Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Reklama občas lže. Proto dostala přesnější pravidla

Novela zákona o ochraně spotřebitele přináší černou listinu 50 nejčastějších klamavých a agresivních obchodních praktik. Podobným útokům by měl být definitivní konec. Zákon je odteď přísnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

usnicka

klam

Slyšela jsem názor,

že X re-KLAMA je často KLAM.

A není?!

0/0
9.3.2008 17:09

jajaja00

A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

který by zakazoval lidskou blbost ?

 

V reklamě ať si každý uvede co chce.

0/0
9.3.2008 14:23

barbudo

Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

... podvádět se smí?

0/0
9.3.2008 14:41

jajaja00

Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

Podvodné jednání již je určitým způsobem definováno zákonem, případnou škodu určí soud, pokud se strany nedohodnou jinak. Nač vymýšlet další a další předpisy, zákony, normy, ..... Aby to nakonec skončilo Velkým bratrem ?

0/0
9.3.2008 14:48

barbudo

Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

... je lépe řešit ex post desetitisíce případů nebo na začátku zabránit jejich vzniiku jednoduchým pravidlem?

0/0
9.3.2008 14:50

jajaja00

Re: Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

Ano, to je typická levičácká argumentace a logika.

Rozumný člověk položí otázku takto. Je lepší řídit se zdravým rozumem nebo mít celý život do všech podrobností sešněrovaný předpisy a paragrafy ? (Ono to, soudruhu, stejně nejde.)

0/0
9.3.2008 15:08

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

... u nás především naprosto nefunguje ono vymáhání práva ...

... takže je lépe, pokusit se bránit předem ...

0/0
9.3.2008 15:14

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

Naprostý souhlas. Bránit se předem, ale vlastním rozumem, ne tvorbou dalších a dalších zákonů, které vše sešněrují a omezí. Jenže toto levičákovi vysvětlit nelze....

0/0
9.3.2008 15:18

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

... takže pokus o podvod je vlastně prospěšný ...

... obyvatelstvo se aspoň vzdělá ...

... pár semestrů medicíny, pár semestrů fyziky, chemie, něco práva ...

... úpolové sporty a střelba na běžící cíl ... hmm ...

0/0
9.3.2008 18:31

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

Ztrácíš tu zbytečně moc času, raději jej věnuj poklonám u hrobu božského K.G.

0/0
9.3.2008 19:32

GEORGE MICHAEL

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A nebylo by vhodnější přijmout zákon,

K. G. - tím je asi myšlen Klement Gottwald, že??? Teda, natož že jsem levičák, tak jsem nesmírně chytrej. Nebo že si Karel Gott již nechal udělat vlastní hrobku???

0/0
10.3.2008 11:32

sojelka

nebylo by zboží

Nebylo by zboží levnější, kdyby výrobci neplatili tak obrovské částky za reklamy?

Dobré zboží se přece chválí samo. Aspoň to tak  bývalo.

0/0
9.3.2008 10:23

cestovatel

diky EU

chudaci politici museji pod tlakem EU prijmat i takove novely.... oj oj to muselo bolet....

0/0
9.3.2008 8:08

CTOKOKOTOB

Největší sviňstvo je voda obojetná

;-(:-)

0/0
9.3.2008 0:51

erben3

.

Co to je reklama, telešoping a podobné výrazy? Nic z toho neznám  ;-)

0/0
8.3.2008 19:49

Big Z

klamná reklama na práci

a co třebas lákavé výdělky, že do tří měsíců budete vydělávat 80 tisíc a nemusíte nic dělat, ale jak se zaregistrujete, tak už z vás tahaj prachy, napr: AMWAY, online bussines apod.Rv;-O(Y)[>-]

0/0
8.3.2008 19:27

Chmelař

správně

Jedině dobře. Kdo říká, že nachytat se nachá jen blbec, sám je blbcem.

 Napálit se občas nechá každý z nás, ale co teprve nějaká 80-letá babička na vesnici. Na ty je hlavně potřeba myslet a nejde čekat, že budou odolávat všem možným podvodníkům.

 Ještě že pravicoví ptáci sobečtí můžou tlachat jen tady v diskusi

 

0/0
8.3.2008 19:06

GEORGE MICHAEL

Re: správně

Ano, krásně řečeno... Hlavně se mi líbí příspěvek od "jajaja" (nebo jaký je to za nesmyslný nick), že by bylo chytřejší přijmout zákon na lidskou blbost.

0/0
10.3.2008 11:35

jo15

komentář

komu vadí že reklama lže ať si pěstuje zeleninu na vlastní zahrádce8-o

0/0
8.3.2008 15:54

GEORGE MICHAEL

Re: komentář

To bych rád, ale v Praze je to kapku hendikep.

0/0
10.3.2008 11:37

Vanislav

Stydim se ze jsem Cech.

jsme narodem tupcu a omezencu. Veci ktere na zapade funguji jako bezne a nikdo se jim nedivi (skolne, poplatky u lekare, pece o sve zdravi atd) se u nas prijimaji jako nejvetsi zlo. Vsude ve svete neco funguje, jen cechacci zkazeni komancema ocekavaji ze vsechno bude pro vsechny a nejlepe zadarmo. Prestante ze sebe delat lidi tupce a podivejte se nekam za hranice. Nemate prachy? Jdete makat. Vemte si pujcku, zvladaji to lidi na zapada tak proc by to nemohl zvladnout cech? Vzdyt ono je otolik lepsi mit tu vladu komancu ktera zajisti skoly zdarma vymenou za takovou hloupost jako je svoboda. Vzdyt ono je lepsi narikat jak nemam penize nez jit prez leto pracovat. Ono je lepsi rika ze nekdo jiny za to muze nez si rici, ze je chyby ve me a jit to zmenit. Kdo z vas co tu nadavate pri VS pracuje? Ja jsem delal na plny uvazek jiz v poslendim rocniku SS. Vim jak to vypada na VS a vetsina lidi bere VS jen jako prodlouzeni mladi kdy se muzou bezstrestne flakat.

0/0
8.3.2008 14:48

Vanislav

Re: Stydim se ze jsem Cech.

heh....spatny clanek :)

0/0
8.3.2008 14:49

cestovatel

Re: Stydim se ze jsem Cech.

az budeme mit minimalni mzdu 30.000 Kc a podporu v nezamestnanosti 20.000 Kc, tak jako "vsude jinde" -  ve skutecnosti jen nekde - tak si muzeme o skolnem a poplatcich znova popovidat, do te doby se jdete vycpat....

0/0
9.3.2008 8:06

Minx

Nevím k čemu to povede

Kdysi Eurotel zadával reklamy s jednoznačně klamavým obsahem, ale právně to bylo ošetřeno nečitelnými šestiřádkovými vysvětlivkami. Není důvod si myslet, že se reklamy změní, když lze využívat tuhle vychytávku.

0/0
8.3.2008 14:10

Hrustic

Souhlas

Tohle je soucast socialni politiky! Doufam, ze aspon jednou paroubek zatleska ...

Na tyhle praktiky totiz vetsinou skoci je ti .... a ted nevim jak to korektne napsat .... vzdyt vite kdo...

0/0
8.3.2008 11:20

Tom

Teleshopping

A co ty teleshoppingove kydy "pokud si objednate behem pristich 10 minut, dostanete jeste..."

0/0
8.3.2008 8:25

Kocourek69

Už včera by bylo pozdě

kdyby ty přesnější pravidla zavedli. Vždyť to už není únosné aby se např inzerovaly služby za smyšlené ceny s cílem uvést zákazníky v omyl. Mám na mysli takové ty letenky za kačku, zájezdy kde je skutečná cena mnohdy i dvojnásobná nežli inzerovaná apod. A netýká se to jenom cen. Jedná se např o výrobky kde jsou spotřebitelé úmyslně klamáni smyšlenými vlastnostmi. Např ty slavné preparáty na hubnutí které mnohdy v reklamách slibují takové úbytky na váze kterých by spotřebitel nedosáhl ani kdyby začal držet 100% hladovku. Prostě podvod jak vystřižený ze slabikáře.

0/0
8.3.2008 6:12

opportunity

Re: Už včera by bylo pozdě

R^

0/0
8.3.2008 10:26

Liberál 79

Re: Už včera by bylo pozdě

Taky jste párkrát naletěl?

0/0
8.3.2008 17:00

babacek

Reklama občas lže.

Bylo již na čase aby se něco takového zavedlo v praxi. Ještě by měla začít fungovat nějaká antireklama.

0/0
8.3.2008 5:22

ADukla

"obcas"?

co za neznalka pisalka zase splodil titulek

0/0
7.3.2008 22:27

Arsane

Občas?

Neustále..

0/0
7.3.2008 19:05

Tomas

Bohemia Chips

Např. nápis na Bohemia Chipsech, velký zelený 10% navíc zdarma. Porovnáním normálního obalu a "akčního" zjistíte, že oba mají 165g brambůrků. Zřejmě dostáváte navíc 10% sáčku, ale ne obsahu.

Tyhle chipsy byly kdysi 200g a dnes jen 165g, přesto cena pořád roste. Buď ať se zdraží výrobek a zůstane stejný, nebo ať se cena nemění a zmenší se obsah. Tahle je to dvojité zdražení.

Není to jen problém Bohemia chips, ale spousty dalších potravinářských výrobků - tady je to ovšem nádherně vidět.Rv

0/0
7.3.2008 17:33

fanfan_celofan

Re: Bohemia Chips

Jako spotřebitel můžeš vyjádřit svůj nesouhlas přechodem k jiné značce.

0/0
7.3.2008 18:34

tom

Re: Bohemia Chips

Už několik let mají prodejci povinnost udávat nejen cenu za jedno balení ale také cenu za jednotkové množství (kilogram, litr apod.) Pro nákup výrobku je to dobré kritérium. Ale jak řekl Rotchild "Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci..."

0/0
7.3.2008 20:47

Ludek_II

Re: Re: Bohemia Chips

s miliardovym uctem v bance bych ti taky daval takove super rady ;-D tady jde o to, ze toto,co dela BCh je tvrdy a sprosty marketing, ktery te uvadi v omyl.

A co se tyce tech cen za jednotku. Bez do tesca - maliny v kelimku /250g za placnu 90Kc-v zime/ jednotkova cena ejhle 90Kc/kus. Jednotkova cena by mela byt za kilogram. Ale to by asi kazdeho chut na maliny presla ;-D

0/0
7.3.2008 22:27

erben3

Re: Re: Re: Bohemia Chips

No a což počkat do léta a jít si je natrhat do lesa zadarmo?:-)

0/0
8.3.2008 19:48

jo15

Re: Bohemia Chips

krása[>-]

0/0
8.3.2008 15:56

Lyn

Re: Bohemia Chips

Mám takový pocit že na nějakém balení Tradičních českých brambůrků jsem četla že jsou vyrobeny v Polsku :-P

0/0
19.3.2008 17:34

skrbling

Ochrana blbců

Bože, to je zase socialistická kravina! Jenom další regulace a to máme tzv. pravicovou vládu.

Já se o své věci dokážu postarat sám a ošulit se nenechám. Pokud jsou mezi námi blbci, kteří s tím mají problém, je to jejich věc. Nevidím ale jediný důvod, proč bych měl daněmi přispívat na jejich ochranu.

Není proč chránit blbce.

0/0
7.3.2008 17:19

darmo

Re: Ochrana blbců

Tohle, že je ochrana blbců, kterou platíš ze svých daní? Mě osobně dost vadí, že někdo vydělává na oblbování lidí, kteří neví jak, nebo nemají čas si zjistit potřebné informace. Je to nefér k nám slušným, co se snažíme vydělávat poctivě.

0/0
7.3.2008 17:27

Petr

Re: Re: Ochrana blbců

Vždycky v historii platilo, že nejvíc se vydělává na lidské blbosti. Kdo může za to, že nějaká naivka uvěří reklamě? Když je někdo blbý, ať se nechá oblbnout. Je to jeho problém.

0/0
7.3.2008 17:31

ADukla

Re: Re: Re: Ochrana blbců

Nechapu jednu vec. Proc upiras nam zakaznikum pravo na pravdivou informaci? Podivej, rozsirim ti obzory: reklama neni pouze to, na co se divas v TV, ale reklama je vsude. Napriklad kdyz jdes na vystavu, na stanek, tam ti daji letak, reknou ti info. Pak "TO" koupis v dobre vire, ze ti rekli pravdu a ze v dokumentaci napsane parametre vyrobek splnuje. Jenomze az pri pouzivani zjistis, ze co se pise v manualu, nebo na webu, nebo na jinem papire pravda neni. Co udelas, za blbce se povazujes sam, nebo jsi zklaman, ze te podvedli? Nebo snad mas sebou chemickou laborku pri kazdem nakupu v hypermarketu aby si zjistil, zda ten prasek opravdu vypere skvrnu od kafe?

0/0
7.3.2008 22:38

Jerey

Re: Re: Re: Ochrana blbců

Neni to jeho problem, zabedneny hlupaku. Ne kazdy se o sebe umi postarat zcela sam .. A prave takove lidi je potreba chranit , i z Tvych dani , blbecku.

0/0
8.3.2008 5:16

GEORGE MICHAEL

Re: Re: Re: Re: Ochrana blbců

R^R^ Plně s Vámi souhlasím... Ale zkuste něco vysvětlit  volovi v sobotu, když v pátek šel na porážku... Takhle bychom mohli říct, že vůbec nepotřebujeme policisty, že je můžem zrušit, protože jsou stejně k ničemu, dále bychom mohli zrušit veřejné zdravotnictví, protože se u nás léčí všelijak a takhle bychom mohli pokračovat dál a dál. Čili dá se říci, že všichni musíme být zdraví, čili s ničím nesmíme ani náhodou marodit a všichni si musíme dávat bacha, aby nás někdo náhodou nepřepadl anebo - když mě už někdo přepadne - tak jej musím sám - tj. vlastníma rukama a možná nohama - přizabít... Jojo - tomu se říká pravá, nefalšovaná a především česká logika.

0/0
10.3.2008 11:52

skrbling

Re: Re: Ochrana blbců

Promiňte, ale pokud nejde vysloveně o podvod, tak je to jen a jen o inteligenci zákazníků. Kupříkladu ti důchodci, kteří jezdí na ty "prodejní" zájezdy v 99% případů moc dobře vědí, co je čeká. A i kdyby ne, je jasné, že je tam nikdo nemůže zamknout nebo neodvézt zpět, což by se dalo kvalifikovat jako trestný čin omezování osobní svobody nebo útisku. Vidíte, vím to já (a nejsem právník) může to vědět kdokoliv. S nápisy na různých přípravcích to je to samé, ale lidé kolikrát prostě chtějí věřit, že jim to pomůže. Všechny ty spotřebitelské loterie, "likvidace prodejen", atd... vždyť je to tak průhledné! Máme tu 20 let tržní hospodářství, takže všichni už měli dostatek šancí získat zkušenosti.

Já se domnívám, že lidská blbost by se měla potírat, ne chránit.

0/0
7.3.2008 17:35

ADukla

Re: Re: Re: Ochrana blbců

Promin, ponecham levou nebo pravou stranu politickeho spektra detem, at se o ni hadaji a Tebe se radsi zeptam, zda je spravne, kdyz obchodnici lzou? Ano, je to pruhledne, ale ono to lhanim v reklame pouze zacina a nekvalitnim vyrobkem konci. Kdyz mi nekdo rekne, ze dostanu za svuj peniz to a to, napriklad pojistovna, nebo banka a kdyz dojde k plneni tak to neni, to je podle tebe dobre? Kdyz je v masne napsano "parek" a ja si vyberu ten nejdrazsi a i tak dostanu umelohmotnou sra*ku, to je podle tebe ma chyba? Jak to resis ty? Pitvas parek na miste v prodejne? Nebo jsi opravdu takovy pako jak se tady prezentujes?

;-€

0/0
7.3.2008 22:32

skrbling

Re: Re: Re: Re: Ochrana blbců

Ale jděte. Když prodáváte svoje ojeté auto, tak taky kupci jistě vylíčíte detailně celou historii všech Vašich havárek a škrábanců, kde jste na něm co "zalepil", apod., že? Přiměřené přibarvování kupovaného produktu je prostě normální a jako zákazník s tím musíte počítat. Dobrým indikátorem je především cena. Když už jsme u těch párků, když kupujete párky za 30 Kč/kg, sotva se můžete divit, že to maso ani nevidělo. Za 90-100 Kč už koupíte kvalitní uzeniny.

Co se týče bank a pojišťoven, musíte číst pečlivě smlouvy. Fakt je, že na to nejsou příliš zvyklí, protože spoustě lidí to připadá složité a tak to prostě podepíšou. Já jsem nikdy nepodepsal smlouvu, dokud jsem si jí pečlivě nepřečetl a na každý detail se nevyptal. Pravda, pojišťováci jsou obvykle na mrtvici, protože jsou to pro ně těžce vydřené peníze, ale o tom to je. Když nejste blbej, nikdo Vás nenapálí.

Ale hlavně - tohle nikdy žádná regulace neodstraní, lidé se samozřejmě vždycky budou snažit urvat co nejvíc pro sebe.

0/0
8.3.2008 1:47

Mirda

Re: Re: Re: Re: Re: Ochrana blbců

Za 90 - 100 Kč kvalitní uzeniny? Hmm pán je gurmán;-D

0/0
8.3.2008 5:21

Mirda

Re: Re: Re: Re: Re: Ochrana blbců

Nenechte se vysmát. Ty smlouvy jsou záměrně psané tak, aby zákazníky uvedly v omyl. Kolikrát se v tom nevyzná ani člověk oboru znalý a napálí se.

0/0
8.3.2008 5:28







Najdete na iDNES.cz