Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mřížka v autě, díky které podnikatelé šetří na DPH, nebude potřeba

Z českých silnic by už od příštího jara mohla začít mizet auta s mřížkou. Pokud si budou chtít podnikatelé z ceny vozu odečíst DPH, nebudou už muset tuto českou specialitu do vozů instalovat a zatemňovat zadní skla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marty

?????

Zdar všem slušným diskutujícím

Doneslo se ke mě že má vejít v platnost zákon (nebo novela zákona ??) který bude přikazovat vozům kat.n1 platit poplatky na dálnicích a silnicích 1 třídy. Jestli je to pravda tak si mylím že podnikatelé moc neušetří. Nevíte někdo jestli je to pravda???

0/0
19.3.2008 23:26

kluboš

Re: ?????

nevíme. ale kdyby to tak bylo, tak se tím samozřejmě zdraží všechny možný služby plošně. já když musím ve čtvrtích kde parkuju platit celoroční parkovací kartu, tak se to taky projevuje na cenách pro koncové zákazníky. bohužel potvrzuješ to co plyne z celé diskuze dole, většina lidí, která neví o co běží, si myslí, že být podnikatel znamená ušetřit na čem se dá, ale jinak je to stejný, jako chodit na osmičku někam do háku.....

0/0
20.3.2008 9:54

Bee

N1 = do 3,5 tuny

Se svou mřížečkou se nemusíš bát, mýto není pro kategorii N1 do 3,5 tuny, ale až pro N2 od 3,5 tuny, N3 atd. atd. Takže běžný kombík typu Octávky nebude platit žádné mýto, ale dále jen dálniční známku.:-) 

0/0
20.3.2008 10:58

marty

Re: N1 = do 3,5 tuny

no jo ale co třeba wtransporter???? to je taky n1 nebo snad ne???

0/0
20.3.2008 12:22

liberecak

Re: Re: N1 = do 3,5 tuny

A tranďák snad má víc než 3,5 tuny??? Proboha!

0/0
21.3.2008 16:34

tmf

mříž je nesmysl

... že se začnou vozy používat mnohem více k osobním účelům.

Copak je auto s mříží použitelné na něco jiného než na osobní účely?

Zkusil někdo z MF dát do auta s mříží štafle nebo delší lišty či trubky.

Ta mříž to právě znemožňuje použít auto k podnikání. Ne každému, takový daňový poradce svoji aktovku hodí do kufru ať je tam mříž nebo není

Už aby to zrušili.

0/0
19.3.2008 21:10

kluboš

Re: mříž je nesmysl

a když ti pak trubky projedou hrudníkem při bouračce ta je teprv švanda, se zrušením mříží by se ai mělo víc kontrolovat upevnění převáženého nákladu, to co je kolikrát vidět na silnici je opravdu super. pokud vozíš opravdu dlouhé věci, není nad zahrádku....

0/0
20.3.2008 10:21

Bee

Re: mříž je nesmysl

tak si kup dodávku, nikdo tě nenutí do osobáku kombíku homologovaného účelově jen pro 4 cestující, aby i s malým kufrem mohl být N1. :-P

0/0
20.3.2008 11:00

Jana

Re: mříž je nesmysl

Predstav si že je. Nevozím v nom síce trubky, ale zboží a mriežku tam mám skutočne z bezpečnostných dovodov, aby mi všetky tažké krabice neroztrieskali hlavu

0/0
20.3.2008 18:18

Culeto

Boha jeho

Nešetří se díky mřížce, ale díky možnosti přihlásit osobák jako N1, mřížku můžu mít i u osobního vozidla :-)))

0/0
19.3.2008 17:46

Pletiplot

Re: Boha jeho

Hmm, to nám neříkáš nic nového. To jsme si totiž přečetli v tom článku.

0/0
19.3.2008 19:57

Otto

Odpočet

Vůbec nechá smysl zákazu odpočtu DPH na osobní automobily (neberu v úvahu různé obezličky typu papírově udělat z auta pro 5 lidí auto pro 3, aby se splnil poměr hmotnost nákladu / hmotnost posádky). Proboha proč by si auditor nebo daňový poradce, či nějaký pojišťovák nemohl do firmy pořídit osobní automobil, aby mohl cestovat za klienty na úrovni.

Odpočet DPH na osobní automobily bych být finančním úřadem vůbec neřešil do doby, dokud firma nebude podezřele dlouho nárokovat nadměrný odpočet. Vždyť podnikatelé jsou u nás odírání na daních a poplatcích zleva zprava, tak se nedivme, že hledají každou sebemenší možnost, jak si daňový základ snížit.

A pokud je auto používáno pro osobní účely mimo ty bezprostředně související s předmětem činnost, tak od toho je tu snad kniha jízd a krátící koeficient. Ještě bych pochopil povinnost mít vybaveno auto elektronickou knihou jízd (obdoba slavných registračních pokladen), ale to omezování odpočtu je prachsprostá sockomunistická buzerace úspěšných.

0/0
19.3.2008 17:38

jouda

Re: Odpočet

firma, ktera vybira pojistovaciho agenta, auditora nebo danoveho poradce na zaklade jejich auta jiste splnuje ty nejprisnejsi pozadavky kvalitniho financniho managementu ;-D pro me je auditor v audine neduveryhodny, protoze je zrejme, ze v nepochybne premrstene vysoke cene za jeho sluzby platim vice za to, cim si vozi prdel, nez za to co umi ;-D

zamestnanci jsou na danich odirani mnohonasobne vice nez kterykoliv podnikatel, ktereho jsem potkal

a jeste jsem nevidel knihu jizd, ktera by nebyla minimalne "dodatecne upravena" ;-D

sockomunisticka buzerace je pouha reakce na sockomunistickou zlodejinu :-P

0/0
19.3.2008 20:36

podnikatel

Re: Re: Odpočet

Tento příspěvek patří do komunistické propagandy 50.let.

Měli jsme s Vámi v 89 zatočit víc radigálnějí! [>-]

0/0
20.3.2008 7:27

jouda

Re: Re: Re: Odpočet

8-o no tak zacni nejdriv u sebe, bolsane

a priste hlavne k veci soudruhu Rv;-D

0/0
20.3.2008 20:08

JiriK

Re: Re: Odpočet

souhlas . - Auto na podnikani - jsem pro, ale jenom v pripade ze podnikatel prokaze ze jezdi s tim vozem 100% jen pro firemni ucely - potom at si klidne koupi hummera s odpoctem, a snizi si danovy zaklad - kdyz na to ma a pripada mu to jako dobra investice.

Prece taky podnikatelum nikdo nezakazuje koupit si do vyroby masinu za desitky mega ... tak proc ne auto - je to jejich firma a podnikatelske riziko.

Ale pokud dostatecne neprokaze ze auto nepouziva pro osobni ucely, tak bych mu nechal 50 a vice procent provozu, oprav, pojistek a samozrejme ceny vozu zaplatit z vlastni - tedy jiz jednou zdanene kapsy - jak to delaji vsichni zamestnanci.

0/0
20.3.2008 8:17

kluboš

Re: Re: Re: Odpočet

já myslím, že to každý podnikatel, firma atd. prokazuje přesně podle zákona, vyhlášek a požadavků finančáku. nebo bys chtěl aby to každej ještě extra prokazoval tobě?

0/0
20.3.2008 13:40

Rendík

Re: Re: Re: Odpočet

A jak chceš zjistit,že osobní auto pro podnikání jsem nepoužil pro osobní účely za týden najedu 3.000 km tak se tam ta jízda na chatu a zpět taky vytratí.Knihu jízd vedu a tam mě to souhlasí na kilometr.Jó derou nás všude,tak proč bychom si to nemohli alespoň částečně vybrat.Až budu mít stejné podmínky jako nadnárodní společnosti,stejné daňové prázdniny jako číňan co tady začne podnikat,tak pak to budu psát taky poctivě.A můžeš mě jít udat na FÚ ať ně to zdaní podle Tebe třikrát.Tys stejnej jako mnoho jinejch co nikdy nepodnikali,tak řeknou,to Víš ty si to můžeš odepsat z daní.Jenže na to za prvé musím vydělat a neodepisuji to z daní,ale z dańového základu a to je podstatnej rozdíl.Skus podnikat a pak uvidíš jak budeš mluvit.

0/0
22.3.2008 2:43

notebook.r51

Re: Odpočet

Vždyť celý problém není vůbec o autech, ale o daních. Na ty daňové poradce a právníky jednou zajdem.

0/0
16.4.2008 8:36

jouda

povinna mrizka je nesmysl

odpocet DPH bych klidne nechal, tak jako u jinych, pouze pro naklady na dosazeni udrzeni a zajisteni prijmu - dukazni povinnost splneni tohoto ma poplatnik - dovedu si predstavit i prijmy zavisle na porsche nebo rollsech, ale jeste jsem nevidel prostitutky, co by zdanily i jedinou korunu ;-D jinak pro obycejne podnikani hrave staci auto do milionu a pokud popl neprokaze jine auto pro soukrome ucely, tak bych mu pokratil i to - zamestnanec taky nemuze snizit dane o naklady na auto, i kdyz ho pouziva k praci ;-€

takze ja nikomu neberu jeho draha auta, at si kazdy koupi co chce a na co ma, ale ze zdanenych panove....

0/0
19.3.2008 17:10

Daňový soumar

tak to je fajn, ale co chudák zaměstnanec?

Kdy si ten ten ubožák, který  má minimální vliv na výši hrazených daní, bude od daňového základu moci odečíst alespoň náklady na cestu do práce? Osobně si neumím představit lepší příklad nákladu na dosažení a udržení zdanitelného příjmu než je cesta do práce. Proč si i pitomou jízdenku na bus nebo vlak musím platit ze zdaněného příjmu?

0/0
19.3.2008 16:11

kluboš

Re: tak to je fajn, ale co chudák zaměstnanec?

nas se neptej, ja jsem pro.... na druhou stranu, vem pastelky vyrob transparent, jdi za tim koho volis, zaloz stranu, nebo to aspon rekni na schuzi erooohaa. zkratka nesed doma jentak ;-)

0/0
19.3.2008 17:22

hnusná poslnecká imunita

Re: tak to je fajn, ale co chudák zaměstnanec?

Máš absolutní pravdu. A odpověď na tvou otázku: vládnou nám kreténi.

0/0
19.3.2008 22:00

Bob

Perzekuce zrušena!

Já bych to formuloval jinak: Mřížka, kterou dosud stát nelogicky poroučel namontovat do auta, aby bylo možné - jako u čehokoliv jiného k podnikání - odečíst si DPH, je konečně zrušena!

Komentáře závistivců, kteří by se měli odebrat spíš do Rudého práva, jsou stále stejné. Ti by chtěli mřížku i na telefon, na notebook, ... Jen nevím, kam dát mřížku na benzín. Co je vám do toho, kolik to auto stojí a jak vypadá? Vždyť si na něj každý nejdříve musí vydělat! Nebo chcete tvrdit Notebook za 40000 ne, dá se koupit i za 9980? Telefon za 14000 ne, dá se koupit i za 990 korun? K vám domů taky nikdo nejde křičet, tvoje TV má velkou úhlopříčku, kup si 43 cm, to ti stačí!

Co si kdo vydělá, to má. A na co si vydělá firma, to má firma. Ze všech svých příjmů platí DPH a ze všech svých výdajů by si měla odečíst DPH - a je jedno jestli to je Tranzit, Fabia kombi, Mercedes E sedan nebo cokoliv jiného ....

0/0
19.3.2008 13:27

bbb

Re: Perzekuce zrušena!

ano z vydaji firmy proc ne... ale ne z vydaju za manzelku za auto pro rodinu a jine...

0/0
19.3.2008 13:31

Bob

Re: Re: Perzekuce zrušena!

S tím nepolemizuji, leč tvůj příspěvek se naprosto nijak netýká dosud povinné přepážky.

N1 a mřížka je na úrovni mohl by zneužít, určitě to udělá. Pak si nech uříznout ptáka - mohl by jsi znásilnit osmiletou holčičku ....

V případě auta pro manželku je potom otázkou nejen N1 a DPH, ale celá cena auta ...

0/0
19.3.2008 13:45

erben3

.

Hmm... Mám Citroen Berlingo, používám ho k podnikání, a ta mřížka je velice praktická věc, takže ve svém dalším autě podobného typu jí budu vyžadovat zcela dobrovolně a rád. A nikoli kvůli odpočtu DPH, jelikož stejně nejsem plátcem.:-)

0/0
19.3.2008 12:44

kluboš

Re: .

toto je kvalitní příspěvek ;-)

0/0
19.3.2008 13:00

kutil

Re: .

Používám Mondeo pro firemní účely, jako 2místné nákladní auto. Bohužel dodávaná DPH mřížka (produkt nějaké firmy Sport) zkracuje nákladový prostor v provizorní poloze o cca 15cm a v normální poloze (sklopená zadní sedadla) dokonce o cca 30cm. Je to jen o neschopnosti a lenosti výrobce který z nepochopitelných důvodů snad použil mříž z menšího vozu. Proto pokud vezu nějaký větší náklad musím mříž vyndavat.

0/0
19.3.2008 13:04

Hans

No konecne

Muj Rols Royce s mrizkou vypada trapne.

0/0
19.3.2008 12:05

Dan

Re: No konecne

BINGO !!!

0/0
19.3.2008 13:12

xvl

V kontextu tohoto článku

mi přijdou úplně směšné návrhy na zrušení daňové vyjímky u stravenek:-) Na jedné straně se stát snaží ušetřit nějakých pár set milionů a na druhé straně to hned pustí...  

0/0
19.3.2008 12:05

tmf

Re: V kontextu tohoto článku

ale stravenkama neušetří, čekají ho zástupy nezaměstnaných a snížený výběr daní protože hodně lidí levnější způsob stravování

0/0
19.3.2008 21:17

Eva

Závist

tak už nezáviďte a zkuste to sami. Nevím jak by se vám líbilo dělat od nevidím do nevidím.. stále na telefonu i v době vašeho volna. Jako podnikatelka nemám nárok ani na paragraf s nemocným dítětem. Když mám nějaké termíny, tak si musím nemocné dítě vzít s sebou do kanceláře nebo práci domů. Nemůžu prostě jen tak zůstat doma na paragrafu, jako zaměstnaná matka - protože mi ho OSSZ neproplatí. A nemocenská u podnikatelů..? Opravdu radím každému, ať si to zkusí. Čekat až vám klienti zaplatí fakturu, na účtě debet.... Ale přesto svou práci mám ráda a budu ji dělat dál.

0/0
19.3.2008 12:04

klaun Ferdinand

Re: Závist

každý má svý pro a proti. Rozhodně bych ale dneska nedělal drobnýho živnostníka. To fakt ne, Proto jsem ve státním a z podnikání jsem přešel na pronájem

0/0
19.3.2008 12:09

erben3

Re: Závist

R^ Přesně tak. Souhlasím, a to mám malou živnost jen jako vedlejšák.

0/0
19.3.2008 12:46

Dan

Re: Závist

Presne R^R^R^

0/0
19.3.2008 13:13

bbb

Re: Závist

jeste abys dostavala nemocenskou... kdyz budes platit takovy dane jako zamesnanec cca 50% z hrube mzdy... tak se muzem bavit o nejake nemocenske

0/0
19.3.2008 13:22

papas

Re: Re: Závist

ty jsi dobrý pako, ona učitě platí tolik že se ti o tom ani nezdá, vrať se na Kubu.

0/0
19.3.2008 18:50

Luboš

Re: Re: Závist

jsi opravdu tvrdolín. Jsem zaměstnancem své firmy a platím zrovna takové daně jaky každý jiný můj zaměstnanec. Taky čekám kdy mi kdo zaplatí fakturu. Žádné peníze mi do klínu nespadnou jen tak samo od sebe.

0/0
26.3.2008 10:30

Asterix

Re: Závist

Souhlas s podnikatelkou Evou. Zamestnanci melou, ale riskuji dalekomene nez podnikatel. Za ty nervy si podnikatel zaslouzi treba Mercedesa  bez DPH :-) Navic kazdej zamestnanec ma 25dni dovolene. Kdo podnika tak bud dela a ma nebo nedela a nema (prachy).

0/0
19.3.2008 15:23

F.Thomas

Re: Re: Závist

Tak se nechej zaměstnat a máš nejen dovolenou, ale taky klid, plno peněz bez jakýchkoli starostí a vez práce, protože budeš mít svůj jistý plat... No nic, tohle je stejná fantasmagorie jako pohádky o tzv. podnikatelích, kteří jen dřou a dřou a dřou a nemají šanci na večerní volno, na volné víkendy, na týdenní nebo čtrnáctidenní "dovolenou".

0/0
19.3.2008 21:48

Rendík

Re: Re: Re: Závist

Jestli tady je někdo fantasmagor tak nejspíš ty.Za prvé jestli někdo budoval firmu deset,patnáct let,tak se s tím těžko loučí,to je jako kdyby tě měli vystěhovat z bytu.Za druhý,v mém případě ve věku 54 let mě už těžko někdo zaměstnámtak tu káru chca nechca musím dotáhnout do konce.Dnes díky různým opatřením a díky nadnárodním společnostem, se těžko jim cenově vyrovnávám a tak někdy musím prodávat míň a věnovat tomu spoustu času a nebo jít s rabatem na dampigovou cenou dolů abych více prodával a zase misím více jezdit.Jestliže jsem před deseti lety je s rabatem kolem 40% a prodával,tak dnes jedu s 10-15% rabatem.tak počítej.proto musím dělat i nějakou tu sobotu a dovolená?Naposled před pěti lety v Chorvatsku.Nekecám,tak je to a připočti si nárust cen PHM a energilí.Takže si to skus a pak mě řekni jestli začneš dělat v 7 hodin a končíš v 15 hodin,soboty neděle zda buseš mít volný a měsíc dovolený,zaplacený přesčasy,dovolenou a nemocenskou.Nezávidím,nekritizuji,ale bu´d v tomto soudnější

0/0
22.3.2008 2:55

Slina

nechápu

proč podnikatelé nemají možnost si odečíst DPH u aut pro podnikání kategorie N1.

Ale taky nechápu, proč mají být sídliště zaflákaný auty kategorie N1 - tedy vlastně nákladními, když před každým větším městem je značka Zákaz stání pro nákladní auta s výjimkou vhrazených parkovišť. Ať je nákladní auto označeno žlutou značkou, platí mýto a nesmí parkovat ve městě. Já myslím, že by hodně rychle vyplynulo, že 90 aut je využíváno pro soukromou potřebu.

0/0
19.3.2008 11:59

NáhodněProcházející

Re: nechápu

Jasne. A na vsechna auta s N1 by byl potreba ridicak typu C... ;-D

0/0
19.3.2008 12:00

klaun Ferdinand

Re: Re: nechápu

už jsem to psal, je do očí bijící Seat Leon s N1

0/0
19.3.2008 12:04

NáhodněProcházející

Re: Re: Re: nechápu

A? Co Skoda Fabia s N1? :-)

0/0
19.3.2008 12:05

klaun Ferdinand

Re: Re: Re: Re: nechápu

na rozdíl od toho Seata Fabia není sporťák. Někdo musel dostat od Seata zřejmě potažmo Volkswagengroup dost zaplaceno.

0/0
19.3.2008 12:11

Jindra

Re: Re: Re: nechápu

no a? však v tom nemusí nutně vozit paletu cihel, nebo ano? I notebook je pracovní nástroj. my máme jako N1 vozidlo Fiat Grande Punto... to je taky malej prcek, ale najezdí to služebně 5k km měsíčně.

0/0
19.3.2008 12:18

klaun Ferdinand

Re: Re: Re: Re: nechápu

Pak nevim, na co je vůbec kategorie N1, když to může mít kdejaká krysa nebo sporťák 

0/0
19.3.2008 12:21







Najdete na iDNES.cz