Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf drah se po letech odstěhuje od svého ministra

Ať jdete na ministerstvo dopravy či k šéfům Českých drah, musíte zabrat za kliku stejných mohutných dveří od rozlehlé budovy na pražském nábřeží Ludvíka Svobody. Během pár let by se ale společná vrátnice pro obě instituce mohla po několika dekádách stát minulostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kladnyhrdina

druhé znárodnění

Ten dům postavily tehdejší Československé státní dráhy ve 30. letech za své peníze. Dodnes má na střeše velká bronzová okřídlená kola. Po únorovém puči ho komunistická soldateska dráze zabavila a udělala z něj sídlo ÚV KSČ. Po sametu ho dráha dostala zpět a téměř zadarmo - hlavně za úhradu energií a provozních nákladů budovy - ho zčásti přenechala do užívání Ministerstva dopravy. Při vzniku ČD a.s. byl dům znovu znárodněn, MD jej užívá zdarma a rozkulačené dráhy platí nájemné 35 milionů Kč ročně + náklady. A tak to bylo v té socdem privatizaci se vším. Vždy nakonec vydělá stát.

0/0
26.2.2008 15:41

Darik

Re: druhé znárodnění

.... pekny popis historie domu ...... nicmene bych upozornil, ze CSD nevlastnily majetek, ale mely pouze "pravo hospodarit s majetkem statu"!!! Pojem "znarodneni" je zde tudiz dost nepatricny!

0/0
26.2.2008 16:14

kladnyhrdina

Re: Re: druhé znárodnění

Dobře, dobře, vyjádřil jsem se zbytečně expresivně. I prvorepublikové ČSD patřily státu, takže se vlastně nic nestalo. Jen si postavily barák a dvakrát o něj přišly. Ministerstvo platilo dráze směšné najemné, ale po výměně rolí platí dráha ministerstvu nájemné supertržní. Kdo si diktuje podmínky je jasné.

0/0
27.2.2008 9:17







Najdete na iDNES.cz