Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé loni dali bankám na poplatcích přes 35 miliard

Banky v tuzemsku loni vybraly na poplatcích přes 35,6 miliardy korun. Meziročně to je téměř o tři miliardy víc. Vyplývá to z údajů České národní banky. Klienti bank tak každý den zaplatili téměř sto milionů korun za spravování účtů a další služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bee

poplatky=slušné prémie

Díky poplatkům se také v bankách rozdávají slušné prémie. Např. u České spořitelny na centrále se vyplácí teď v dubnové výplatě a částky se tak jako každoročně pohybují okolo 150.000-200.000 Kč na osobu u řadového zaměstnance, u vedoucích ,,manažerů" poněkud více...:-©

0/0
3.4.2008 16:36

sunka

Re: poplatky=slušné prémie

Nepis blaboly, odmeny v jsou v ramci Erste vsude stejne a to o jeden rad mene nez uvadis, ale i kdyby to byla pravda CS je soukroma firma takze nevim co te na tom tizi. Pokud jsi o sve pravde presvedcen proc nedelas v CS?

0/0
3.4.2008 17:33

WIFI

No co

No vidíte, další pádný důvod, proč služeb bank nevyužívat nebo jen v nejmenší možné míře. Sám účet nemám a že bych tím nějak trpěl si nemyslím

0/0
3.4.2008 11:36

lion62

Hadráři ...

Poplatky - ČSOB 2x hypotéka, 2x165,- + běžný účet pro obsluhu těch dvou (Internetbanking) - cca 200,- podle počtu operací. Úrok na posledním z nich při zůstatku nad 1M - 0,05%. Co dodat ? :-©

0/0
3.4.2008 10:34

lion62

A všichni se dnes přou

o 30,- Kč poplatek na zdravotnictví ... ;-D

0/0
3.4.2008 10:23

Dr. Fe1

Až bude mBank ....

.... provádět alespoň základní bankovní operace typu souhlas s inkasem, tak začne být konkurencí. Do té doby je to alternativa leda pro chronický šetřílky, který nezajímá co dostanou ale hlavně když je to levný !  Ti si můřžou k pivu za 2,90,- Kč a salámu za 9,90,- Kč / 10 dkg pořídit i účet u mBank :-)

0/0
2.4.2008 23:35

Brambora Škrdlavá

jen tak pro zajímavost

Véna Kuncl má všechny peníze schováné doma a proto žádné poplatky neplatí R^

0/0
2.4.2008 21:49

:-)

to je pěkný článek ..

jako vystřižený z "minuty nenávisti" z "1984" .. předpokládám, že zítra se bude psát, kolik zaplatíme na benzínu :-)

0/0
2.4.2008 21:26

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Mám aktivní konto v ČSOB.

Až bude mBank nabízet služby jako jsou na tomto účtu, tak aktivní konto v ČSOB mít nebudu.

A takových lidí jako jsem já bude hodně. To v ČSOB, ČS, KB atd. moc dobře vědí. :-)

0/0
2.4.2008 19:11

Pjotr_Pjotrovic

Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

Jenže mnohem víc je lidí, kterým současné služby mBank stačí. Navíc se jejich služby budou neustále rozrůstat (viz www.mbank.pl).

Které služby mBank nemá a hojně je využíváte v ČSOB?

Navíc je to každého volba a každému vyhovuje něco jiného a má jiné nároky.

0/0
2.4.2008 20:39

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

Jde o inkaso a embosovanou platební kartu. Hlavně přes inkaso vlak nejede.

0/0
2.4.2008 20:44

Pavel

Re: Re: Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

SIPO - souhlas s inkasem z vlastního účtu soukromými firmami - přežitek socialismu. Embosovaná karta - nejčastěji zneužívaná podvodníky (otisk reliefu). Co Vám ještě chybí?;-D

0/0
2.4.2008 20:59

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Re: Re: Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

inkaso je přižitek socialismu? Kolik ti je, 15 let?

Až ti bude 18 a budeš vlastnit řidičský průkaz, tak třeba jednou natankuješ plnou nádrž někde na D1, na benzínce se přeruší spojení s global payment, k nejbližšímu ATM bude 30 km...... To pak budeš hodně rád za embos. ;-D 

0/0
2.4.2008 21:15

MacPhisto

Re: Re: Re: Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

No ty jsi mi chytrak. K temhle zaverum te privedl vlastni rozum nebo snad statni studia? :-/

Souhlas s inkasem z uctu je naprosto zasadni sluzba a muzu te uklidnit, ze kdekoliv v civilizovanem svete se bez ni ani neuprdnes. Napriklad mobilni operator nebo ISP se ti bez Direct Debitu akorat vysmeje.

"Otisku reliefu" snad ani nelze komentovat. Rv

0/0
2.4.2008 21:19

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Re: Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

Tak, tak. Díky souhlasu s inkasem se o většinu plateb vůbec nemusím starat, jestli tohle někdo považuje za přežitek socialismu tak to nemá v hlavě v pořádku.

0/0
2.4.2008 23:26

lion62

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám aktivní konto v ČSOB.

Snad jen až na případy, kdy máte nastavený limit čerpání (což považuji celkem za rozumné) a např. při vyúčtovaní cen energií Vám limit nestačí (záloha+doplatek). Z banky ani od příkazce žádné avízo o neprovedení inkasa, za měsíc výhružný dopis (upomínka). A na okraj,  na ZČP mi přehození plateb ze složenek na povolení k inkasu provedli až napotřetí a ještě na jinou než požadovanou částku (pro zálohy).  Ale to je už jiná kapitola ... ;-D

0/0
3.4.2008 10:30

joj

zlodějské banky

Čím bude víc hypoték, tím budou lidé odevzdávat víc peněz na poplatcích bance R^

0/0
2.4.2008 18:32

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: zlodějské banky

nechci ti do toho kecat, ale poplatek za vyřízení hypotéky se platí po celém světě. :-)

0/0
2.4.2008 21:27

Mitchell

Ale je to hnus.

Banky čekají, co všechno si necháme líbit. Těží z toho, že my češi jsme příliš konzervativní. Já už jsem se ke změně banky dokopal.

0/0
2.4.2008 18:13

Šetřílek

Je to státem podporovaná zlodějna.

Já půjčuji bance peníze a ještě jí za to musím platit víc než mě dá na úrocích.

Potom se nikdo nemůže divit že si někteří nechávají peníze doma.

Co uděláš Kalounku Kalousku pro lidi aby je stát chránil a zaplatil jim za půjčování peněz.

0/0
2.4.2008 17:57

SMLomos

To je proste NEHORAZNOST!!!

Mam tri ucty v UK, na vsech mi naskakuji prijemne uroky, na jednom dokonce nijak nedanene, a ani za jeden NEPLATIM ANI PRD!!! Mam k nim karty, Internebanking, sekovky, veskery komfort!

Z ceskeho uctu u CSOB mi penize mizi jak nafta v tanku a vsechno jde jen te neskutecne sproste, drze a nenazrane bance!!! Asi ze jsem si ji dovolil pujcit svoje penize!!! To je do nebe volajici SPROSTOTA!!!  ;-€;-€;-€;-€RvRv

0/0
2.4.2008 16:59

sunka

Re: To je proste NEHORAZNOST!!!

Neznas prislovi za blbost se plati? Zrus ucet u CSOB a dej penize do banky ktera nema zadne poplatky (neni jich v CR malo). Proc mas potrebu na webu dokazovat jaky jses trouba netusim.

0/0
2.4.2008 17:03

SMLomos

Re: Re: To je proste NEHORAZNOST!!!

Tak jmenuj aspon jednu duveryhodnou a hlavne schopnou mi otevrit ucet po internetu, chytroline.

Kdyz v Cesku nejsem, tezko muzu zalozit jiny ucet a jeste na nej bezproblemove prevest platby a inkasa. :-/ Nech si svoje hodnoceni druhych na dobu, kdy ti po brade prestane tyct mliko a diskutuj k veci R^

0/0
2.4.2008 17:10

Petr

Re: Re: Re: To je proste NEHORAZNOST!!!

Ty jsi nevěděl, že se v ČSOB platí poplatky? A teď se divíš?

mBank ti není dost dobrá? Je to dceřina banka německé Commerz bank. Je ti to málo? mBank funguje v několika zemích.

Nadávat jiným diskutujícím ti jde hezky...

0/0
2.4.2008 17:20

SMLomos

Re: Re: Re: Re: To je proste NEHORAZNOST!!!

S nadavanim druhym jsem nezacal ja, pokud sis nevsiml. V dobe, kdy jsem CR opoustel zadna mBank neexistovala. Jeste nejaka dobra rada pripadne chytry dotaz?

Jak zalozit CZ ucet bez pritomnosti v CZ jsi mi neporadil, takze proc mi opakujes veci, ktere vim? Abysis dokazal, jakej ses s uctem v mBank borec?

0/0
2.4.2008 17:30

sunka

Re: Re: Re: To je proste NEHORAZNOST!!!

To se tezko diskutuje kdyz vidis svet cernobile a nemas ani zaklady legislativy. V CR nelze bez identifikace klienta zalozit ucet, za to ovsem banky nemuzou obrat svoji zlobu na CNB a MFCR.  Pokud je pro tebe tak tezke se za x let objevit v CR (treba i o weekendu) dej plnou moc duveryhodne osobe a pres nej misto retailoveho zaloz korporatni ucet u banky ktere poplatky nepozaduji. Jak jednoduche Watsone, a uz si utri to mliko co ti tece po brade a prestan narikat kdyz pro pak korun delas takovy povyk.

0/0
2.4.2008 22:18

sageorg

Jsem "šťastný",........

 a poplatky platím rád.Nechte chudáčky bankéře na pokoji.Tržní prostředí se jaksi na našich hranicích zadrhne a v kotlině vládne českej smrádek.;-)

0/0
2.4.2008 16:44

Buldog

Kdo platí poplatky

i v době mBanky, může nadávat jenom sám sobě

0/0
2.4.2008 16:21

sunka

Re: Kdo platí poplatky

Kdo ma rad sve penize a veri bezpecnosti internetoveho bankovnictvi v mBank muze nadavat jenom sam sobe ;-)

0/0
2.4.2008 16:34

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Kdo platí poplatky

Kde má mBank v zabezpečení slabinu, kterou nemají jiné banky? A prosím nevybírat jen ty, které jsou lepší nebo nevyjmenovávat jen jejich výhody. ;-)

0/0
2.4.2008 16:38

sunka

Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Co vim mBank neprovadi autorizace transakci pres mobil (pouze login a heslo, mozna certifikat). Pokud mas na ucte par korun neni co resit, ale v pripade stovek tisic to je risk.

0/0
2.4.2008 16:54

fiori

Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

autorizaci pomoci mobilu mbank provadi

0/0
2.4.2008 17:03

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Kdyz kliknu na stranku jejich internet. bankovnictvi tak prihlaseni je pres login/heslo. Neco mi na tvem tvrzeni nehraje.

Pro me ma mBank dnes tu zasadni nevyhodu ze neposkytuje embosovane platebni karty (zacne mozna ve 2 kvartale). Pokud se tak stane a zajisteni bude zlepseno budu mozna uvazovat o zmene.

0/0
2.4.2008 17:09

fiori

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

cokoliv chci udelat u mbank na uctu musim potvrdit kodem ze sms,ktery mi vzapeti po zadani prijde,nevim co presne je autorizace , k prihlaseni myslim sms kod neprijde ale aby mi po prihlaseni nekdo odsál náky prachy tak uz by ten sms kod potreboval

0/0
2.4.2008 17:13

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

U Spořitelny se TAKY přihlašuješ jen přes jméno a heslo. Ale každou transakci musíš potrvdit kodem z SMSky.

0/0
2.4.2008 17:27

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

To je sice pravda, ale pokud Ti někdo vleze u Spořitelny na účet, tak si v klidu změní nastavení telefonního čísla na zaslání sms a nic se nedozvíš. Naproti tomu Raiffeisenbank vyžaduje zaslání autorizační sms už při přihlášení na účet. Takže bez mobilu se tam nikdo nedostane. Navíc chce ještě vstupní kód.

0/0
2.4.2008 18:02

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Jenže tu změnu telefonu neprovedou hned a tuším, že zákazník musí ještě něco potvrdit nebo dostane sms.

Chápu, že lidi jsou paranoidní a čím víc sms, kódů, hesel, tajných šifer apod. u banky je, tak o to víc se cítí bezpečněji. Jenže tak to není. Je pár triků, kdy lze zabezpečení obejít...

0/0
2.4.2008 18:06

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Tak to nevím, já jsem tam telefonní číslo neměnil. Ale pokud Tě banka vůbec nepustí bez autorizačního kódu přes sms na účet, pak je to téměř stoprocentní.

0/0
2.4.2008 18:15

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Téměř 100%. Jako všechno ostatní. Nehledě na to, že největší bezpečnostní riziko vždy sedí mezi opěradlem a klávesnicí.

Vy víte o někom, komu vybílili účet díky nízké bezpečnosti - nezadávání SMS autorizací při vstupu na účet?

Navíc, telefonní číslo jsem neměnil, ale dneska večer se schválně podívám, jestli u mBank změnit jde a jak je případná změna zabezpečena.

0/0
2.4.2008 18:21

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplat

S tím se dá celkem souhlasit.

0/0
2.4.2008 18:24

svsvsv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

U České spořitelny musíš při změně tel. čísla mobilu zadat ještě bezp. kod.

A změna čísla se provede až za 24 hod.

vinklarek.cz

0/0
3.4.2008 10:36

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Vy mBank nechcete jen proto, že se u ní nevydává embosovaná platební karta? :-O

Navíc, stále jste nenapsal, která banka má lepší zabezpečení než mBank? Autorizační SMS chodí při zadávání pohybu peněz (vyjma provedení již dříve nastavené a autorizované šablony).

0/0
2.4.2008 18:04

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Myslim ze jsem se vyjadril jednoznacne, ale pro vas jeste jednou :-). Duvodem proc ne mBanka je 1) absence embsovanych karet (uz vam nekdo v US pujcil auto bez embosu?) 2) absence potvrzovaci SMS pri pristupu na ucet

Pak pisi nize mou bankou je eBanka - embos zdarma, vedeni zdarma, platim "jenom" SIPO, odchozi platby a elektronicky vypis coz znamena cca 30 CZK/mesic. Za to pohodli a kvalitu sluzeb mi to rozhodne stoji.

0/0
2.4.2008 22:31

Petr

Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

1. "Co vim" - moc toho nevíš.

2. Ty máš na BĚŽNÉM účtu stovky tisíc Kč?

0/0
2.4.2008 17:12

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

1. jiste nejsem Vseved ovsem majitele uctu zde v diskuzi potvrdili ze na ucet se dostanes bez autorizacni SMS zpravy

2. nekam mi mzda chodit musi, kdybych delal za beznou mzdu v CR tak bych zabezpeceni neresil. V neposledni rade k cemu ti pak je platebni karta kdyz na ucte nemas penize, se zustakem 60 tis.  se v pripade problemu v zahranici (mimo Evropu) bez pomoci ambasady nebo lidi z CR snadno nedostanes.

0/0
2.4.2008 22:42

Vojta

Re: Re: Kdo platí poplatky

No tak tohle je samozrejme naprosto zcestny argument, i kdyby byl v pripade mBanky dejme tomu zcela pravdivy. Predpoklada totiz, ze za to, ze nekomu sverite sve penize, musite prece jeste nutne platit, aby vam s temi penezmi nahodou neco oskliveho "neprovedl".

To je uplne silene zcestne mysleni, ktere se tu ale diky praxi proste zakorenilo. Muj kamarad ma hrozne krasnou nazornou zkusenost, kdyz se o tomhle bavil pred lety nekde na konferenci s nejakym Anglicanem, ktery mu proste neveril a uplne lidsky nemohl pochopit, proc kdyz u nas da clovek penize bance a necha je tam treba rok, tak proc by ty penize mely casem UBYVAT...

0/0
2.4.2008 16:49

sunka

Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Zijeme ve svobodne zemi a kazdy se rozhoduje podle svych preferenci. Ok, platim eBankce cca 30 CZK mesicne za jeji servis ovsem je velmi kvalitni a bezpecny. FIO, mBank ani CitiBank mi toto nenabidne prestoze ma sluzby gratis. Cena neni pro me jedine kriterium a za sluzbu v cene jedne Plzne v hospode nemam co resit.

0/0
2.4.2008 17:00

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

By mne docela zajímalo, co ti FIO oproti jeBance nenabídne (kromě těch poplatků).

0/0
2.4.2008 17:38

sunka

Re: Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Nenabidne mi kvalitu sluzeb. Jake to jsou?

* Pri zalozeni uctu vydaji kartu po dvou tydnech (eBanka 3 dny) * novy klient ma limit na kartu 30 tis/tyden (limit si urcis sam) * uzivatelsky neprijemne internetove bankovnictvi a nizsi bezpecnost * vydany ucet nema SWITF  tj. potize s mezinarodnimi platbami * prikaz k uhrade je realizovan az nasledujici den (eBanka on-line) * sestaveni rocniho vypisu uctu pro bernak trva 20 dni (eBanka na pockani)

.... asi tech veci je vice, ale toto jsou hlavni proc ja u FIO nemam bezny ucet

0/0
2.4.2008 22:54

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Kdo platí poplatky

Já mám nově účet u RB a kromě poplatků za odchozí platby a výběr z cizího bankomatu neplatím vůbec nic. V podstatě pakatel. Spořitelna po mě chtěla už skoro 300 měsíčně.

0/0
2.4.2008 18:04







Najdete na iDNES.cz