Diskuze

Odbory ztratily některá privilegia v zákoníku práce

Ústavní soud oslabil v zákoníku práce odbory. Nemohou zakázat přesčasy či práci v noci. Nemohou také zastavit výrobu, pokud se budou domnívat, že ohrožuje zdraví zaměstnanců. Soud zčásti vyhověl návrhu pravice, která normu 2 roky kritizovala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tooom

13. 3. 2008 12:45
Odbory by byly potřeba.

Kdyby nějaké trochu kloudné byly. Ta parta co se tam tak nějak natronsformovala z ROH jenom podporuje lemplovitost a kolektivní nezodpovědnost a šlendrián. Typický příklad jsou právě české dráhy, jeden z našich největších a nejhorších podniků. Samozřejmě polovina té mizérie na kolejích padá na stát coby "vlastníka", odbory mohou jenom tak za půlku té hrůzy.

0 0
možnosti

Jari_B

13. 3. 2008 10:07
Odbory jsou potřeba, ale určité omezní

je krok správným směrem.

0 0
možnosti

Dan Marino

13. 3. 2008 10:10
Re: Odbory jsou potřeba, ale určité omezní

Odbory v podnicích snad. Rozhodně ne odborové svazy a komory, to jsou jenom vyděrači a politická síla, které je u zadku nějakej zaměstnanec.

0 0
možnosti

angelito

13. 3. 2008 9:51
Doufam, ze

nezustane jen u tohoto drobneho kroku spravnym smerem, ale ze nesmyslny  zakonik prace bude dostacne novelizovan, tak aby bylo mozne vyhodit neschopneho zamestnance, aby odbory nesmeli uzavirat smlouvy vztahujici se na zamestnance, kteri nesjou cleny odboru atd...

0 0
možnosti

Jiřik

13. 3. 2008 10:02
Re: Doufam, ze

... a vesele tak začít protežovat neodboráře, sjednávat jim zcela jiné pracovní podmínky, donutit je "kopat každého sám za sebe" a nakonec je vyhodit ve chvíli, kdy se mu přestanou líbit...

0 0
možnosti

Bee

13. 3. 2008 9:14
Křupan otcem deforem, US patolízá

V roce 2006 nastoupil do funkce předsedy vlády ing. Topolánek. Po volbách,které skončily patem. Dostal se k moci jen díky dvěma přeběhlým poslancům z opoziční ČSSD. Vlastní manželku podváděl se stranickou kolegyní,proslul vulgární mluvou na veřejnosti a pozval do země přes odpor podstatné většiny občanů cizí vojáky. Ostatně i čestný předseda ODS mu dal přezdívku ‘falešný a prázdný’. Na veřejnosti se projevoval například vyplazováním jazyka,vulgárními gesty či kopáním do aut. Za jeho vlády byla zavedena opatření,která snížila životní úroveň většině lidí. Byly nově zavedeny poplatky ve zdravotnických zařízeních,úprava daňového systému ve prospěch nejmajetnějších vrstev,trvale se zvyšovaly ceny a zhoršilo postavení rodin s dětmi a důchodců. Jeho vláda měla nejnižší důvěru veřejnosti ze všech vlád, které se vystřídaly u nás od roku 1918:-©

0 0
možnosti

hnedka_zdrapana

13. 3. 2008 9:20
Re: Křupan otcem deforem, US patolízá

A presto jsem s touto vladou spokojen asi 100x vice nez s predchozi vladou CSSD, ktera neudelala temer NIKDY NIC pozitivniho (krom snizeni dani firmam).

ODS ma zato vetsinu navrhu rozumnych, ale pouze ne dostatecne razantnich. misto poplatku za doktora by to chtelo soukrome zdravotnictvi a alespon spoluucast (kdyz ne dobrovolne pojistnei).

A stejne je to i u dalsich veci.

A je to jedina vlada, ktera alespon vyrazne omezila danovou progresi, coz je ohromne plus.

0 0
možnosti

pečlivý čtenář

13. 3. 2008 9:11
US

ústavní soud, koukám už řeší věci, které mu řešit nepřísluší. V kterém článku ústavy je, že zastavit výrobu mají při závažném ohrožení života jen státní organizace?

Ale co, na druhou stranu, teď bude Klaus jmenovat druhou část ústavních soudců. Tím pádem se konečně zbavíme Brožové. A pospíšil pak nabídne tolik potřebnou reformu, jejíž základní kámen bude těžké omezení moci jurokracie, to samozřejmě projde, protože jurokracie leží v žaludku politikům napříč politickým spektrem. No a v roce 2010 budou buď volby, ve kterých levice dostane ústavní většinu do PS, nebo občanská válka, pokud ODS nebude chtít od válu. Tak jako tak se tu trochu vyčistí vzduch. A bude zase dobře :-)

0 0
možnosti

Beldor

13. 3. 2008 12:29
Re: US

Mno zastavit vyrobu muze tedy kazdy debil s vychozenou zakladkou ktery si mysli ze mu hrozi nebezpeci? :) Zamyslete se a pochopite proc tomu tak neni..;-D;-D

0 0
možnosti

Jiřik

13. 3. 2008 7:17
Pro zajímavost

"Přes odmítnutí Senátem a prezidentem ho levice protlačila."

Jen tak na okraj, prezident si hraje na morálního kazatele a zároveň je čestným předsedou ODS, v Senátu má válcovací většinu ODS, soudce jmenuje prezident=ODS, vládní reformy protlačuje ODS navzdory všem a to i bez projednání s tripartitou (kterou už ani nezve, viz jednání vlády 4.2.2008) a opozicí...

Jan tak na okraj, zaměstnavatelé se spojují do velmi silných svazků a svazů - za všechny Svaz průmyslu a dopravy s křiklounským prezidentem Mílem (který v životě nečuchnul k práci a na sjezdu ČMKOS jako čestný host vyhrožuje, že se odstěhuje na Ukrajinu, což dosud nesplnil ;-D) v popředí. Tyto svazy disponují fondy, o nichž se nám nesní - proti tomu odbory mají jen ty peníze, které vyberou od svých členů...

0 0
možnosti

Santa1

13. 3. 2008 8:01
Re: Pro zajímavost

Souhlas. Ovšem jak jsem už napsal, ne všechno, co jim ÚS zrušil jim hraje do karet.

0 0
možnosti

Santa1

13. 3. 2008 6:25
Taková změna zaměstnavatelům neprospěje

Právo jednat pouze s nejsilnější odborovou organizací byla velká úlitba zaměstnavatelům, teď si někteří zas užijou.

0 0
možnosti

Jan

13. 3. 2008 0:31
zajímavé názory těch

co nikdy v odborech nebyli a nechápou jejich význam. Já sice v odborech nikdy  také nebyl, ale mám za to, že odbory by měly být dokonce stanoveny zákonem - jako nadfiremní organizace hájící zájmy pracujících. Právě, že už snad není 19 století a tak by měla být nějaká ochrana. Ale když to občanům vyhovuje, tak ať je klidně zruší. Občan má právo se rozhodnout. :-))

0 0
možnosti

hnedka

13. 3. 2008 3:58
Re: zajímavé názory těch

 Firma je soukromy majetek, takze o tom jake najmout zamestnance, jakou s nimi uzavrit smlouvu atd. ma rozhodovat majitel a ne nejaky odborar. Pochopitelne zamestnanec nemusi s podminkami souhlasit a muze jit o dum dal.

To je jako kdyby se vam nelibila cena v obchode a vy jste zacal vydirat prodavace, aby vam dal proste levnejsi cenu, i kdyz s tim sam nesouhlasim. Hloupe, ze? a presne tak je hloupy tvuj prispevek.

19. stoleti bylo nejsvobodnejsi v historii, mnohem svobodnejsi nez 20. nebo nez to co mame dnes. Odbory patri nekam do historie.

0 0
možnosti

Paroubkuv hnedy venec je super

12. 3. 2008 22:50
Paroubek si udělal z odborů prodlouženou ruku terorizmu

0 0
možnosti

Dennys

12. 3. 2008 22:37
Zas tak moc se nezmeni, slo o detaily

Zakonik bude ve stejnem zneni platit i nadale, po pristich volbach tuplem. Tak neni o cem se hadat.:-)

0 0
možnosti

V.Poustka

12. 3. 2008 22:46
Re: Zas tak moc se nezmeni, slo o detaily

a nenapadlo tě, že někdo porušil ústavu, když to musel ÚS měnit

0 0
možnosti