Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cenová válka zlevnila letenky

Největší letecké společnosti v Praze se před zahájením letní sezony pustily do slev. Díky tomu se zpáteční letenka do některých evropských měst dá sehnat pod dva tisíce korun včetně poplatků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qwerty

Jen tak pro zajímavost

véna Kuncl létá zásadně první třídou !

0/0
13.3.2008 13:21

Martina

PROSIM O RADU ohledne click4sky

Chci si koupit letenku, ale nemuzu se nikde docist, jak je to s detmi. Detmi do 2 let a s detmi od 2 let.dceri je 1 rok a synovi 3 roky. Dekuji za radu. click4sky nemaji telefon a na meil mi neodpovidaji :-((

0/0
13.3.2008 12:52

Tomas

Re: PROSIM O RADU ohledne click4sky

U Click4Sky dite nebo dospely to je jedno, vsichni za plnou cenu letenky. Pokud chcete letenku za dite 0-2 roky, musite ji koupit primo u CSA. V souctu Vas to za rodinu prijde levneji.

0/0
13.3.2008 16:56

Martina

Re: Re: PROSIM O RADU ohledne click4sky

moc dekuju, jen ted nevim, jestli jsem vas pochopila spravne..pokud chci letenku pro dite 0-2 roky, musim ji tedy koupit  u CSA..nebo muzu i u click4sky jako normalne dospelou? DEKUJUU;-)

0/0
13.3.2008 17:19

Hlína

Re: Re: Re: PROSIM O RADU ohledne click4sky

Muzete oboji. Bud u c4s koupite 4 letenky / 4 osoby (protoze c4s nerozlisuje mezi ditetem a dospelym), nebo koupite u c4s 2 dospele a pres rezervacni system u www.csa.cz 2 deti za detsky tarif. To by v souctu mohlo byt levnejsi. Jen nevim zda system dovoli prodat 2 deti bez spolucestujiciho dospeleho - nikdy jsem to nezkousel. Ale jit by to melo.

0/0
13.3.2008 18:36

Martina

Re: Re: Re: Re: PROSIM O RADU ohledne click4sky

je, jste moc hodni, moc vam dekuju za rady!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dnes je koupim. vsechny u c4s, protoze to i tak v souctu vyjde daleko levneji.dekuju

0/0
13.3.2008 19:17

Brekeke

zkušenost s ČSA

Letěla jsem s mimčem do jedné evropské destinace. V letadle typu Boeing 737 mají ale košíky pro mimina jen v business class. Tak jsem si koupila za 2O tisíc business a málem mě klepla. Po startu přišel steward s košíkem, který chtěl zamontovat na správné místo (do přepážky před mojí sedačkou), ale při monáži zjistil, že ty díry v přepážce jsou vyviklané a že to tu postýlku prostě neudrží. Nakonec jsem musela mít mimino na klíně, což jsem klidně mohla mít i v ekonomické třídě za 7 tisíc. Rv Každopádně jsem byla ráda, že jsme s tou herkou doletěli v pořádku. ;-)

0/0
13.3.2008 10:44

Hlína

Re: zkušenost s ČSA

Inu ... ono na tech kratkych trasach jsem videl spoustu lidi kteri drzi mimco na kline a leti economy. Pokud let trva hodinu, tak kos neni az tak nutny mit kosik. Jen cesta na letiste a cekani na letisti je nekolikanasobne delsi. Horsi je to na zaoceanech - tam ale jsou drzaky i v economy. Uroven B737 CSA neni nutno prilis komentovat.

0/0
13.3.2008 10:54

Brekeke

Re: Re: zkušenost s ČSA

No ono není úplně šťastné držet mimino dvě hodiny v náručí. Hlavička naražená na okýnku, nožičky u souseda v sendviči ;-D.  Taky z toho docela bolí ruce. V obchodní třídě bylo aspoň víc místa a nikomu jsem nevadila. Naštvalo mě to, že mě uvrtali do obchodní třídy a pak nemohli tu službu vlastně poskytnout. Rv 

No a když už dítě sedí, tak je to samozřejmě jiné kafe...

0/0
13.3.2008 11:00

mroz

lety do Parize

Za posledni cca rok se mi jeste nestalo, aby pri objednavani letenky zhruba tyden predem byly CSA schopny nabidnout rozumnou cenu - vetsinou to bylo kolem 20-30 tis. Vzdycky byly levnejsi SkyEurope nebo SmartWings, i kdyz ne za korunu, ale treba 10 tis zpatecni. Na druhou stranu mam *VELMI* spatnou zkusenost s promoakci Valentyn od SkyEurope nebo jak se to jmenovalo - objednejte letenku a dostanete jednu zdarma. Totalne zavadejici instrukce a kdyz objednate (podle SkyEurope chybne), nikdo se s Vami nebavi a poslou nekam. Mame tvy prachy a jdi se vycpat. Ma nekdo podobnou zkusenost?

0/0
13.3.2008 10:21

The_Apostate

Re: lety do Parize

Já jsem letěl na tuhle valentýnskou akci s přítulkou do Říma a zpět, minulý víkend. Nenastaly žádné zádrhele, i když přestup v Bratislavě byl trochu otravný.

0/0
13.3.2008 10:27

CerstvaZkusenost

CerstvaZkusenost

Prave pred chvili jsem bookoval letenku Praha-Amsterdam-Praha 2.-4. dubna

SKY 3998 CZK CSA mi nabidlo economy za 16 676 CZK . Tak teda diky.

0/0
13.3.2008 10:20

JiriAnonym

Re: CerstvaZkusenost

2.4. - je streda

4.4. - je patek

A za 2 dny hned navrat? Bohuzel, u normalni linky (nejenom u CSA) to nikdy nebude tak levne, kdybys tam zustal pres sobotu - pravidlo sobotni noci, resp. aspon 3 dny, tak bys to mohl mit za 5.500,- Kc

0/0
13.3.2008 17:21

cihon

Letiste Pragl

No nevim, driv jsem lital z Prahy za dobrou cenu nekolikrat rocne. S kurzem koruny a asi i vyderacstvim prazskeho letiste(nejdrazsi v Evrope i ve sluzbach) jsem postupne presel na letiste ve Vidni, Salcburku, Linz a Mnichov. Vsude se dostanu bud Studentagency, vlakem nebo autem. Vcera jsem si koupil Salcburk Londyn a zpet za 22 Euro u Ryanair. Takze mila Praho, jdi do pr.el.e

0/0
13.3.2008 10:05

Wolffie

Re: Letiste Pragl

Hm, za tu samou cenu si mohl letet i z Brna, a tam bys dojel jeste levnejc, ty drsnaku..

0/0
13.3.2008 10:12

Hlína

Cenova politika je obecne podivna

Ona mezi nami je cenova politika (nejen) CSA podivna. Za tutez trasu jsou uplne jine ceny. Napriklad trasa Hamburg-Praha-Hamburg je za cca 100 EUR (s Lufthansou a podobnou cenu nabizi i sama CSA kdyz cesta zacina v Nemecku, tj. kolem +/- 10= EUR), Praha-Hamburg-Praha je ve stejnych dnech a priblizne stejnych casech naprosto nejmene za 4.000 korun s CSA pres click4sky (tj. cca 170 EUR). Pak se nelze divit, ze letadla CSA litaji poloprazdna. Letel jsem s CSA minuly tyden Dusseldorf, sluzby bez problemu, vse na cas, odbaveni OK, palubni sluzby OK, ale letadla v obou pripadech temer prazdna. Nevim, proc litaji s Airbusem pro 150 lidi misto ATR ... na tyhle trase je rozdil v rychlosti nevyznamny. CSA by mela byt flexibilnejsi a hlavne se zamyslet nad cenovou politikou. Pokud uctuji Cechum pri cestach zacinajicich v Prage o 70% vic nez Nemcum pri cestach zacinajicich v Nemecku, nemohou se divit ze letaji poloprazdni a lidi se radsi harcujou autem nebo autobusem.

0/0
13.3.2008 10:00

eman3

Re: Cenova politika je obecne podivna

Nízkonákladové ČSA jsou protimluv;-)

0/0
13.3.2008 10:02

Klika od blazince

Re: Cenova politika je obecne podivna

cena je jina, protoze ty smery nejsou stejne vytizene ve stejny cas. Dovedu si predstavit, ze let Praha-Hamburk je rano plnejsi nez Hamburk-Praha (cesti kravataci jedou na meetingy) kdyz se to letadlo vraci. Naopak vecerni let Praha-Hamburk bude asi prazdnejsi nez vecerni let Hamburk-Praha toho sameho letadla zpet (kravataci jedou domu z meetingu). A cena se vetsinou odviji od volne kapacity toho ktereho letu. Proto vychazi ruzne ceny. Navic vetsinou domaci dopravci jsou ve sve zemi popularnejsi (--> preferovani) nez v zahranici, a uctuji vice. Nedela to jen CSA, ale vetsina dopravcu.

0/0
13.3.2008 10:29

Hlína

Re: Re: Cenova politika je obecne podivna

Vas nazor s casy neni spravny. Ty lety jsou v prakticky stenych casech +/- hodina nebo hodina a pul. Nejedna se o lety v "neatraktivnich" casech (poledne, velmi pozdni vecer apod.). Rovnez "kravataci": ti se vyskytuji i v Nemecku, verte nebo ne. Presto Lufthansa prodava nejlevjensi lety od 99 EUR / zpatecka, vcetne poplatku - to je cena na kterou CSA se svymi nejnizsimi cenami nedosahuje ani zdaleka. Obecne NEJLEVNEJSI CENA od CSA s pocatkem cesty v PRAZE je 170 EUR, tj. o cca 50-60% vic nez CSA uctuje pro lety s pocatkem cesty V NEMECKU (a o cca 70% vic nez uctuje Lufthansa za lety s pocatkem cesty v Nemecku). Proto nechapu Vasi poznamku o popularite a preferenci - dle tehle logiky by mela byt Lufthansa z Nemecka drazsi nez CSA z Nemecka, coz ale neni. 70% je takova prda, ze preference - nepreference, jedem autobusem a CSA at si lita s prazdnejma letadlama kam chce. Capito?

0/0
13.3.2008 10:50

Collin

Re: Re: Re: Cenova politika je obecne podivna

Pravda pravdoucí. ČSA byla ješě před pár roky konkurence schopná, ale konkurence se hodně zlepšila a podle mých zkušeností šla s cenama dolů (je to ale asi různý na různých trasách, některý měly víc prostoru na zlepšení než jiný), zatímco ČSA zamrzla nebo dokonce i mírně zdražila. Neočekávám letenku za 500Kč, ale alespoň by se mohla držet  úrovně národních aerolinek na druhé straně linky. Jestliže se konkurence dostala na nějakých 60% ceny ČSA a služby ČSA šly ke dnu, tak opravdu nemá smysl být patriot...

0/0
13.3.2008 14:35

AJM

Re: Re: Cenova politika je obecne podivna

Logicke vysvetleni, ale neni spravne. Levne tarify, ktere nabizi CSA pri letech ze zahranici do Prahy, vubec nemaji v opacnem smeru ekvivalent. Ani na zacatku prodeje, kdy je letadlo jeste prazdne.

0/0
13.3.2008 10:56

Simona

SkyEurope

Letam s nimi tak 3x do mesice, s cenami jsem spokojena, jen ten servis na palubne by mohl byt lepsi. Letusky jsou bohuzel neprijemne, obcas mi prijde, ze to jsou jen letajici servirky!! Jiz mnohoktar jsem se setkala s jejich neochotnym pristupum.....je mi jasne, ze je to jen v lidech, ale mozna, kdyby je SkyEurope lepe platit, tak by se na klienty mohli taky obcas usmat :-)

0/0
13.3.2008 9:44

eman3

Re: SkyEurope

Když budou letušky lépe placeny, nepůjde přeci o nízkonákladovou společnost, dyk to tu právě teď jejich šéf říká. Jak mohou ČSA být nízkonákladoví ví snad jen Bůh a možná soudruh Tvrdík. Polovina normální, polovina nízkonákladoví, to je blbost na entou:-)

0/0
13.3.2008 9:54

wenous

Sky Europe

Jsou marketingovy hraci. Oni jsou obcas levnejsi, ale na cenu letenek nekoukejte. On maji pak jeste poplatky a  ty stoji kolikrat totez co nabizi ryanair nebo easy jet za celou letenku is poplatky. Letenky na velikonoce nejsou levnejsi, jen se zmencila cena letu a zvetsila cena poplatku ... Navic Sky Europe  neni zas az takovou konkurenci pro CSA. V prodejich letenek je  v ruzyni tusim az ctvrta za CSA, easyjetem, a alitalii a je  na urovni nemecke lufthansy. Jinak CSA super ale  trochu mi v tech destinacich chybi Paris. Navic CSA  Lita na Heathrow a ne na luton. Tak doufam ze brzy zavedou v lowcostu paris CDG.

0/0
13.3.2008 9:11

Johhnie

CSA

Letam s detmi a srovnavat sluzby CSA s Ryanairem nebo SkyEurope mi pripada michat hrusky a jablka. Nicmene souhlasim s managerem SkyEurope, ze nechapu snahu CSA stat se nizkonakladovym dopravcem :-).

0/0
13.3.2008 9:02

eman3

Re: CSA

Ja! ČSA zřejmě žádného ekonoma zaměstnaného nemají;-)

0/0
13.3.2008 9:56

WhiteEagle

Super

Chystám se do Londýna a super...za necelý dva litříky zpáteční letenka a ještě ke všemu na Heathrow...Co víc si přát? :-)

Jo a kufr s sebou můžete normálně mít a dokonce se můžete nechat i elektornicky odbavit, pak jen kufr hodíte na pás...

Koukal jsem i na SkyEurope a nedostal jsem se pod 2750,- ani s jejich speciální akcí Velikonoce za polovic...

Navíc click4sky je klasická linka CSA se vším všudy, jen za krásnou cenu...

Jo to budou nákupy v UK ;-);-D;-D;-D

0/0
13.3.2008 8:53

Filip

Re: Super

A to je nejaka vyhra letet na HEathrow? Spis je to vopruz pze tam je mega lidi a je to mrte daleko od londyna :)

0/0
13.3.2008 9:06

wenous

Re: Re: Super

Me to z Heathrow odveze az temer do Hotelu. V tomhle  smeru je lepsi snad jen Gatwick, kde  mas primy spojeni s Victoria Station.

0/0
13.3.2008 9:13

Michal

Re: Re: Super

No rekl bych ze je to vyhra. Z letadla prestoupis na metro a jses v centru Londyna za 20-30 minut. Gatwick,Standsted nebo Luton jsem pekelne daleko od Londyna a musis busem nebo vlakem tak hodinu nebo dve. Kdyz je silna doprava tak na Luton klidne i ctyri hodiny.

0/0
13.3.2008 9:14

honza

Re: Re: Re: Super

Dovolil bych si oponovat. lhr je skvělý na přestup (tedy v uvozovkách), ale jen na cestě, než se dostaneš k báglům a ven strávíš mnohem více času, než na okolních letištích. Navíc, LHR má největší pravděpodobnost zpoždění. A okolní letiště nejsou tak daleko: kolem 45 minut vlakem.

0/0
13.3.2008 9:21

Michal

Re: Re: Re: Re: Super

no to je mozna fakt, ale ja litam jenom obchodne nalehko s prirucnim zavazadlem takze tohle neresim. Vypadnu z letadla a za chvili sedim v metru nebo taxiku. To spis zpatky si kupuju kufr navic, kdyz se mi povede trochu si zanakupovat... :)

0/0
13.3.2008 16:55

SUNíčko

8 destinací?

8 destinací? Já měl za to, že je to 7 měst - Amsterodam, Řím, Milán, Londýn, Dublin, Bratislava a Brusel. Které je to osmé?

0/0
13.3.2008 8:39

dasf

Re: 8 destinací?

Zpatky do Prahy, ne? :-)

0/0
13.3.2008 9:20

eman3

Re: Re: 8 destinací?

:-)

0/0
13.3.2008 9:58

Richi

iDnes a Sůra mate lidi :-)

Pane Sůra co to melete? jak zlevnila ceny letů o polovinu? Když stojí zpáteční letenky 1990,-Kč a mají akci na jednosměrnou letenku za 994,-Kč tak zpáteční stojí 1988,- takže ušetříte 2,-Kč!! Naučte se počítat ;-D

Víz taky: http://www.onlineobchody.com/zpravodaj/?p=501 

0/0
13.3.2008 8:23

Jan Sůra

RE:

Zkuste se naučit počítat vy: původně stály zpáteční letenky 3980 Kč.

0/0
13.3.2008 8:28

Richi

Re: RE:

No vidíte, ty marketingové bláboly od clickforsky zmátly i mě, fakt jsem byl v tom že 1990 je konečná cena za zpáteční letenku ... a ono houby, to je cena za jednosměrnou ... to fakt nemá cenu kupovat, mnohem levnější jsou jiné lowcost aerolinky 8-o

0/0
13.3.2008 8:34

Jan Sůra

Re: Re: RE:

Zkuste si to přečíst pořádně, i když chápu, že jejich reklama je matoucí: nicméně dosud nabízeli zpáteční letenku za 3980 Kč (jedna cesta 1990) a nyní nabízí zpáteční za 1990, to zlevnění o polovinu prostě je:-)

0/0
13.3.2008 8:40

hexx

Re: Re: Re: RE:

Jenze je to porad malo.

0/0
13.3.2008 8:55

pepik

Re: Re: Re: Re: RE:

zadarmo.... zadarmo by jsi to nahodou nechtel, ze ne?

0/0
13.3.2008 9:09

hexx

Re: Re: Re: Re: Re: RE:

Stacila by konkurenci cena k Ryanairu

0/0
13.3.2008 9:46

nickname

Re: iDnes a Sůra mate lidi :-)

No jo, když napsat objektivně pravdu není tak sexy jako napsat polopravdu a udělat z ní senzaci. Trefování se do ČSA jakýmkoliv způsobem a kdykoliv je již od tohoto pána "novináře" denním chlebem, nejsem žádný fanda ČSA, ale většina informací je při podrobnějším čtení a lehkou znalostí situace mimo mísu. Bohužel ....

0/0
13.3.2008 10:48

Marty

Čeština ???

No, nemá být v nadpisu "s" místo "z" ve slově "zlevnila" ? Copak existuje slovo "Zleva" pro vyjádření snížené ceny ??? (Y)[>-](Y)

0/0
13.3.2008 8:20

Evelina

Re: Čeština ???

zlevnila = zmena stavu "levny"

0/0
13.3.2008 8:24

dr

Re: Čeština ???

ne nemá!

0/0
13.3.2008 8:29

pepik

Re: Čeština ???

nepokousej se nekoho ucit cestinu kdyz mas takove zakladni nedostatky !

0/0
13.3.2008 9:10

wenous

Re: Čeština ???

sleva je se s ...  myslim ze se tomu rika zmena dolu a ta jese s ...

0/0
13.3.2008 9:14

Collin

Žádná zavazadla??

Z obchodních podmínek Click4Sky mi vyplynulo, že nesmím mít ŽÁDNÁ ZAVZADLA kromě příručního. Proto jsem si letenku od nich nikdy nekoupil, i když lítám často. Pokud je to pravda, je to totálně o ničem. Pokud ne, tak si mají udělat pořádek na webu a dát tam správný informace.

S ČSA samotnou jsem se loni rozloučil, protože ten poslední rok šly služby ke dnu a je to opravdu *otřesný*, řekl bych šokující, a taky drahý. Škoda, lítal jsem s nima pravidelně přes 3 roky a byl spokojenej.

0/0
13.3.2008 8:15

laďa

Re: Žádná zavazadla??

Souhlas... ČSA je už dááávno propadák ,co do kvality.. ale hlavně zpoždění. To je něco neskutečné ,co ČSA předvádí cca 4 roky.. Za tu dobu jsem ještě neodletěl včas.

0/0
13.3.2008 8:24







Najdete na iDNES.cz