Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura odhalil podobu žlutých vlaků a kritizoval ČD i ministerstvo

Šéf Student Agency Radim Jančura poprvé ukázal, jak by mohl vypadat nový žlutý vlak, se kterým chce proniknout na české koleje. Jeho rozjezd ale nabírá zpoždění. První soupravy by mezi Prahou a Ostravou mohly vyjet asi za dva a půl roku. Jančura z toho viní i špatné podmínky na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slovan

SA

Žlutomor? nerozumiem tomu.Zdá sa mi,že tak ako na Slovensku aj v Čechách sa vždy najde niekto čo nebude spokojný nikdy a s ničím.Moja skúsenosť so žltými autobusmi je len veľmi pozitívna a príjemná.Osobne by som uvítal viac prepravcov,ktorí dokážu dlhé cestovanie premeniť na príjemný zážitok.Veľmi fandím pánovi  Jančurovi aby sa  mu  jeho  vízia vlaku  splnila a dúfam že čoskoro  pocestujem so žltým expresom aj na Slovensko.

0/0
24.4.2008 10:10

rada07

SA

ještě by mohla byt v Brně žlutá šalina a parník ;-D

0/0
21.4.2008 13:59

kačerdonald

Žlutomor neví co by

Oni by ČD poskytovali lepší služby, ale existuje tu řada občanů, kteří osprejovávají vlaky, vytrhávají sedačky apod. Kdyby k tomuto nedocházelo, tak by se možná jezdilo úplně v jiných vlacích, ale ty miliony jdou na odstranování zbytečných škod.

Žlutomor to bude mít moc jednoduché. Na nádražích nepotřebuje zaměstnance jelikož to zajišťují ČD a  ty platit nemusí a tím může poskytnou za ty peníze své služby. O nádraží se také nemusí starat, jelikož ty obhospodařují ČD. koleje jsou státu, ale kdo zajišťuje opravy atd. zase ČD. Takže ke všemu přichází jako ten, který se nemusí o nic starat.

Jen nepochopím naco dotyčná osoba potřebuje kino, když máme tak krásnou přírodu a ten pohled z okna vlaku je to nejnádhernější co v republice máme.

0/0
4.3.2008 1:08

krabik

Re: Žlutomor neví co by

Pane, s prominutim tohle jsou pekny sr...y a to se tak normalne nevyjadruju... Prave myslim ze to jSA ednoduche mit rozhodne nebude... Jen tak mimochodem ja zeleznici cestuju kazdy tyden a jen me zazitky z minulych dvou tydnu by hodne lidi odradilo od CD. Drzim SA ale i CD palce... Konkurenci potrebuji vsichni. Kdyz ji nemaji tak vidime jak to dopada...

0/0
4.3.2008 12:16

Ježura

Re: Re: Žlutomor neví co by

Jsou to tzv."vyzobávači" lukrativních linek

0/0
5.3.2008 9:48

roba21

Re: Žlutomor neví co by

Nepřestává mě překvapovat, jak neskutečně ujeté názory někteří lidé mají. 8-o

0/0
6.3.2008 12:43

baajza

Jančura

Pan Jančura je pro mě dost zvláštní figurka....Úspěch má, to všechna čest....jenže v některejch oblastech už se jeho podnikání stává jaksi monopolem. A to už se mi tak úplně nelíbí....Co lae vůbec nechápu je chování většiny lidí. Každej tejden jedu z Prahy do Brna a zpátky. A zatim co u student agency je pořád pekelně narváno, člověk musí vystát frontu na lístek a nebo mít jejich předplatnou kartu a místo si rezervovat tejden do předu, k eurolines přídu jak se mi toho hodí, pohodlně se rozvalim přes dvojsedačku, mám klid a neotravuje mě žádnej film nebo vedle sedící individuum. Přitom autobusy sou na srovnatelný úrovni (Scanie od Asiany možná i lepší) a jedinej rozdíl je v kafi a filmu......

0/0
3.3.2008 18:31

POEMcz

Re: Jančura

nechapu na co si jako stezujes ted? ze maj uspech a maji porad plno ?...nikdo te nenuti s nima jezdit, muzes chodit pesky vsem je to fuk je mnodho zpusobu jak se preravovat a kazdy at si vybere co se mu libi pokud se mu zadnej zpusob nelibi ma smuku anebo ma dost penez aby lital svym soukromim tryskacem..:)

0/0
6.3.2008 12:45

creamwash

Jančurův recept

Opravdu, je to velké umění najít si nejlukrativnější trasy (autobus či železnice) a s minimálním ziskem potápět konkurenci, která ze zisku musí obsluhovat i jiné, méně výnosné aktivity.

Samozřejmě, že si každý jen trochu málo zdatný počtář spočítá, že pokud se sníží zisky, méně na daních se dostane do státní kasy a za čas budeme mít stát s holou řití.

Ostatně; že s tím přichází Jančura není překvapením. Tato "polská obchodní strategie" se do Česka valí z ostravského regionu i v jiných oborech (jen kolik ostravských internetových obchodů s neuvěřitelně nízkými a trh ničícími cenami se objevuje v síti).

Obchodní subjekty vyspělých ekonomik pracují s vyššími maržemi. Zůstane dost pro subjekt samotný, pro daně státu a třeba i pro podporu zajímavých projektů, charitu a podobně...

0/0
3.3.2008 8:18

vosecek

Re: Jančurův recept

Nesmysly, když to řeknu na rovinu.

Veškeré lokální dopravní systémy jsou dotované krajem -> státem. Takže konkurence vůbec nemusí ze svého zisku z dobrých tratí dotovat ty horší.

0/0
3.3.2008 10:07

krabik

Re: Jančurův recept

Mozna jste kus vola... ale ekonom teda v zadnem pripade...

0/0
4.3.2008 12:21

POEMcz

Re: Re: Jančurův recept

R^R^R^R^ tak nejak...

0/0
6.3.2008 12:46

karel karlík

Ono to jde

Ono to jde, když se chce. Ve Švýcarsku, ač to to tam řídí stát. Jeďte do Švýcarska,ať víte, jak to má vypadat, nebo si jen tak na Idosu zkuste vyhledat spojení mezi nějakými zapadákovy s  dokonalou návazností. O čistotě netřeba mluvit, za připomenutí stojí kultivovanost a ohleduplnost, zkrátka slušnost cestujících...Na to není třeba Jančura, to je v systému správy země.

0/0
2.3.2008 10:29

Antonio

Re: Ono to jde

No zrovna ve Švýcarsku jezdí na velké části spojů soukromé vlaky.

0/0
5.3.2008 16:42

POEMcz

Re: Ono to jde

njn ale mluvis tady asi o nejvyspelejsi a nejbohatsi zemi na svete....:-) kdyz pominu ropne zeme....

0/0
6.3.2008 12:48

Kajda

Dokonalé

Když ty vlaky budou dokonalé... Budou tak dokonalé jako autobusy? Je skvělé, že nabízejí filmy a hudbu a buhví co, jenže ještě se mi snad nestalo, aby ty šumítka, co vydávají za sluchátka fungovaly. Filmu není rozumět, hudba vypadává, rádio nejde vůbec a vůbec. Třeba budou dokonale hořet, jak autobusy...

0/0
29.2.2008 13:39

bořek

Re: Dokonalé

VY jste kus intelektuála.... 8-o .. jel jsem s SA už mnohokrát a nikdy se mi nestalo to,co popisujete... servis byl vždy na úrovni... jednou jsem jel nejsarším autobusem,které u SA jezdí(které se již vyměňují),již byli patrné známky opotřebení interiéru,ale stejně byl komfort a úroveň cestování na slušné úrovni... hoření není argument.... zahořet může cokoliv a komukoliv... nedělám si iluze, že styré rozvrzané karosy neznámích doravců jsou nehořlavé. Akorát to pro média není tak zajímavé, jak zhanět úspěch úspěsného.... Typuji Vás na ředitele středně velké firmy ;-D

0/0
1.3.2008 8:05

k.m

Re: Dokonalé

no s těma sluchátkama máš pravdu-opravdu šunt první třídy a když na to upozorníš tu namalovanou nádheru tak kouká jak jojo

0/0
1.3.2008 11:16

HaJ

Re: Dokonalé

No jako z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem jednou, ještě v dobách, kdy mezi Prahou a Brnem jezdily, viděl na dálci v plamenech karosu od Čebusu myslím a opravdu v médiích ani zmínka o tom nebyla...Noapak Studenti jsou opravdu nejlepší co mohlo přijít....

0/0
1.3.2008 15:07

pernikář

velká huba jančura

až bude pan jančura umět mě svézt žlutým expresem za výrazně nižší cenu naž české dráhy ODKUDKOLI a KAMKOLI, to jest třeba z chrudimi do hodonína (anebo z kolína do studénky, ať je rozdíl vidět), pak smeknu a student agency může machrovat, že jezdí s nižšími dotacemi a moderními vlaky... na lukrativních linkách se mu ale líbí být králem :o((( třeba ti švýcaři pochopili, že je STÁTNÍ zájem mít kvalitní veřejnou dopravu, a proto si stát pořídil národní železniční společnost, kterou vypiplává... koleje, pane jančuro, mají omezenou kapacitu, a kdyby si každý hejhula jezdil hore a dole a vydělával penízky na lukrativních trasách, nezůstane kapacita k pokrytí toho státního zájmu... takže nikoliv konfrontace, ale spolupráce s MD a ČD snad jednou zajistí vzestup železnice v ČR

0/0
29.2.2008 12:16

Dan

Re: velká huba jančura

Koleje maji omezenou kapacitu, ale ta je pridelovana zeleznicnim dopravcum na zaklade zadosti a vyberovych rizeni ......... a na nediskriminacnim zaklade :o) !

.... tedy mela by byt!

0/0
29.2.2008 16:21

Martin

Re: velká huba jančura

velka huba jsi ty, navic s nulovym prehledem, jak to vlasnte funguje:

- ten "velka huba" je velmi uspesny v provozovani dopravy, jake jsou tve uspechy?

- na "lukrativnich: trasach jezdi vlaky na statni objednavku tzn. za dotace (frndolino, udajne komercni projekt CD, je pohadka pro hloupe, jako jsi ty). jancura hodla jezdit bez dotaci, tzn. ze (zjednodusene) nebude muset jezdit tolik dotovanych vlaku, kolik bude jezdit jeho nedotovanych

0/0
29.2.2008 17:04

papaya

Re: velká huba jančura

Ne, jedině veřejné soutěže a konkurence zajistí kvalitní dopravu. Ať ČD obstojí v konkurenci stejně jako Deutsche Bahn soutěží o regionální linky a ne vždy vyhraje. Ten tvůj názor "machruje na lukrativní lince, ale ať to zkusí na lokálkách" je zcestný. Až budou kraje normálně vypisovat soutěže, ukáže se kdo je lepší. Protože na lokálkách kasíruješ dotace a to se to pak jezdí. BTW, nové vedení ČD snad vnese nový vítr do firmy. Mluví o zrušení lokálek, kde sedí ve vlaku 14 lidí (znám takové tratě). I bus se vyplatí až někde kolem 27 cestujících, což teprve motorák, který stojí 150 Kč/km oproti busu za 30 Kč/km

0/0
1.3.2008 16:42

Muf007

Re: Re: velká huba jančura

Jsem zvědav. Regionální linka se mu nabídne v Lbc, Ústeckém a kusu Německa od sezony 2010, kdy oba kraje a německý svaz Zwon. Upřímně pochybuji, že právě do regionálky by šel. Bude to stejné jako s busy. Linky na hlavních tazích a ostatní ani ťuk. A ti co se nechají nalákat pak zase zapláčí. Příklad? Libe-Praha, jen co SA vytlačil ČSAD (moudří cestující si při totožném čase odjezdu asi z trucu vybírali stejně drahé SA) se ceny vrátili na úroveň před nástupem SA. Kdo pláče, že je draho a SA nestíhají vozit? Pan Jančura to není. .... a dobře jim tak. 

0/0
1.3.2008 21:05

Ládik

Žlutý vlak

rád bych se ještě do konce života svezl s panem Jančurou(je mi 44),i když budu mít  finance jen na 6.třídu v jeho rychlovlaku(bude tam střecha,aby netáhlo?). a zlevní taky jízdné na 1 Kč  , aby položil na lopatky dopravce ČD? po prohlédnutí jeho obrázku vlaku s hrdým nápisem se mi zdá,že toto jezdí v cizině v příměstské dopravě.........

plány tohoto pána mi připadají mimo "mísu" i když........

0/0
29.2.2008 7:44

jan

vlaky ČD

Jednou jsem jel Intercity vlakem v 1. třídě a byl jsem shusen ... Špína, počmárané okna, přes okno táhlo, takže celou cestu jsem byl v průvanu, dveře nedovíraly ... a na úklid tam nedbají ... no prostě hnus ... a to ještě nemluvím a vlakových WC ... Rv absolutně jsem nepoznal, že jedu v 1. třídě ... poznal jsem jen když jsem se koukl na nápis ve vlaku ... ale to je málo ... Takže osobně se moc těším na vlaky Student Agency ...:-)

0/0
29.2.2008 7:28

m

Re: vlaky ČD

předně bych chtěl říct že jezdím krom víkendů denně soupravama EC kategorie, souhlasím s tím že záchody (jsou-li funkční) jsou o ničem, ale kde jsou taky slušný toalety na kterých se vystřídá X lidí za měsíc:-) (nepočítám hotely).

Celkem bych se ale ohradil proti táhnoucímu oknu:) Nespletl jste si to s klimatizací?:-) Ta je totiž těsně pod oknem:-)) To že je něco posprejováno v ECčku se často nevídá, těma kterýma jezdím se to netýká vůbec.

Mimochodem, buďte spíš zhnusen lidma kteří ten bordel dělají, buďte zhnusen vandalama a čuňatama kteří neumí používat wc. Ten vlak za to nemůže:)

A apropos, do EC se 1. třída kupovat kvůli vyšší kvalitě nemusí, to se kupuje hlavně proto aby si člověk v pátek odpoledne sednul :-) Rozdíl je tam fakt malej, souhlasím.

0/0
29.2.2008 10:30

m

Re: vlaky ČD

PS: a myslím že s těma dveřma jste to taky kapku přehnal, zajímalo by mě jak to víte že dveře nedovíraly:-) Jsou tam el. zámky:-) A nevím proč jste si nepřesedl když na Vás u okna táhlo:-) Stálo by taky za zmíňku uvést jakým vlakem jste to vlastně jel, ne všechny vlaky IC/EC jsou majetkem ČD, ale OBB, DB apod. :))

0/0
29.2.2008 10:34

Šamot

Pan Jančura umí dopravní zázraky nebo je tlučhuba

Ani o mnoho vyspělejší, s více než 160 letou zkušeností, státem bohatě dotované železnice neprovozují takové vlaky, jako bude mít pan Jančura!!  Takové vlaky se mohou možná vyplatit mezi 11 miliónovou pařížskou aglomerací a 40 miliónovým francouzským jihem nebo mezi mnoha milionovými aglomeracemi v Německu. Ne mezi Prahou a půl miliónovou aglomerací ostravskou. Nejsou na to jednoduše dostatečně silné přepravní proudy. Možná pojede jednou ráno tam a večer zpět, pak to nebude zase žádná konkurence. A dotace budou jen 60ti procentní, ceny nižší než u ČD, luxus daleko větší, i nejnižší třída prý bude lepší než současná 1. třída ČD, v každém voze stevard, kino, ... Vstoupím na železnici a nezačnu od píky, ne to ne, hned tím největším luxusem!!! Není to příliš mnoho slibů? Prostě se normálně selsky zamyslete, roste nám asi nový Tvrdík.

0/0
28.2.2008 23:39

rOnAd

Re: Pan Jančura umí dopravní zázraky nebo je tlučhuba

podívej se na jeho autobusy. Kdo předvídal že může uspět s vyšší kvalitou a nižší cenou? Nikdo! A kde teď jsou...

0/0
29.2.2008 0:26

Anonym

Re: Pan Jančura umí dopravní zázraky nebo je tlučhuba

ČD mají dostatek vlaků na evropské úrovni (např. SC 74, EC 177). Bohužel pro tebe, IDnes ani TV Nova o nich neinformují, ti píší na zakázku (vysílají zprávy). :-) Ono to občas chce, se zvednout od kompu nebo TV a jít se podívat do reálného světa.

0/0
29.2.2008 5:31

Larryhagmann

Re: Re: Pan Jančura umí dopravní zázraky nebo je tlučhuba

Reálný svět je to, že jsem po mnoha letech jel vlakem. Z olomouce do Hranic v poho, tam jsem čekal na přípoj( rychlík od Brna na Bohumín, cca 18,30 večer).Byl jsem rád, že jsem do něj vůbec nějak nastoupil, jak byl přeplněný... Díky, příště raději opět busem....

0/0
29.2.2008 7:14

a8n

Re: Re: Re: Pan Jančura umí dopravní zázraky nebo je tlučhuba

Jel jsem včera Brno-Ostrava o vlak dřív, obsazenost byla tak 5 lidí v kupé. V pivácích mohlo být plno, ale na nesednutí to nebylo.

0/0
29.2.2008 18:23

Martin

Re: Pan Jančura umí dopravní zázraky nebo je tlučhuba

mozna je to proto, ze CD funguji stejne jako pred 160-ti lety (stejny model rizeni, stejna produktivita prace)

0/0
29.2.2008 17:07

rsk

pro nicka Milhaus 1

Máte pravdu, že Student A.nežádá prachy od státu, ale věřte , že nikde na světě není osobní doprava zisková -musí zaplatit použití dopravní cesty + nemalou režii (energie,mzdy zam). Proto nebuďme naivní pane- jestliže někdo hlásá pravý opak,pak si nevidí do huby a tento byznys bfinancuje z jiného (obdobně jako dříve ČD-křížové financování).

0/0
28.2.2008 22:32

zeto

Re: pro nicka Milhaus 1

No nevím, jestli sis přečetl dobře a pozorně ten článek - říká tam - "Potřebovali bychom o 60% menší dotace, než ČD.";-)

0/0
28.2.2008 22:45

rsk

bla,bla

pane Vančuro, buď jste tak hloupý (čemuž nevěřím), a nebo nehrajete fair play. Vinit ze špatného zákona České dráhy je  hloupost, žádná lobby Vám ve vstupu na koleje nebrání. Svými blafy uvádíte v omyl neodbornou veřejnost. Infrastruktura patří státu (SŽDC), nikoli Č.drahám. Podobně naivní byl i Railtrans se svými expresy,které už 2 roky nevyjely ač v j.řádech jsou. Provozování vozidel na koleje povoluje nezávislý drážní řád (nejsou to zaměst.ani management ČD),z kterého máte zřejmě i Vy oprávněné obavy. Přeju Vám úspěch, ale řečmi ještě nikdo žádnou konkurenci neporazil. Apropo,dvakrát jsem využil Vašich služeb(bus Brno-Praha) a  ve srovnání s EC vlaky jste propadli , známka 3-:-)

0/0
28.2.2008 22:27

Lapi

Re: bla,bla

Ty si uplne mimo kluku. Tak jednak se jmenuje Jančura, Vančura byl zase někdo jinej. Dále ČD jako provozovatel drážní dopravy skutečně rozhodují o těchto věcech. (Kapacity tratí apod.)

0/0
28.2.2008 22:35

?

Re: Re: bla,bla

Jak může provozovatel vlaků rozhodovat o kapacitě tratí ? to nějak nechápu, tratě má na starosti Správa železniční dopravní cest a kapacita tratí bude dána spíš parametrny tratě a ne rozhodnutí někoho od stolu

0/0
29.2.2008 6:44

Grespi

Re: bla,bla

Tys mi rozesmál :- )))) a myslíš že ten nezávislí drážní řád je opravdu tak nezávislý :- ))))))

0/0
28.2.2008 22:36

papaya

Re: bla,bla

Nemáš pravdu. SŽDC má infrastrukturu, ale provoz dosud řídí a jízdní řád tvoří ČD. Tyto činnosti mají přejít na SŽDC až od června (cituji nového generála ČD). Jde o vznik tzv. mrtvé dopravní cesty. Railtrans nebyl naivní, je to mezinár. spol. se zkušenostmi v žel. dopravě. Railtrans nezískal povolení od drážního úřadu (DÚ) na provoz lokomotiv od Siemensu snad kvůli rušivým proudům. Tyto loko od Siemensů jsou modernější a výkonnější než cokoliv co tady jezdí, ale české vraky tu jezdit mohou. ČD koupily novou loko naposledy v r. 1985! Druhý důvod ústupu Railtransu byla nejistota právě při tvorbě JŘ, kdy jeden rok budou jezdit, ale další rok jim tvůrce JŘ řekne, že se do něho prostě nevejdou. Možná taky proto ČD přidaly tolik vlaků na trasách Praha-Brno a Praha-Ostrava - jen opakuji domněnku vyčtenou na jednom fóru. Jaktože v záp. Evropě jezdí soukromí dopravci bez problémů? Ti stejní, kteří chtějí konkurovat ČD? ČD se bojí toho, že by někdo ukázal, že to jde líp a s nižšími dotacemi.

0/0
1.3.2008 16:05

nomen.nescio

řádově tři sta milionů

"řádově tři sta milionů" co to je sakra za rady? na toto jsem alergickej.

rady jsou jednotky, desitky, stovky, tisice, ..., ... desetiny, setiny, tisiciny...

0/0
28.2.2008 22:21

znalecvina

Re: řádově tři sta milionů

300mio, 600mio, 900mio, 1200mio....

0/0
29.2.2008 9:05

papaya

Re: řádově tři sta milionů

Co na tom nechápeš?

0/0
1.3.2008 16:31

stonechat

trochu naivní

0/0
28.2.2008 22:15

Ertus

Proč jen na jednu trať...?

Udělal bych test. Svěřil bych Jančurovi na 1 rok řízení celých drah v zemi - celé ČD i s regionálními motoráčky. Za rok bychom viděli, jestli by byl Jančura v zisku či ztrátě. Pak bych ho pustil na koleje... Mezi námi - provozovat vlak na trati Praha-Ostrava by dokázal každý d...

0/0
28.2.2008 21:34

Bourne

Re: Proč jen na jednu trať...?

Co to s tim ma spoelcnyho? on jen chce ,aby ho pustili na drahu .  Nemam rad lidi ,ktery automaticky zaridi lidi s velkym vlivem a bohatstvim do kategorie "Nesnasim" . CO ti udelal?  Budou levnejsi spoje z Prahy do Ostravy .  O tom ten densni business je:-)

0/0
28.2.2008 21:50

Miki

Re: Proč jen na jednu trať...?

Za rok nepředěláš hospodaření něčeho tak velkého jako jsou ČD. Nezjistíš, kde jsou kostlivci a kde utíkají peníze. A pokud vím tak jeho Student agency  je uspěšná společnost. Nejde po nos jen těm co neví jak ..

0/0
28.2.2008 21:54

Qesospi Cobigan

Re: Re: Proč jen na jednu trať...?

Chápu, že je ČD kolos. (mimochodem v tomto směru je tu paralela s Českým Telecomem - jaká byla obrovská nenávist veřejnosti vůči této společnosti. Teď máme O2 a co se zlepšilo? Nic. Teď je kolos O2 a také nezvládá - zkus zavolat na Call Centre). Myslím, že ČD se docela snaží (Cargo). A navíc mě dovezou (i když se to zhoršuje) i do relativní prd... Se Student Agency jsem jel jednou do Olomouce, tam jsem skončil. Musel jsem zavolat kamošovi, aby pro mě přijel autem. No pochopitelně, když se někdo napakuje na dálnicích, tak kdo by pak jezdil jen po okreskách - to už nezvládají ani různé čsad-ky či co...

0/0
28.2.2008 22:14

czechian

Re: Re: Re: Proč jen na jednu trať...?

Za dotace bude po vesničkách jezdit kdokoliv. Kraj v podstatě zaplatí náklady a jízdné je takový bonus. To StudentAgency má dumpingové ceny bez dotací. R^

0/0
28.2.2008 23:26







Najdete na iDNES.cz