Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik vypsal tendr s jasným vítězem. Firmy se zlobí

Pražský Dopravní podnik bude možná muset vysvětlovat své kroky antimonopolnímu úřadu. Na podzim vypsal výběrové řízení na úklid vozů hromadné dopravy. Velmi přísné podmínky ale byly pro úklidové firmy na trhu nesplnitelné. Kromě jedné společnosti − ta je tak dopředu jasným vítězem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lapi

Pracovní název = 3T

Typický Topolánkovský Tunel

0/0
9.3.2008 23:39

VláďaK

Korupce a tunelování,

není se co divit,vždyť tu vládne modrá zlodějská sebranka.

0/0
9.3.2008 23:24

Joj

Jo

outsorsing je nejlejlepší nástroj managerů jak účetně snížit mzdové náklady ;-D

0/0
7.3.2008 13:57

queenspark

Re: Jo

Přesně tak! Dvořák přišel do DP aby za ním bylo vidět +číslo za každou cenu,rozvrátí vše co fungovalo i nefungovalo a pujde zas o dum dál (ČEZ,letiště....).Dokonce to má zajít tak daleko,že si DP nechá jenom řidiče!Vše ostatní budou zajištovat firmy z venku.Kolektivní smlouva na rok 2008 prošla jen proto,že si ex-odborový předák p.Dub našel teplou kancelář,přímo vedle pana Dvořáka:-)

0/0
7.3.2008 14:16

Kaja

Re: Re: Jo

Koukám někdo docela informovanej asi z DP. Je to tak Martin Dvořák zatim ušetřil na zaměstnancích, které vyhodil (optimalizoval) zastavil veškeré investice, to se pak šetří.

0/0
7.3.2008 14:57

queenspark

Re: Re: Re: Jo

Je to velký kšeft.Nejdřív pokuty,ted uklid.Např.Zenova dostává 70,- za jeden uklizený vuz,těch vozu k uklidu je na jednom depu cca 130-150 krát těch 70,- na den/jedno depo.Garáží,dep je v Praze cca 15.Na každym depu dělá 5,6 ukáček + vedoucí party,jeden uklízeč stihne za hod. tak 5 vozu za což mu dá Zenova 65,-(+ boss  cca20,-).Náklady na koštata,jar,hadry jsou téměř nulové.Každý kdo umí počítat do pěti si spočítá,kolik zustane majitelum fa Zenova za "nechty".:-)

0/0
7.3.2008 15:23

kolohnáta

Re: Re: Jo

Je to asi tak nějak, jako přišla Černochová do DPmB :-/

0/0
7.3.2008 16:36

No_nazdar

To bude tramvaj...

stejně zahnojená jako jsou vlaky???? 8-o8-o :-©:-©:-©:-©;-O(Y)

0/0
7.3.2008 13:10

No_nazdar

Re: To bude tramvaj...

Ono je to ostatně v tom článku jasně napsáno - ke změně přivedly DP stížnosti cestujících. Jen zapomněli napsat, že to byly stížnosti cestujících ve vlacích. Tam tuhle povedenou firmu asi vyhodili, tak jim kamarádi našli jinou trafiku... ;-€Rv

0/0
7.3.2008 13:16

Lojzax

Re: Re: To bude tramvaj...

Presne jak pises, CD byly velmi nespokojeny s jejich praci, proto si firma "hleda" jiny job...

(A musim rict, ze od te doby, co tam kde jezdim vlakem to cisti nekdo jiny, tak jsou ty vagony  100x  cistsi a lepsi...)

0/0
7.3.2008 13:35

Pavel

Vic uz vedet nemusim:

"Firem, které by se mohly pochlubit takovým rozsahem prací, v Česku

mnoho není. Vlastně zřejmě jen jediná – společnost Zenova services,

která čistí vagony Českých drah." :-©

0/0
7.3.2008 12:22

mpixel

Re: Vic uz vedet nemusim:

R^:-©

0/0
7.3.2008 12:58

queenspark

Re: Vic uz vedet nemusim:

A nejlepší for je,že si DP dá prostředku MHD reklamu na "žloutenku" (žlutě svítící sedačka):-)

0/0
7.3.2008 13:04

xkosta

kolik

kolik výběrových řízení je vypsáno z DP Praha? Nedávno se psalo o autobusech tak za 3,6 miliardy - myslí si snad někdo, že to není napsáno někomu na míru?:-©

0/0
7.3.2008 12:05

Kefiiir

Cistota

Tak to jsme vsichni radi, ze budem jezdit stejne "cistymi" vozy jako Ceske drahy. Je videt, ze asi z vedeni DP uz dlouho nikdo nejel vlakem, kdyz si slibuji vetsi cistotu.

0/0
7.3.2008 11:23

Flynn

Re: Cistota

Se nediv, jezdi autobusy...;-D

0/0
7.3.2008 12:47

Medvěd

Re: Cistota

No když jedeš ze stanice, kde vlak vypravili, skoro vždy jsou vlaky čísté. To, že v nich pak jedou prasata, které udělají bordel už firma moc neovlivní.

Nejsem ze jmenované firmy ani ČD, jen občass vlakem jezdím, tak bych to takhle neodsuzoval.

0/0
7.3.2008 13:24

Kaja

a co další

... a co tendr na výběr pokut, který byl taktéž nastaven pro jednu právnickou kancelář. Budou i o tomto "výběrovém řízení" za stovky miliónu nějaké informace ??!

0/0
7.3.2008 9:33

Uchazeč

Veřejné soutěže

Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že 95% výběrových řízení dle zák. 137/2006 je předem rozhodnuto. Zadání jsou vypracována zadavateli tak, aby kvalifikační předpoklady předem vyřadily nežádané účastníky . Mnoho informací je v zadání formulováno "mezi řádky" a netransparentně s cílem, aby uchazeče buď vyřadili již v úvodu při otevírání obálek nebo dodatečně při jednáních výběrové komise. Manipulace s nabídkami se děje již při samotném otevírání obálek, kdy je sice možnost uchzečů sledovat komisi, ale bez možnosti se k tomu vyjádřit. Dokonce podle zákona již nemusí komise uvádět ani nabídkovou cenu. Výsledek je takový, že komise za zavřenými dveřmi může výsledek soutěže značně ovlivnit. A v případě, že nezvítězí ten pravý, soutěž se prostě zruší. Zákon č. 137/2006 není dle mého názoru dobrý a jeho výklad je jako u všech našich zákonů mnohoznačný, což vytváří prostor pro korupci.

0/0
7.3.2008 8:35

Ruda

Re: Veřejné soutěže

problem neni v zakonech, ale v lidech, polistopadova mentalita cechu a slovaku se zmenila v honbu za prachama a k tomu korupcni prostredi a poklesla moralka s heslem: stat se milionarem nejpozdeji za dva dny, at to stoji co to stoji....[>-](Y)

0/0
7.3.2008 9:40

Re: Re: Veřejné soutěže

V zákonech taky. Holt ty zákony dělaj zkorumpovaný politici, tak se nedivme ....

0/0
7.3.2008 11:35

Flynn

Re: Re: Re: Veřejné soutěže

No kapitalismus v 15.stoleti take vznikal z nakradeneho majetku piratu a bukanyru...;-D

0/0
7.3.2008 12:49

brbla

o co jde?

Jestli je jediný problém, že výběrové řízení má PŘÍSNÉ podmínky, kterým vyhoví jen jedna firma v ČR tak je to sice smutný ale vpoho .... ušetří 25 mega .... to si mají kvůli neschopnějším připlatit .... dobře tak jo ale zaplaťte si to v dražším jízdném ... to chcete? PŘÍSNÉ podmínky a NESMYSLNÉ podmínky je dost podstatný rozdíl ... to druhé je jednoduše napadnutelné .... to první těžko .... mám požadovat šunt jen proto abych někoho neurazil, jo? ... a důvod?

0/0
7.3.2008 8:32

kámoš

Re: o co jde?

.. a  to co vybrali je kvalita?  Z čeho tak usuzuješ??

Z čistoty ve vlacích, které dotyčná firma čistí? :-P :-©

0/0
7.3.2008 8:38

mpixel

Re: o co jde?

tipnul bych že i to zadání výpočtu kolik se ušetří je udělaný tak aby se dospělo k té úspoře.

0/0
7.3.2008 8:59

mpixel

Re: Re: o co jde?

stačí když někdo z dopravního podniku v zadání řekne, že velká firma(z které má patřičný úplatek) může čistit přímo v prostorách dopravního podniku a malé firmě se musí autobusy vozit až někam za prahu. (Y)

0/0
7.3.2008 9:01

Karel

Re: o co jde?

Ono to dopadne tak, že velká fima vyhraje výběrové řízení a pak si najme stávající malé firmy, které to pro ni budou dělat. Takže ve skutečnosti se nic nezmění. Pan Vomáčka v té garáži zůstane nadále i po 10 letech, ale nebude se zodpovídat DP, ale dráhám a dráhy DPodniku. 

Stejně jako Skanska. Ta vezme kšeft za 60 miliónů, protože při takovém objemu nemá konkurenta a najme si na práci 10 firem po 5 mil.. Po vyúčtování jí zbyde 10 mil. za zorganizování práce. Tuto práci vykonají ve Skanské dva až tři lidi.

0/0
7.3.2008 10:06

Flynn

Re: Re: o co jde?

nezapomen na 1-2 melounky na "incentive" poplatky...;-D

0/0
7.3.2008 12:51

queenspark

Re: Re: o co jde?

Nezustane!Fa Zenova přivezla vlak ukrajincu,protože dala nesmyslné částky za uklid vozu a naše pracovníky by nezaplatila.Ukrajinský boss každý večer přijíždí do vozovny s bandou ukáček,těm se 65,- na hod. za uklízení zvratku,písku a jiného humusu taky moc nelíbí,a tak se tam střídají jak boss určí.Dokonce jim koupili vysavače,že se vozy jako budou luxovat,aby byla dodržena kvalita,jak sliboval Dvořák za 26,- jízdného.Jenže všechno je jinak,zjistili že vysavačema to prostě nebude (časově) a tak se vrátili ke koštatum a mopum.Zenova už má pod sebou pár firmiček z jiných kšeftu,ty to "jejich" pracovníci dokonce jednotlivá depa,garáže,vozovny dostali příkazem,jelikož se jim do toho za ty prachy  moc nechtělo.

0/0
7.3.2008 12:54

queenspark

Re: Re: Re: o co jde?

Zenova je zvyklá uklízet kanceláře (O2,ministerstvo

armády,památky......),což je uklid vysypat koše a hadříkem otřít

prach,vlaky znáte jak se uklízej:na jednom konci "bába" namočí hadr a

na druhým s ním vyleze.MHD a ČD je uklid o něčem jiném (prostě ultra

humus):-©

0/0
7.3.2008 12:58

AAA

Re: Re: Re: Re: o co jde?

RvTak to jsi vedle jak ta jedle, protože za 65,- Kč na hodinu by si ti ukrajinci řezali ruce, tolik v životě neuvidí...

0/0
7.3.2008 13:29

queenspark

Re: Re: Re: Re: Re: o co jde?

Bohužel tam poblíž pracuju,tak vím kolik dostávaj,dělaj noční od 19-03hod na brigádnickou smlouvu,boss si bere od Zenovi tak 80-100,ani neuměj pořádně česky,je to nová várka,prostě to musej dělat jinak......A nebo si zavolej na některý inzerát fa Zenova (uklid Vokovice,Zličín,Řepy...) tam ti řeknou jak tě zaplatěj.Dokonce neberou na HPP jen na brigádu,protože vědí že to smrdí a pujdou brzy od válu8-o.To by ses divil za kolik už ukrajinci dneska dělaj:-)

0/0
7.3.2008 13:46

Bidloň

Penězovod

Na penězovody jsou velké firmy patřící státu kadeti. Dopravní podnik není sám. Ale tenhle moment - přidělení úklidu jedné velké firmě je naprosto typický - "malá-velká" domů těm, kteří to prosadí. Dlouhodobý pohodlný příjem. A o tom, jak fungují dozorčí rady složené ze zastupitelů, to je téma na samostatnou diskuzi, většinou nijak, často velmi laicky - neodborně a už vůbec ne se znalostí příslušných právních norem a jejich dodržováním.

0/0
7.3.2008 8:13

Ach jo (bls1)

Re: Penězovod

Proč mluvíte o anonymním státu (městská doprava mu stejně nepatří). Jde o politiky, což v Praze znamená ODS. Nebojte se nazývat věci pravými jmény. I kdyby MHD zprivatizovali, stejně budou rozhodovat o dotacích za poskytované služby.

0/0
7.3.2008 8:35

Martin

vlaky

Podívejte se někdy na "čistotu" ve vlacích českých drah. Jestli nás tohle čeká v MHD, tak žádám slevu na jízdném, nejlépe 100%!

0/0
7.3.2008 8:01

Flynn

Re: vlaky

... a jeste aby Ti zaplatili za to, ze jim to tam vlastnimi kalhotami vylestis... ;-D

0/0
7.3.2008 12:52

Jak to vidím já

Re: vlaky

100% slevu? Ovšem pak si budeš šalinu do cílové stanice tlačit. :-P

0/0
7.3.2008 12:56

IceLander

Re: Re: vlaky

v praze jezdi tramvaje, saliny jsem videl jenom v brne

0/0
7.3.2008 14:34

Karel

Proč

Proč si Dopravní podnik neuklízí vozy sám ? To je musí vyjít nejlevnějc, protože z takové činnosti na rozdíl od externích firem nepotřebují dělat žádný zisk, o který se to v případě cizích firem prodraží ! Ovšem v tom případě pak nejde nic dělit ?![>-]

0/0
7.3.2008 7:53

lokodus

Re: deleni

Je to tak, deleni je nejdulezitejsi matematicka operace v ceskem hospodarstvi

0/0
7.3.2008 8:00

mpixel

Re: Re: deleni

přesně tak nahrabat si musí každý.  Konec konců, dopravní podnik si může najmout firmu co bude zajišťovat autobusy, může si najmout firmu co bude zajišťovat řidiče, co bude uklízet a nemusí dělat vůbec nic.

0/0
7.3.2008 9:07

Ne

Re: Proč

Protoze dopravni podnik ma vozit lidi a ne uklizet?

0/0
7.3.2008 8:20

qqq

Re: Re: Proč

Je fakt, že v určitém okamžiku vyjde externí firma levněji než vlastní zaměstnanec. Ovšem se to musí pěkně umět  "zfacilitovat" :-) a to jen tak někdo neumí...

0/0
7.3.2008 8:29

celim

Re: Re: Proč

To je pěkná demagogie! Vozit má, to je hlavní úkol, ale kdyby měl jen vozit, tak to si může i ty tramvaje jen pronajímat na to vožení a pak je dát majiteli, aby mu je uklidil. Daleko výhodnější je zřídit si jakousi údržbářskou a uklízecí divizi. Ostatně nepředpokládám, že by to kdysi bývalo jinak! Až když se zjistilo, že by z toho mohlo být nějaké kapesné, tak se to začalo zadávat externistům a to musí být kvůli zisku vždycky dražší.

0/0
7.3.2008 8:34

K.

Re: Re: Re: Proč

No ono to nemusí být zdyleka vždy vlastními silami levnější. Tohle najímání externistů a soustředění se na vlastní předmět činnosti nedělaj zdaleka jen státní nebo městské podniky. Dělají to i čistě soukromé firmy, protože je to ve výsledku vyjde levněji (tady to třeba může být tak, že na to čištění jsou potřeba drahý stroje, který se jen pro DP nedaj 100% využít. Firma, která je použije i jinde a 100% je využije tak může být ve výsledku i se ziskem levnější, než vlastní zaměstnanci. Zejména, když ta firma třeba nebude mít tak silný odbory, jako DP a naopak její zaměstnanci budou chápat, že dělat je potřeba, aby firma přežila a oni nepřišli o práci...

Neříkám, že v tom není nějaká malá domů, taky mi to tím podle těch podmínek silně zavání. Říkám jen, že tohle najímání externistů není špatný samo o sobě. A jestli to v MHD bude vypadat jako v některých vlacích ČD, tak už jezdím po Praze jen autem, zácpy nezácpy...

0/0
7.3.2008 9:55

Camel133

Re: Proč

Přesně tohle mě napadlo. A vysvětlení podává zde kolega, protože by nebyl prostor pro provize. Je to trapný, takhle to tu ale chodí:(

0/0
7.3.2008 8:49

Janina7

Re: Proč

Stejně tak se nabízí otázka proč špitály nemají vlastní kuchyně, prádelny a další provozy. Holt k lízu se chtějí dostat všichni...

0/0
7.3.2008 9:06

lukinoo

tyď to je všude stejné. Stačí se podívat na výběrová řízení

Obcí nebo Krajů na dodavatele čehokoliv...vždy je to na míru!

0/0
7.3.2008 6:44

Rudá_záře_nad_Kladnem

Nějak nevidím problém.

0/0
7.3.2008 6:34

Franta Vrata

Dozorci rada???

Hmm pan Brezina si ztezuje ze s nim a ostatnimi cleny dozorci rady management nekomunikuje...A neni nahodou v jejich kompetenci a dokonce povinnostech na jednani managementu dohlizet, v pripade hrubeho pochybeni jej vymenit?Jinak totiz berou penize za nic....

0/0
7.3.2008 6:25







Najdete na iDNES.cz