Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dovoz ojetin do Česka možná prodraží zdanění

Dovoz ojetých aut ze zahraničí může výrazně zdražit. U nejstarších aut až o dvacet tisíc korun, u osm let starých o tři tisíce. Výrobci aut, autobazary i importéři nových vozů lobbují mezi poslanci za výrazné zdanění dovozu ojetých aut ze zahraničí do země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Morphy11

PORADTE PROSIM...

Dobry den, chtel bych poprosit o radu. Mam vyhlidle auto zn. BMW v Nemecku v Hamburku a chtel bych si ho privezt sem do cech, ale nevim co vse je potreba za vyrizovani a papirovani v Nemecku, aby jsem ho mohl sem v klidu dovezt a prihlasit...nechci na ten dovoz zadnou firmu. Predem mockrat dekuji za rady bud sem nebo nejlepe na mail morphy11@seznam.cz:-)R^

0/0
24.4.2008 22:12

martin

Re: PORADTE PROSIM...

ahoj,mam stejny dotaz neporadite nam nekdo??

0/0
3.6.2008 15:55

Naked and petrified

Hahaha, AAA se boji konkurence pro sve LEGO(R) vozy

Prvni jakekoliv rizeni pred organy EU by takove narizeni muselo zrusit, protoze je jasne diskriminujici vuci zbozi dovezenemu ze zahranici. Dan na stare sunky, beze vseho - ale pak na vsechny, i na ty, co uz jezdi.

Co je mi do toho, ze trabos splnuje normy platne v dobe jeho vyroby...vzdyt ty jsou smesne. Takove smradlave krapy proste patri zdanit podle aktualnich norem a v dusledku toho pak zmizet ze silnic.

0/0
17.4.2008 15:43

medick

dovezt auto = nenechat se napalit bazarem v CR

auta z nemecka maji i treba po osmi letech poctive vyplnenou servisni knizku, nestocene tacho apod. dale maji v drtive vetsine originalni nahradni dily, vcetne provoznich kapalin atd. navic nejsou znicene otresnou kvalitou ceskych silnic. koupil jsem auto opakovane z nemecka, vzdy to bylo po hruznem zazitku z navstevy ceskych bazaru, kdy bazarista = polomafian s kontaktem na policajty a STK, a ty popelnice stojici v jeho "bazaru" byly zivotunebezpecne! Namatkou - Pracharna HK, ARHO Praha, AAA, atd. (smrad benzinu pri zkusebni jizde, chybejici rezerva, svitici kontrolky airbagů, presto ze vozidlo "nikdy nebouralo", hadice v motorovem prostoru omotane kobercovou paskou atd. atd. atd.). Tak jen lobujte, blbouni v parlamentu vam to jiste schvali. A my chudaci co nemame na novou nobl fabii v hlinach co tahne vodspodu holt budeme muset trosku priplatit za "vraky ze zahranici".

0/0
14.4.2008 7:37

ant.

...přesně tak...!!!

...mám Golfa z Německa, stáři 4 roky, za cenu Fabie v základní verzi, slušná výbava, bylo potřeba trochu vyřizování, ale určitě se to vyplatí. Dobrý výběr je např. na  www.autoscout24. de  

...a není co řešit...R^;-)

0/0
14.4.2008 20:54

voška

Už bylo na čase

Aut se vyrábí tři prdele, dokonce i u nás. Tak pro se ještě dováží staré šunky?  Stát se chová jako idiot. 

0/0
13.4.2008 0:36

Mak1

Re: Už bylo na čase

Idiot jste Vy - například naše "česká" schade je u  nás nejdražší v Evropě .....

0/0
15.4.2008 11:01

Naked and petrified

Re: Už bylo na čase

Protoze ty stare sunky jsou zhusta mnohem lepsi a v lepsim stavu nez ceske stare sunky...? A proto, ze se Skodovky daji ze zahranici dovezt levneji nez co stoji v CR? Mozna (mimo jine) proto.

Ze se stat chova jako idiot je smutna pravda, ale nejspis to budou jine oblasti nez se tady snazis naznacit ty...

0/0
17.4.2008 15:45

vita

proč většině vadí tahle omezení

není jednodušší si kupovat nový auta? Můžu si vybrat provedení a výbavu, nemusím koukat jestli to nemá nějaký závady, nemusím se bát přetočenýho tachometru nebo toho že by to bylo bouraný. Jakej je důvod kupovat ojetiny, to si nedovedete vydělat na nový nebo to je lakota?:-P

0/0
12.4.2008 18:33

Alfik

Re: proč většině vadí tahle omezení

kupuješ asi nová auta, proč ne. A jezdíš s autem dokud se nerozpadne? Nebo ho jsi rád, že někdo tu ojetinu za pár let koupí?

0/0
12.4.2008 23:10

Andee

Re: Re: proč většině vadí tahle omezení

Myslim, že jenom tak kecá ;-)

0/0
13.4.2008 20:52

vcdr

Re: proč většině vadí tahle omezení

tak bud rad, ze to auto nestoji este 2x tolik jen diky konkurenci ojetin, uz tak jsou tu auta nehorazne predrazeny, zvlast vzhledem k soucasnymu kurzu

0/0
14.4.2008 1:30

David

Re: proč většině vadí tahle omezení

Je. Dejte všem pracovníkům platy v hodnotě 60% platu generálního ředitele a určitě si všichni začnou kupovat nová auta. A proč? Budou na to mít.

Ovšem mezi náma. Je čistě každýho věc, jaký auto si koupí a nikdo nemá ani právo ani dost informací mu do toho kecat.

Dost mi na zdejších diskuzích vadí, že je to tady samej mlaďoučkej budižkničemu, kterej se živí jako konzultant, auditor, finanční poradce nebo jiná srágora, není za ním nic vidět, ale rozdává tady rozumy.

0/0
14.4.2008 10:07

Naked and petrified

Re: proč většině vadí tahle omezení

asi proto, ze jsou ty ojetiny levnejsi, nez nova auta...a ne kazdy je pripraven vzdat se za nove auto castky, kterou muze pouzit jinak a poridit mnohem levneji auto tri roky stare. Staci pouzit mozkovnu, jeee-jeje!

0/0
17.4.2008 15:47

Mladá Fronta

Účelonost návrhu je zřejmá

Náklady na likvidaci starších a novějších ojetin se neliší. Problém s autovraky je dnes, kdy jsou vysoké ceny železa čistě virtuální. Kdo by schazoval vrak ze skály, když za něj v kovošrotu dostane tisícovku?

Obávám se, že najít tak uvědomělého škůdce je problém. Jediný, kdo se tímhle způsobem zbavuje auta jsou zloději.

0/0
12.4.2008 16:01

Mladá Fronta

Sůro, zavzpomínej..

Jakpak je to dávno, kdy ČR slavnostně zrušila předpisy bránící dovozu ojetých vozů a zabránila tak sporu s EU?

Co se ojetin týče je třeba říct zásadní věc: v ČR jsou nové vozi dražší než například v Holandsku. Tím, kdo je prodražuje jsou dovozci. Pokud stát zavede cla na dovoz ojetin, dostane se do rozporu s EU.

Staré členské země mohou v tu chvíli zareagovat podobně - omezit dovoz vozidel vyrobených v ČR. A podobně, jako ČR si můžou zahrát na blbečky a místo "zatěžujeme clem dovoz aut z ČR" zatížit clem dovoz ze zemí, které například vypouštějí víc, než určité množství CO2 na obyvatele, nebo vyrábějí nižší, než určité procento elektřiny z větrných elektráren.

Vybranou daň mohou slavnostně určit na podporu výstavby obnovitelných zdrojů energie.

PS: Sůro, napiš ještě dva tři podobné články, ať jsou AAA za 10 Kč.

0/0
12.4.2008 15:53

Pácal

Re: Sůro, zavzpomínej..

Ty se hlavně nauč nejdříve česky...nebo si jezdi s VOZI:-)))

0/0
12.4.2008 20:21

Naked and petrified

Re: Re: Sůro, zavzpomínej..

a k tematu mas co dodat?

0/0
17.4.2008 15:48

Quichote

Dotaz

Jaký je rozdíl mezi lobováním a korumpováním?

0/0
12.4.2008 12:05

Mladá Fronta

Re: Dotaz

Jaký je rozdíl mezi zlými a dobrými? Zlí jste vy a dobří jsme my.

0/0
12.4.2008 15:55

Rapid

jen lobi prodejců

...no jo, ale je lepší, když budem jezdit ve 14 let starých ojetinách,  které ale můžeme pravidelně obměňovat a tak se také modernizují, nebo aby pár lidí mělo oderní vozy a zbytek jezdil 120kama, které budem tak tak udržovat pojízdné? konec konc. mnohá auta se dělají v nezměněné podobě 10 let - proč bych měl platit vyžší poplatek za twingo 12 let staré, než 2 roky staré. A recyklační poplatek dle stáří vozu je vísměch. To jim   ESD neprojde:-D Zlikvidovat staré auto a nové bude stejně drahé, tak by měl být i stejný poplatek, ne? .....možná to novější i dražší, protože dnes jsou auta větší a těžší.

0/0
11.4.2008 22:51

Mladá Fronta

Re: jen lobi prodejců

Nejlepší je Škoda 105. Svižné vozidlo, prakticky nepodléhající korozi s několikanásobným jištěním bezpečnosti.

Například, když vám selžou brzdy, můžete vyhodit krumpáč.

0/0
12.4.2008 16:08

továrník

....většina mimo realitu....

nevím proč aaa tiše kývají, když sami nejvíce poptávají  výkup aut do kilaR^. nejde o roky, ale  o stav. no, když nemám, jdu do levný káry a neuvrtám se do libovky s krásným leasingovým úrokem;-)...a na provizi se dá pěkně vydělat;-);-)

0/0
11.4.2008 20:32

stepynek

je to jednoduchý

je to úplně jednoduchý je to zase sprostej byznys. Uvedu jeden zdárný příklad. Kamarád si chtěl koupit Golfa IV. Jelikož neměl auto ( Golfa už má), tak jsem ho vozil po bazarech v čr. Už jsem se po bazarech pár let nedíval, protože jsem auto nehledal. Musím říct, že jsem byl v šoku. To co tam stálo za bouraný spleskance se stočenýmy tachometry a každým blatníkem jiným to byl děs.kamarád začínal propadat zoufalství. Když to za něco stálo, tak to bylo o 20-30 tis výš než co byl ochoten zaplatit.Umím trochu německy, tak jsem začal hledat na internetu a dražbách kde jsem vydražil Golfa za takřka 70% cenu než co je u nás. Auto má servisku, nebouraný, vypucovaný radost pohledět. Je fakt, že něco stála cesta, čísla, čas a přihlášení, ale cena byla nižší o 30 tis.....

Prostě a jednoduše, než něco koupit v drahých a nebezpečných bazarech, tak si to radši dovezu. je to riziko, ale vyplatí se ;-D

0/0
11.4.2008 15:52

Mak1

Nechápu to

jak může někdo chtít starej křáp, když škodovka nabízí Fábii za 50 000 + 3500 měsíčně.8-o

a navíc je to dělo - 1.2 HTP a prej to má i volant a sedadla !!!;-D

0/0
11.4.2008 15:28

anonym

Re: Nechápu to

Pochop už konečně;-€,že za 50000 koupím auto-2x airbag,abs,servo atd,a 3500 zůstane na rodinu.Lidi už jsou takhle dost zadlužení a pochybuji o tom že si normální člověk s hypotékou vezme ještě auto na leasing.Prostě pořád budou lidi,kteří maji prachy a ti co nemají.Musí být nějaká šance i pro ty co nemaj.Každej by určitě rád jezdil v novém autě,a ty kecy tady jestli je někdo schopen nebo ne,vydělat víc,jsou trapné.Každej dělá to co umí,a jeden se bez druhého neobejdeme.

0/0
15.4.2008 10:43

Mak1

Re: Re: Nechápu to

to byla ironie .....;-(

0/0
15.4.2008 11:04

mak1

a

;-(

0/0
11.4.2008 15:26

roba21

Euro4 zadarmo

Tak to není o čem mluvit. I Euro3 je jen za tři tisícovky, takže to opravdu nikomu moc vadit nemůže. A starší auta nechť sem opravdu radši nevozí.

0/0
11.4.2008 14:00

pacient24

Re: Euro4 zadarmo

Pokud jde o krapy stare 10 a vice let tak souhlas. R^ Ostatni by zas tak moc nepodrazily, ale jde o princip. ;-) 

0/0
11.4.2008 20:02

ossetepo

Ať je to jak chce

já mám automobil Škoda 120 GLS z roku  1981 a doufám , že nebudu muset platit žádnou ekologickou daň. Jezdím dobře - důkazem je o to , že jsem naživu. Snižuji nehodovost na našich silnicích , neboť svou rychlostí omezuji rychlost ostatních účastníků silničního provozu. Jezdím ekologicky , neboť jezdím na LPG. Všichni mně mají rádi , protože na mně blikají a snaží se mně někdy i oslovit. Auto přehlásím jako veterána. Nové si nemohu koupit , jsem totiž invalidní důchodce a musím i v létě nosit čepici ( kulicha).  Můj synek je lobista a chodí do parlamentu. Je prostě úžasně úspěšný , má každý rok nové auto - služební a ode mně si vypůjčuje znak vozíčkáře , aby mohl v Praze parkovat.  To mu poradil jiný chytrý chlapec. Je to chytrý chlapec , je z Prahy.        Váš kloboučník

0/0
11.4.2008 13:57

solenza

Re: Ať je to jak chce

Tak to je krása. Já taky jezdím na LPG s 20 let starým autem a kam se na mě s ekologií hrabou fábie nebo jiný tyhl nový autA s rízeným emisním systémem a třícestným katíkem.

0/0
13.4.2008 12:48

Vojtík

KAPŘÍCI PLAVOU DO PARLAMENTU

No výrobci a prodejci chtějí vydělávat,takže se zavede "ekologická" daň.

Nějakou dobu tady bylo možné dovézt za rozumné peníze ojeté golfy,takže i rodiny s podprůměrnými příjmy si mohly dovolit vyhodit stodavíctky a fáva.(jak taky zejména ty stodvácy zmizly z poslední léta)

No měli jsme se až moc dobře,tak je potřeba to zrušit.

PLUJTE,HRDINNÍ KAPŘÍCI,DO PARLAMENTU

0/0
11.4.2008 13:18

MartyKO

Jeste starsi

Takze kdyz nebudu chtit auto s vymlacenym podvozkem a rozvrzanym interierem z ceskych silnic, budu mit smulu? Nebo to dopadne takhle - pokud budu chtit do auta vrazit rekneme 100.000Kc, budu muset pocitat s poplatkem 20.000Kc a budu nucen si dovyzt auto levnejsi, tedy starsi treba o rok o dva... :-P

0/0
11.4.2008 12:00

pepa

Re: Jeste starsi

Jo o 2 roky starsi a pak bude pekne na prvni pohled videt ze jezdis v popelnici  :-P

0/0
11.4.2008 12:42

David

Re: Re: Jeste starsi

Máš nějaký psychický problém kvůli staršímu autu někoho jiného?

Řekl bych, že ten příspěvek, na který reaguješ podle tvé inteligence, je docela pravdivý. Čili, když má někdo na auto nějaký strop, tak se pod něj bude chtít vejít, takže místo lepšího auta si koupí horší s nesmyslnou daní. Nepomůže ani sobě ani ekologii, jen si někdo namastí kapsu.

Pánové peníze planetu nezachrání spíše naopak, zruinují ji.

Domnívám se, že ten kdo jich má nejvíc, tak planetu zatěžuje daleko více, než ten, kdo žije z ruky do huby. Za svoje peníze si totiž může koupit spoustu krámů, který nepotřebuje, ale na jejichž výrobu je potřeba energie, jejíž nedostatek se jednou stane zkázou pro tuto společnost.

A prosím různé zakomplexované zbohatlíky, aby si vulgarismy a invektiva schovali na nějakou jejich snobskou párty. Nazývat mě sockou, jak to běžné na zdejších fórech, když dojdou argumenty, můžete, ale pramálo to změní něco na tom, co jsem napsal a co se dá i dokázat.

0/0
11.4.2008 13:36

vymrzovač

slušná ojetina bude pořád výhodnější......

......slušnej GOLF IV se serviskou,do 100tis.km,6let starej kolem 160tis. je větší jistota než nová škudlofka fobie za čtvrt mega.Nějakejch 5tisíc škodu nezachrání

0/0
11.4.2008 11:44

pepa

Re: slušná ojetina bude pořád výhodnější......

A kdyz budes mit stesti tak ten tvuj setiletej golf nebude kradenej a bude svarenej jen ze 2 bouranejch aut ;-D

0/0
11.4.2008 12:43

Karl

Re: slušná ojetina bude pořád výhodnější......

No jasne 6 let starej golf je 100 tisici, leda tak od brachy.;-D

0/0
11.4.2008 15:02

honzasl

Re: Re: slušná ojetina bude pořád výhodnější......

A proč ne? Má budoucí tchýně právě doplatila leasing na slavnou fabii, auto má 5 let a má najeto cca 25 tisíc km. Kdybych se to prodávalo, tak tomu nikdo neuvěří. Jenže to auto u ní zůstane ještě aspoň dalších 10 - 15 let......... Bylo tak drahé, že prodat ho, by byla absolutní blbost........

Jinak, mezi námi, nechápu, proč mají obyčejní lidé potřebu měnit auto každé 3 roky. Dobrý nový automobil, o který se staráte, vydrží deset let - 400 000km bez problémů. A mám jistotu, že vše je opraveno, tak jak má, že výměny všech náplní jsou provedeny včas, že jsem si ho po případné bouračce nechal řádně opravit. Až si lidé přestanou vylepšovat ego automobilem, zjistí, že se jim žije daleko lépe.

0/0
18.4.2008 13:19

Andee

AAA

Nemám v úmyslu se zastávat autobazaru AAA, ale myslim, že nejsou o moc horší než drtivá většina ostatních autobazarů. Jen mají nejvíc klientů, tak je logické, že skupina nespokojených (ač procentuálně podobná jako u jiných bazarů) bude v absolutních číslech nejpočetnější a tudíš i nejvíc slyšet. Přitom si za svoje problémy ty lidi můžou sami. Když jdu pro ojetinu, vezmu si s sebou někoho, kdo tomu rozumí a auto mi prohlídne. Pokud tohle někdo neudělá, ať se pak nediví. Když jsou líný najít si auto v Německu, kde má za sebou lepší servis a jezdí po silnicích a ne českých tankodromech a místo toho koupí první naleštěnej svařenec v autobazaru, tak si ani nic jinýho nezaslouží...

0/0
11.4.2008 11:26

Mladá Fronta

Re: AAA

Děkujeme soudruhovi z AAA za hodnotný příspěvek.

Ano, máte pravdu v tom, že nejsou O MOC horší, než drtivá většina ostatních autobazarů v ČR.

Naštěstí se ale stále ještě najdou slušné autobazary.

0/0
12.4.2008 16:06

Andee

Re: Re: AAA

Nech si blbý kecy. S AAA namám nic společného, ani jsem u nich nikdy nic nekoupil. Naštěstí pro ně je tu dost pitomců, který je živí. Jinak by už dávno zkrachovali... nemyslíš? :-P

0/0
13.4.2008 20:57

Phantom2005

No to je zase ....

... hovadina! Starší auto bez klimatizace (freon nebo bezfreonová náplň), bez posilovače řízení (hydraulická kapalina) se likviduje dráž než nové s klimatizací, s posilovači všeho a se spoustou elektronických srágor???

0/0
11.4.2008 11:17

Mladá Fronta

Re: No to je zase ....

Likvidace stojí stejně. Freon stačí vypustit do vzduchu a zmizí sám. Hydraulickou kapalinu je třeba vypustit do nádoby a tu následně vylít do kanálu. Ale to je zanedbatelná položka.

0/0
12.4.2008 16:10

ant.

Re: Re: No to je zase ....

R^R^;-D

0/0
14.4.2008 21:00

David

Ekologie

Na dnešní době mi nejvíce vadí, že o ekologii mluví lidé, kteří opravdu vůbec neví která bije, a to se táhne celým průmyslem.Je rozhodně ekologičtější provozovat jeden vůz po jeho předpokládanou životnost, než jej měnit každé 3 roky za nový!!!

A kdo si myslí, že rozdíl vyprodukovaných zplodin mezi moderními automobily a vozy třeba 10 let starými je vyšší než vývoj a výroba 3 jiných nových vozů (po třech letech obměna), které stojí velké množství energie, je podle mě naprosto nekompetentní o takových věcech rozhodovat.

Takže pokud chceme myslet ekologicky, tak nevyhazujme věci, které nám ještě dobře slouží jen pro to, abychom byli IN. To je podle mě základní pravidlo ekologického chování.

Nakonec si troufám tvrdit, že každý raději zaplatí o 10 tyček víc, za ojetinu (pokud chce ojetinu) v ceně 200000 než by si vybral za 1/2 m nový, který jjsou pro něj vyhozený peníze. Soudím podle sebe. Přece si na svých 10 kkm ročně nekoupím auto za 3/4 mio, když si můžu za 1/3 koupit sstejné starší.

0/0
11.4.2008 11:01

Caretaker

Ekologický vztah MŽP

Na parkovišti před vchodem do Ministerstva životního prostředí je sice zaparkováno pár rádobyekologických Nissanů s velkou reklamou, ale pokud MŽP obejdete, tak vzadu na parkovišti mají cca 5 naleštěných stříbrných BMW 7xx. Tolik k jejich prázdné hubě.

0/0
11.4.2008 10:57

Caretaker

AAA klesly akcie

Tak jim musí za tučný bakšiš vláda nějakým způsobem pomoci zpět na výsluní. Modrá šance už nemá zelenou a propadá se do černé díry. Přesně v barvách naší vládní koalice. A ti dva oranžoví přeběhlící jsou už jenom takovou nedozrálou třešničkou na tomto dortu. :-©:-©:-©

0/0
11.4.2008 10:53

ceaucescu

pech

kvalitních ojetých automobilů do stáří 3 roků je na trhu jenom asi 15 procent,takže

85 procent českých motoristů má jaksi prostě smůlu a budou tahat šroty,a chytrý

úředník to moc dobře ví a už čeká s pokladničkou na korunky protože z kuřáků a

alkoholiků už víc ždímat nemůže...

0/0
11.4.2008 10:32







Najdete na iDNES.cz