Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč

Vláda schválila mimořádné zvýšení důchodů, které navrhl ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas. Od srpna 2008 tak starobní důchody vzrostou průměrně o 465 korun. Zvýšení by mělo státní rozpočet vyjít na 6,6 miliardy Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zy

Průměr

Pořád jenom průměrná částka. Ale aby zveřejnili, o kolik se zvedne pevná část důchodu a jakým procentem procentní část, aby si každý dovedl vypočítat valorizaci, která se týká právě jeho, to nezveřejní. Mne průměr nezajímá, chci vědět, kolik přidají mně.

0/0
25.4.2008 10:44

Karel

valorizace

0/0
23.4.2008 13:21

Karel

Valorizace

Uvedte někdo,jak se bude valorizovat  : procentní část    o 5.1%

                                                         pevná část také o  5.1%....?

 Způsob valorizace se neuvádí nikde ,ví to někdo ?

0/0
23.4.2008 13:18

iii

Re: Valorizace

Taky by mě to zajímalo, ale úspěšně to tají.

0/0
23.4.2008 15:56

jaromich

m

nevíte nekdo jestli se zvysuji i invalidni duchody ?

0/0
22.4.2008 19:39

JA

PAROUBKU

TO ČUMÍŠ PARUBE CO8-o?

0/0
9.4.2008 8:25

iii

Tak už konečně rozhodli o kolik se zvýší pevná část důchodu?

Kdyby takhle pomalu pracovali normální zaměstnanci, tak by je zaměstnavatel dávno vyhodil. Jim to trvá, než něco odsouhlasí. Přece by se mělo pracovat každý den, tak na co čekají?  Aby mohli říct, že to dříve než od srpna zvednout nešlo?

0/0
31.3.2008 22:10

josef

vláda zvýši důchody

Kdo z vás pisálků nezvonil v roce 1989 klíči má právo protestovat.Ostatní mají to,co si zaslouží.

0/0
29.3.2008 14:51

hafik

Ví někdo, o kolik se zvedne pevná část důchodu?

Pokud někdo z vás už ví, o kolik se zvedne pevná část důchodu a o jaké procento procentní část, napište to prosím zde!

0/0
19.3.2008 10:40

sir Huhumprey

Re: Ví někdo, o kolik se zvedne pevná část důchodu?

no ba R^

;-D

0/0
20.3.2008 14:22

krakra

Re: Ví někdo, o kolik se zvedne pevná část důchodu?

Asi to ti naši páni zákonodárci ještě nerozhodli a nebo rozhodli a úspěšně to tají

0/0
20.3.2008 21:42

zy

Re: Ví někdo, o kolik se zvedne pevná část důchodu?

Asi to nebude žádná závratná částka, to by se už jistě pochlubili co dělají pro důchodce

0/0
21.3.2008 16:35

nevěřícítomáš

Re: Ví někdo, o kolik se zvedne pevná část důchodu?

Taky by mne zajímalo, jak se nakonec bude přidávat, jestli procentem, nebo se zvedne pevná část důchodu všem stejně.

0/0
23.3.2008 9:52

hafik

Re: Re: Ví někdo, o kolik se zvedne pevná část důchodu?

Spravedlivější by bylo zvednout pevnou část důchodu všem stejně. Nebo ti movitější budou mít stále víc na úkor těch chudších?

0/0
24.3.2008 9:20

marie

důchody

A zase budou mít vyšší důchody práskači a komouši, protože dříve měli větší možnost díky anální akrobacii a bezpáteřnosti si přijít na dobrá místa a tudíž peníze. Jděte už do hajzlu i s komoušema, pravotočivá vládo.(Y)[>-]Rv

0/0
16.3.2008 15:10

Jelinek M

Samé lži.

Zvýšení duchodu nebude na ukor státního rozpočtu, jak všichni novináři a mnozí poslanci uvádějí. Existuje jistý duchodový učet-množství peněz vybraných dnes každý měsíc v daních pracujících. TENTO UČET JE STÁLE JEŠTĚ PŘEBYTKOVÝ, JEN STÁTNÍ SPRÁVA SI Z NĚJ STÁLE PUJČUJE PENÍZE,S TÍM, ŽE JE NIKDY NEVRÁTÍ. Proto je na učtu stále k 1.1.nového roku 0Kč. I v tomto roce bude učet přebytkový-i po přidání. Jen poslanci dostanou na porcování medvěda trochu méně peněz. Moc mě mrzí, že novináři i komentátoři jsou zcela neznalí, nebo snad zaplacení, aby rozdělovali národ na kasty - mladí staří.

0/0
13.3.2008 22:22

koala

Re: Samé lži.

Taky si myslím, že nepřidávají tolik, kolik by mohli a vzhledem k inflaci měli. Ale jak docílit, aby to bylo spravedlivé? Vždycky záleží, jak se mocní rozhodnou, stejně si vždy udělají, co chtějí.

0/0
14.3.2008 12:17

krakra

Re: Re: Samé lži.

No kdyby valorizovali tolik kolik mají, to by jim peníze scházeli na rozdělování medvěda pro jejich známé

0/0
18.3.2008 3:06

l.f.

Začněte to řešit

Většina  příspěvků vyjadřující nespokojenost Vám NEPOMUŽE , Budou volby , začněte to řešit , kdyby všichni dnešní nespokojenci šli k volbám tak tato vláda ani nebyla. Tak se snažte , snad přiště.

0/0
11.3.2008 8:55

gaston

Re: Začněte to řešit

A co vlastně chcete řešit?

Vy to těm důchodcům závidíte?

0/0
11.3.2008 13:36

babacek

Media mluví o daru důchodcům.

Předvolební slib však byl, že všichni důchodci dostanou 1000Kč. ( slovy : jedentisíc korun ) a nedostali nic a teď tento tak zvaný dar nedosahuje ani poloviny slíbené částky.

Tak, že žádný dar, ale almužna která mnohdy ani nepokryje poplatky u lékaře a v lékárnách. Rv

0/0
11.3.2008 7:14

nevěřícítomáš

Re: Media mluví o daru důchodcům.

V tom s Vámi plně souhlasím

0/0
15.3.2008 8:55

Tina

Re: Media mluví o daru důchodcům.

Nejhorsi e, ze se jedna o prumer. Takze ten kdo ma duchod 20 tisic, ten dostane 365 Kc a ten kdo ma 6 tiic, tak dostane stovku a uz tady bude ten prumer.

0/0
28.3.2008 6:35

babacek

Re: Re: Media mluví o daru důchodcům.

No já si to sice myslím také, že to bude jako vždy i když se údajně bude jednat o tu pevnou část důchodu a všichni dostanou stejně.Sice jsem k tomu skeptický, ale uvidíme.

0/0
28.3.2008 6:41

Jana

Procentuelní zvýšení není spravedlivé

Proč není každému důchodci přidáno stejně v Kč a ne v %.

Každému je důchod vypočítán podle výdělku, což je spravedlivé.

Avšak valorizace byměla být ve stejné výši pro každého. Ten co má nižší důchod přeci platí zvýšené náklady stejně jako ten co má důchod vyšší.

Přdatavte si důchodce v domě, kde mají stejný byt, stejný nájem.

Jen má důchod ve výši 6000Kč a druhý ve výši 10 000 Kč. Myslíte, že ten s menším důchodem dostane slevu na energie,  nebo na potaviny, léky a podobně? Valorizace důchodů by měla být pro všechny důstojná.

0/0
10.3.2008 18:38

nevěřícítomáš

Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

To je taky můj názor, že by se měla zvyšovat pevná část důchodu všem důchodcům stejně, všem se přece zdražuje o stejnou částku

0/0
10.3.2008 18:58

Honza

Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

lidi s vyssim duchodem jsou trestani tim, ze platili neumerne vysoke socialni pojisteni, ktere se jim nepromitlo do penze. Proc je chcete trestat po druhe?

0/0
10.3.2008 21:50

nevěřícítomáš

Re: Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

Ale pokud měli vysoký plat, tak si mohli během života naspořit do důchodu a mají peněžní rezervu. Ti co mají nízký důchod, ti měli i nízký plat a moc jim na spoření nezůstávalo. A zdražuje se pro všechny stejně. Tak by se taky mělo valorizovat všem stejně.

0/0
10.3.2008 22:20

Karel

Re: Re: Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

souhlasim, zdrazuje se pro vsechny stejne. Kolo pro chudeho duchodce podrazi o 1000 korun, auto pro duchodce, ktery vic pracoval, platil vyssi dane a vyssi socialni pojisteni, podrazi o 50 000 korun. Zdrazuje se pro vsechny stejne. Stejnym procentem. Nechapu proc chcete, aby meli vsichni postupem casu stejne penze. Jste komunista? Anebo je to jenom zavist?

0/0
10.3.2008 23:03

nevěřícítomáš

Re: Re: Re: Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

Pochybuji, že si penzisté až na výjimky pořizují kola a nová auta. Ta valorizace je určena spíše na chleba a ostatní potraviny, elektřinu, plyn, dopravu, léky, zvyšující se nájmy a ostatní věci, které důchodci potřebují k svému životu. A právě toto se zdražuje všem stejně, proto by se mělo stejně valorizovat

0/0
11.3.2008 17:28

jezis

Re: Re: Re: Re: Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

Tak to je má řeč, když se zdražuje všem stejně, nevím, proč by jedni měli dostávat přidáno víc než druzí

0/0
13.3.2008 21:56

koala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

Musíme doufat, že to těm nahoře konečně dojde a budou valorizovat stejnou částkou všem důchodcům. Nebo chleba je pro někoho dražší, než pro druhého?

0/0
16.3.2008 13:28

Tina

Re: Re: Procentuelní zvýšení není spravedlivé

Ono tak nejde o nejaky trest, ale jedna se zmenu,ktera nastala po 89 roce. Drive byly nizke vydelky a to i kdyz ste delali v dobre pozici. Proste to tak bylo. Proto ty male duchody, nebot se pocitaly z vydelku. Neni to tim,ze by nekdo byl lempl a nedelal, ci delal snad podradnou mene placenou praci. Dnes maji na stejne pozici lidi 4x vetsi plat pri stejne praci a tudiz budou mit vysoke duchody. Moje generace prave na tom takto prodelala, nebot jsme sice pracovali, ale vydelky byly male. Jako ja jsem delala pred duchodem na FU, kde sjem jako spravce dane mela 5600 hrubeho. Dnes maji za stejnou praci kolem 23 tisic. A treba ten pracovnik ani neudela tolik prace co ja. Jenze duchod bude mit o hodne vyssi nezli ja a spis s nim vyjde. Me byl spocitan po 32 letech prace na 4801 kc.

0/0
28.3.2008 6:45

ODSakEda

Zvyšovat důchody je třeba o částku a né %!

Aby se více pomohlo těm nejvíce na dně! ODS proto prosazuje zvyšovat (valorizovat) důchody o částku a všem stejnou!!! A proti tomu právě levice (KSč+čSSD) - asi jednak sobecky pro sebe až budou s poslaneckým platem do důchodu a jednak pro své ovečky, kámoše a rodinné přísušníky?! - StBáčky a kontráše a lapasáky a i špatné(!...)  policisty a i průseráře(!) celníky navíc(!) s rentami(!!!) , navrhuje zvyšování důchodů % z předchozí výše důchodu každého jednotlivě!!!!!

Tedy umíteli si představit graf růstu důchodů zvyšovaný o částku a o % , tak ODS jakoby srovnává tyto nespravedlivé rozdíly větší tempo růstu u vyšších příjmů často získaných za komunistů jeho přisluhovači...a naopak relativně více přidává chudákům, často vyvlastněných a uvrhnutých doprodřadné práce a dnes s malým důchodem tedy bez vlastníhozavinění, že by jakože byli nevzdělaní nebo neschopní!!

0/0
10.3.2008 16:49

l.f.

Re: Zvyšovat důchody je třeba o částku a né %!

(Y)

0/0
11.3.2008 9:00

babacek

Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

  Kdo ve skutečnosti dostane tuto plnou částku 465Kč.?

Zase jen ti co již mají důchody nadstandardní a co se podíleli aktivně na minulém režimu, což je ne jen neetické, ale zločinné. ;-€:-©

0/0
10.3.2008 15:22

Alex

Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

bravo, perfektní příspěvek...je mi z toho opravdu na :-©

0/0
10.3.2008 15:46

babacek

Re: Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

Ona pravda bývá málo kdy aby nebyla trpká tak se ti ani nedivím.:-)

0/0
11.3.2008 5:15

Marós

Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

Můžeš mi říct, jakým mechanismem bys tomu chtěl zabránit?

0/0
10.3.2008 15:46

babacek

Re: Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

Tak, že by se poměr otočil tuto částku by dostali pouze tací co je jejich důchod je o kolo 8 tisíc a méně a ty co již dnes mají 12 tisíc a více by dostali pouze 50 až 60% z této částky. Vyjímku by mohli tvořit horníci, slévači apod. kteří mají v této profesi odpracovaná určitá léta. To má ČSSZ dost dobře zmapované.

Takto se to dostává především jak již jsem napsal, těm co byli aktivní straníci, milicionáři, a StBáci a podobná svoloč. A tím by se docílila ne jen jakási ´´sociální rovnost ´´ v důchodech, ale ještě by náklady poklesly.

A tak když se chce mechanizmus se najde vždy.

0/0
11.3.2008 5:40

ODSakEda

Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

Právě proto  ODS prosazuje zvyšovat (valorizovat) důchody o částku a všem stejnou!!! A proti tomi právě proto levice (KSč+čSSD) - pro své ovečky StBáčky a kontráše a lapasáky a i špatné(..)  policisty a i průseráře(!) celníky navíc(!) s rentami(!!!) , navrhuje zvyšování důchodů % z předchozí výše důchodu každého jednotlivě!!!!!

Tedy kdyg nejste idiot a umíte si představit graf, tak ODS jakoby srovnává tyto nespravedlivé rozdíly a naopak!

Tedy: 500,- kč je pro starou babku kterou komouši vyvlastnili a nechali na poli kopat za 800/ěsíc(!...) dnes s minimálním důchodem 8.000,  zvýšení na  8.500 velkej skok! A pro StBáka s 20.000 kč mizivější! JInak kdyby to bylo např 5%, dostala by babka 400 a komoušskej udavač 1000,-  rozdíly by se ještě zvyšovali!!!

0/0
10.3.2008 16:42

babacek

Re: Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

 Tak zaprvé na tuto částku dosáhnou pouze někteří jak již jsem je vyjmenoval výše. A to co popisuješ v posledním odstavci to je právě ten důvod proč volám po změně aby i tyto lidé kteří opravdu něco dělali pro svou zem a neflákali se v kancelářích Pod obrazem Novotného až po Husáka. Tak. Že ty si to pochopil úplně opačně než to bylo myšleno.

0/0
11.3.2008 5:48

wcbaba

Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

Chlapče prostuduj si nejdřív z čeho a jak se vypočítává výše důchodu.

0/0
10.3.2008 16:52

babacek

Re: Re: Vláda od srpna zvýší důchody o 465 Kč.

To dobře vím z čeho se …

Proto by bylo na čase aby se udělala změna. Změnily se mnohé zákony a předpisy tak proč by to nemohlo jít i u důchodů?8-o

0/0
11.3.2008 5:43

NERATHRATHA

Jen čekám ,

kdy se tu objeví  nějací ujetí kandidáti  Bohnic s hloupými komentáři. Co dodat , snad všichni máme rodiče , kteří se o nás starali a téměř všichni zestárneme a budeme v pozici dnešních důchodců . Takže 465 Kč není žádný zázrak a úplatek k volbám , za to si dnes nikoho nekoupíte , přesto je to krok správným směrem !

0/0
10.3.2008 15:13

Alex

konečně....

...postarejme se o důchodce....klidně ať vezmou peníze takovým nemakačenkům jako jsou např. vojáci. Pětina z těchto lidí fetuje, pětina tam jenom chrápe /viděl jsem nádherná soukromá videa z "práce"/, pětina tam nosí "desky" a čekají na padla, pětina si tam dělá svoje kšeftíky a zbývající pětina tam možná něco málo dělá....jestli je ministryně tak padlá na šišku, jak se zdá....tak je mi upřímně líto. Takže důchodcům zvyšte důchody, klidně na úkor těm nemakačenkům v zeleným.

0/0
10.3.2008 14:55

Alex

Re: konečně....

PS: to rozdělení je orientační...nejsou tam zahrnuty pracanti, kteří řeší pracovní úplatky, který si tam nechali naverbovat kvůli mateřské, zelená síla, která tam pracujee, protože může marodit za plný plat atd....

0/0
10.3.2008 14:59

zapvit

porovnání s historií

a výše cen v roce 1989???? zase se porovnávají pouze informace které se zrovna hodí.

0/0
10.3.2008 14:48

sasky04

Re: porovnání s historií

A co si myslíte, že je reálná hodnota důchodu??? Která by po zvýšení měla být na 113% roku 1989.

0/0
10.3.2008 15:00

petr

Re: porovnání s historií

prosimtě než napíšeš takovou blbost, tak si zjisti co je to reálný důchod

0/0
10.3.2008 17:07







Najdete na iDNES.cz