Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotivy zvané „Brejlovec“ se dočkají téměř miliardové opravy

Společnost ČD Cargo se chce vypořádat se svým největším problémem, kterým je zastaralý vozový park. Plánuje proto obnovu třiceti dieselových lokomotiv řady 753, známé pod přezdívkou Brejlovec. Hodnota celé zakázky by mohla dosáhnout až 900 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kladnyhrdina

poslouží ještě čtvrt století

Lokomotivy se nebudou "opravovat", ale rekonstruovat. Místo poruchového motoru ČKD s vysokou spotřebou dostanou motory Caterpillar. Takže ekonomický přínos na spotřebě a údržbě značný. Lokomotivy jsou staré téměř 40 let a po rekonstrukci ješte dobré čtvrtstoletí vydrží - žádných pár let, jak praví popisek fotky.

Během těch 50 - 70 let provozu se jedna důkladná rekonstrukce vyplatí, je to běžné i v zahraničí. Někteří jednodušší diskutující by se měli snažit pochopit, že to není Škoda 100.

Jen pro zajímavost, při již uskutečněných reko dostaly některé lokomotivy motory ČKD ještě o deset let starší konstrukce (skoro 50 let), které jsou kupodivu spolehlivé a hospodárné. Ukázka, jak šlo všechno za bolševika od deseti k pěti a i produkty původně světových parametrů se postupně zmršily.

0/0
16.4.2008 20:09

Santa1

Re: poslouží ještě čtvrt století

Celkem souhlas, až na ty rychlé soudy ohledně motorů. K 12 V 230 DR pro brejlovce není nijak fatálně poruchovější než původní K 6 S 310 DR ze zamračené, je ovšem podstatně nákladnější na údržbu, zejména kvůli dvojnásobnému počtu válců. Jinak je ovšem samozřejmě výkonnější a hlavně zejména na svou dobu neuvěřitelně tichý, což je pro nás, co bydlíme u tratí dost podstatné.

0/0
5.5.2008 3:33

JetMeresjev

Brejlovec

dal "Zamracena" , taky rada S489 z konce 60.letech - to je design! Proste nedhera. ;-)

0/0
16.4.2008 18:16

roland

Prodej a koupa

Prodaji a pak koupi, ne to je sila, to bude zase tunel :-©

0/0
16.4.2008 16:09

Hekynen

Re: Prodej a koupa

Naučte se číst... Prodají se "vraky" a pak se pronajmou (dle všeho na leasing, tedo po skončení pronájmu přejdou do majetku) "nové" opravené lokomotivy. Tímto se náklady na modernizaci rozloží do více roků a nebude to takova "prda".

0/0
16.4.2008 16:41

Speedy

Re: Re: Prodej a koupa

ale pořád je to bude stát víc, než kdyby si to opravili sami. Prostě tohle z ekonomického hlediska blbost...

0/0
16.4.2008 17:00

roba21

Re: Re: Re: Prodej a koupa

Opravili sami? Buď by museli mít vlastní závody na rekonstrukci lokomotiv (a to by asi levné nebylo), nebo to zaplatit najednou (a na to asi nemají).

Leasing sice stojí více, ale pokud ty prostředky nemáte, nebo je potřebujete k vytváření zisku, je lepší za něj zaplatit. Například, pokud můžete ze 1 mld. vytvořit zisk 15% ročně, je lepší miliardu takhle použít a další si půjčit, protože ta miliarda Vám vydělá více peněz nez stojí ta půjčená. Nakonci tedy budete mít opravené lokomotivy a zisk - náklady na leasing, což je více než jen lokomotivy.

0/0
16.4.2008 17:09

roba21

Re: Re: Re: Prodej a koupa

No ale musím dodat že v případě ČD to opravdu bude spíše nějaká malá domů než ekonomický kalkul. ;-D

0/0
16.4.2008 17:09

trenchard

Re: Re: Re: Re: Prodej a koupa

jaký ČD? jasně píšou Cargo!

0/0
16.4.2008 17:58

JBetak

Re: Re: Re: Re: Prodej a koupa

Na prvním místě je to životní nutnost, nemají totiž (alespoň u motorových lokomotiv) moc na vybranou. Touto cestou šli i soukromníci, a nejen u nás, v článku se o tom mluví, lokomotiva je vyzkoušená. Pak za druhé možná následují ty možnosti, které jmenujete.

0/0
16.4.2008 20:23

Lojzax

Re: Prodej a koupa

Jedná se o standardní formu tzv. zpětného leasingu, která se běžně (nejen u ČD a ČD Cargo) používá...

V případě ČD může jít třeba o toto:

Prodají těch 30 loko dejmetomu za odhadní cenu 300 milionů, poté je splácejí zpět, kdy celkem splatí třeba 900 milionů, mezitím mají hned na začátku 300 milionů cash, který mohou použít třeba jako peníze, nebo třeba jen zálohu na nákup nových vagonů, lokomotiv, kde kdyby si na to chtěli půjčit od banky, tak jednak musí ručit nějakým majetkem, tak by je ta půjčka vyšla dráž než tato operace...

Výše uvedený příklad je jen ilustrativní (zejména ty čísla), ale pro představu snad stačí, někdo znalejší snad doplní. ;-)

0/0
16.4.2008 17:51







Najdete na iDNES.cz