Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová tramvaj bude stát 66 milionů, bude bez reklam

Už příští rok by se první cestující mohli zkušebně svézt v nové plně nízkopodlažní tramvaji ForCity 15T. Ta by v budoucnu neměla jezdit jen v Praze, ale i v dalších městech. Oproti současným modelům 14T s designem Porsche by měla být tišší. Stát bude 66 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michael

Tramvaj pro bezruké?

Ještě jsem neviděl tramvaj ani autobus, kde by nebyla nechána mezera mezi stěnou a sedačkou. Až tu novou. Ruku si tam můžete dát tak maximálně na okno, to je ale dost vysoko, a není to ani trochu pohodlné. Který pitomec ten vnitřek navrhoval? Jel vůbec někdy tramvají? Sedačky jsou přilepené přímo na stěnu! Mají tam lidé sedět namačkaní jako sardinky? Kroutím hlavou, a nechápu... 8-o!8-o

0/0
27.4.2008 18:16

Michael

Re: Tramvaj pro bezruké?

Dodatek:

Psal jsem o typu 14T. Ta "patnáctka" bude už doufám v pořádku. :-)!

0/0
28.4.2008 14:29

radim

špíny a skejťáci se už určitě těší

:-P

0/0
18.4.2008 20:53

Rujný svidřík

Nuda a zbytečnost

Úplně postačí tramvaj T3R PLF. Splňuje všechny požadavky.:-)

http://foto-aktualne.mhdcr.biz/displayimage.php?album=16&pos=12

0/0
14.4.2008 19:31

Monika

Reklama

Reklama mi na travajích nevadí, naopak někdy jsou vozy docela zajímavé.

0/0
13.4.2008 16:21

honza

bez reklam

probah proč?? je to plocha která je viditelná a jestli to hodí jakoukoliv korunu tak proč ne.....tomu řikam fakt logika

0/0
13.4.2008 12:28

Josef

Re: bez reklam

Třeba proto, že reklama je všude kolem. V městském prostředí je dnes téměř nemožné uniknout pohledem reklamě, což působí jako stálý tlak na lidskou mysl. Lidé začínají chápat nadbytek reklamy jako stresový faktor.

0/0
13.4.2008 14:47

Josef

cervená

Jizdní vlastnosti a cenu hodnotit nemohu, ale vzhled této tramvaje se podle mne velmi povedl.

Za vadu na kráse ovšem považuji červenou barvu. Červená je agresivní barva vhodná pro sportovní automobily, pro hromadné dopravní prostředky do města se přimlouvám za použití klidnějších barev. Chápu že DP (a zřejmě i město) razí červený vzhled MHD už dlouhou dobu a zřejmě se ho nebude chtít zbavit, ale proč ty tramvaje, autobusy i vagony metra musí být červené i uvnitř? Myslím, že světlější odstíny (ne extrémně světlé) modré, zelené, nebo i jiné veselé barvy by byly mnohem příjemnější.

Barvy které vidíme ovlivňují naše nálady. Při jízdě tramvají není kam pospíchat, není proč být agresivní, proč se tedy vybuzovat červenou barvou? Naopak, hromadná doprava vyžaduje klid, zvláště když ji člověk využívá často.

Co vy si myslíte o zažitém červeno černém barevném provedení prostředků MHD a možnosti vidět je v jiných snad příjemnějších barvách?

0/0
11.4.2008 21:07

a8n

Re: cervená

Je to zatím jenom studie, možná to bude jinak. A červená má ještě jednu nevýhodu, nejrychleji bledne.

0/0
12.4.2008 20:43

richard

T15 a T14

Nechapu proc teda nevylepsi to porsche nechaji stejny design a koupi jich 250. Proc po praze musi jezdit deset druhu tramvaji???? Jinak design je u obou hezky.

0/0
11.4.2008 15:10

zorro007

Re: T15 a T14

Vylepšovat tzv. Porsche nemá smysl, kromě příšerného interiéru je její nevýhodou např. to, že se jí nenatáčí podvozky, tzn. že oproti jiným typům mnohem víc opotřebovává koleje a zvyšuje náklady na opravu tratí. Nejrozumnějším řešením by bylo celý kontrakt na Porsche zrušit a toho kdo tuto hrůzu objednal propustit :-©

0/0
11.4.2008 19:58

00009

Re: Re: T15 a T14

T14 jsou nakoupený, T 15 nebude mít interiér o moc lepší, všichni budou stát zase u dveří, a propustit by jste musel pana primátora.;-€

0/0
13.4.2008 20:27

andy

Nechcem slevu zadarmo

Ta tramvaj je jednoznačně předrežená, její cena by se měla pohybovat do 50 mil. za kus. Tohle je cena pětičlánkové tramvaje, ne tříčlánkové jakou 15T je. Je to ukázka jak se zachází se státními penězy- jak s hnojem. To by mě zajímalo co kdo za to na radnici od škody dostal, jsem sice patriot a fandim českym výrobkům, ale za tuhle cenu ať si tramvaje nechaj. Ve škodovce si taky asi neuvědomili, že těch tramvají kupujeme 250 a ne 15 a to má odpovídat množstevní sleva.

 

 Dále bych chtěl panu Kotasovi  Design nové tramvaje je krok zpět oproti futuristické škodě 14T, bylo mi od začátku jasné, že pan Kotas ten design nepřekoná. Škodu 14T turisté fotili, všichni pro její krásu obdivovali ( samozřejmě horší to už bylo s hlučností řešením inteiéru atd. ).;-( 

0/0
11.4.2008 10:59

tx999

Re: Nechcem slevu zadarmo

Teda nechci se Vas dotknout, ale neni nahodou tramvaj k preprave lidi?

To ze si ji turisti foti je jedna vec, ale to ze se do ni neda poradne nastoupit, ale predevsim z ni vystoupit, takze ve spicce pak stoji na zastavce mnohem dyl nez normalni tramvaj je vec druha..

Navic pri pohledu shora mi pripada, ze jaksi zapomneli umistit elektroniku dovnitr, tak ji proste dali na strechu..

U teto tramvaje konecne vypada, ze se vratili k osvedcenemu usporadani interieru a navic je jeste pomerne slusna moznost, ze se v ni neobjevi ty priserny latkovy sedadla..

A zvenku pusobi celkem prijemnym dojmem..

0/0
11.4.2008 16:52

zorro007

Kecy

Pořád nějak nechápu, co je na tom designu tak unikátního - mně to přijde jako naprosto tuctová tramvaj, jaké jezdí v kdejakém městě na západ od nás. Ty řeči o "spoluvytváření architektury města" jsou kecy. A to že tramvaje na sobě nebudou mít reklamu? Chacha, stačí přinést balík a DPP polepí i okna a střechu :-/

0/0
11.4.2008 8:10

pujcovnaprivesu

CO NA TÉ TRAMVAJI

stojí tolik peněz ? To je zase tunelování a korupce,nic jiného to být nemůže.

0/0
10.4.2008 21:51

cejkis

Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Nemyslím si, že je to předražené.

0/0
10.4.2008 21:59

pujcovnaprivesu

Re: Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Co na té tramvaji stojí tolik peněz ?

0/0
10.4.2008 22:05

Dr. Fe1

Re: Re: Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Asi ta klimatizace..... Co tam není :-P

0/0
10.4.2008 22:16

mstuch

Re: Re: Re: Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Za ty prachy tam není ani klimoška ? Tak to asi bude fakt tunel a korupce.

0/0
10.4.2008 22:48

Marx

Re: Re: Re: Re: Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Mam dojem, ze nizkopodlazni busy Irisbus/Renault/Karosa, stoji radove okolo 7milionu korun a na rozdil od teto tramvaje jsou prostorne. Ta tramvaj a la Porsche i tato T15 jsou doslova do tanku v tank. Jestli nekdo nema rad stisnenost v MHD, tak tady si ji uzije opravdu dosyta. Skoro bych se priklanej k busum na LPG ci jiny plyn a nebo k trolejbusum s vyuzitim stavajici tramvajove trakce :) Jinak venkovni design techto tramvaji je hezky, ale boze, proc tam musi za kazdou cenu rvat tolik sedacek a proc je tak odflaknute vnitrni usporadani? Zlaty hranaty kloubovy tramvaje. Nevim, co to je za model, ale maji nizkopodlazni pasaz a pritom jsou prostorne.

0/0
11.4.2008 0:16

a8n

Re: Re: Re: Re: Re: Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

KT8D5 zvaná též Kachna. A s těmi sedačkami souhlasím, pokud nechtějí vozit lidi ve špičce jako dobytek, uspořádání 1+1 je jediné možné.

0/0
12.4.2008 20:57

Chytrakz hospody

Re: Re: Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Podívej se na Kotase, jak je vyžranej, a cena ti bude jasná. Žrádlo dnes není zadarmo. ;-D

0/0
11.4.2008 22:47

Martin

Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

proc ti to prijde drahe? me ta cena prijde primerena vyvoji, narocnosti vyroby, testovani a schvalovani do provozu, planovane zivotnosti, technickemu reseni .... tohle neni rodinne auto,

jak by podle tebe byla primerena cena?

0/0
11.4.2008 7:42

Martin

to je clanek jak za "planovaneho hospodarstvi"

"Ta by v budoucnu neměla jezdit jen v Praze, ale i v dalších městech." .. bude jezdit tam, kde si ji koupi,. dneska uz snad nikdo nediktuje, ktery typ bude ve kterem meste jezdit.

to, co pan technicky reditel DP vypustil z ust, by si taky zaslouzilo vysvetleni "..Těžko se dá odhadnout...... Budou-li jezdit v kopcovitých trasách, projeví se jejich maximální zátěž"   Copak tim autor vyroku asi tak chtel rici

0/0
10.4.2008 21:07

cejkis

Re: to je clanek jak za "planovaneho hospodarstvi"

Pokud je to navrženo na základě poždavku DP Prahy, tak rozumím původu myšlenky.

0/0
10.4.2008 22:00

Dr. Fe1

Re: Re: to je clanek jak za "planovaneho hospodarstvi"

Můžeš to nám laikům objasnit ?

0/0
10.4.2008 22:16

Martin

Re: Re: to je clanek jak za "planovaneho hospodarstvi"

neni to navrzeno na zaklade pozadavku prahy, je to standardni vyrobek tatry, stejne jako soucasna 14t

0/0
11.4.2008 7:38

TigerM

15T alias T15

V cem se lisi prvni, sedma a posledni fotka? :-D

Jinak dobre je, ze uz davaji nedavaji jeden a pul sedacku, tyc pro uchyceni je vice do ulicky, otocne podvozky jsou v Praze nutne, no v ankete jsem hlasoval pro drevene sedacky, ktere jasne vedou, barevne provedeni si myslim, ze by bylo dobre to s cervenym lemem a cernou strechou (vice se podoba cityhnusum), trochu mi chybi infopanely jako v Brne ve forme LCD (moznost reklamy), no pokud pisi, ze bude tissi tak to beru, ty soucasne porchetry drncej a vyjou az hruza, ...

jen me zarazi ty otocne podvozky - predni ma pred sebou jakysi kryt, ten zadni nikoliv, a take to, ze kloubove mechy jsou prilis viditelne... take nizka max. rychlost, coz nijak nevadi, ale na rychlodraznich tratich (Modrany, Barrandov?, Suchdol?, JM?) by se vyplatila, no a klimatizace by take jiz nebyla na skodu (pri teto cene), ...

Uvital bych, ale take vetsi prostor pro nohy nezi sedackami.

0/0
10.4.2008 20:47

TigerM

Re: 15T alias T15

take i z venku by klidne mohl byt prostor pro uzke reklamni panely na strese vozu - u starych tram to byvalo... v tom nevidim problem...

0/0
10.4.2008 20:49

cejkis

Re: 15T alias T15

Klimatizace je pro dopravní prostředek, který zastavuje každé 2minuty a cestující v něm ztráví pár minut nesmysl.

0/0
10.4.2008 22:02

-dejf-

Re: Re: 15T alias T15

vy jste se snad prehral, tramvajim se ta klimca docela hodi

0/0
11.4.2008 0:56

a8n

Re: Re: Re: 15T alias T15

Pokud chcete zvýšit energetickou náročnost o 50 % tak jo, potom se hodí.

0/0
12.4.2008 20:48

Rujný svidřík

Re: Re: Re: Re: 15T alias T15

:-)

0/0
15.4.2008 7:38

Ali

Re: Re: Re: Re: 15T alias T15

to neni az tak docela pravda, ... ovsem i jinde ve svete jezdi klimatizovane, tak proc u nas ne?

0/0
16.4.2008 20:07

Ach jo (bls1)

Nedýchá na vás absurdita?

"Tramvaje spoluvytvářejí architekturu města a v případě Prahy jsou jedním ze symbolů pražských ulic. Tramvaje ForCity mají ambice do nich vnést vizuálně jednoznačně zapamatovatelné prvky". Symbol pražských ulic nazvu ForCity, aby se mi v zahraničí dobře prodával.

0/0
10.4.2008 19:05

Tomas

Bez reklam jak kde

V Brně mají "Porsche" chvilku a minimálně jednu už stihli zprasit jakousi reklamou. Další budou zcela jistě brzo následovat....

0/0
10.4.2008 18:44

Vladimir

neuveritelne

ale jestli to budou zavadet pulstoleti podobne jako predchozi typ tak se toho malo kdo z nas vubec dozije.

0/0
10.4.2008 16:21

Mak1

Po exkrementu zvaném Porsche

nám sem chtějí narvat další hrůzu ???

Vždyť za Porsche by se mělo zavírat !!! - např by mě zajímalo, jak u něj byly dělány bezpečnostní zkoušky - co by se stalo, kdyby tramvaj začala hořet, když tam nejsou přední dveře ;-O

0/0
10.4.2008 16:00

Re: Po exkrementu zvaném Porsche

máš tam vokna:-P

0/0
10.4.2008 17:00

Ing. Lucian Papazian

Milióny nebo miliardy, při této inflaci asi jedno jest!

Tak ta tramvaj přijde na 66 miliard, nadpis sice hovoří o něčem jiném, ale redakci Mladé Fronty Dnes je to podle všeho jedno... Asi se počítá s přidáním plynu u inflace a než se celé dílo zrealizuje, tak už přijde na 66 miliard českých... Jinak se mi model tramvaje lílbí, zvláště v té dřěvěné variantě...

0/0
10.4.2008 15:53

Luboš

Re: Milióny nebo miliardy, při této inflaci asi jedno jest!

Luciane, co píšeš za  nesmysly?  Samozřejmě, že tramvaj bude stát  66 milionů Kč, tak jak se píše v článku.  Jinak hoši můžete být na české tramvaje hrdí, protože ty nízkopodlažní jezdí mimo jiné v mnoha městech USA v Sietlu, Los Angeles a v mnoha jiných městech. Prostě naše tramvaje poráží konkurenci na celé čáře a v mnoha zemích světa !! :-)

0/0
10.4.2008 18:59

Letalino

Re: Re: Milióny nebo miliardy, při této inflaci asi jedno je

Tak nevim jestli je to stejna tramvaj, ale ty co jezdi v Sietlu zadny zazrak techniky nejsou. Jsou to nejhlucnejsi tramvaje co se kdy u nas vyrobily (myslim ASTRY - 10T), protoze stejne typy jezdi v Olomouci  a nejako  mne neuchvatily.  Z clanku nevim kdo je vyrobcem.

0/0
10.4.2008 20:28

Martin

Re: Re: Re: Milióny nebo miliardy, při této inflaci asi jedno je

skoda

0/0
10.4.2008 21:03

Luboš

Re: Re: Re: Milióny nebo miliardy, při této inflaci asi jedn

Letalino, moc se mýlíš.  Tramvaje z ČR opravdu zvítězily v konkurenci jiných výrobců, protože měly bezpečně nejlepší parametry.  Takže pomlouvat naše tramvaje , které jsou v zahraničí je velký nesmysl !  V USA je jich už moc a v mnoha městech.

0/0
10.4.2008 21:19

Fany

Re: Re: Milióny nebo miliardy, při této inflaci asi jedno jest!

Když tedy tento zázrak jezdí v Seattle a Los Angeles, proč je tam jezdí prodávat pražský starosta Yeti Bém? ;-(

0/0
12.4.2008 10:10

pp

těším se

0/0
10.4.2008 15:49







Najdete na iDNES.cz