Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Byznys s ekoauty v Česku vázne

Lidé, kteří jezdí autem s jiným než benzinovým nebo dieselovým pohonem, mohou mít pocit výjimečnosti. Alespoň na českých silnicích, přestože jejich počet jen za první dva měsíce letošního roku stoupl meziročně o padesát procent. Ročně u nás takových aut přibývá jen v řádu stovek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jouda

25. 3. 2008 15:16
ekoteroristi

Zajímalo by mě, co je na těch autech ekologické. Že by výroba ? Nebo spotřeba paliv ? Nebo výroba paliva či elektrické energie ? Nebo poměr hmotnosti k přepravní kapacitě ? Nebo způsob recyklace ? Budou tato auta jezdit plně obsazená ?

0 0
možnosti

__XXXX___

24. 3. 2008 20:57
Mám jasno

hybridní auta jsou podfuk. Má to stejnou spotřebu, jako moderní benzínový motor s variabilním časováním ventilů!

0 0
možnosti

Jiřik

23. 3. 2008 12:56
Ekovůz

Elektromobily kdysi vyráběla Škoda Elcar Ejpovice - nechali si z Boleslavi vozit favority bez motorů a v Ejpovicích do nich montovali elektropohon. Dojezd i výkon více než srovnatelné například s pohonem LPG, akorát že u nás to na trh nešlo, vyváželo se do Švýcarska a poptávka našeho trh u byla v tichosti zlikvidována, stejně jako později samotná výroba Elcarů...

0 0
možnosti

Jiřik

23. 3. 2008 12:48
Proč si pořídit takové auto

... se mi líbí, že si mám podle výrobců a reklamčíků pořizovat obrovské drahé auto jen proto, abych s ním pak mohl stát v kolonách a zácpách :-) normální člověk použije hromadnou dopravu a ještě v ní může pracovat ;-) mimochodem britským novinářům vyšlo jako ekologičtější turbonaftové BMW než hybridní Toyota...

0 0
možnosti

palmic

12. 3. 2008 17:07
Kdyz v Japonsku prisli s elektromobilama

, pry mely nekolikrat vetsi vykon nez srovnatelne (zrejme velikostne) spalovaci a nepotrebovaly radit. Lidem s tim spojenym kdosi rozlisoval hlavu v tovarnim lisu. To pak ostatni prejde chut narusovat trh s ropou

0 0
možnosti

mayqo

11. 3. 2008 8:09
zajimava informace

navsteva supermarketu vzdaleneho 5 km autem znamena emise cca 0,9 kg CO2, ta sama navsteva pesky znamena spapani 100 g hoveziho, jehoz vyroba a distribucni retezec vyprodukuji 3,2 kg CO2, tak nevim ;-D;-D

0 0
možnosti

barbudo

11. 3. 2008 8:01
Jediné trochu ekologické auto je to ...

... které nejezdí ...

... a opravdu ekologické je to, které nebylo a nikdy nebude vyrobeno ...

0 0
možnosti

deadly death

11. 3. 2008 0:25
homo suicidius

další veselá diskuse pod článkem. at' tak či tak. lidstvo je již dávno za horizontem ekologické sebevraždy a přestup na eko výrobu čehokoliv je pozdě. devastace planety je nezvratná a tyhle "eko" řeči nikam nevedou. lidem nezbývá než si zvykat na situaci. je jedno jestli má antiekoklaus pravdu nebo ne. poslední chemicky postižený člověk zemře na jeho mršině si pochutná šváb a v evoluci pak dostane šanci on. homo bude definitivně minulostí.             dobře nám tak....:-)

0 0
možnosti

pravy_spartan

10. 3. 2008 23:31
SPARTA

PRAHA!R^[>-]

0 0
možnosti

mpixel

10. 3. 2008 14:29
Nevím co se tu oháníte hmotností.

1/ Hmotnost je třeba kvůli bezpečnosti. Kupte si klidně auto co váží 500kg s ním budete mít zajista nejnižší spotřebu. Nic vás snad nebrání, ne?

2/Hmotnost dokáže energii akumulovat. Takže rozjezdy ve městě je slabá stránka, zatímco mimo město až do cca 50ti metrových kopců je hmotnost výhodou.

0 0
možnosti

Masox

10. 3. 2008 14:41
Re: Nevím co se tu oháníte hmotností.

Hmotnost je výhodou jen ve výběhu po klesání nebo plachtění k červené. Ve všech ostatních situacích je to nevýhoda.

Při zrychlování o tom netřeba diskutovat, stoupání - má větší setrvačnost, ale jakmile je nutno pomoct motorem, je nutno vytáhnout nahoru větší břemeno.

Brzdění - je třeba zmařit větší energii - pokud je prostoru méně než by bylo ideální pro přirozené doplachtění, větší zátěž na brzdy. Ráfky a pneu s větší nosností, větší valivý odpor. Větší namáhání závěsů kol a pérování. Co se týče strukturální pevnosti, relativně je na tom lehčí auto lépe, protože jeho pevnostní výztuhy jsou setrvačností vlastní hmoty namáhány méně. Možná i proto pád ze 2. patra přežije spíš brouk než kůň. Při srovnávacím carshtestu Volva 840 s Renaultem Modus jednoznačně vyhrál "prcek" bez těžkých zranění, zatímco "ingot" se stal v podobě zmuchlané hroudy plechu kubistickou železnou pannou.

Lehčí auto má vyšší aktivní bezpečnost a snáz uhne, je lépe ovladatelné a má kratší brzdnou dráhu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

USA zavedou cla na dovoz elektromobilů, baterií a solárů z Číny

10. května 2024  6:26

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena připravuje zavedení cel na dovoz elektromobilů z...

Stovky miliard do jádra by se Česku měly vyplatit, jde o investici na 60 let

10. května 2024

Premium Evropská komise povolila státní podporu při financování stavby pátého bloku Jaderné elektrárny...

Natěšené hotely i hospody. Šampionát má ekonomice přinést dvě miliardy

10. května 2024

Do Česka se po devíti letech vrací hokejový šampionát, který v roce 2015 přinesl české ekonomice...

Chybějící byty, příliš vysoké nájmy. Krize bydlení zasáhla celou Evropu

9. května 2024

Dlouhodobá evropská krize bydlení zasahuje všechny země napříč kontinentem: od Nizozemska přes...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!