kontrolovat mohou 4 roky zpátky, přičemž penále za doměřenou daň je asi 110% ročně, tak si myslím, že si to dost lidí rozmyslí dávat do účetnictví všechno.

0/0
21.2.2008 14:30

nasrany

Největší úniky způsobují zaměstnanci

Docela by mě zajímalo kolik tady diskutuje tolik kritizivaných živnostníků, kteří krátí daně. No moc jich tu asi nebude. Na druhou stranu tu bude většina diskutujících se statusem zaměstnanec, kteří touto diskuzí a časem zde stráveným pobírají neoprávněně mzdu za práci, kterou nekonají a tím snižují zaměstnavateli daňový základ a ochuzují stát o daně. Takže zameťte si před vlastním prahem a trvejte na vydání dokladu řemeslníkem  a nemusíte se tu dohadovat.(Y)

0/0
21.2.2008 12:29

df

Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomiku

jistě velmi akceleroval a zvedl životní úroveň všech nás Čechů.

Což takhle úplně a zcela zrušit daň z příjmu a místo toho státní pokladnu plnit ostatními typy daní - spotřebními, DPH, majetkovými daněmi (které by bylo nutné podstatně zvýšit), ekologickými, silničními, atd.....?

Jsem přesvědčen, by takovýto krok by přinesl řadu pozitivních důsledků. 2. Velké množství firem by k nám začalo přesouvat svá centra. 2. české banky by se okamžitě začaly plnit penězi lidí, kteří žijí v zemích s vysokou sazbou daní z příjmu. 3.Velmi by se zjednodušil daňový systém, takže by klesly nároky na justici, finanční úřady, atd.... 

Těch výhod by takovýto krok jistě přinesl ještě víc. Co na to říkáte? Má to něco do sebe nebo je to úplně mimo?

0/0
21.2.2008 12:29

Jarda

Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomiku

Jsem pro vsema deseti.... Ale levicaci te utlucou...

0/0
21.2.2008 12:31

df

Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomik

Proč? Levičákům by se mohly zamlouvat vysoké majetkové daně - hlavně z vlastnictví nemovitostí. Jejich srdíčko by jistě potěšilo, že ti "zatracení pravičáčtí pracháči" musí platit vysoké majetkové daně.... :-P Majetková daň by mavíc byla celkem logickou daní, protože nemovitost využíváme neustále, takže i své okolí neustále zatěžujem a klademe nároky na jeho rozvoj a údržbu - budování silnic, chodníků, veřejné osvětlení, policejní služba, atd atd....

0/0
21.2.2008 12:41

Jarda

Re: Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekon

A ja ti rikam, ze by neprenesli pres srdce, aby ti hnusni bohaci nic neplatili z toho co na ubohych, chudych, utlacovanych delnicich vydelali... :-)

0/0
21.2.2008 12:44

Kecal1

Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomiku

Efekty omezení přímých a zvýšení nepřímých daní jsou vyzkoušené. Dost to podvazuje spotřebu a výsledkem je pokles dynamiky hospodářského růstu. Důvodů je je celá řada. A bod 2 je nesmysl - je úplně jedno, kde máte účet.

0/0
21.2.2008 12:42

df

Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomik

Podle mě bod 2 úplně mimo není - viz. např. Lichtensteinsko a bankovní účty bohatých Němců.

0/0
21.2.2008 12:47

df

Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomik

Ad. podvázání spotřeby - na tohle je možno pohlížet dvěma způsoby. Omezení spotřeby je možné vnímat i jako pozitivní jev. Nebo si myslíte, že je smyslem existence nakoupit,.... spotřebovat a nebo taky ne... a nakonec vyhodit co nejvíc výrobků? Kde to celé jednou skončí? Nebylo by nakonec rozumnější žít v systému ve kterém si každý 2x rozmyslí, jestli dotyčný výrobek, po kterém tak touží, opravdu potřebuje?

0/0
21.2.2008 12:51

Kecal1

Re: Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekon

Tak to už je taková filozofická otázka, zda není lepší žít skromně a umět se radovat z mála.....

Ale pokud se stále bavíme o akceleraci (ekonomiky), která byla zmíněna v původním příspěvku, tak k té by nedošlo. Jinak souhlasím, že docela velká část spotřeby je v podstatě umělá.

0/0
21.2.2008 13:33

df

Re: Re: Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou

Ten akcelerační efekt by podle mě byl v tom, že ve všech okolních zemích jsou sazby daně z příjmu nenulové - tzn. vzniknul by tlak na investování a podnikání v ČR - jednoduše řečeno - do ČR by se začal hrnout kapitál z ciziny. Je jisté, že pokud by k zavedení nulové sazby přistoupily i všechny ostatní země, tak by to nic nepřineslo, tohle by ale zcela určitě nehrozilo.

0/0
21.2.2008 13:57

Kecal1

Nnápady chtělo doplnit i nějakými zkušenostmi ze světa....

Daňové ráje existují již dnes, ne každý automaticky prosperuje.  Opravdu si myslíte, že " systém ve kterém si každý 2x rozmyslí, jestli dotyčný výrobek, po kterém tak touží, opravdu potřebuje" je ideální pro investice zahraničního (i domácího) kapitálu ?

Opravdu se investice řídí daňovou sazbou ?

Co čekáte, že se stane s poptávkou spotřebitelů v otevřené ekonomice, když výrazně zvednete spotřební daně ?

Koneckonců, přechod k vyššímu podílu nepřímých daní právě probíhá (zvýšení DPH, ekologické daně, vyšší spotřební daně, snížení firemních daní....), za 2-3 roky uvidíte výsledek "akcelerace".

0/0
21.2.2008 15:01

df

Re: Nnápady chtělo doplnit i nějakými zkušenostmi ze světa..

Myslím, že ČR by zrovna prosperovalo. Už třeba z toho důvodu, že je uprostřed Evropy.

Je fakt, že současná vláda tak trošku naznačeným směrem opravdu kráčí a za pár let uvidíme jaký efekt to přinese (pokud to jiná vláda hned zase všechno nezruší).

0/0
21.2.2008 15:22

Luc123

Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomiku

Já myslím, že to je spíše mimo než dobrej nápad, vem si třeba že kdyby zrušil daň z přijmu tak by se zrušily třeba i všechny daňové slevy a bonusy a nizkopřimoví lide kteří maj paltit na daních třeba 1000 kč a na bonusech dostanou (napřikald za dvě děti 1200 kč podle starého zákona a podle nového ještě více) na výplatní pásce dalekoméně. Naopak vysokopřimoví by ušetřili desetitisíce ročně , takže kdyby se tohle zrušilo tak by zřejmě došlo k většímu rozevření nůžek mezi obyvatelstvem a to si nemyslím jestli je dobře. Já jsem spíše pro zachování progresivity u daní , i když rozdíly by měly být asimenší než 12 a 35% vyiděl bych to tak od 10do 20% . Tyto daně by byly docela nízke v rámci evropy a podle mne spravedlivnější než nyní.

0/0
21.2.2008 12:48

df

Re: Re: Mám docela revoluční nápad, který by českou ekonomik

1. Vysokopříjmoví  jistě mají i cenné nemovitosti ze kterých by platili vysoké majetkové daně. Tohle by chudí, kteří takovéto majetky nemají, nemuseli.

2. Nízkopříjmoví by měli aspoň pořádnou motivaci ke zvyšování své kvalifikace, atd.... aby se stali méně nízkopříjmovými.

0/0
21.2.2008 12:55







Najdete na iDNES.cz