Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osm tisíc českých firem je v daňových rájích

Tuzemských firem, které kontrolují neprůhlední akcionáři z daňových rájů, v Česku rychle přibývá. Letos v únoru jich bylo téměř o pětinu více než před rokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Totedyne

ČEZ, Škoda auto tam nejsou

Řada z těch firem jsou jen prázdné skořápky, založili si je takoví ti modří moulové, aby je jen výhodně prodali. Většinou se to nepodaří.

Zbývající firmy nepatří k těm nejziskovějším v ČR.

0/0
14.5.2008 6:49

RCG

Nesmyslnej clanek

Pro zakryti akcionarske struktury pujdu do Holandska? spis pro zalozeni nejakeho holdingu profitujici z participation exemption...

a jakym danim se tu vyhybam kdyz budu mit spolecnost v offshoru? platby z CR kajmanske spolecnosti budou zpravidla podlehat zajisteni dane ci srazkovym danim... Novinari by to meli umet rozebrat trochu na urovni a ne zvolat nejaky nesmyslny vykrik bez rozmyslu Rv

0/0
3.3.2008 14:41

rybizek

Dusledek vlady CSSD

0/0
2.3.2008 7:09

F 117

Asi neumíš číst!

"Tuzemských firem, které kontrolují neprůhlední akcionáři z daňových

rájů, v Česku rychle přibývá. Letos v únoru jich bylo téměř o pětinu

více než před rokem." Zločinci z ODS tady vládnou už dva roky, čestný 5 let. Ani se nedivým, že tady nedaní, když si ODS z ČR udělala dojnou krávu! Všechno vytunelovat, rozkrást, spálit a odtáhnout jinam, kde malý český člověk na ně nemůže! :-©

0/0
2.3.2008 8:57

Bůh Nejvyšší (12)

Zatímco zločinci z ČSSD vládli předtím 8 let.

Vy socky stejně pořád řvete, takže nejlepší řešení je na vás nebrat ohledy. (Y)

0/0
2.3.2008 9:09

F 117

Re: Zatímco zločinci z ČSSD vládli předtím 8 let.

Věřím, že se v zahraničí od vás někdo přiučí, někdo, kdo bude lepší než  jste vy a nakonec skončíte s holou p.r.d.e.l.o.u!!!  (Y)

0/0
2.3.2008 9:31

Bůh Nejvyšší (12)

Sis zase po ránu fetnul co?

:-©

0/0
2.3.2008 9:34

F 117

Re: Sis zase po ránu fetnul co?

To ne, ale vidím, že se ti to dobře nečte. :-P

0/0
2.3.2008 9:40

Bůh Nejvyšší (12)

Škoda času na tebe, demente.

Chcípni ve vlastních hovnech.

0/0
2.3.2008 9:52

mfVčera

Kdyby šlo jenom to, ale tady lidi chcípaj ve vašich hovnech!

(Y)

0/0
2.3.2008 10:15

Bůh Nejvyšší (12)

A to je dobře. Co je mi do nich.

(Y)

0/0
2.3.2008 10:27

dacan.strom

Re: Asi neumíš číst!

Za vlády ODS vznikla jedna pětina. Kolik pětin vzniklo za vlády ČSSD?

0/0
3.3.2008 14:13

Totedyne

Re: Re: Asi neumíš číst!

Ta jedna pětina je asi za poslední rok,ale další čtyři pětiny byly ještě před rokem 1998. ;-D

0/0
14.5.2008 6:53

Pepa

Nesmyslné daně

Za 1. republiky se platila daň z obratu. Přišli fenďáci, sčítli za kolik podnikatel nakoupil a z toho mu vyměřili daň. Teď je vše zakamuflované. Je to vše nasmysl!!

0/0
2.3.2008 1:04

Jerry Seinfeld

Pepo, nejak si to pletete

Nepletete vy dohromady ruzne, zcela odlisne typy dani? Dane z prijmu, DPH, atd.? Jedine, co je nesmysl, je totiz vas prispevek.

0/0
2.3.2008 9:02

dacan.strom

Re: Pepo, nejak si to pletete

Daň z obratu byla i za komančů. Daň přidané hodnoty zavání nadhodnotou a ta v socialismu nexistovala, protože se tu vše spravedlivě rozdělovalo mezi obě třídy dělníků, rolníků a pracující inteligence.

0/0
3.3.2008 14:09

mpixel

Daň z příjmů = naprostý nesmysl.

1. Tato daň není ani sociální (Daleko bohatší  člověk může být klidně někdo s menším příjmem a často to tak bývá) Rv

2. Tato daň není ani pravicová (je to trest za úspěch) Rv

0/0
1.3.2008 23:11

mpixel

Re: Daň z příjmů = naprostý nesmysl.

Jako nejspravedlivější vidím daň z pozemků. Jsem úspěšný a již majetek mám, chci si zabrat a oplotit obrovský kus pozemku a zamezit ostatním aby tudy chodili na procházky, tak ať platím.

0/0
1.3.2008 23:18

hnedka

Re: Re: Daň z příjmů = naprostý nesmysl.

Tim budes bohate lidi demotivovat od nakupovani pozemku, takze si koupi trebas Porsche nebo ten pozemek bude v cizine :) Takze dan z pozemku vidim jako hloupost.

Nejspravedlivejsi dan je zadna dan, pak dlouho nic a pak dan ze spotreby (DPH), ktera je rovna ke vsem poplatnikum.

0/0
2.3.2008 1:39

F 117

Re: Re: Re: Daň z příjmů = naprostý nesmysl.

No jo, ale ODS ty daně zvyšuje! Teda hlavně za potraviny a pak se divíme, že kvalita klesá! Nedá se to už ani jíst, je to dělané z různých levnějších náhražek a jiného haraburdí!  :-© ;-€ 

0/0
2.3.2008 9:07

hnedka

Re: Re: Re: Re: Daň z příjmů = naprostý nesmysl.

Mne se taky nepozdava zvyseni nizsi sazby DPH. Kdyby zaroven snizili horni sazbu na 15%, nemel bych s tim zadny problem. Preci jen jednotna sazba ma svoje vyhody a je transparentni.

0/0
2.3.2008 9:41

belgian chocolate

mimochodem, najděte si informace

o evropské společnosti - taky zajímavé

0/0
1.3.2008 14:59

papazian

Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

neměla podnikat, mohlo by to být v zákoně. Případně by platila jiné daně, trestně vyšší. Podle mne, kdyby se chtělo s tím něco dělat, tak by se určité řešení našlo. Také by firmy, které postavily své podnikání na nerespektování místních zvyklostí, mezi které lze zařadit i tamní daně, mohla být pranýřována v tisku a všude, kde by se zjevila. Rozhodně není řešení, snížit daně, protože daně jsou pro stát potřeba, bez daní by nefungovalo kde co a poctivý podnikatel již dávno ví, že fungující stát a investice do něj tudíž, je velmi důležitá pro jeho budoucí zisky a jistoty. Podnikatelská lůza, která toto nechápe a chce služby od státu čerpat zadarmo, jako v socialismu, lůže, která si dělá sídlo firem v daňových rájích, není hodna, aby zde působila. Také zveřejňování těchto firem by mohlo spotřebitelům, aby věděli, které lůze se mají vyhýbat. Držím palce selskému zdravému rozumu! Nekupujme výrobky od firem, která zde jen parazitují! Chtějí jen naše peníze, ale nic této zemi, tedy nám dát!

0/0
1.3.2008 14:42

belgian chocolate

firma, která v ČR podniká

pravděpodobně zaměstnává lidi, kteří by jinak práci neměli. pokud budou pro některý druh firem v ČR příliš vysoké daně, tyto firmy půjdou jinam. stát už si jednou musí uvědomit, že 5% z miliónu je víc než 50% z h...

0/0
1.3.2008 14:55

marquis

Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

Vcelku by mne zajimalo, jakou infrastrukturu mate na mysli. Doposud jsem byl dojmu, ze je spise v zajmu statu privest vetsi pocet investoru a snizit tak vlastni vydani na socialnich davkach. Nehlede na to, ze pracujici dan odvadi v nekolika rovinach, stejne jako vetsina pobocek, protoze, coz Vam asi nikdo nerekl, s vyjimkou organizacni slozky jsou vsechny pravni subjekty poinne odvadet dan. A mezi nami, pateticky cesky trh je jiste mnoha prodejcum zcela lhostejny, stejne jako treba ten albansky.

0/0
1.3.2008 15:38

Levine

Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

Doporučoval bych vám nalistovat si ve slovníku výraz "patetický".

0/0
1.3.2008 15:57

marquis

Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

Za jakym ucelem? Nebo pripisujete ceskemu trhu v mezinarodnim meridku vyznacnou roli?

0/0
1.3.2008 16:06

65c02

Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

OK. Uznávám, že jste s Eigenmietwert měl pravdu - daň z tohoto teoretického příjmu majitele nemovitosti jsem nazval "majetkovou daní" ona to totiž skutečně ve své podstatě majetková daně je - platíte ji pouze za to, že vlastníte nemovitost a platíte je boz ohledu na fakt, zda tuto nemovitost pronajímáte nebo v ní pouze bydlíte. Mimochodem, pokud vím, tak tato ve své podstatě majetková daň dělá docela velké trable řadě starých lidí žijících ve Švýcarsku v nemovitostech, které mají vysoký teoretický výnos - protože úroky z hypotéky tento teoretický výnos snižují, tak nikdo moc nespěchá s jejím splácením, viďte?!:-)

0/0
1.3.2008 17:12

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by

Ano, jedna se o prijem, ktery fakticky nikdo nerealizoval, presto je nutne ho deklarovat. U nekterych nemovitosti dosahuje zavratnych vysek. A majetkova dan je to pouze v pripade, ze dum (vychazim z klasickych podminek) je obyvam majitelem. U domu, slouzicich k pronajmu etc. se tento pausal neplati.

Apropos, zrovna nedavno zde bylo referendum o zhruseni teto "dane". Neproslo :).

0/0
1.3.2008 17:20

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji

Jo. O tom referendu jsem taky teď četl. V tomto Švýcary obdivuji, že je možné vypisovat referenda i na takováto témata. U nás v ČR by něco takového nebylo z více racionálních důvodů možné uspořádat.

Mimochodem, poněkud od tématu - co říkáte na současnou kumulaci více různých otřesů ve švýcarském a lichtensteinském bankovnictví? Pokud vím, tak bankovnictví je jedním z nejsilnějších tahounů švýcarského ekonomického motoru a teď v krátkém období přišla rychle po sobě série negativních zpráv - UBS prodělala kalhoty v amerických hypotečních balíčcích, Credit Suisse zase čelí miliardovým ztrátám v souvislosti s účetním nadhodnocováním finanční situace (podrobnosti si teď nevzpomínám ale samozřejmě není těžké to na internetu  najít), Lichtensteinsko (formálně sice samostatné, ale defakto součást Švýcarska) je pěkně zasaženo problémy s ukradeným DVD diskem, který koupila německá tajná služba, která dnes data z tohoto disku nabízí všem zemím zdarma.....

0/0
1.3.2008 17:38

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém

pokrač:

Nemyslíte, že všechny tyto pohromy mohou znamenat odliv financí ze

Švýcarka/Lichtensteinska a defakto konec bankovnictví těchto zemí jako

něčeho ve světě  výsadního?

:-)

0/0
1.3.2008 17:38

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém

Referendum je vybornou instituci, ovsem vyzaduje racionalni myslenkove pochody u obyvatel. Zrovna toto zminene referendum bylo provazeno silnou propagandou a vysledek byl vskutku tesny, ostatne, zhruba stejne, jako referendum z minuleho tydne o tzv. Unternehmenssteuerreform II.

Co se nedavnych "skandalu" tyce, nejsem schopen zcela posoudit mozne nasledky. V pripade UBS se neustale hovori o ztrate image a odlivu movitych zakazniku k CS, ci jine bance, osobne bych teto ztrate ovsem takovou vahu nepripisival. Substance UBS je natolik zdrava, ze podobne miliardove odpisy zvladne.

V pripade CS je situace komplikovanejsi, tim spise, ze se CS potaci jiz delsi dobu, mozne je pripomenout nevydarenou epizodu s First Boston. Ovsem, v obou pripadech se jedna spise o umele vyvolanou krizi, neb na americkem trhu s immobiliemi zkrachovaly, v prenesenem slova smyslu i jine bankovni instituty, jmenujme treba City Group. Verim, ze se cela zalezitost v ramci kratkeho horizontu uklidni, aniz by doslo

0/0
1.3.2008 18:08

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v daňo

..k vaznejsimu poskozeni obchodniho substratu. Preci jen malokdo ztrati tak vysoky kredit pro nekolik nepodarenych investici, byt v teto vysi. Toto je muj nazor, bursovni analytici to vsak vidi jinak a akcie UBS rapidne klesa.

Pripad Liechtensteina je smutnou ukazkou respektovani autonomie jednotlivych statu. Nemohu se ubranit dojmu, ze zpusob ziskani dat je protipravni a ta by tak nemel  byt pred soudem pouzita. Stejne usmevne jsou vyroky byvalych i soucasnych nemeckych politiku na adresu nejen FL, ale i Svycarska, ci Rakouska spojene s hrozbami, v pripade Liechtensteina dokonce vydiranim v podobe stizeni pristupu k Schengenske dohode v listopadu tohoto roku.

Ovsem, celou tuto diskuzi je nutne vest detailneji(jednotlive banky ve svych AGB stale casteji umoznuji predavani dat na konkretni urady, coz usti ve faktickou ztratu povestneho svycarskeho bankovniho tajemstvi).Osobne se domnivam, ze skoda na image je vysoka, pomuze vsak pouze jinym tzv. Steueroasam.

0/0
1.3.2008 18:16

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v

Vzhledem ke skutecnosti, ze prave Liechtensteinske nadace patri, abych tak rekl, k jedne z naplni me pracovni cinnosti, bych jeste rad dodal, ze zpusob, jakym jsou financni prostredky precerpavany zcela jiste neni na uzemi Svycarska, ci Liechtensteinu trestny a vylucuje tak poskytnuti meziarodni pravni pomoci. Postup, ktery zvolila nemecka tajna sluzba je o to zarazejici. Ovsem, jak jiz bylo receno, i v pripade, ze by doslo k castecnemu vymyceni danovych vyhod v ramci Liechtensteinu, je zde spousta jinych kandidatu, jako Singapur, Kypr etc. schopnych prevzit jeho roli.  V pripade Svycarska doufam, ze k dalsim ustupum po nedavnem Zinsbesteuerungsabkommen s EU nedojde, neni pripustne, aby staty menily vlastni legislativu na natlak druhych.

0/0
1.3.2008 18:27

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídlo v

Já mám dojem, že pověstné švýcarské bankovní tajemství je dnes už jen jakousi nálepkou, reklamním sloganem, který už ale není naplněn reálným obsahem.

nejsem na toto téma odborníkem, ale jako Švýcar bych se tohoto vývoje asi obával, protože bankovní služby jsou pro Švýcarsko velmi důležité, snad nejdůležitější odvětví ekonomiky, významější než strojírenství (pokud vím, tak ABB už delší dobu nemá zrovna optimistické výsledky a ten současný deal s Čínou do budoucna taky nic pozitivního nepřinese), pharma průmysl.......

Jsem vážně zvědav jak se životní úroveň ve Švýcarsku vzhledem k těmto faktům bude vyvíjet. Vůbec si nejsem jist, že Švýcarsko ještě dlouho yůstane nejbohatším ostrůvkem uprostřed Evropy.:-)

0/0
1.3.2008 18:27

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má sídl

Tak v ocich beznych zahranicnich obcanu ziji Svycari z prodeje hodinek, ukradeneho zidovskeho zlata a cokolady.:).

Bankovni sektor dle meho, alespon zatim, nema vaznou konkurenci a je nadale  povazovan za svym zpusobem jedinecny. Ovsem, neni mozne zavirat oci pred soucasnymi trendy, neni mi zcela jasne, jak tato zeme bude dlouhodobe schopna odolavat natlaku EU.

Uvidime, na prognozy casu dostatek, v soucasne dobe vsak spise nez bankovni tajemstvi hraji prim danova lakadla na zpusob kantonu Zug, privadejici do Svycarska velke mnozstvi mezinarodnich holdingu a tak i danove prijmy.

0/0
1.3.2008 18:41

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která má

Podle toho, co mám možnost číst, tak je ten nátlak EU enormní. EU používá tzv. "salámovou metodu" - nic se nemění naráz ve velkých kvantech, ale stále se z času na čas něco odkrojí....  :-) Myslím, že tomu Švýcarsko opravdu nebude moci odolávat donekonečna. Německo navíc ukazuje, že je ochotné ve svém nátlaku zajít opravdu hodně daleko - v podstatě používá "právo silnějšího", což je "právo" se kterým se vždy  hodně obtížně polemizuje. :-)

Kanton Zug - něco takového by mohla být možná cesta i pro nás v Česku. Je docela škoda, že není reálné aby naše česká povaha podobný režim jaký je v Zugu, připustila.

0/0
1.3.2008 18:51

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, která

To vskutku ano, jedinou vyhodou je moralni podpora obyvatel, kteri zatim tuto politiku podporuji. Otazkou je, jak by to cele vypadalo v pripade vstupu do EU.

A metody, ktere Nemecko pouziva pouze ukazuji, jak silne jim zacina "tect do bot".

To je nerealne, Cecham chybi infrastruktura, nevic, kdyz jsem tak cetl i nazory nekterych diskuteru i elementarni smysl pro ekonomii. Ono, snizeni dani je pekne, samo o sobe nedostacujici. Chtelo by to nejdrive vylepsit infrastrukturu..po vsech strankach.

0/0
1.3.2008 18:57

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firma, k

Se vším co jste teď napsal musím naprosto souhlasit, bohužel -  a pak že se nemůžeme dohodnout. ;) Nejen infrastruktura, ale bohužel i pracovní poctivost obyvatel, atd.... je u nás na mnohem nižší úrovni než u vás ve Švýcarsku. 40 let bolševického vývoje se holt na nás všech hodně podepsalo a bude to trvat řadu let, než se bolševické zátěže zbavíme pokud se to vůbec někdy povede. Jak moc život v Ostbloku ovlivnil jednotlivé národy, to je možné názorně vidět v Německu na Alte und Neue Bundesländer. - Ještě před pár desítkami let se jednalo o jeden národ, dnes už jsou podobnosti v životním stylu, v hodnotovém žebříčku, myšlenkových pochodech....velmi malé.

Mimochodem, z vašich reakcí a příspěvků vyplývá, že jste nejspíš opravdu tím, zač se deklarujete - že žijete z ve Švýcarsku a jste znalý zamních poměrů a právního systému. Omlouvám se tedy za své předcházející popudlivé reakce. :)

Díky za pokec. teď už se ale musím jít věnovat svojí rodince.;)

0/0
1.3.2008 19:13

marquis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Firm

Ano, snad je to pristup, moralka, eticke hodnoty a nadale setrvavajici tendence k sebeobohacovani na strane jedne a soucasne  selhani kontrolnich mechanismu na strane druhe. Navic, vsemu nahrava nejen ekonomicky vyvoj v ramci zeme ale i  caste skandaly ala pan S. Gross etc, neustale se vryvajici do mysli obyvatel.

Svycarska moralka je pak druhy extrem...

V kazdem pripade diky, nemam ve zvyku se vydavat za to, co nejsem, mozna diky vysoke spokojenosti se svou vlastni situaci:), at tak ci tak, jsem rad, ze je na teto platforme mozne obcas vest hodnotnou a vecnou diskuzi, bez invektiv a smesne naivnich nazoru. Diky a prijemny sobotni vecer...

0/0
1.3.2008 19:28

65c02

Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

Mám dojem, že nějak takhle se to snaží řešit Němci, s jakými výsledky to netuším.

0/0
1.3.2008 15:49

nechápavý

Proč by neměla podnikat, vlastnictví fy ještě

neznamená daňový únik. Může znamenat však nedůvěru ve vymahatelnost práva, fungování státního aparátu apod. Teprve obchody s daňovými ráji z České republiky mohou znamenat daňové úniky. Můžete rozvinout tu poslední větu? Díky.

0/0
1.3.2008 20:07

hnedka

Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

S vasim komunistickym nazorem nemohu souhlasit. Pokud ma nekdo sidlo v Nemecku, podnika v CR a odvadi dane v Nemecku, take to by vam taky vadilo? Nebo vam vice vadi, ze si obcane cizich suverennich statu nastavi dane nizke a konkuruji zkostnatelym socialistickym statum?

Reseni rozhodne JE snizit dane a bez dani by fungovalo temer vse, paklize by to bylo provozovano soukrome. A spousta veci by sla zrusit bez nahrady (ruzne urady, zemedelske dotace apod.).

A nevim, jake sluzby zadarmo od statu mate namysli. Pokud policii, tak tu si plati zamestnanci a majitele firmy treba v DPH, majetkovych danich apod. Ulice a silnice? Turisti je taky vyuzivaji a neplati za ne, zakazete vstup i turistum? Navic firmy plati dan z automobilů.  Nejake dalsi nakladne sluzby?

Drzim palce selske rozumu, ktery ac se jim ohanite, vas naprosto minul a usadil se vam v hlave komunista :)

Jo a pokud tu nekdo parazituje, tak je to stat. Mel byste si uvedomit, ze dan je kradez a branit se kradezi neni nic nemoralniho.

0/0
2.3.2008 1:48

Alp

Re: Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

SouhlasR^

0/0
2.3.2008 9:31

Bůh Nejvyšší (12)

Typický příklad takzvané online demence.

:-©

0/0
2.3.2008 9:04

Alp

Re: Firma, která má sídlo v daňovém ráji by v ČR

"Rozhodně není řešení, snížit daně, protože daně jsou pro stát potřeba". A co treba z druhe strany? Snizit mnozstvi prerozdelovanych penez, aby se dane snizit daly (napr. snizenim poctu urdenicke armady. ktera prerostla v byrokratickou velearmadu). A jeste jedna vec by me zajimala, skutecne povazujete odvod dani statu za investici? Stat je nejhorsi hospodar jaky muze byt, vetsina penez je utopena v nepruhlednych statnich zakazkach s naprostou nevoli na tom cokoli menit. A ac si platim duchodove pojisteni nedostanu z neho diky neexistenci reformy naprosto nic (tudiz je to pro me kanal nikoli investice). Skutecne nevim o jakych jistotach mluvite, muzete mi nejake priblizit? Za poslednich 9let jsem ziskal akorat jistotu, ze dluh, ktery nedobrovolne vlastnim dosahuje pres 80000 a roste... Statni rozpocet je bohuzel z valne vetsiny pouze spotreba (netvrdim, ze cely)

0/0
2.3.2008 9:28

65c02

Proč se to u nás neudělá jako třeba ve Švajcu -

přesun od přímých daní k daním nepřímým a majetkovým?

Nízké daně přímé a důraz kladen na daně majetkové.

Ku příkladu nemovitost nikdo do daňového ráje neodsune a berňák vlastně ani neusí zajímat kdo je jejím aktuálním majitelem, zda Franta z Horní Dolní, nebo místní bohatý podnikatel a nebo neprůhledný holding z Kajmanských ostrovů.  Daň se prostě platí z nemovitosti a na nemovitosti taky poroste dluh pokud není placena. On už se někdo najde kdo ji zaplatí a pokud se nenajde, tak za pár let nemovitost půjde do dražby.....:-P

0/0
1.3.2008 10:39

Andreejka

Re: Proč se to u nás neudělá jako třeba ve Švajcu -

Ale deje, napr. kalousek ma na stolu zakon o placeni dani z novostaveb - doposud jsou tusim 15 let od nadobudnuti osvobozene od dani. A na neprime dane jsem dost alergicky. Jsou nepruhledne a nekoliknasobne ozebracuji lidi a manipuluji. nebo poznate jeste vecsi drzost jak na spotrebni dan jeste nabalit DPH? bezne se to deje. Dalsi problem je, ze nikoho netrapi nejaky den danove svobody, ktery jasne rika, kolik procent v globalu platime na stat. Vzdyt je to 50% nasich vydelku! Pak se da neco zrovnavat...

0/0
1.3.2008 10:52

marquis

Re: Proč se to u nás neudělá jako třeba ve Švajcu -

Zajimave, kdy jste naposled videl svycarsky DBG, ci jednotlive kantonalni zakoniky? Asi to bude jiz nejaka doba, tim spise, ze svycari dan z nemovitosti nemaji, dan se plati pouze v pripade prodeje (nejedna se o dan majetkovou), ci pronajmu(opet to neni dan majetkova), v obou pripadech v miste nemovitosti(neni mi znam stat, ktery by tuto praxi mel jinak). Fakticka dan z majetku je minimalni ve vysi nekolika promile. Naopak, je nadale dan z prijmu a dan z pridane hodnoty, ktere zde plni kasu.

0/0
1.3.2008 10:57

Andreejka

Re: Re: Proč se to u nás neudělá jako třeba ve Švajcu -

neprime dane jsou pro blbecky a ovecky OK. Ale zas by jsem z toho Svycarska vzal priklad - porovnani dnu danove svobody - http://libinst.cz/data/dds_2008_srovnani.pdf. Samozrejme podstatne je, co za odvedene penize od statu dostanu. V CR je to krome vladniho divadilka a arogantnich prestrelek zalostne malo. Politicka kultura na bode mrazy, mizerne platy a dane a ceny jako v Nemecku. Dekujem vazeny tTopoklausoparoubku. prosim odejdete.

0/0
1.3.2008 11:16







Najdete na iDNES.cz