Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Plus Discountů budou Penny Markety

Diskontní řetězec Plus Discount mění majitele. Téměř 150 obchodů koupí společnost Rewe. Ta už v Česku provozuje diskonty Penny Market a supermarkety Billa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel

stale vic a vic je zrejme

ze uroven prodeje v Cesku postupne upada a ceny naopak rostou. Postupna monomoplizace tento trend jen podporuje. Casem u nas budou nejvyssi ceny v Evrope, platy naopak jedny z nejnizsich. Je to hnus. Ale muzem si svoji neschopnosti za to sami. Slovan=otrok a bude otrocit na germanske firmy...

0/0
4.3.2008 14:06

Naked and petrified

Re: stale vic a vic je zrejme

Platy mame presne podle toho, jakou produkujeme pridanou hodnotu. A ceny podle toho, jak si jako koncumenti formujeme trh a co se sebou nechame delat - jako napriklad bankovni trh. Maly trh, liny spotrebitel a uz to mame.

Ze se tu "germanske firmy" zabydluji je bohuzel tim, ze jsme si my nedokazali vybudovat fungujici firmy vlastni, nehlede na to, ze tyto germanske firmy se az ba znacku Billa orientuji na prave onen segment trhu lacinymi vyrobky, takze jejich expanzi primo podoruje kazdy, kdo tam chodi nakupovat "syr za 20" a "maslo za 15".

0/0
4.3.2008 14:25

Vocour

Re: stale vic a vic je zrejme

Další zakomplexovaný čecháček.... Věř mi, že většina Evropy by se podělala štěstím, kdyby měla české platy. Jinak - máš pocit, že slovanské firmy se chovají ke svým zaměstnancům lépe než germánské? A co románské firmy, ty jsou OK? Nebo taky špatný?

0/0
4.3.2008 16:18

Tomas

Re: Re: stale vic a vic je zrejme

Tak mi ukažte tu většinu, zcela jistě se jedná o tu většinu Evropy na západ od nás, se kterou se srovnávají firmy, když obhajují další a další zdražování svých výrobků/služeb.

S chování k zaměstnancům souhlasím, některé české firmy, to je hnus.

0/0
4.3.2008 16:45

Vocour

Re: Re: Re: stale vic a vic je zrejme

Mě tyhle populistický žvásty nebaví, o tomhle má smysl se bavit jen se znalostí věci. A hlavně se zohledněním VŠECH relevantních faktorů, ne jen s vytržením jednoho. To s radostí přenechám bulvárním médiím a duševně slabším.

0/0
4.3.2008 16:53

lukyyn

.. a co na to antimonopolni urad ?

???

0/0
4.3.2008 11:32

SVAŘÁK

Re: .. a co na to antimonopolni urad ?

A CO BY MĚL PODLE TEBE ŘEŠIT?

0/0
4.3.2008 12:10

pepa

přelouč

Tady v přelouči nastane zajímavá situace, budou tady 2 penny markety asi 300 metrů od sebe ;-D

0/0
3.3.2008 22:04

Sára

Re: přelouč

Nápodobně - u nás v Praze na Proseku a v Letňanech budeme mít rovnou 3x Penny. Nic proti Penny, ale sortiment mají přeci jenom omezený a čeho je moc, toho je příliš.

0/0
3.3.2008 23:13

obcasnykomentator

Re: přelouč

Podobně i jinde, například ve Vrchlabí. Budou nebo nebudou?

0/0
4.3.2008 5:54

zeto

Re: přelouč

Obávám se, že nebudou. Řekl bych, že to radši zavřou, protože by to byly zbytečné náklady a zisk navíc (oproti jednomu obchodu) minimální. Zato ceny tím určitě půjdou nahoru.:-/

0/0
4.3.2008 11:14

pedr64

Re: Re: přelouč

no spíš naopak. náklady budou nižšší, je ekonomičtější zásobovat dva obchody v jednom místě než dva obchody v různých místech. Pokud ten jeden obchod zavřou, tak se tam nacpe konkurence

0/0
4.3.2008 13:10

Naked and petrified

Re: Re: Re: přelouč

??? Dva obchody an ruznych mistech znamena vetsi publiku, vic potencialnich zakazniku. Dva ohcody na jednom miste znamena mozna 5% vice zakazniku a 2x tolik personalu a jinych fixnich nakladu. To ti prijde dobry napad? Tak uz vidis, proce nemecke firmy rozmahaji a domaci ne. Zakladni ekonomicke mysleni...Kdyz ten druhy kseft zavrou, mohou si samozrejme vybrat, co s nim udelaji - vlastni ho totiz. A zcela urcite tam nepusti primou konkurenci. Nebyl by to prvni prostor, ktery zustane stat ladem, bude tam asijska trznice, pujcovna DVD, nebo sidlistni mladeznicky klub...

0/0
4.3.2008 14:28

Vocour

Re: Re: Re: Re: přelouč

"Dva ohcody na jednom miste znamena mozna 5% vice zakazniku a 2x

tolik personalu a jinych fixnich nakladu." = nesmysl mimo jakékoliv ekonomické myšlení. To jako že když

se obchod přemaluje z Plus na Penny, tak že do něho přestane chodit 95%

zákazníků jen proto, že vedle stojí další Penny? Není to spíš tak, že počet zákazníků zůstane +- stejný? Zvlášť když zůstane zachován typ obchodu, tedy diskont? Jiná věc je, že se po zavření jednoho Penny přesunou jeho zákazníci do toho druhého Penny. Pak je otázka, zda to to zbylé Penny kapacitně zvládne a nakolik tím vzrostou jeho fixní náklady. Neboli úvaha - než dvě Penny vedle sebe, radši jedno zavřeme a necháme být ladem, nemusí být zdaleka správná. Rozumnou alternativou může být třeba přeměna jedné z nich na "lepší" Billu. To může být ve výsledku daleko výhodnější, než se crcat s nějakými pronájmy. Každopádně uvidíme :-)

0/0
4.3.2008 16:27

naked

Re: Re: Re: Re: Re: přelouč

Guh? Dva obchody na dohled od sebe. Dnes maji rozdelene okruhy zakazniku, protoze jsou to ruzne znacky s ruznou cilovou skupinou. Kdyz z nich udelam jednu znacku, mozna ziskam par prebehlych zakazniku te byvale druhe znacky, ale vesmes ke mne budou chodit jen zakaznici one cilove znacky. Odted ale musim zivit dva obchody, s prislusnymi naklady.

Nebo predpokladas, ze objem zakazniku se v obou stancich nezmeni a ze tim padem mas razem oro svou znacku 2x tolik zakazniku? Ze zakaznici byvaleho PLUSu budou verni svemu nakupnimu stanku (ktery vsak uvnitr bude diametralne odlisny, jina trida) a budou nadale vesele chodit  do Penny?

0/0
4.3.2008 16:34

Vocour

Re: Re: Re: Re: Re: Re: přelouč

Guh! Tady žádná rozdílná cílová skupina není, Penny i Plus ji mají stejnou, oba jsou to +- stejné diskonty. Žádná jiná třída. O tom bychom se mohli bavit, kdyby se na Penny měnila třeba Delvita. Tebou popisované by možná ještě platilo, kdyby Plus zůstal někde jinde, takže by "jeho" zákazníci mohli jezdit do Plusu někam jinam. Ale Plus už nebude nikde a ti lidi budou muset změnit značku svého obchodu. Nebo myslíš že ti bývalí zákazníci Plusu někam zmizí?! Nezmizí, budou chodit do jiného obchodu.

0/0
4.3.2008 16:49

bormannn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přelouč

tanvald-penny a plus 100 metru od sebe.trzba v kazdem cca 10 mil/mesicne.jedna prodejna tech 20 mega sama neni schopna udelat(zazil jsem 3 tydny kdy byl plus zavrenej=v penny masakr) takze to asi bude billa a penny  vesele a v pohode (v obou jsem pracoval a plneni planu u obou ok) vedle sebe...jedinej kdo to bude kazit je 50 metru od penny -lidl...:-)...tak ho casem taky koupime...;-D

0/0
4.3.2008 23:35

Vocour

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přelouč

Souhlas, převod jednoho na Billu by měl být asi nejlepší výsledek. Záleží ale samozeřjmě na místních podmínkách a na tom, zda je skutečně dost lidí, kteří jsou ochotni si připlatit.... Ve výsledku to může být pro celý trh pozitivní, protože se Billa bude muset jasněji vyprofilovat na "lepší" zboží - kdyby měla totéž, co Penny, jen za víc, tak by to nemělo šanci. Společné zásobování (byť jen zčásti) + důsledku nákupu Delvit by mohly i snížit fixní náklady. Ve výsledku se mi to zatím líbí, REWE to má dobře rozjetý a profitovat bychom z toho mohli i my zákazníci....

0/0
5.3.2008 14:24

*-*

Penny nee:(

Achjo tak nám tu zrušej jeden z posledních slušných krámů..

0/0
3.3.2008 21:47

kontrola_nemocnych

tak to me mrzi

PLus na Zizkove byl pro me nejlepsi obchod siroko daleko.

0/0
3.3.2008 20:30

AAA

Re: tak to me mrzi

To je tedy pomerne smutna vizitka pro Zizkov

0/0
4.3.2008 13:35

Tomas

Zase nic

Zase o řetězec míň - zase menší konkurence - menší tlak na ceny, kvalitu (i když mluvit o kvalitě potravin v ČR...) - větší možnosti odrbávat zákazníky. Škoda že to nekoupil kdokoliv jiný, kdo tu ještě prodejny nemá, aspoň by ostatní museli být pořád ve střehu. Penny, to není obchod, jeden rohlík, jeden chleba, jeden sýr..., žádné služby, no prostě diskont (stejně jako ostatní)

Michochodem - řetězce v ČR mají větší marže než zahraničí - tolik jen pro ty, kteří si myslí, jak je tam levno. Za ty privátní šmejdy by byly i třetinové ceny pořád moc.

0/0
3.3.2008 19:25

0^n

Re: Zase nic

akorat jsem si koupil BioBio ovocnou stavu s mrkvi v akci za 19.90,-, tak jsem zvedavej, co to bude za "luxus", kdyz to je privatni znacka BioBio :) vic, nez tahle znacka, me uz rozesmiva jen Karluv Dvur :) V

0/0
3.3.2008 20:02

AAA

Re: Re: Zase nic

A proc to teda kupujes?

0/0
3.3.2008 21:05

0^n

Re: Re: Re: Zase nic

Karluv dvur jsem si zatim jeste nikdy nekoupil a nehodlam to menit a BioBio bylo tohle moje prvni, protoze to bylo v akci a mel jsem chut na ovocnej "dzus"

0/0
3.3.2008 23:22

Martin

Re: Re: Zase nic

Pozor ta potvora neni sladka, je to fakt jen stava z mrkve :/...

0/0
4.3.2008 6:17

naked

Re: Re: Re: Zase nic

Vzdyt presne tak to ma byt. Presne tak sladke, jak je ta mrkev. Bio sladka voda snad opravdu neni nutna, nemyslis?

0/0
4.3.2008 16:13

BioBio

Re: Re: Zase nic

Já se právě o svoje oblíbené výborné (a taky celkem levné) bio zeleninové džusy strachuju ;-( A v polském Plusu BioBio nemají ;-(;-(

0/0
4.3.2008 11:28

__XXXX___

Mno

aspoň mně do schránky nebude chodit tolik reklamních nesmyslů, jako teď...

0/0
3.3.2008 18:17

LiDoOp

Aldi

Je škoda, že se sem nevecpala Aldi. V Německu jsou s kvalitou svých výrobků úplně jinde, než většina nám známých diskontů. Na druhou stranu jsem z Polska, kam vstoupili minulý týden (mám pocit, že otevřeli prvních 7 marketů), slyšel, že kvalita je podobná, jako je standart na trhu, protože pro polský trh zvolili většinou polské dodavatele. Ale když nic jiného, určitě by to bylo rozbouření jinak celkem stojatých vod.

0/0
3.3.2008 18:14

obcasnykomentator

Re: Aldi

Souhlas. Taky jsem tiše doufal v Aldi, kdyby už jenom kvůli větší konkurenci. Ale asi jsme pro ně malý trh, navíc už silně obsazený, takže si souboj s Penny a Lidlem dokážou odpustit.

0/0
4.3.2008 5:57

spartaman

Re: Aldi

Tfuj !!!

0/0
4.3.2008 10:06

Vocour

Re: Aldi

Argument tím, jaké je Aldi v Německu je úplně mimo mísu. Všechny řetězce u nás prodávají jiné zboží než v Německu.

0/0
4.3.2008 16:16

spartaman

Re: Re: Aldi

ALDI v Německu je pěknej humus. tzn. že u nás by to bylo ještě horší Rv

Nebrat !!! :-©

0/0
4.3.2008 16:34

LiDoOp1

Re: Re: Aldi

Jste mimo, milý pane. Namátkou třeba Lidl nebo Kaufland má část sortimentu stejnou u nás, i v Německu.

0/0
4.3.2008 21:41

skeblicka

z blata do louze

asi tolik ke kvalite a rozdilum mezi penny a plusem...

0/0
3.3.2008 18:04

Naked and petrified

Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

ale zamestnanci... aspon pouzit slovnik, to by byla vec...

0/0
3.3.2008 17:49

LiDoOp

Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Ve vašem případě "mlčeti zlato" ;-D

0/0
3.3.2008 18:01

skeblicka

Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

R^

0/0
3.3.2008 18:06

naked

Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Jak rikam nize, vyznam, ve kterem je ten vyraz pouzivan, je presne takovy, jak jej popisuji. S tim slovnikem jsem si nabehl, doslovny preklad tomu neodpovida. Nicmene protoze jsem si ve svych zacatcich presne s timto doslovnym prekladem pekne nabehl, poucil jsem se a vim.

0/0
3.3.2008 21:33

naked

Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Viz take http://de.wikipedia.org/wiki/Mitarbeiter ci

http://www.google.de/search?hl=de&q=mitarbeiter&btnG=Suche&meta=

0/0
3.3.2008 21:43

Jana

Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

LiDoOp? Spise Der Trottel.

0/0
4.3.2008 10:34

pavelthelong

Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

pokud bys opravdu pohledl do slovniku, tak Mitarbeiter je opravdu spolupracovnik (ve smyslu zamestnanec), ale je nutno vedet, ze  Nemci se vyjadruji mezi sebou ponekud asertivneji nez Cesi (napr. türkische Mitbürger je oficialni spolecensky prijatelny vyraz pro tureckeho spoluobcana). Zamestnanec je jinak Angestellte. Vyznam presne kopiruje doslovny preklad;-D;-D

0/0
3.3.2008 18:04

naked

Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Neni to tak. Mitarbeiter je zamestnanec a presne v tomto vyznamu se pouziva. Reknete-li, ze jste byl se svymi "Mitarbeiter" v hospode, posluchac se bude divit, odkdy ze mate podrizene.

0/0
3.3.2008 21:30

pavelthelong

Re: Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

tak nevim o cem je vlastne rec - wikipedia.de jenom potvrzuje to, co pisu. Do hospody se nechodi se spolupracovniky, ale s kolegy (spolupracovnici jsou jak pod- tak i nadrizeni, zatimco kolegove na stejne urovni - Wikipedia presne popisuje, ze Mitarbeiter je kazdy, kdo se podili na vyrobe produktu, pouze v pripade velkych kancelari u svobodnych profesi (architekti, pravnici) se vyraz Mitarbeiter vztahuje pouze na "kolegy" architekty........jak psal Pavel Eisner, nemotejte  zabky s ruzkama (francouska varianta pana Kaplana v pripade jablek a hrusek;-D)

0/0
4.3.2008 13:12

Naked and petrified

Re: Re: Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Heute wird der Begriff Mitarbeiter im allgemein für die Beschäftigten eines Unternehmens verwendet.

A ver mi, ze vim, v jakem smyslu se ten pojem denne pouziva. A presne v tom samem ho myslel i ten chlap, ktereho v clanku citovali. Nebo te nezarazi veta "Splupracovnici podniku..."? Kolegove, spolupracovnici jsou vytlucne, jen a pouze "Kollegen". Mitarbeiter jsou zamestnanci, pracovnici.

0/0
4.3.2008 14:22

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Vasi jistotu a argumentaci bych si pral...nebo vlastne nepral. Protoze mne tento problem silne osobne zajimal, konzultoval jsem jej prave ted  s rodilym Nemcem. Alespon dle jeho mineni mam pravdu ja. Ale treba by se Vam meho kolegu podarilo presvedcit (oba jsme lekari v severnim Nemecku);-)

0/0
4.3.2008 16:05

naked

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Za Tveho kolegu nemuzu mluvit, nicmene zde v Bavorsku bys narazil, kdybys zkousel sve kolegy titulovat jako "meine Mitarbeiter". A stejne tak byli Mitarbeiter mysleni zamestnanci v onom vyroku v clanku.

0/0
4.3.2008 16:10

pavelthelong

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovní

aaaa jsme doma....bavorsky dialekt proti hochdeutsch:-)...otazku jsem totiz  polozil v okrese Osterode, coz patri pod Niedersachsen. A jak je znamo, hochdeutsch se mluvi nejvice v Niedersachsen:-):-). aaaaale v zasade je mi to ouplne fuk......sami Nemci obcas nevedi, jak je co spravne......hezkej den;-D

0/0
4.3.2008 19:12

naked

Re: Re: Mitarbeiter nejsou spolupracovníci

Viz take http://de.wikipedia.org/wiki/Mitarbeiter ci http://www.google.de/search?hl=de&q=mitarbeiter&btnG=Suche&meta=

0/0
3.3.2008 21:43







Najdete na iDNES.cz