Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy poprvé zaplatí za zpoždění, kraji pošlou 2,6 milionu

České dráhy zaplatí první pokutu za zpožděné vlaky. S Olomouckým krajem se dohodly na sankci 2,6 milionu korun za více než sto spojů, které loni v regionu nedojely včas. Kraj původně žádal víc než dvojnásobnou částku. Nakonec uznal, že za některá zpoždění nebyla železnice odpovědná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hujer

Dráhy to ze svého nebudou platit.

Dráhy platit nic nebudou,zaplatí to cestující.

0/0
2.4.2008 16:18

Rudá záře

Re: Dráhy to ze svého nebudou platit.

to těžko. Cestující se na příjmech ČD podílí slabými 25%.

0/0
2.4.2008 16:26

Ferin007

Re: Dráhy to ze svého nebudou platit.

To je dobrá demagogie. To bys pak nemohl pokutovat vůbec nikoho. Samozřejmě, že to zaplatí ze "svýho", z čeho jinýho. Myslíš, že na splacení pokuty zavedou v olomouckým kraji dočasně "pokutovej příplatek"??

0/0
2.4.2008 16:42

Lojza

Re: Re: Dráhy to ze svého nebudou platit.

... to je dobrý nápad, tohle zkusím navrhnout, až to dojde až k nám ... kdybych dostal prémie, tak si na Vás vzpomenu! ;-)

0/0
2.4.2008 20:24

brada.dona

Re: Re: Re: Dráhy to ze svého nebudou platit.

Tak potom dej vědět ;-D

0/0
22.4.2008 15:05

Lanhout

Co z toho mají cestující?

To, že ujíždí přípojné vlaky !Rv

0/0
2.4.2008 15:39

andesjdfaf

???

to by mě zajímalo co ztoho budeme mít my...

0/0
2.4.2008 14:48

Lojza

Re: ???

a co by sis jako představoval?

vy z toho máte dopravní obslužnost ve vašem kraji, městě, ...

0/0
2.4.2008 14:59

Kakaový Bob

Re: ???

Nic, kraj si za to nakoupí nová služební vozidla aby se pohlaváři krajských úřadů dostali pohodlně a včas tam kam potřebují(záměrně nepíšu do práce!) a vás čeká od drah jen další zdražení jízdného (mimo jiné i proto aby bylo na pokuty!).:-©

0/0
2.4.2008 15:12

Aran

CD

Proc ty penize dostane kraj ? Logicky by mel dostat (minimalne) slevu cestujici.Ten si zaplacenim jizdenky objednal u CD sluzby. A CD tuto sluzbu nedodala v pozadovanem case a kvalite.

0/0
2.4.2008 14:41

Ppetig

Re: CD

Spíš bych to řekl takhle: kraj si objednal službu, tedy plnění závazku veřejné dopravě pro své občany. Občan pak danou službu využívá a přispívá na ni. Neplnění závazku dává právo odběrateli služby, smluvní odběratelem je kraj. Kdyby kraj službu neobjednával a neplatil, cestující by jednak platil vyšší cenu a jednak by se do leckterých obcí ani nedostal.

Přijde mi logické, že peníze dostane kraj.

0/0
2.4.2008 14:53

Glock každopádně bez -e

Re: Re: CD

R^

0/0
2.4.2008 15:05

Ferin007

Re: CD

Omyl. Službu si neobjednali cestující, ale kraj! Ten vám pak ty spoje za dotovanou cenu poskytuje. Jedná se totiž jen o regionální dopravu.

A mít z toho budete třeba to (když už musíte ze všeho něco vytřískat), že se příště budou už ČD sakra snažit jezdit načas. ;-)

0/0
2.4.2008 16:48

ZapBranigan

Privatizace

CD potrebuji zoufale zprivatizovat...

0/0
2.4.2008 14:38

Pepek

Re: Privatizace

Ano, nejlepe po vzoru GB Rv

0/0
2.4.2008 14:49

Angelkiller

platba

To je skvele kdyz stat plati statu;-D

0/0
2.4.2008 14:32

noname

312 milionů za rok ztráty

Takže olomoucký kraj dotuje dráhy 312 miliony Kč za rok. Tak počítejte se mnou

Životnost luxusního autobusu včetně renovací atp. 10 let (běžně i více)

Náklady na pořízení luxusního autobusu včetně servisních oprav, dálničních známek a dalších souvisejících nákladů na 10 let 20 milionů Kč

10 let úhrady dotací drah celkem 8 miliard (předpokládám že je tam progrese, při 10 %  nárůstu ročně je to za 10 let oněch 8 miliard)

8 miliard děleno 20 miliony = 400.

0/0
2.4.2008 14:31

noname

Re: 312 milionů za rok ztráty

Tedy kraj může založit akciovku, která si pořídí 400 luxusních autobusů a bude ji dotovat stejnou částkou. Tahle akciovka pak bude rozvážet lidi jen za náklady na mzdu autobusáka a plyn (když už tak by se kupovalo něco ekologičtějšího než nafta), amortizace by byla hrazena z těhle dotací. Řidič za měsíc ujede cca. 8 tisíc km, má 20 tisíc čistý plat, tj. superhrubá je cca. 40 tisíc. Náklady na řidiče jsou tedy 5 Kč na kilometr, na plyn cca. 4 Kč na kilometr. Tj. 9 Kč na kilometr na celý autobus. Tj. např. průměrná 30 kilometrová trasa vnitrokrajské dopravy by vyšla na 270 Kč (další kraje by obsluhovaly vlastní autobusy a nebo by udělali společný podnik), při průměrné obsazenosti 27 lidí (většinou je výrazně větší) to dělá nějakých 10 Kč.

A to může autobus zajíždět do každé vesničky, dá se s ním operativně zacházet, může jezdit libovolněkrát denně, luxusní autobus bude mít výrazně vyšší kvalitu než je krajská úroveň vlaků atd.

0/0
2.4.2008 14:40

Lojza

Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

my máme daně cca 50%? 8-o

0/0
2.4.2008 15:01

noname

Re: Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

bohužel ano. Jestli ti něco říká superhrubá mzda, případně "mzdové náklady zaměstnavatele", tak si schválně zkus vypočítat jaké jsou náklady zaměstnavatele na zaměstnance s 20 tisíci čistého

0/0
2.4.2008 15:22

Lojza

Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

my máme daně 50%??? 8-o

0/0
2.4.2008 15:05

Rudá záře

Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

;-D

Viděl jsi někdy jak vypadá vlak a nádraží?

0/0
2.4.2008 15:18

noname

Re: Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

viděl. Český vlak je taková v průměru třicetiletá smardlavá a polorozbitá kraksna, české nádraží je v průměru padesátelá smardlavá a rozpadající se budova.

0/0
2.4.2008 15:26

Rudá záře

Re: Re: Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

No, při mojich posledních jízdách EC 176 nebo SC 503 jsem takový pocit rozhodně neměl.

0/0
2.4.2008 15:48

Ferin007

Re: Re: Re: Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

No, EC a IC jako jediný dotovaný nejsou, navíc nespadají do regionální dopravy. ;-)

0/0
2.4.2008 16:50

amper77

Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

Jo, pěkné počty. Jen zapomínáš na drobnosti typu nákladů na dopravní cestu a další infrastrukturu, kapacitu ve špičkách atp.

0/0
2.4.2008 16:07

drevak_patlak

Re: Re: 312 milionů za rok ztráty

Jezdím denně z Teplic-Ústí a zpět. Na výběr mám vlak i autobus. Vlak jede 20 minut, autobus přes půl hodiny. V ranní špičce jezdí i 3 vlaky za hodinu, autobus jeden. Opravdu bych byl velmi odvázaný z toho, že budu muset vstávat o 15 minut dříve, děkuji.

A to nehovořím o kapacitě. Na školním spěšňáku z Chomutova jezdí 6 vagónů (z toho pravda jedna nepříliš využitá první třída), A obvykle se v něm stojí, tj. jede cca 350-400 osob, kteří chtějí přijet cca ve stejnou dobu (kdyby chtěli jindy, tak jim vlak jede i o 25 minut dříve a o 20 minut později). Takže místo jednoho rychlejšího vlaku pojede nejméně 6 autobusů. Ne děkuji.

Běžte se podívat někdy ráno na Masarykovo nádraží. V intervalu 15-30 minut přijíždí zdvojené patrové soupravy a vystupují z nich davy lidí (600 na vlak). To do autobusu nenarvete.

Dalo by se uvažovat o tom, že se nahradí některé méně využívané spoje autobusy. Ale většinu obslužnosti tvoří páteřní spoje a ty rozumně autobusem nahradit nejdou.

0/0
3.4.2008 9:23

Jack

Navrhuji zaplatit v hotovosti

2,6 milionu v hotovosti to bude celkem slušná pokuta od berňáku pro oba aktéry. To se asi kraj i dráhy celkem slušně prohnout ;-D

0/0
2.4.2008 14:28







Najdete na iDNES.cz