Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku roste počet satelitů. Letos jich bude přes milion

Česko se stává zemí satelitů. A to nejen těch obytných, které vyrůstají v okolí velkých měst. Stále více lidem dochází trpělivost v čekání na nástup digitální televize a její absenci řeší nákupem satelitního přijímače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AKSAMIT

jde videt,

ze pan hnilicka asi nikdy nebydlel v panelaku.Tam se nedomluvi dva lidi,natoz cely barak.....;-)

0/0
8.4.2008 10:15

farous

Re: jde videt,

R^

0/0
8.4.2008 10:42

cufir-mufir

Re: jde videt,

Ale drive take byly STAcka, tak proc se nedomluvi ted ? přece to ze si nekdo vyteli satelit na balkon musi nekdo odsouhlasit... Ono to pak vypada opravdu strasne!

0/0
8.4.2008 11:03

vlci

Re: Re: jde videt,

Odsouhlasit? A souhlas na zmenu kliky u dveri bys nechtel??!! (Y);-€;-€

0/0
8.4.2008 11:37

cufir-mufir

Re: Re: Re: jde videt,

Jenze klika nemeni vzhled celeho domu joudo. Je to podobne, jako s vymenou oken, nebo zasklenim lodzii... co je videt, melo by se schvalit, aby to nevypadalo jako dneska. Diky podobnym lidem jako jsi ty.

0/0
8.4.2008 11:46

roedor

Re: Re: Re: Re: jde videt,

jasně, začnem stavět domy podle centrálního plánu, z panelů, všechny podle jedný šablony. To už tu jednou bylo, ne?:-P

0/0
8.4.2008 12:01

AAA

Re: Re: Re: Re: jde videt,

pridelani anteny fakt neni stavebni uprava :)

0/0
8.4.2008 12:46

Satelit

Re: Re: Re: Re: Re: jde videt,

Problém je ten, že společná anténa se udělala a hotovo. Společný satelit se musí zaplatit a není moci (obzvláště pokud již část nájemníků má vlastní) udělat nějakou dohodu. Te není teoretizování, to je stav v našem domě.

0/0
8.4.2008 13:12

prazakm

Re: Re: jde videt,

On takový rozvod pro panelák není po technické stránce žádná sranda. Je řádově levnější a je to univerzálnější řešení, když má každý svůj satelit.

0/0
8.4.2008 15:00

zoufalec1

digitál

myslím, že se diskuze ubírá trošku jiným směrem. Článek vypráví o rostoucím počtu satelitů u nás. Vím, je to technicky nepřesné, správnější by bylo mluvit o přijímačích satelitního signálu. Kdo se chtěl blýsknout svými znalostmi, ten to udělal. Dobře. Ale zde jde spíš o to, že zavádění pozemního digitálního vysílání trvá neskutečně dlouho a mnozí lidé jsou čekáním na jeho spuštění docela otráveni a volí satelitní příjem. K tomu jsou zejména nuceni lidé, kteří mají špatný příjem analogového signálu. Ti okamžitě ocení kvalitu dobrého digitálního signálu. Zde neexistují odrazy ( duchové ) neexistuje šum. V jednom příspěvku jsem se dočetl, že posluchač má digitální signál zašumělý. Vážený, to není možné už z principu. Je možné, že jste sledoval nějaký starší pořad, který obsahoval již šum sám o sobě. Rovněž ale platí, že ten, kdo má dnes analogový signál velmi dobrý, přechodem na digitál nezaznamená žádné zlepšení. On totiž analog je kvalitnější než digitál.Zcela mimo je polemika LCD/CRT

0/0
8.4.2008 9:52

cassul

Re: digitál

Žádný div. Kabelové televize jsou akorát ve městěch a to navíc jen v činžácích a panelácích, alespoň u nás končí v činžáku naproti a do naší bytovky se třemi byty to zavedou, jen když jim uhradíme nějaké úplně absurdní náklady ve stovkých tisíc, takže to je nereálné. Analogový signál je tu slabý odjakživa, ale na mojí starou CRT to stačí, ale s digitalizací to bude jenom horší. Uvažoval jsem o O2TV, jenže mám kvalitní bezdrátový internet za výborné peníze a telefon nepotřebuju a platit paušál jen za TV mi přijde hodně drahé, navíc jsem telefonní linku už před několika lety zrušil. Tak jaká je jiná možnost, než satelitní příjem?

0/0
8.4.2008 10:05

vandator

Re: Re: digitál

tv karta pro satelitni prijem

0/0
8.4.2008 14:49

praktik

Re: Re: digitál

možná mi něco ve vašem příspěvku uniklo, ale proč se bráníte příjmu satelitního vysílání? Já přijímám české i slovenské pořady ze satelitu již několik let a platím za to jen normální koncesionářské poplatky. Těch pořadů ja asi 14.zkuste se podívat na: http://www.t-t.cz/web/structure/2.html

0/0
8.4.2008 20:15

cassul

Re: Re: Re: digitál

Nebráním, já ho mám. Nijak nejsem z talíře na balkonu nadšen, ale jinou možnost zkrátka nemám...

0/0
9.4.2008 9:09

Sir Humphrey Appleby

co to je za nesmysl???

LCD a plasma - tak na tom bude klasické dvb-s vysílání vypadat ještě hůře nežli z dobrého analogu. Autor by si to měl nejdříve vyzkoušet, nežli skočí na lži prodejců satelitů a HD televizorů. To co je uvedené v článku přesně odpovídá tomu co namluví každému zákazníkovi který se nevyzná a on potom doma nevěří svým očím.

Takže vážený autore - myslím že by bylo na místě se omluvit, danou tématiku si nejprve řádně nastudovat a odzkoušet a potom napsat skutečný článek, nikoli jen zvěřejnit tiskové prohlášení prodejců.

btw: o tom co je satelit (družice) a anténa (satelite dish - talíř) raději ani nemluvit...

0/0
8.4.2008 9:39

artN

Re: co to je za nesmysl???

Tak, tak. Obraz z analogu je na HD televizi s větší úhlopříčkou rozhodně lepší než obraz z většiny kanálů např. z UPC. Předpokládám, že Digi TV a pozemní DVB na tom nebude o moc líp. A v UPC mi potvrdili, že s kvalitou nebudou nic dělat, že by museli snížit počet programů a oni dávají přednost kvantity před kvalitou.:-©

0/0
8.4.2008 10:25

T.

Re: co to je za nesmysl???

Sire, jen pro pořádek... Pokud už rozlišujete anténu a přijímač, neměl byste zapomínat na konvertor. Ten je také součástí celého kompletu a neměl by být ztotožňován s pouhou anténou!

0/0
8.4.2008 13:47

Hofos

Satelit :-D

Pár lidí se dole již ozvalo, že satelit si na barák asi nepřimontujete ;-), nicméně já jsem podle hlavičky článku myslel, že text bude o satelitních vesničkách :-)

0/0
8.4.2008 9:31

tatu

Re: Satelit :-D

;-) Oni všichni dnes spěchají  - aby měli méně práce a delší přestávku na kávičku nebo cigaretku nebo "kulturní" vyžití po práci a tak se vše zkracuje. Když se vynechá (satelitní) městečko nebo (satelitní) anténa a to třeba i 6x v článku, autor ušetří 6x 2,4 vteřin, to dělá celkově 14,4 vteřin a o tomá delší pauzu a míň práce.  No nestojí to za to?

0/0
8.4.2008 9:41

@

Další děcko v redakci Ekonomika....

Nedávno nám tu jeden kluk také z redakce Ekonomika psal o tryskáčích....Dnes nám tu zase jiné děcko z redakce mluví o satelitech....Jako kdyby měli kluci neustálou potřebu ukazovat, že se vtírají lidu jeho mluvou z ulice...Jako kdyby za každou cenu chtěli snižovat úroveň nejenom svoji ale mermomocí i těch, kteří mají opravdu dost bulváru kolem sebe. Takže misto satelitních přijimačů má prostě každý podle Hniličky svůj satelit na obloze...Hochům nejde asi do hlavy, že se (některý) čtenář zamyslí nad celkovou seriozitou i jiných recenzí o ekonomice, když ji dělají kluci, co píšou o tryskáčích nebo satelitech...Jistě, jistě namítnou mnozí, vždyť je to maličkost, tryskáč nebo satelit, foťák nebo vysouvák, mluví tak kde kdo (viz diskuse)...ale s těmi už pak nelze ani polemizovat. A asi tomu tak skutečně bude, když je šéfredaktorovi v podstatě bulvarizace už i Ekonomiky úpně lhostejná. Náročnost a úroveň není dnes žádaná. Zřejmě naopak.

0/0
8.4.2008 9:24

hrisnici cz

Re: Další děcko v redakci Ekonomika....

Doporučuju časopis The Economist R^

Ten pořád drží standard, který se dá hodně dobře číst.

0/0
8.4.2008 10:37

wimp

Superpower

Idem prepisat Wikipediu, ved Česko je predsa jediná svetová satelitná vľmoc. Rusi a SŠA majú každý len málo cez 1000 satelitov.

0/0
8.4.2008 9:24

Stin

Proboha

Vazeny pane redaktore vite vy vubec co je satelit? ;-€ Satelit (nebo taky satelitni druzice, nebo taky druzice ...) je tam nahore na obezne draze. A opravdu jich neni jenom v Cesku pres milion! Vzdycky premyslim kde lidi na takove hovadiny chodi (jako napr. satelit mam za oknem, pocitac je ten monitor apod.) - uz vim - na technet.

Protoze to pane redaktore nevite, tak to co maji vsichni pripevnene na baraku, za oknem, na balkonech NENI satelit, nybrz antena a v tomto pripade se jedna o parabolickou antenu pro prijem signalu ze satelitu ktery lita tam nahore na obezne draze - zkracene se tomu rika parabola.

Prosim neblbnete lidem hlavu - dekuji. RvRv

0/0
8.4.2008 9:22

@

Re: Proboha

Těší mě shoda názorů. Skoro součastně jsem se o tom výše vyjádřil i já.  Jsem rád, že je nás přece jen více, co jim vadí amatéři všude kolem nás...

0/0
8.4.2008 9:28

T.

Re: Proboha

Ano. Lidi mají za oknem či na střeše parabolu s konvertorem a doma příslušný přijímač. Pro tento komplet se vžilo označení satelit...

Protože původní význam slova "satelit" je mimo jiné "souputník, průvodce, strážce", bude u řady lidí - bohužel - tento význam zcela přesný i va vámi napadeném případě...

0/0
8.4.2008 13:35

a8n

Re: Proboha

Jeste jste zapomneli, ze zadna spolecnost CS Link neexistuje, je to jen nazev platformy.

0/0
8.4.2008 15:35

Nick.Twisp

Za tuhle situaci poděkujme komu?

Našim volenym zástupcům, díky nimž je to s DVB tak jak to je.

0/0
8.4.2008 9:09

Glumik

V Česku roste počet satelitů

Upřímně. Kdo z nás má satelit? 8-o

0/0
8.4.2008 8:33

cufir-mufir

Re: V Česku roste počet satelitů

Ja ne, nekoukam ani na ty 4 plosne vysilane kanaly, tak na co 260 dalsich :-D

0/0
8.4.2008 8:37

briza

Re: V Česku roste počet satelitů

Ja televizi doma vubec nevedu, ale rodice si ho ted koupili presne z tech duvodu, ktere uvadi clanek. Rakousko uz na digitalni vysilani preslo takze jsme v Jiznich Cechach s analogem tyhle programy ztratili. Navic tam ted byla promo akce, ze maji vsechny kodovane programy na mesic zdarma tak jsem si o vikendu uzival jazykoveho treninku na francouzskych a spanelskych stanicich. :-)

0/0
8.4.2008 8:58

ja

Re: V Česku roste počet satelitů

;-DR^

Ale obavam se, ze narazka na "satelit" zustane nedocenena.

0/0
8.4.2008 9:08

cufir-mufir

Re: Re: V Česku roste počet satelitů

Doslo mi to,ale az po odeslani ;-)

Satelit je vsak obecne slovo, pod kterych chapeme parabolicky prijimac satelitniho vysilani ;-)R^

0/0
8.4.2008 9:41

Jiří

To snad není pravda!

Satelit = česky DRUŽICE. Netušil jsem, že je u nás milion družic!!!

0/0
8.4.2008 7:54

__XXXX___

Re: To snad není pravda!

Kdo nemá na balkoně družici, je hňup ;-D

0/0
8.4.2008 13:33

praktik

Re: To snad není pravda!

prosím, přestaňte již ohromovat svými znalostmi. Jistě i vám je jasné, že se jedná o hovorové vyjádření. A nebo vám to není jasné a věříte těm blbinám které píšete což by mohlo být pro vás tragedií. Nicméně v každém případě jde v této stati o to, proč našim papalášům trvá zavedení pozemního digitálu tak dlouho

0/0
8.4.2008 20:24

cassul

Lidé s LCD nebo plazmou

kteří jsou nespokojení s analogovým obrazem, se po nákupu DigiTV nebo UPC asi půjdou zastřelit, protože obraz je proti standardnímu analogu spíše ještě horší. Proto si taky šetřím starou CRT Sony a nákup nové televize odkládám, protože mi přinese spíše zhoršení.

0/0
8.4.2008 7:18

 Pepek

Re: Lidé s LCD nebo plazmou

Dávám,  Vám plně za pravdu!!!!!!!!!!!Nevím co lidi viděj na těch LCDčkách,šumí obraz jako prase,dokud nebude vysílat HDTV...tak placky nemaj cenu.Mám velmi dobrý analog v paneláku (Praha)na společné ant. a děsím se až analog vypnou.Mám i set-top-box  a tak můžu porovnat mám PIP v Tv a nevidím žádný rozdíl,spíše vypadává digisignál.Prodejci LCDček a plazem dělaj z lidí blbce(Datart),pouštěj v prodejně signál v HDTV ze satelitu a všicky koukaj na ten obraz-to je super....a pak si to přinesou Tv domu a koukaj podruhé8-o =jak to hrozně hraje...............;-(Rv

0/0
8.4.2008 7:37

cufir-mufir

Re: Re: Lidé s LCD nebo plazmou

JJ, take jsem ted kupoval telku... nechapu, jak lidi muzou byt tak hloupi a koupi drazsi nekvalitni vec... Ja si vyhledl 16:9 CRT 100Hz 82uhl. od JVC za tretinu ceny LCDka a uz se na ni tesim... Ale je to hrozna zalezitost v dnesni dobe sehnat podobnou telku, vsichni sili po LCD. Ano, pokud koukate jen na DVD filmy, pak to stoji zato...

A jeste vetsi blazni jsou ti, co si ted za 40 tycek kupuji FullHD, ktere vyuziji tak akorat na blueray a dalsich deset let na nic jineho :-D

Dokud nebude kvalitni vysilani, nema cenu silet z LCD televizi ! R^

0/0
8.4.2008 8:42

cassul

Re: Re: Re: Lidé s LCD nebo plazmou

No, pokud se někdo dívá jen na DVD a na HD filmy, nebo hraje na velkém LCD hry z PC, třeba to využije, já mu to přeju. Ale jinak naprostý souhlas...

0/0
8.4.2008 10:08

vlci

Re: Re: Re: Lidé s LCD nebo plazmou

Klasickou 16:9 mám doma Finlux, už 5 let. Uhl. 57 cm. A jsem nadmíru spokojen. Jen teď asi přejdu na satelitní příjem nebo zpátky na analog, páč už mám třetí set-top-box (mezi nimi byl jeden za cca 7000,-!!) a furt to kostičkuje, furt to brblá, měl jsem tady machra na měření signálu a nejsem vůbec spokojen. Implementace DVB je v ČR vskutku asi dost odfláknutá, kvantita na úkor kvality :(

0/0
8.4.2008 11:52

manoo

Re: Re: Lidé s LCD nebo plazmou

kecy v kleci milej zlatej, signál přijímám přes satelit (CS link - dostatečný výběr kanálů bez měsíčních poplatků - UPC se může jít zahrabat 100m deep), máte pravdu v tom, že když já svou LCD 107 cm napíchnu na analogovou pozemní anténu, tak  obraz je fakt zklamání, ale ze satelitu naprosto supr(žádné kostičkování není, chce to dobře natočit parabolu) navíc LCD funguje jako druhý monitor a hrát na něm nebo serfovat či koukat filmy je jedna radost :-)

0/0
8.4.2008 8:46

hrazd

Re: Re: Re: Lidé s LCD nebo plazmou

Asi TAM máš monoskop ;-)

0/0
8.4.2008 9:18

johny

Kecy

Docela me pobavila veta, majitele LCD televizi zjisti, ze signal z analogu vypada na velke tv velmi nekvalitne... ano neni to HDTV ale porad je to xkrat lepsi nez DVB-T (samozrejme v nasich podminkach) a uz vubec se to neda srovnat s tim co vysila UPC Direct nebo DIGI TV.  To je obraz k zbliti, kostcky kam se podivas...

0/0
8.4.2008 7:03

Krabat

Re: Kecy

jj taky jsem se tomu pousmál. Skutečně nechápu, co tím chtěl ten básník říci a rád bych si poslechl jeho vysvětlení na téma kvalitní digitální signál pro velkoplošné TV v ČR. :)

0/0
8.4.2008 7:17

Luboshak

Re: Kecy

Švagr přešel z analogu na pozemní dig. vysílání a rozdíl to na LCD 82 cm je dost velký - k lepšímu. Předpokládám ale, že CS link ze satelitu by měl lepší kvalitu. Já jsem si pořídil CS link, protože nechci čekat až se u nás objeví pozemní dig. vysílání, navíc dobře mi šla akorát nova ze společné antény a zbytek (čt1, 2 a prima) blbě z pokojové. Holt jsme v nějakém blbém stínu. Jsem si říkal, jednadvacáté století a já čumím na zrnění z pokojové antény :-)

0/0
8.4.2008 8:20

?

Překvapení

Kdo se diví, že roste zájem o satelity, tak asi neví, jak to v ČR vypadá. Digitalizace trvá řádově déle než jinde, digitál často nepokryje oblast, kterou pokrýval analog (viz mapa pokrytí dopmažlicka).

0/0
8.4.2008 6:36

Vlada

Architekt je trochu mimo

Nechapu, proc se lide nedomluvi na nejakem spolecnem prijimaci, aby to vypadalo lip, rika architekt Vaclav Kolousek ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
8.4.2008 6:36

Tom

Satelit

No jo, ale kdyz mate vice televiznich prijmacu v domacnosti, tak vam je satelit k nicemu, bud si jich koupite vic:-) nebo se bude cela domacnost divat na jeden kanal.... A takovych domacnosti je mnoho. Proto si myslim ze tady Boom bude koncit. Co vy?

0/0
8.4.2008 6:16

joscer

Re: Satelit

Totéž je to ale při pozemním digitálním příjmu. I tam musím mít ke každému TV přijímači set-top-box (když není v TV vestavěný). Je fakt, že je to levnější než satelitní STB včetně karty. Teda pkud nebudu v pozemním vysílání chtít přiímat např. Galaxii sport.

Já mám pro dvě televize jeden talíř,TWIN  duoLNB (monoblok pro dvě satelitní pozice s výstupy pro dva receivery), dva receivery a dvě karty (1x Gital a 1x TaT). No a rodina je spokojená. Cena? Zhruba 11 tisíc. Žádný pozemní vysílač nepotřebuji.

0/0
8.4.2008 6:29

Vlada

Re: Satelit

Jooooo to se musi umet.... :-P

0/0
8.4.2008 6:37







Najdete na iDNES.cz