Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fed chce odvrátit finanční problémy, spustil program jako za velké krize

Centrální banka USA se za každou cenu snaží zastavit finanční krizi, kterou spustily problémy na trhu s hypotékami. V noci na dnešek snížila diskontní sazbu na přímé úvěry bankám a ustavila program, v němž bude moci půjčovat kromě komerčních bank i dalším firmám z finančního sektoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a8n

Poučte mě, investiční banka není banka?

Výjimečné kroky Fedu souvisely také s krachem investiční banky Bear Stearns, která se v pátek s centrální bankou a bankou JPMorgan Chase dohodla na nouzovém financování.

Bance má navíc pomoci i Fed. I to patří mezi velmi nezvyklé kroky. "Opatření Fedu jsou precedentní. Fed je krok od toho, aby na sebe převzal rizikové hypotéky. Poprvé od šedesátých let také Fed úvěroval nebankovní subjekt - Bear Stearns," komentoval vývoj Michl.

0/0
17.3.2008 23:50

Zed

Re: Poučte mě, investiční banka není banka?

Máš pravdu - je to trochu nešťasně vymezeno. Podle mě je rozdíl v tom, že "normální" banka především vede účty, přijímá vklady běžných spořitelů a poskytuje úvěry lidem a firmám.

Kdežto investiční banka pomáhá především firmám (i těm největším) získat kapitál, např. vydáváním akcií a dluhopisů, poskytuje rady při fúzích a akvizicích, při obchodování cenných papírů, provádí analýzy pro investory a nebo taky posktytuje rady při úvěrech, hodnotí bonitu klientů a sama se podílí na rizicích z úvěrů vyplývajících.

Ten rozdíl tam je dělán proto, že krach typické banky ohrozí spoustu drobných střadatelů (veřejnost), kdežto krach investiční banky se týká mnohem menší části populce (spíš společností, firem a investorů). Z toho se zřejmě vyvozuje, že Fed by měl "zachránít" (to je mimochodem taky dost nešťastný termín) normální banku, aby neohrozil normální lidi, ale pokud "zachrání" banku investiční, je to nezvyklý krok...

0/0
18.3.2008 17:59

eidos

Hloupa anketa

Necht se kazdy podiva na pse.cz a je jasno, jak se co kde projevuje. A mame-li verit, tvrzeni, ze akciovy trh predbiha realnou ekonomiku, tak se mame na co tesit.... !

0/0
17.3.2008 22:13

Zed

Nejen Fed může za krizi

Kromě úvěrové expanze Fedu je dalším aspektem hypoteční krize regulace předměstí nekterých amerických metropolí. Dřív totiž pokud vzrostla poptávka a tedy cena, koupili developeři novou půdu, postavili baráky, zvedli nabídku a cena znovu poklesla. Pak však některá města zakázala rozšiřovat předměstí, protože to vypadalo hrozně (kdo v USA byl pochopí) a tím znemožnila nárust nabídky. Zvednutí poptávky se tak projevuje především růstem cen pozemků a s tím spojeným růstem cen domů ...

0/0
17.3.2008 21:03

Mirek

Re: Nejen Fed může za krizi

Uplna blbost, nikdo nemuze zakazat rozsirovat predmesti. Problem je v tom, ze se z toho predmesti musi jezdit do stredu mesta kde je prace (hodinu a pul rano a vecer). Ceny pozemku klesaji se vzdalenosti od stredu navic ceny benzinu stoupaji. Ten kdo jsi koupil pred nekolika lety dum utraci stale vice za dopravu a ztratu casu a tim se ceny srovnavaji. FED s tim nema co spolecneho to je jen zakon nabidky a poptavky.

0/0
17.3.2008 21:35

Zed

Re: Re: Nejen Fed může za krizi

Čti pozorně, já netvrdím, že Fed může za regulaci velikosti měst:

Zed: "Kromě úvěrové expanze Fedu je dalším(!!!) aspektem hypoteční krize regulace předměstí"

To info jsem si nevycucal z prstu:

Kevin Hassett (Bloomberg) "In the 1960s and 1970s, California and Hawaii began a movement that sought to limit this normal supply response with ``Growth Management Planning.'' These states effectively drew a line around a city, and allowed building inside the line, but not outside. Over time, such regulation has spread dramatically."

Podrobněji např zde: http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=8811

0/0
17.3.2008 22:50

Totedyne

zase hledají pravičáci příčinu jinde

Fed a města nejsou největší příčinou krize. Fed emisí peněz umožňuje větší objem půjček. Ty nejsou ovšem spláceny díky nízké koupěschopností Američanů. Takže příčinu bych hledal spíš u politiky současné vlády, která začala se snižováním zdanění bohatých.

0/0
20.3.2008 8:37

Rosomak

By mme zajímalo

Jestli má normální Američan možnost vidět hospodaření FEDu.

Tj. kolik dolarů půjčil a komu. A za kolik.

Protože peníze se dnes nemusí tisknout, vyrábějí se každou půjčkou.

0/0
17.3.2008 14:05

Zed

Re: By mme zajímalo

Do hospodaření centrálních bank vidí málokdo a uvěrové emisi taky moc lidí nerozumí.

Taková perlička: Kolik myslíš, že má naše ČNB ztrátu? Je to už přes 200 mld. (pro srovnání - státní dluh je přes 900 mld - takže to není zanedbatelná částka). Co se z toho dá a nedá vyvozovat, je věc jiná :-)

0/0
17.3.2008 20:56

adyyysss

Re: Re: By mme zajímalo

Široká veřejnost nevidí všeobecně do ničeho....Málo kdo ví, že někdo na dnešní reformě vydělá a někdo prodělá...Samozřejmě je to relativní, každý si to musí spočítat....Pokud to samozřejmě umí..Což taková šička asi nesvede....Si myslíte, že ČNB dává ty dokumenty někomu k nahlédnutí?? NEbyl by to neopatrný krok???

0/0
18.3.2008 20:46

malej pipík

Je to jenom uměle vytvořená krize

jako všechny velké finanční krize v celé historii lidstva, mocnými a vlivnými bankéři, již se chtějí jenom napakovat.:-©

0/0
17.3.2008 13:35

agnofon

Re: Je to jenom uměle vytvořená krize

presne tak i kdyz popravde receno lidi si za to muzou sami tim ze kazdyho snizeni urokovych sazeb vyuzivaji k zivotu na uver:-)Rv

0/0
17.3.2008 13:43

Leonardo Cupránek

Re: Re: Je to jenom uměle vytvořená krize

Byli by hloupí, kdyby ne. Protože kdyby si naopak spořili, takto státem generovaná inflace jim úspory sežere. K čemu teď ani někomu budou v potu tváře naspořené dolary, když dolar klesl na půlku?

0/0
17.3.2008 16:24

agnofon

Re: Re: Re: Je to jenom uměle vytvořená krize

no jasne ale to neznamena zit na uver navic s kazdym pujcenym dolarem se jeho cena snizi nebo ne?

0/0
17.3.2008 19:11

Bedlam

Re: Je to jenom uměle vytvořená krize

Pojmenuj ty vlivne bankere pravymi jmeny..neboj se!! Ano, je to zidovska mafie, ktera taha za nitky....

0/0
17.3.2008 17:56

Andreejks

Re: Re: Je to jenom uměle vytvořená krize

A ty je proce nepojmenujes? Sef Fedu je taky zid. A co? Skus mi vysvetlit, proc nenajdes nejbohatsi rodiny plnaety v rebricku Forbes 500. Kto pak jsou ti muzi za oponou?

0/0
17.3.2008 21:57

Michal

Re: Re: Re: Je to jenom uměle vytvořená krize

U nich se neví, kolik mají peněz a navíc jsou to rodiny, takže se ani nedá říct, kolik mají ti jednotlivci. Jinak myslím, že rodiny R&R vlastná tak aspoň polovinu světového kapitálu.

0/0
19.9.2008 0:08

Mikao

změna

Pěkně se nám fakta potvrzují a navzájem spojují. Lidem, které tenhle problém zasáhne, začnou se zajímat, začnou pomalu nacházet příčiny a důvody kroků které vlády dělají a proč je dělají.

Nejlepší na tom je, že to zasáhne všechny, není to krásné? :D

Je to jen otázka času

0/0
17.3.2008 13:32

Mejla

FED je soukromá firma, Washington nemůže vůbec nic.

Pisálkové píší o pomoci Washingtonu, jenže tam hlavně každý chce pomoci svojí kapse. FED udělá to, co bude nejziskovější pro jeho majitele.

0/0
17.3.2008 13:21

65c02

Dolar možná padá, ALE

USA má stále nejsilnější armádu světa a má tedy moc prosazovat svou vůli a také i dolar třeba hrubou silou..... v tomto je USA unikátní a nesrovnatelná s jinými zeměmi jejichž měny se také využívají ve světovém obchodě - např. Euro a EU, příp. Švýcarsko a jeho Frank....:-)

0/0
17.3.2008 12:30

pav

USA/Japonsko srovnani

Nabizi se paralela s Japonskem po te co praskla jejich bublina s nemovitostmi v roce 1989 - ceny nemovitosti jim klesali 14 let, nikkei ztratil 75% a polovina japonskych bank zkrachovala zbytek skoncil na jednotce intenzivni pece BOJ. Jediny rozdil byl v tom ze Japonsko bylo globalne cistym veritelem s aktivnim saldem zahranicniho obchodu - USA ma schodek rozpoctu, negativni saldo zahr.obchodu atd.

0/0
17.3.2008 12:12

Anunnaki_Nibiru

Re: USA/Japonsko srovnani

100% souhlas.

0/0
17.3.2008 12:44

Dap

Re: USA/Japonsko srovnani

Negativní zhr.saldo paralelu nepřipouští - je to jako bys počítal jen výdaje rodiny na jídlo,ale zapoměl připočítat dluhy u banky - a z toho dělal hodnocení bonity rodiny :)))

0/0
17.3.2008 12:49

George

Kupujte USD !!!

!!! Nastal čas nakupovat US dollars !!!

0/0
17.3.2008 12:08

Azarael

Re: Kupujte USD !!!

to si delas srandu za chvilku bude mit cenu jako vychodni marka:-©

0/0
17.3.2008 12:16

BenBernanke from Wonderland

Re: Re: Kupujte USD !!!

vubec to neni zas tak spatnej napad..

 ja sem vcera koupil 1000$ za koruny;-)

0/0
17.3.2008 12:20

George

Re: Re: Kupujte USD !!!

Se budete všichni divit, když dolar půjde po volbach nahoru a litovat, že jste neinvestovali do USD

0/0
17.3.2008 12:24

65c02

Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

Proč by měl jít po volbách nahoru? Co mají volby společného s aktuální hodnotou dolaru? Mohou volby ovlivnit fakt, že FED tiskne a hází na trh stále nová a nová kvanta dolarů? Mohou volby změnit fakt, že FED dolar stále slevňuje (tzn. stále snižuje úrokovou míru za kterou jej půjčuje) a znižuje kritéria za kterých dolar půjčuje investičním bankám - tzn. dolar devalvuje? Jak toto změní volby?

0/0
17.3.2008 12:36

George

Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

FED sice tiskne, ale jen aby nahradil opotřebované bankovky novýma .

Američani nemají důvod okrádat sami sebe. Tady spíš hrají důležitou roli INFORMACE a jejich vlyv na světovou ekonomiku. Dolár bude vždy dolár. Teď se začíná vracet dolar domů. Za pár let ho budeme kupovat za 30 Kč.

0/0
17.3.2008 12:52

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

Tak teď nevím - tohle myslíš vážně nebo jako vtip?8-o:-P

0/0
17.3.2008 13:02

George

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

dočkej času jako husa klasu :-)

0/0
17.3.2008 13:04

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

To víš, že dočkám. A přiznám se bez mučení, že jakékoliv prudší posílení dolaru vůči české koruně by mě překvapilo natolik, že by mi údivem spadla čelist až k zemi. K takovému posílení totiž neexistuje jediný racionální důvod. Tady zbývá jen psychologie davu, příp. vyvinutí vojenského  přesvědčovacího tlaku.... :-)

0/0
17.3.2008 13:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

USA vždy dostala z krize válka, tak asi budou chtít napadnout irán.

0/0
17.3.2008 13:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

Aha, ty máš hodně dolarů a potřebuješ je někomu prodat ;-D

0/0
17.3.2008 13:39

65c02

Re: Re: Re: Re: Re: Kupujte USD !!!

Mrkni se třeba nadlouhodobé srovnání dolaru se švýcarským frankem - dolar vůči franku  neustále už mnoho let ztrácí na síle..... proč by měl najednou vyletět vůči koruně? Já nevidím jediný důvod. Ty snad nějaký idíš?

0/0
17.3.2008 13:04

Moralista

Re: Kupujte USD !!!

Jojo. Zrovna jsem koupil větší množství jako základ a budu to pěkně ředit až do okamžiku, kde se odrazí ode dna.

0/0
17.3.2008 12:18

agnofon

Re: Re: Kupujte USD !!!

;-D;-D;-DR^

0/0
17.3.2008 12:39

65c02

Re: Kupujte USD !!!

No, podle zpráv, kde denně vydává FED, abych možná ještě pár měsíců počkal.... myslím, že dolar nejen vůči koruně spadne ještě víc. :-)

0/0
17.3.2008 12:32

em

Re: Kupujte USD !!!

A co rovnou házet peníze do kanálu. :-)

0/0
17.3.2008 13:07

Azarael

tak amifilove

co tvrdite ze americka ekonomika je prosperujici a spolecnost vzkveta? vypada takhle to vase vzkvetani?;-D;-)

0/0
17.3.2008 12:04

BenBernanke from Wonderland

Re: tak amifilove

pockej si jeste tak rok a muzem si pokecat o "rozkvetu" evropsky ekonomiky;-D

0/0
17.3.2008 12:21

Qescob

Tak když už jsme teď na tom ekonomicky skoro stejně...

...tak možná přišel čas, abychom USA navrhli, že bychom si u nich někde na Floridě rádi taky postavili svůj radar....;-D

0/0
17.3.2008 11:48

Azarael

Re: Tak když už jsme teď na tom ekonomicky skoro stejně...

;-DR^

0/0
17.3.2008 12:04

Leonardo Cupránek

D R O G Y

Opět léčí drogově závislého další dávkou drog.

Hypoteční krize vznikla právě tím, že FED pumpoval do ekonomiky další "peníze" (tedy spíše potištěné nekryté barevné papírky = falešné peníze).

Když se nyní zákonitě ukazuje, že díky tomu vznikla hromada chybných a neúměrně rizikových investic (včetně hypoték ne zrovna solventních klientů), místo aby FED připustil nutnou a zákonitou korekci (pár osobních i firemních bankrotů), bude situaci dál "řešit" tiskem padělaných "peněz" a krizi tím jen oddalovat (a ve výsledku prohlubovat).

Zde tedy máme důsledky toho, že nám státy ukradly zlato a vytvořily si monopol na padělání peněz.

FED (a další centrální banky = monopoly na padělaní peněz) tak fakticky dělají to, co třeba Británii za války chtěli provést nacisti, když nechali vězně v koncentrácích vyrábět padělky liber, které následně chtěli schazovat z letadel (dle FEDu dodat likviditu) na Británii a rozvrátit tak její hospodářství.

0/0
17.3.2008 11:20

Wermil

Re: D R O G Y

Resenim je obcanska neposlusnost: http://www.libinst.cz/komentare.php?id=462

0/0
17.3.2008 12:31

Kuzma

Re: Re: D R O G Y

Příměr s  D R O G O U  je docela zajímavý.

Důvod, proč dolar klesá je jediný: FED tiskne papírky rychleji, než ČNB [>-]

Jak to celé funguje je vtipně popsané zde: http://www.libinst.cz/etexts/penize_v_rukou.pdf

RvRvRvRvRvRv

0/0
17.3.2008 12:55

Anunnaki_Nibiru

morganovci,rockefelerovci,bushovci a spol

Mno mne to pripada jako uplne identicka situace kolem roku 1920 a pak kolem roku 1934, coz jsou dve nejvetsi krize v historii. Taky centralni banka snizovala urokove sazby a pujcovala kazdemu, a pujcovala penize na takzvanu specialni pujcku velice vyhodne a levne. Po nejakem case (8-10let) pak nahle zvysila urokove sazby a zacala chtit okamzite splatit specialni pujcky. V obou pripadech to udelala stejne a v obou to vedlo ke krizi nebyvalych rozmeru. Mam takovy pocit ze je to umysel. FED jeste snizi urokove sazby...a specialni pujcky na 30dni uz vlastne zavadi ted, takze situace se opakuje. Pak za nejakou dobu urokove sazby zvedne ( zduvodni to obrovskou inflaci ktere nizke uroky zpusoby ) a to povede ke krachum a konkurzum cimz bankari kolem FEDu ziskaji levne obrovske bohatstvy lidi a podniku. A pak dle meho nazoru prosadi zruseni USD a zavedeni AMERa. Tohle vidim jako koncept na nejblizsich 2-8 let.

0/0
17.3.2008 11:16

BenBernanke from Wonderland

Re: morganovci,rockefelerovci,bushovci a spol

tobe uz z tech konspiracnich teorii zacina hrabat;-D

0/0
17.3.2008 11:17

Anunnaki_Nibiru

Re: Re: morganovci,rockefelerovci,bushovci a spol

Jasne, prokazane a historicky zaevidovane fakta sdelovana z oficialnich mist jsou pro tebe konspiracni teorie ? O tom, jake specialne pujcky poskytoval FED, ktere byly primi dusledkem krizi si neco nastuduj z oficialnich zdroju a statistik. A take o tech urokovych sazbach, prostuduj si stranky FED a porovnej statistiky a grafy, kolik penez bylo za jake obdobi vytisteno a uvedeno do obehu a presne kdy doslo k jejich stazeni z trhu ( zacatek obou krizi ). Na to staci i selsky rozum. Pak snad prestanes placat bludy o konspiracnych teoriich a budes pro spolecnost skutecne hodnotnym informacnim prinosem, a ne za hlupaka.

0/0
17.3.2008 12:40

agnofon

Re: Re: morganovci,rockefelerovci,bushovci a spol

zato ty vypadas ze ses v obraze;-D;-D;-DRv

0/0
17.3.2008 12:43







Najdete na iDNES.cz