Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daně se budou platit bez papíru, ale s větší kontrolou

Mělo by to probíhat následovně: na počítači si vyplníte daňové přiznání a bez nervů ho pošlete elektronicky na finanční úřad. Žádné další papíry už byste nemuseli shánět. Takhle nějak by podle představ ministerstva financí mělo fungovat placení daní nejpozději za rok 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

Konečně prvek e-governmentu

Jen tak dále R^

0/0
18.4.2008 22:58

Agent

EPO

"Nově by podle něj mělo elektronické přiznání fungovat tak, že by si

člověk nestahoval celý systém do svého počítače, ale podával by

přiznání přímo na webu daňové správy."

Nevím, co chtějí vymýšlet nového. Webovou aplikaci EPO (http://adisepo.mfcr.cz/adis/jepo/) používám pro vyplnění daňového přiznání už dva roky a kdyby nebyl potřeba elektronický podpis a papírové přílohy, tak bych ji elektronicky i odeslal.

0/0
17.4.2008 10:02

Tomáš Marný

Re: EPO

Papírové přílohy nejsou třeba už od loňska, jdou použít např. .pdf, .zip atd.

Jenže to jede použít pouze na Widlích, pouze na IE, pouze s odblokovanými bezpečnostními prvky, a stále dokola jak u blbejch na dvorečku to stahuje spoustu megabajtů...

0/0
17.4.2008 22:46

Smějící se bestie

Daně zrušit

a na věky zakázat. A bude po starostech, po parazitech a po ouředním rabování a drancování.

0/0
17.4.2008 9:53

Nudla

Re: Daně zrušit

Souhlas a pokud budeš chtít něco na úřadě tak zaplatit, u doktora zaplatit, po silnici zaplatit, světlo na ulici zaplatit, na starostu se složit atd.atd. dobrý nápad!

0/0
17.4.2008 13:44

hnedka_zdrapana

Re: Re: Daně zrušit

No ja pochybuju, ze urady vubec k necemu jsou (mozna az na vyjimky), takze prvni bod bych vyskrtl. U doktora platit taky nevidim duvod, od ceho je pojisteni? A ty posledni veci milerad zaplatim :) Dane jsou komunisticky prezitek. Kdyby se zredukovaly tak na 10% HDP, tak mi tolik nevadi.

0/0
17.4.2008 19:12

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Daně zrušit

Daně jsou komunistický přežitek - takže dle tvé "logiky"  všechny státy na Zeměguli zažily komunismus, že?

0/0
17.4.2008 22:47

sprav

daně

Taky jsme se o něj před několika lety pokusil... nabídlo mi to stahování a spolu s tím se do počítače vehnalo spousta virů a musel jsme celý comp přeinstalovat :-© proč dementi neudělají přiznání prostřednictvím https s možností nahrání dat z nějaké účetníé apliukace. Pokud se umožní přístup na rozhraní, tak všechny účetní aplikace na trhu tuto možnost implementují, protože jinak končí.

K tomu stačí elektronický podpis nebo informace o zmocněnci, který data nahraje - zmocněnec = účetní, a není problém.

0/0
17.4.2008 8:45

loginname_

Re: daně

R^

0/0
17.4.2008 8:56

Elf

Re: daně

Máš mít pořádný antivir. Pak by neštěkal jak bl*eček ;-€

0/0
17.4.2008 9:15

ahx

Re: daně

1) Tady je to rozhraní:

http://adisepo.mfcr.cz/adis/jepo/menu_odborne_ramce.htm?U=info

Informace -> Rozhraní pro třetí strany

2) Opravdu se nic stahovat nemusí, nahrají se jen soubory *.cab s javou.

0/0
17.4.2008 11:00

monstronym

čipová totalita

A pak to dají na čip, který budete mít v mozku a instituce tam budou nahrávat údaje o daňových úlevách. Pak strčíte prsty do zásuvky a finanční úřad dostane e-amil....

0/0
17.4.2008 8:31

loginname_

Re: čipová totalita

;-D Nesměj se nebo to tak bude ;-O

0/0
17.4.2008 8:57

VlK

Mají zvýhodněný produkt at platí

Hmm, PF a SS mají zvýhodněný produkt od státu, za který si SS nechávají královsky zaplatit od klientů a PF chtějí své náklady přenést na klienty taky.

Vidím dvě cesty zrušit podporu na pomalé PF a SS, nebo at se přizpůsobí a umožní el. potvrzení.

Nebo zrušit podporu úplně, pokud se SS i PF spojí, že je to drahé/nemožné...

0/0
17.4.2008 7:33

vymrzovac

na co je ten chrenko odborník?

...nechápu,proč by tak jednoduchá věc měla fungovat až od roku 2010? To může začít ihned např.u zaměstnanců,za které zpracovává přiznání zaměstnavatel,protože těch je nejvíc.Je to pouze otázka přenosu dat. Takhle mzdové účtárny "přenášejí" tisíce papírově vyplněných přiznání. Kdo to má složitější,a musí dokládat další přílohy,nechť si zajde na finančák sám.

0/0
17.4.2008 7:29

mpixel

podnikatel

Sice přiznání pošlete elektronickou cestou a ušetříte tím jednu cestu. Zatím co na zcela smyšlené udání občana jako podnikatel musíte absolvovat 10 cest na živnostenský úřad.(Y)

0/0
17.4.2008 6:59

mpixel

Re: podnikatel

Velkým firmám je to úplně jedno - ty na to maji zaměstnance.  Navíc kontroly chodí většinou na ty malé, které je snadné kontrolovat.

0/0
17.4.2008 7:01

Franta

Přesně tak

A tam úřednice bude každou fakturu převracet než dokončí kontrolu a hádat se jestli tato práce třeba na internetu měla být na živnosťák: "Zpracování dat", "poskytování software", "Databázové zpracování dat", či na živnosťák "Designerské a grafické práce".

0/0
17.4.2008 7:05

Franta

Re: Přesně tak

a nakonec vám řekne že výroba internetové stránky má být na živnosťák "Správa sítí" a dostanete flast že se z toho po a vůbec nic nezmůžete.

0/0
17.4.2008 7:10

loginname_

Re: Re: Přesně tak

Já bych se soudil :-/

0/0
17.4.2008 8:58

mpixel

Re: podnikatel

A statistický úřad vám bude měsíčně posílat hromadu tiskopisů aby jste se při své práci vůbec nenudili. Když chcete vydělat 20tisíc, musíte mít tržbu 400 tisíc !!!  10% zisk. A polovina zisku jsou daně.

0/0
17.4.2008 7:16

baggerfuhrer

:D

F.U. v jistych zemich znamena skutecne neco jineho, nez financni urad. ;-)

0/0
17.4.2008 4:49

loginname_

Re: :D

Ano, prezentuje to PR finančních úřadů ;-D

0/0
17.4.2008 8:59

windystreet

Tak se mi zda...

ze zijeme v nakem danovem kralovstvi ci danovem feudalismu.... Ma se za to ze zijeme ve svobodne zemi, kde kazdy clovek je suvereni jedinec. Bohuzel ve vysledku jsem jen otroci, kteri zivi nasi velkou vladu, ktera zasahuje do nasich zivotu. Zivime vladu popripade stat, ktery jedna bez mandatu lidi viz. radar, ktery nas zdime ze vsech penez. Nekdo by to mel zastavit. Stat by mel garantovat obcanum jen minimum a ne se o ne starat od narozeni az do smrti a jeste jim zdanovat prijmy. Driv nebo pozdeji nam stat bude rikat co bychom meli jist, jak se oblekat, jak vychovavat deti apod. To mi neprijde jako zit ve svobodne spolecnosti, ale spis v tyranii.

Freedom to Fascism

0/0
17.4.2008 3:05

Ranař

Re: Tak se mi zda...

Tys toho modrý ťunťo zase moc vykouřil... ;-D;-D

0/0
17.4.2008 6:48

vymrzovac

Re: Tak se mi zda...

ty bys měl ve tři ráno už spát! ráno jdeš do školy!;-O

0/0
17.4.2008 7:32

dana

Re: Tak se mi zda...

máš snad problém s elektronickou evidencí dálničních poplatků v každém autě?

máš snad problém, že policie bude sdělovat stav tvých bodů pojišťovnám?

máš snad problém, že stejné údaje, které ví dnes sociálka bude znát v budoucnu i berňák a možná ještě další?

máš snad problém, že údaje ze zdravotní pojišťovny se budou sdělovat i dalším?

s čím že to máš problém? si prostě udělej cedulku se svými osobními informacemi a nalep si ji na čelo.... stejně stát zajímáš jen když máš platit

0/0
17.4.2008 8:29

loginname_

Re: Re: Tak se mi zda...

"....máš snad problém, že údaje ze zdravotní pojišťovny se budou sdělovat i dalším?......"

TAK S TÍMHLE BYCH PROBLÉM MĚL ;-O

0/0
17.4.2008 9:02

indigo

Re: Re: Tak se mi zda...

I ty pojišťovny jsou nebezpečný precedens. Proč by nějaké soukromé subjekty měly mít přístup k osobním údajům, které shromažďuje stát při správě věcí veřejných. To  by za chvilku mohly finanční úřady dávat informace o našem příjmu obchodům, aby věděly, jestli se nám vůbec mají věnovat nebo nás rovnou vyhodit ze dveří. Je to absurdní, ale princip je stejný.

0/0
18.4.2008 8:49

Paflik

Re: Tak se mi zda...

tu posledni vetu sem nepochopil..ale jinak naprosto souhlas ..zastavit to musime my ve volbach.. Fascinuji me reakce ostatnich...to vam kua lidi nevadi ze kazdej

blbej urednicek (potazmo kazdej kdo mu za to zaplati) bude mit pristup

k naprosto vsem udajum o vas? zdravotni dokumentace, vase prijmy!!,..

co je doprcic komu do toho?? kde je soukromi?? a to vsechno za vase

prachy!  ja fakt nechci aby se mi jen tak nekdo  hrabal v soukromi 8-o

0/0
17.4.2008 12:23







Najdete na iDNES.cz