Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O „staré“ octavie je pořád zájem. K nelibosti dodavatelů Škodovky

První generace octavií prodávaných dnes pod označením Tour má našlápnuto k rekordu v rámci celého koncernu Volkswagen. V koncernu je už jen jediné auto, které se prakticky beze změn vyrábí déle: Volkswagen Sharan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marketer

to je jen dukaz

ze zadny vyrobce by nemel spolehat na jednoho majoritniho odberatele. Skodovka ma spoustu ceskych dodavatelu, kterym vytvari i treba 80 ci 90% odbytu. To je krasny, kdyz se zyvsuje odbyt Skodovky a diky tehle vlne se veze i dodavatel dilu (v podstate bez prace a nutnosti investic do marketingu, obchodu, atd...

Ale beda, kdyz si Skodovka dupne (jako ze to dela velmi rada, kseft je kseft, netreba mit iluze, ze nechaji svym dodavatelum jediny halir navic) - vyjednavaci sila "bud ber, nebo nech bejt" je potom smrtici.

Ale to by pani dodavatele museli svoje firmy ridit strategicky a nespolehat, ze je jedna automobilka celkem slusne a bez velke namahy uzivi...

0/0
17.3.2008 12:41

Mladá Fronta

Re: to je jen dukaz

Jasně. Neměli tě vyhazovat.

0/0
18.3.2008 11:17

Zlý Soused

1,4 MPI

Díval jsem se do ceníku škodovky a u Octavie I tam má v nabídce motor 1,4 MPI 55 kw. To je jako furt ten stejný motor co se montoval do favoritů,felicí a prvních Fabií? Jinak ty ceny jsou dost vysoke na to jak je to auto staré. Konkurence za nižší ceny nabízí moderní současná auta.

0/0
15.3.2008 23:39

Marx

Re: 1,4 MPI

Skodovka pouze dale vyrabi dobre prodejny model. To ji snad nikdo nemuze vycitat. Zastavovat vyrobu starsiho modelu za kazdou cenu je hovadina. Jednu takovou hovadinu uz Skoda udelala, kdyz zbytecne brzy prestala vyrabet Felicie. Myslim, ze tim prisla o znacnou cast potencialnich klientu.

0/0
16.3.2008 14:19

kluboš

Re: 1,4 MPI

ve favoritech a feliciich byl nekdy motor s timhle objemem, nebo vykonem? a jinak dobry?

0/0
17.3.2008 9:37

John S

Re: Re: 1,4 MPI

Ty jsi asi taky chytrak že? :-PFelicia 1,3MPi 50kW. To je motor, co se jen velmi mírně upravenej používal i v prvních fábiích... :-) A BTW, ten blok motoru vycházel koncepčně už někdy z dob MBček... 

0/0
17.3.2008 16:12

Re: 1,4 MPI

Favority (136) měly menší výkon, jestli se dobře pamatuj, tak cca 48 kW, 135 měly výkon sníženej na cca 44 kW

0/0
17.3.2008 10:04

__XXXX___

Re: 1,4 MPI

Obávám se, že do Octávie nedávaj MPi, ale novější 16V koncepci. Motor 1,4 MPi měl 50 kW a skutečně se montoval do do Felicií a prvních Fábií. Motor 1,4 16V je v nových Fábiích silnější o 8 kW a nyní má tudíž 63 kW....

0/0
17.3.2008 18:27

Mara

Ani se nedviím

Nedívím se tomu že si lídé kupují staré Octávie. Ty starší nestojí za nic. Nic moc výkon a problémy s elektrikou.

0/0
15.3.2008 21:05

Hrabovský

Re: Ani se nedviím

Ted si teda vyblil peknou pitchovinu ...Rv

0/0
17.3.2008 5:38

Racky

Je to možná designem

Já bych řekl, že stará oktávka jde na dražku hlavně kvuli designu. Kvuli originálnímu designu. Protože když se podíváte na novější oktávku a nebo na jakoukoli generaci superba (včetně té nejnovější), vždy je to při nejmenším nápadně podobné paralelně prodávanému passatu. Což například mě dost na škodovce vadí. Ikdyž na nejnovějším superbu to neni tak okatý.

Líbila se mi první generace Fabie, Oktávky a Felicie. Pozdější generace nebyly nikdy nic moc. Kdybych chtěl v dnešní době novou škodovku, určitě by to byla oktavia tour, možná nový superb.

0/0
15.3.2008 17:57

Jerry

Re: Je to možná designem

Jenom pro jistotu, viděl jsi passat?

0/0
15.3.2008 22:02

VláďaK

Je to především tím,že

staré Octavie jsou levnější,než předražené nové modely od Škody.

0/0
14.3.2008 23:15

Jerry Seinfeld

Predrazene? A ze se "predrazena" auta cim dal vic prodavaji?

Co je a co neni "predrazene", to urcuje trh. A prodejni cisla jasne ukazuji stovky tisic pripadu rocne, kdy nejaci zakaznici Skodovky jejich vyrobky nepovazuji za predrazene. Jinak by je totiz nekupovali.

0/0
15.3.2008 0:06

sfetovanej_dement

Re: Predrazene? A ze se "predrazena" auta cim dal vic prodavaji?

jenomže právě čísla rostoucího prodeje ukazují také něco.

0/0
15.3.2008 22:05

Jerry Seinfeld

Skodovka je uspesna

Ano, ukazuji. Ze Skoda Auto je uspesnejsi, nez kdy predtim. Gratulace!

0/0
15.3.2008 23:10

Chlupaty Knedlik

Pak je jasne

ze Skod amela opet rekordni zisk. A jak stacili pochytit od svych fuhreru, nejlepe se ho dosahne ojebavanim jinych

0/0
14.3.2008 19:57

Jerry Seinfeld

Jake "ojebavani"?

Jake "ojebavani"? Proste Skodovaci svobodne uzavreli vyhodne smlouvy. Pokud jste prave spadl z Marsu do trzni ekonomiky, zkuste pochopit, ze vysoky zisk je u firmy namet k pochvale. A zda ho dosahnete tlakem na dodavatele, nebo jinou zakonnou obchodni metodou, to uz je zcela na vas.

0/0
15.3.2008 0:04

Andee

Re: Jake "ojebavani"?

Hlavně si každý dodavatel umí dobře spočítat, jak se mu "ztrátová" stará Oktávka vyplatí v tom, že bude dodávat i pro novou ;-)

0/0
15.3.2008 21:00

Jerry

Re: Re: Jake "ojebavani"?

Ale byl by hloupej, kdyby neremcal...

0/0
15.3.2008 22:03

Skodolibec

Skoda,

Skoda, rekord by drzela skoda Favorit.Být bolševik vyrábí se dodnes a po několika úpravách by měla našlápnuto dožít se stovky;-D

0/0
14.3.2008 17:43

František Metr

Re: Skoda,

A nebyla by to krása. :-)

0/0
14.3.2008 17:48

Lukáš

Re: Re: Skoda,

Ne

0/0
14.3.2008 20:47

cihon

kapitalna bekovina

zase skryta reklama skodovky. Kazdej malej kluk vi, ze rekord volkswagenu drzi brouk (vyrabel se az do nedavna v mexiku) nasledovanej golfem prvni generace-stale v produkci v jizni africe. Jinak preju skodovce uspech, ale ty predrazeny nevybaveny auta a v pripade novy fabie a roomsteru jeste odporny si fakt kupovat nechci.

0/0
14.3.2008 16:33

wolf80

Re: kapitalna bekovina

Hodne se mi libi novy Superb a Octavia II. Uvidim, jak budou vypadat redakcni testy Superbu II a jak se v nem budu citit pri predvadecce, ale mam na nej zalusk :-) Jinak souhlasim Fabia II se mi take vubec nelibi. Roomster uz mi tak "skaredy" nepripada a narozdil od Fabia II by mi aspon nabizel celkem slusnou uzitnou hodnotu (prakticke nastavovani zadnich sedadel, dostatek prostoru, apod). Ale jak se rika, kazde zbozi si sveho kupce najde a verim (protoze Skodovce fandim), ze se ve najde najde dostatek kupcu tohoto modelu.

0/0
14.3.2008 16:52

luk

Re: kapitalna bekovina

Asi jste si nevsiml, ze ten "brouk" 1.generace a ten posledni neni jedno a to same auto. Dokonce ani ten vzhled neni stejny. Co se GOLFU tyce tak snad jen blbec muze rikat , ze se jedna o jedno a to same auto.  Ta OCTAVKA je ale stale stejna.

0/0
15.3.2008 22:56

Jenda Benda

Vidím jak

při podepisování kontraktu na dodávky dílů chrochtali blahem nad super kšeftem a teď už se jim to nelíbí? Nojo, podnikání nese určitá rizika a rozhodně bych nebrečel veřejně.

0/0
14.3.2008 15:04

aladdinek

Re: Vidím jak

Funguje to tak, že automobilka platí vývoj, prototypy, nářadí, ale každá smlouva obsahuje podmínku postupného zlevňování dílů. Čím delší smlouva, tím levnější výrobek takže pro automobilku je delší výroba nejlepší :-)

0/0
14.3.2008 15:21

hustotles

Re: Vidím jak

pochybuji ze to byl tak strasne dobry kseft........... cena urcite nebyla nijak moc nadsazena vzhledem k dodavanemu objemu, takze tohle je opravdu svinarna............ chtel bych videt tebe, jak by se ti libilo vyrabet 10 let za stejnou cenu, pri navysovani vsech nakladu.......

0/0
14.3.2008 15:36

wolf80

Re: Re: Vidím jak

Smlouva je vzdy zalezitosti vsech zucastnenych stran. Kazdy si ma promyslet do ceho leze, jaka jsou rizika. Skoda se pouze drzi (pro ni) dobre sepsane smlouvy. A pokud jsou ve hre jine koncernove zakazky je evidentni, ze se subdodavatele zahoji na nich. Pokud je pro nekoho (celkova) spoluprace s nekym jinym ztratova a nema zadny prinos, tak je to jen a jen jeho blbost. Ted konkretne: " chtel bych videt tebe, jak by se ti libilo vyrabet 10 let za stejnou cenu, pri navysovani vsech nakladu......." Rekl bych si: "Moje blbost, toto riziko jsem si mel uvedomit a vzit ho v potaz pri rozhodovani". A Skodovka by skodna nebyla, jiste by me jako subdodavatele zastoupila jina firma ;-D

0/0
14.3.2008 16:59

Lukáš

Re: Re: Re: Vidím jak

Hlavně se tady nepíše, že ty dodavatelé nevyrábí jen díly pro starou Octavii, ale i pro hromadu jiných aut, na kterých se mohou zahojit .. neviděl bych to tak dramaticky :)

0/0
14.3.2008 20:51

Demograf

Re: Re: Re: Re: Vidím jak

A myslíte, že u jiných automobilek (u těch, na kterých se mají dodavatelé zahojit), je to jinak ? Myslím že úplně stejně.

0/0
14.3.2008 23:39

Jerry Seinfeld

Dodavatel ma 3 jasne moznosti

Kdyz se mi prodejni ceny nevyplaci, mam 3 snadne poznosti:

1) Pokusit se vyjednat vyssi ceny

2) Snizit naklady

3) Sbalit kram

Je to bezna a zcela logicka volba. Nedelejme z toho kovbojku.

0/0
15.3.2008 15:48

collage classic

proc to nedelat, kdyz se to prodava

Jak je psano nize v komentari, s feldou to zarizli v roce 00/01 a myslim, ze si trochu rvali vlasy. Kdyz naskocila v roce 04 O2 tak se prodavala O1 dobre a prodava se stale. Museli by byt uplne blbi, aby koncili s necim, co lidé stále chtějí.

0/0
14.3.2008 14:52

inosh

Tour?

To je tohle vozidlo tak všeobecně zanámé? Co znamená Škoda Octavia Tour? Příště by to chtelo vysvetleni.

0/0
14.3.2008 14:51

josef_spejbl

Re: Tour?

a ambiente ti asi taky nic neříká.........prostě oktávka, viď? ;-)

0/0
14.3.2008 14:57

Honza

Re: Re: Tour?

Nereagujte, když nevíte ;-D

Ambiente je označení úrovně výbavy, Tour slouží k odlišení nové a staré Oktávky:

Lidově Oktávka II = Škoda Octavia

Lidově Oktávka I = Škoda Octavia Tour

Je to tak u aut vyrobených od roku 2004, kdy se Oktávka II začala prodávat...

0/0
14.3.2008 16:04

Re: Re: Re: Tour?

Tour je pro turisty.

0/0
14.3.2008 16:20

__XXXX___

Re: Re: Re: Re: Tour?

TOUR = To určitě! ;-D

0/0
14.3.2008 21:04

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Tour?

.... pro touristy....

0/0
15.3.2008 21:19

jedovatý zub

katastrofa....

... všechno je katastrofa a všichni prosperují.Dobrý.Zkrátka podnikání " počesku ".[>-]

0/0
14.3.2008 14:46

HanysRR

kecy, kecy, kecy

Výrobní nástroje mají dávno, dávno zaplacené na jakoukoliv výrobu. Viděl bych problém ve vstupech - ty šly nahoru. Ale to výrobci pláčí na špatném hrobě. To, že mají špatně udělané smlouvy, kde si nevyhradili změnu ceny v případě určitého procentuálního nárůstu surovin na trhu nebo časově neomezili platnost smlouvy - jejich problém. Ať to spočítají managementu, který smlouvy uzavíral.

A velcí zákazníci? Vždy je to stejné - go my way or a highway:-)

0/0
14.3.2008 14:38

Honza

RE:

výrobní nástroje se ale značně opotřebovávají. ty myslíš, že jedou stále na první sadu lisovacích nástrojů po dvanácti letech?-)

0/0
14.3.2008 19:49

Pete

105 přežily 24 let?

Já nevím, ale 1990-1976 = 14 let. Ty maturity z matematiky by měly bejt myslím povinný.

0/0
14.3.2008 14:36

chicocheco

Re: 105 přežily 24 let?

R^ zrovna jsem to chtěl napsat :) i když jeli jsme předloni do Švédska Škodou 120 užovkou z 81. roku a musím říct, že ta už tehdy měla přežitých 25 let :)

0/0
14.3.2008 15:10

Chris Kelvin

Folksvágen měl vždycky...

...talent na to největších prodejních úspěchů dosahovat s těmi nejhoršími auty. Už od dob brouka ;-)

0/0
14.3.2008 13:46

Mirda

Re: Folksvágen měl vždycky...

Kdybys znal Brouka dobře, tak bys asi byl překvapený jeho technologickou vyspělostí v té době.

0/0
14.3.2008 14:49

aladdinek

Re: Folksvágen měl vždycky...

Tak zrovna motor brouka je nezmar...

0/0
14.3.2008 15:17

lukinoo

To, že by to bylo ztrátové je blbost....

0/0
14.3.2008 13:28

Pítrs

Re: To, že by to bylo ztrátové je blbost....

Ztrátové to není pro Škodovku a to je to hlavní. Dodavatelé, ty ať jsou rádi, že mají práci alespoň ztrátovou, jinak nebudou mít žádnou.

                                                                                               Vedení Škody

Jinak  dost chápu, že lidi, co chtějí lépe vybavenou Fábii, si nakonec vezmou OCTAVII  I, protože cenově si radši doplatí jen pár tisíc a mají o třídu lepší auto, s lepšími jízdními vlastnostmi, "100 koňovým motorem", větším pohodlím a minimální poruchovostí. !!!

0/0
14.3.2008 14:12







Najdete na iDNES.cz