Diskuze
Byznys s ekoauty v Česku vázne
Děkujeme za pochopení.
Jouda
ekoteroristi
Zajímalo by mě, co je na těch autech ekologické. Že by výroba ? Nebo spotřeba paliv ? Nebo výroba paliva či elektrické energie ? Nebo poměr hmotnosti k přepravní kapacitě ? Nebo způsob recyklace ? Budou tato auta jezdit plně obsazená ?
__XXXX___
Mám jasno
hybridní auta jsou podfuk. Má to stejnou spotřebu, jako moderní benzínový motor s variabilním časováním ventilů!
Jiřik
Ekovůz
Elektromobily kdysi vyráběla Škoda Elcar Ejpovice - nechali si z Boleslavi vozit favority bez motorů a v Ejpovicích do nich montovali elektropohon. Dojezd i výkon více než srovnatelné například s pohonem LPG, akorát že u nás to na trh nešlo, vyváželo se do Švýcarska a poptávka našeho trh u byla v tichosti zlikvidována, stejně jako později samotná výroba Elcarů...
Jiřik
Proč si pořídit takové auto
... se mi líbí, že si mám podle výrobců a reklamčíků pořizovat obrovské drahé auto jen proto, abych s ním pak mohl stát v kolonách a zácpách :-) normální člověk použije hromadnou dopravu a ještě v ní může pracovat mimochodem britským novinářům vyšlo jako ekologičtější turbonaftové BMW než hybridní Toyota...
palmic
Kdyz v Japonsku prisli s elektromobilama
, pry mely nekolikrat vetsi vykon nez srovnatelne (zrejme velikostne) spalovaci a nepotrebovaly radit. Lidem s tim spojenym kdosi rozlisoval hlavu v tovarnim lisu. To pak ostatni prejde chut narusovat trh s ropou
mayqo
zajimava informace
navsteva supermarketu vzdaleneho 5 km autem znamena emise cca 0,9 kg CO2, ta sama navsteva pesky znamena spapani 100 g hoveziho, jehoz vyroba a distribucni retezec vyprodukuji 3,2 kg CO2, tak nevim
barbudo
Jediné trochu ekologické auto je to ...
... které nejezdí ...
... a opravdu ekologické je to, které nebylo a nikdy nebude vyrobeno ...
deadly death
homo suicidius
další veselá diskuse pod článkem. at' tak či tak. lidstvo je již dávno za horizontem ekologické sebevraždy a přestup na eko výrobu čehokoliv je pozdě. devastace planety je nezvratná a tyhle "eko" řeči nikam nevedou. lidem nezbývá než si zvykat na situaci. je jedno jestli má antiekoklaus pravdu nebo ne. poslední chemicky postižený člověk zemře na jeho mršině si pochutná šváb a v evoluci pak dostane šanci on. homo bude definitivně minulostí. dobře nám tak....
mpixel
Nevím co se tu oháníte hmotností.
1/ Hmotnost je třeba kvůli bezpečnosti. Kupte si klidně auto co váží 500kg s ním budete mít zajista nejnižší spotřebu. Nic vás snad nebrání, ne?
2/Hmotnost dokáže energii akumulovat. Takže rozjezdy ve městě je slabá stránka, zatímco mimo město až do cca 50ti metrových kopců je hmotnost výhodou.
Masox
Re: Nevím co se tu oháníte hmotností.
Hmotnost je výhodou jen ve výběhu po klesání nebo plachtění k červené. Ve všech ostatních situacích je to nevýhoda.
Při zrychlování o tom netřeba diskutovat, stoupání - má větší setrvačnost, ale jakmile je nutno pomoct motorem, je nutno vytáhnout nahoru větší břemeno.
Brzdění - je třeba zmařit větší energii - pokud je prostoru méně než by bylo ideální pro přirozené doplachtění, větší zátěž na brzdy. Ráfky a pneu s větší nosností, větší valivý odpor. Větší namáhání závěsů kol a pérování. Co se týče strukturální pevnosti, relativně je na tom lehčí auto lépe, protože jeho pevnostní výztuhy jsou setrvačností vlastní hmoty namáhány méně. Možná i proto pád ze 2. patra přežije spíš brouk než kůň. Při srovnávacím carshtestu Volva 840 s Renaultem Modus jednoznačně vyhrál "prcek" bez těžkých zranění, zatímco "ingot" se stal v podobě zmuchlané hroudy plechu kubistickou železnou pannou.
Lehčí auto má vyšší aktivní bezpečnost a snáz uhne, je lépe ovladatelné a má kratší brzdnou dráhu.
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
USA zavedou cla na dovoz elektromobilů, baterií a solárů z Číny
Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena připravuje zavedení cel na dovoz elektromobilů z...
Stovky miliard do jádra by se Česku měly vyplatit, jde o investici na 60 let
Premium Evropská komise povolila státní podporu při financování stavby pátého bloku Jaderné elektrárny...
Natěšené hotely i hospody. Šampionát má ekonomice přinést dvě miliardy
Do Česka se po devíti letech vrací hokejový šampionát, který v roce 2015 přinesl české ekonomice...
Chybějící byty, příliš vysoké nájmy. Krize bydlení zasáhla celou Evropu
Dlouhodobá evropská krize bydlení zasahuje všechny země napříč kontinentem: od Nizozemska přes...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!