Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy hledají nejprodělečnější vlaky. Budou chtít víc peněz

České dráhy se rozhodly zjistit efektivitu svých vlaků. Založily proto expertní tým, který od čtvrtka měří výnosy na jednotlivých spojích a zjišťuje reálné náklady na jejich provoz. Výsledky by měly být známy do konce roku, aby je mohly dráhy využít při vyjednávání o náhradách od státu a krajů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ibaba

Aby měli na dotace filmů?

Nevím,ale myslím si ,že ČD by si měli udělat pořádek u sebe zregulovat počty úředníků a zbytečných provozů.Nevydávat hloupý časopis,který nikomu nic neříká a zdarma dodávat do schránek i když o něho nemá nikdo zájem.Dotovat filmy a další jiné aktivity kamarádů z filmové branže.

0/0
10.3.2008 11:56

Smějící se bestie

Český Dobytčáky jsou nejprodělečnější

banda líných a neschopných troglodytů v tomto koutě vesmíru. Jejich mbilníma latrínama už nikdo slušný a normální nechce jezdit. Zbylé zoufalce vyhodí jejich smradlavý a sprostý personál, který je po tom, co selže i příval nadávek z jejich páchnoucích tlam, fyzicky napadá, špiní a ničí jejich oblečení, dokud neopustí latrínu i perón...

0/0
10.3.2008 11:02

starej_vul

Re: Český Dobytčáky jsou nejprodělečnější

Vypláchni si hubu a zmiz!

0/0
10.3.2008 11:08

doktor_bota

Re: Re: Český Dobytčáky jsou nejprodělečnější

Byl jsi někdy v poslední době na WC na nějakém menším nádraží?

0/0
10.3.2008 19:47

Ehmuhm

Naklady

Sem zvedavej, jestli se nekdy zameri i na naklady (a to ne jen pochybnymi kalkulacemi).

0/0
10.3.2008 10:58

chicocheco

Re: Naklady

Přesně tak... nechají na malém nádraží hodinu nastartovanou lokomotivu, tak ať se pak nediví, že jsou proděleční.

0/0
14.3.2008 15:24

Janina7

Pochvala Českým drahám

Je nesporné, že České dráhy dělají svou práci nadmíru správně a dobře. Osobní dopravu je opravdu nezbytné zdražit minimálně o 300%. Přeci nikdo nemůže chtít, aby se vlakový personál ve své tak již náročné práci ještě setkával se sprostým cestujícím! Dále je potřebné vymonitorovat poslední zbývající ziskové oblasti Českých drah a ty okamžitě privatizovat. Nejlépe mezi rodinné příslušníky. U již dávno zprivatizovaných provozů navrhuji zdražit vychcání v nádražních WC na dvacet Káčé a vysrání na padsát KáČé. V neposlední řadě je nezbytné vytvořit minimálně další tři divize ČD cargo, protože některé děti drážních manažerů již letos maturují a manažerských pozic ve státě není nikdy dost!

0/0
10.3.2008 9:18

chicocheco

Re: Pochvala Českým drahám

R^

0/0
14.3.2008 15:25

Ach jo (bls1)

Funkce státu

Stát tu snad není od toho, aby lidem říkal: Jsi ztrátový, nežij! Proto byl zaveden systém státních drah, které z nákladní dopravy dotovaly lokálky. Od toho se teď upouští a nemůže to dopadnout jinak ,než jako u autobusové dopravy, kde mnoho obcí je o víkendech bez spojení. Způsobí to další vylidňování vesnic se všemi důsledky.

0/0
10.3.2008 9:05

Smějící se bestie

Re: Funkce státu

Co funguje to ouřad zdaní, když se to hýbe dál, tak to zreguluje. A když se to konečně hýbat přestane, začne to dotovat...

0/0
10.3.2008 11:04

Robin Ood

Dráhy hledají nejprodělečnější vlaky...

To je nějaká varianta na Česko hledá superstar nebo Xfactor?;-D

0/0
9.3.2008 23:36

Muf007

Re: Dráhy hledají nejprodělečnější vlaky...

Ano je to tak. Fírové a Průvodky v těchto spojích budou muset zpívat a šaškovat, aby přilákali na trasu více cestujících. Ti nejlepší modří baviči s největším nárůstem cestujících pak postoupí do finále. Moderovat to bude odborář Dušek. Vítězný tým pak za odměnu přeškolí z lokálky na Pinďolíno.  ;-D;-D;-D;-D

0/0
10.3.2008 12:20

cinsky_buh_srandy

to mi připomíná

naše spoluobčany. máme málo sociálních dávek. dejte nám víc ;-O

0/0
9.3.2008 22:41

JuraK

ČD

České dráhy chtějí větší dotace na ztrátové spoje,ale soukromého dopravce tam pustit nechtějí.

0/0
9.3.2008 21:46

Dan

Re: ČD

CD udelaji maximum pro to, aby na zeleznice konkurence nemela snadny pristup!

- Napriklad prevedeni vlaku vyssi kvality do rezimu zakladni dopravni odsluhy (pro nazornost rychliky Praha - Ostrava a podobne, v dusledku cehoz doslo k ruseni priplatku). Duvodem je ale to, ze u takovychto spoju nemusi byt vyberova rizeni!

- A nebo deleni CD s.o. na SZDC a CD a.s. - drazni budovy zustavaji CD a.s. nikoli spravci infrastruktury! ..... jakpak si asi bude konkurent vyjednavat odbavovani cestujicich, zastavky, apod ..... Ale prece by to snad nebyl umysl!

- Proste v podani CD - konkurence ano, ale "vocamcat - pocamcat"  :o(

0/0
9.3.2008 21:58

a8n

Re: Re: ČD

Ukažte mi trať (mimo 010 s vyčerpanou kapacitou), kam konkurence v nezávislé trakci nemůže. Problém je spíše v nevypisování výběrových řízení.

První odrážku s výběrovými řízeními jsem nějak nepochopil.

Ke druhé: Připravuje se změna zákona řešící převedení nádraží na SŽDC.

0/0
10.3.2008 12:07

kyky

Re: ČD

a to i řek kdo? já  dělám na dráze a z každe stryny jezdí jeden soukromník ... ;-O

0/0
9.3.2008 22:05

Dan

Re: Re: ČD

V nakladni doprave to plati, ale tady hovorime o osobni.

I tady jsou takove trati, ale dela se vse pro to, aby konkurence nevstoupila! 

0/0
9.3.2008 22:08

Dan

No nevim - neni to k zamysleni?

Tak vam nevim - neni to trochu k zamysleni - kdyz se rozhodli zjistovat kolik je provoz stoji, kdyz v podstate pri vyjednavani s objednateli dokladaji naklady a vycisluji primereny zisk?????

Tak nejak by to mohl byt podnet pro financni urad, nebo pro zastupitelstvi z hlediska mozneho podvodu.

0/0
9.3.2008 21:39

kaji

cekani

nedivte se ze prodelavate kdyz 5 km od domova ve Vaclavicích trat 026 tvrdnu 45 minut 

0/0
9.3.2008 21:05

__XXXX___

Re: cekani

Ale kdepak, to Ti dráhy tvoří hubnoucí program. 5 km? To je tak za 8 Kč, ne? No vidiš. A za ty prachy zhubneš o několik gramů ;-D

0/0
9.3.2008 21:07

Petr Dolezel

Zrusit!!

Po 2 cestach vlakem z CR do SR a SR do Polska jsem dospel k nazoru ze tato organizace se musi rozpustit. Zil jsem 12 let v USA a vim ze ne vsechno muze byt soukrome a ridit se nevyditelnou rukou trhu, taky to tam tak dopracovali ale v oblasti sluzeb musi byt soukromnik! Vlaky jsou pomale, spinave, personal neochotny, nadrazi zavrene a plne heren a Vietnamskych bufetu s alkoholem takze slusny clovek si pripada jako ve snu. Navic vam u okenka klidne prodaji listek s 5 prestupy ktere na sebe zle navazuji, listek je na sezeni a prodaji ho do pouze lehatkoveho vlaku kde vas nevezmou atd. Je to vyhazovani penez dotovat CD. Vypsat trendy na dopravu, klidne dotovat ale v ramci volne souteze. Nesmime se divit ze se tak rozmohli autobusy tj. napr. Student Agency ktere poskytuji spolehlivost a komfort za dobrou cenu.

0/0
9.3.2008 20:36

Ivan

Re: Zrusit!!

Zrovna v USA je osobní vlaková přeprava ještě víc v háji než u nás, pokud vím.

0/0
9.3.2008 20:43

hnedka_zdrapana

Re: Zrusit!!

Vsechno muze byt soukrome, ne ze ne. Stat se od soukrome firmy lisi jen v tom, ze ma monopol na spoustu veci a je rizen neefektivne, takze logicky nemuze platit, to co pises.

A kdyz pouzivas pojem typu "neviditelna ruka" (pominu hrubku cos tam mel), tak mi napis, co to podle tebe znamena.

0/0
9.3.2008 20:46

Václav Hujer

Re: Zrusit!!

Český jazyk ti dělá velké problémy, že?

0/0
10.3.2008 6:37

Rudá_záře_nad_Kladnem

Dnes jsem jel vlakem a fakt pohoda, super.

Vagón Siemens, rok výroby 2007, to se to cestuje.

0/0
9.3.2008 19:59

mptasek

Kdo se diví nesmí do lesa

Kdybych mohl jezdím čímkoli jiným než vlakem. Kdyby jakýkoli podnik zacházel se zákazníky stejně jako ČD, tahaly by ho soudech a v životě by nic neudělal. Není se čemu divit, že prodělávají. V restauraci, kde za studené jídlo ještě připlatím a budu stát u záchodu, se už nikdy nevrátím, protože můžu jít do jiné.

A že chtějí víc peněz, bohuš by řekl: To by ste se moseli jináč chovat...

0/0
9.3.2008 19:25

Qesospi Cobigan

Cože....? rozhodli se ZJISTIT...?

ja myslel, že to monitorují 1x měsíčně....!

0/0
9.3.2008 19:21

Andee

Re: Cože....? rozhodli se ZJISTIT...?

Taky bych očekával, že tuto zcela základní statistiku dělaj... ale v tomhle státním paskvilu mě nic nepřekvapí... :-©

0/0
9.3.2008 19:23

Lopata

Dotace DB

Zajímavé, že nikdo nekomentuje dotaci vlaků v Německu.

0/0
9.3.2008 18:51

Bivoj

Re: Dotace DB

Tak ji okomentuju, Lopato, kdyz ti to tak chybi.

0/0
9.3.2008 19:19

hnedka

Re: Dotace DB

Na tom neni co komentovat. Existence statnich dotaci je spatna vzdy a z principu, na tom nikdo nic nezmeni. :-P

0/0
9.3.2008 19:21

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Dotace DB

;-D;-D;-D

Absolvent CEVRO promluvil.

0/0
9.3.2008 19:58

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Dotace DB

Nejsem absolvent CEVRO, na to staci pouzivat zdravy rozum a nevyznavat kraviny typu socialni stat a socialne-trzni ekonomika.

0/0
9.3.2008 20:26

jsi

Re: Re: Re: Re: Dotace DB

A jsi alespoň absolvent ZŠ? Protože těžko mohou mít všichni a všude zisk. Bilanční rovnice jsou jednoduché - co získáš na straně jedné, musíš vzít na straně druhé..

0/0
10.3.2008 12:54

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Dotace DB

Nemohou mit vsichni zisk. Proto v normalni ekonomice krachuji neziskove veci, ktere nemaji zisk a neni nikdo ochoten na ne prispivat. A tak je to spravne a tak to ma byt, umoznuje to presmerovavani produktivity do oblasti, kde JE zajem. A je to taky duvod, proc statni vlastnictvi nefunguje, protoze nemuze zkrachovat.

0/0
10.3.2008 18:53

Andee

Re: Dotace DB

Jel jsi někdy vlakem DB? Čisto, minimální zpoždění atd... to se s naším molochem ČD opravdu srovnávat nedá Rv

0/0
9.3.2008 19:41

JPNB

Re: Re: Dotace DB

Přesně, takový EN 379 Berlin - Praha  mívá tak 60 -120 min y DB,ale jinak jezdí včas když jako zítra nestávkují.

0/0
9.3.2008 19:47

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Dotace DB

Nesmíš tolik žrát TV Nova a zdejší diskuse. ;-D

0/0
9.3.2008 20:01

Andee

Re: Re: Re: Dotace DB

Neboj, občas vlakem jedu... je to lepší, než dřív, ale stejně nic moc. Jít ve většině vagónů na toaletu je fakt chuťovka :-©

0/0
9.3.2008 20:22

skeblicka

chce dokázat, že si ČD zaslouží více peněz.

a za co proboha? Na pendolino penize byli, to je zajimavy, ale na normalni vagony pro obycejny lidi nejsou...:-/

0/0
9.3.2008 18:25

xmankubik

Re: chce dokázat, že si ČD zaslouží více peněz.

Ja pendolinem jezdim celkem casto, za 220 Kč z Prahy do Ostravy to neni takova hruza. A pridam si celkem obycejne :-)

0/0
9.3.2008 19:00

xmankubik

Re: Re: chce dokázat, že si ČD zaslouží více peněz.

*pripadam

0/0
9.3.2008 19:00

kyky

Re: chce dokázat, že si ČD zaslouží více peněz.

no jasan se nediv když si v pndolinu vozi prdelky jen naší VÍÍAJPÍÍ SPORTOVCI ..A  ZA DÁÁÁČO ;-€

0/0
9.3.2008 22:08

a8n

Re: chce dokázat, že si ČD zaslouží více peněz.

Pendolino stejně jako nákup 471 byl politický úkol.

0/0
10.3.2008 12:11

krakra

Jízdné

Dráhy jsou už teďka fakt dost drahé, ale máto něco pozitivního - vlaky jsou prázdnější a není si problém sednout, většina lidí přešla na autobusy.

Jinak jízda vlakem (rychlíkem) po nové zrekonstruované trati je fakt pohoda.

0/0
9.3.2008 18:23

Xedok Arétuk Sid

Re: Jízdné

Sednout? V některých vlacích je problém si vůbec stoupnout na obě nohy. :-)

0/0
9.3.2008 18:43

krakra

Co je tak těžké

Co je tak náročné na zjištění efektivity, proč kvůly tak jednoduché věci zařizovat expertní tým ?

Vše se dá přece zjistit z prodeje jízdenek - to se dělá stejně na PC.

0/0
9.3.2008 18:20

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Co je tak těžké

Proč se chlubíš tím, že jsi hloupý?

0/0
9.3.2008 18:27

halalik

Re: Co je tak těžké

Prosím tě, hoď se do pucu. Lístek si dnes kupuje málokdo, většina lidí jezdí na různý permanentky, měsíční, čtvrtletní, skupinové slevy, apd, apd. Navíc jsou žel. tratě součástí různých integrovaných dopravních systémů a tam fakt nemáš šajn zjistit, jak a kudy ti lidé přesně jezdí....

0/0
9.3.2008 18:37







Najdete na iDNES.cz