Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Telefónica O2 opět klame zákazníky. Nutí je platit i po výpovědi

Pro společnost Telefónica O2 znamená 24 měsíců ve skutečnosti o dva více, tvrdí Sdružení obrany spotřebitelů. Pokud totiž zákazník uzavře smlouvu na dva roky a poté ji chce vypovědět, musí se smířit s tím, že ho firma bude mít ve svých rukou až o dva měsíce déle. Podle SOS jde o klamání zákazníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nika

O2

Dnes 2.9.2008 jsem si koupila telefon,který jsem v zápětí chtěla v té samé prodejně vyměnit za jiný telefon s doplatkem a poprvé jsem se setkala s tím,že to nejde,odvolávali se na své obchodní podmínky,které mi ani při koupi telefonu,nejen,že nezdělili,ale ani k telefonu nepřidali.

Pokud je mi známo,máme právo zboží vrátit,buďto vyměnit a nebo chtít vrátit peníze a to do 14 dní ode dne koupě.Nevím co si mám počít,jak situaci řešit dále.Poradí mi někdo?

0/0
2.9.2008 21:06

Hofos

Re: O2

Do 14 dní můžete zboží vrátit pouze tehdy, když jste ho koupila přes internet, resp. "na dálku". Někteří prodejci (třeba Tesco) to umožňují z vlastní vůle, i když jste nakoupila v kamenném obchodě

0/0
2.9.2008 21:19

Věra

Jak na ně

 Také jsem na ulici podepsala výhodné volání na 6 měsíců-moc výhodné však nebylo.Tak po 6 měsících jsem poslala žádost o zrušení smlouvy. Došel dopis-musíte se dostavit do naší znač.prodejny s 2 doklady totožnosti atd.Tak já to podepsala na ulici a mám se trmácet do kraj.města 50km? Ani náhodou!!! Pročetla jsem si jejich pomínky a různá řešení problému na netu a vyřešila jsem to takto: zavolala jsem z jiného mobilu že mi telefon s číslem na které byl uzavřen tarif ukradli a nechala jsem zablokovat účet. Paní jsem se zeptala co dál a ona mi řekla pokud budu chtít mohu si dojet na znač.prodejnu a tam číslo po ověření smlouvy aktivovat. Řekla jsem že nemám zájem ,že jsem paušál chtěla zrušit .operátorka že v tom případě zůstane neaktivní a smlouva skončila.Zaplatila jsem poslední fakturu do doby zablokování a mám klid;-D

0/0
20.5.2008 19:20

AgX

Tak naprosto stejne me "okradlo" UPC

Nechal jsem si vnutit kabelovku na zkousku (3 mesice zdarma) a protoze jsem to vubec nevyuzival, chtel jsem to po te dobe zrusit. Podle jejich nenapadne a chytre napsanych podminek jsem mohl teprve potom dat vypoved, takze me nakonec min. 1 mesic zkasirovali.  Nebylo vyhnuti. Jsou to pekni...;-O(Y);-€

0/0
22.4.2008 13:03

Zakaznik

Tak jasne uz Telefonicu nikdy nekoupim

Je to jasne uz si Mobil v Telefonice nikdy nekoupim.

0/0
21.4.2008 13:28

koga

SOS

je velmi nedůvěryhodná organizace, alepoň v tom smyslu, že neví, vo co go. Typické bylo jejich medializování přesměrování na čísla 976, kde honibrci rychle odklikali souhlasy aby už rychle vidlěi hambaté holky a pak si stěžovali na účty ua internet. To naštěstí odpadá u ADSL. Podobně jako v tomto případě SOS obvińovala operátory a šlo také jenom o negramoty, kteří nečtou to, co  jim předkládá. I když přiznávám, že to také většinou pořádně nečtu, ale každý by měl mít tolik soudnosti, aby přiznal svoji blbost. Každá smlouva vždy, pokud ji připravují právníci, obsahuje vyčůrané kličky

0/0
20.4.2008 23:46

AgX

Re: SOS

Tys neslysel o tech virech nebo trojanech, co behem pripojeni zmeni nastaveni vytaceni a vytoci nejake placene cislo? S honibrkama to nemusi vubec souviset. !

0/0
22.4.2008 13:05

swosh

jj

Je to pravda. Já chvilku pro ně prodával po telefónu :) Maj to dobře promyšlený. Čtěte smlouvy a nepodepisujte hned všechno

0/0
20.4.2008 18:56

AgX

Re: jj

A kdyz by se nejakemu zakaznikovi v tech podminkach nejaka veta nelibila, tak co? Zmeni mu to? Ne. Muzeli by to takto delat vsichni.

0/0
22.4.2008 13:06

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

A nejlepší je kreditní karta O2-Citi. Ta se fakt vyplatí.

R^

0/0
20.4.2008 17:40

Wes Parmalee

!!!

Já měl 2 roky net od O2 (tenkrát ještě Eurotel) po vypršení smlouvy jsem šel na prodejnu, oni číslo uspali a modem mi nechali, kdybych se chtěl v budoucnosti ještě připojit. Žádný problém...

0/0
20.4.2008 12:17

malovenkovan

Dávno jsem se s O2 rozloučil...

S O2 jsem se rozloučil už před dvěma roky. Jak s pevnou linkou tak s mobily (eurotel). Jejich okrádání a podvody byly již tehdy naprosto průhledné...

0/0
20.4.2008 11:06

Petr

tohle dobře znám, je to svinstvo

Neco podobneho se mi take stalo. Doslova jsem poslal operatora linky do ... Mel jsem CDMA, jiz bez smlouvy, chtel jsem jej zrusit, ze jej jiz nepouzivam. Jenze nadnarodni O2 ma ve smlouve vypovedni lhutu mesic, ktera bezi prvnim dnem v mesici. Prisel jsem na pobocku O2 treti den v mesici, a s udivem  jsem zjistil, ze tomu tak skutecne je, co rikali na lince. Takze jsem musel mit jeste CDMA a platit jej 27 + 31 dnu. Prisel jsem tak jeste vlastne o temer 2000 Kc, i kdyz jsem sluzbu nepotreboval. Smlouvy jsou hnus, u O2 obvzlaste. Nechapu, proc kdyz vam jsou schopni aktivovat SIM kartu nebo CDMA hned po navsteve pobocky, tak proc ji nedokouz deaktivovat po navsteve pobocky. Treba 3 dny na deaktivaci bych bral, ale cekat v mem pripade 27 + 31 dnu, to je hnus. :-©

0/0
20.4.2008 8:18

Engelchen

Dělají to všichni

Telecom, T-mobile, UPC jeden stejnej jako druhej. Telecom aspoň neumí počítat a když jsem se s nima pohádal, tak mi vrátili o měsíc víc.

Jediný co na ně funguje je přijít to hodně hlasitě reklamovat do prodejny v předvánoční špičce. Když jim odradíte klienty za dvacet litrů, začnou vás brát vážně, dřív ne.:-©

0/0
19.4.2008 19:37

Věra

Re: Dělají to všichni

To je fakt super nápad;-D;-D;-D

0/0
20.5.2008 19:22

Petr

Jo jsou opravdovi

Tohle prodluzovani sem taky zakusil...bohuzel v cechach jim to prochazi tak proc v tom nepokracovat...

Halt si musime zvyknout ze v cechach se jen tak kvalitnich sluzeb nedockame:-©

0/0
19.4.2008 16:39

TMO

TMO

1) Vodafone i O2 umožňují zákazníkovi přejít k následující půlnoci na předplacenou kartu, takže vlastně výpověď hned, jen T-Mobile má i při přenosu na předplacenku MĚSÍC

2) U O2 i T-Mobile jde číslo "odpojit na prázdniny" - tedy ho odpojíte než dojde k výpovědi a žádné placení už není.

Prostě vždycky jsou cesty, jenom líná huba holý neštěstí. Prostě nějaký ženský včera chlap nedal, tak běžela do redakce iDnes...

0/0
19.4.2008 10:12

Scary

Re: TMO

Já si tedy normální ukončení smluvního vztahu (navíc po dvou letech poctivého plnění) představuji zcela jinak. Rozhodně ne nějakými kličkami přes přechod na kredit nebo "dočasného"(proboha!) odpojení čísla, jen proto abych mohl v klidu ukončit smlouvu.

Nedivil bych se, kdybys byl zaměstnanec O2...

0/0
19.4.2008 14:18

Pavel

Re: TMO

Díky za připomenutí této možnosti. Manželka nešikovně podepsala smlouvu na 6 měsíců. Za pár týdnů jí to končí a budu tu fintu potřebovat. Jo kdysi jsem takovéto kličky znal ale moc let jsem se neupsal. Ani nevíš jak jsem manželu seřval když se ďáblovi Zlodějfonika Ou Ou upsala byť jen na 6 měs.  Taky si to zaplatila sama z mateřské. Od té doby ví že nic není zadarmo a že podomní prodejci nejsou nic jiného než podomní podvodníci.

0/0
19.4.2008 19:49

Pet

Poradte mi nekdo

V rijnu mi konci ta 2 leta smlouva s T-Mobile na ten jejich "rychly internet" 4G. Uz se nemzu dockat az je poslu do ri**, protoze samozrejme 512kbit jsem za ten 1.5 rok na tom videl bezet tak 2x......asi vsichni vime o cem mluvim.

No a ted po precteni tohoto clanku teda nevim - jak tu smlouvu vypovim  ? Resp. skonci to automaticky po tech 2 letech ?

Proc nam proboha vladnou pravnici a nedelaji se normalni dohody jako kdysi na jedni stranku ?? To taky nechapu. ..... proc mame potrebu se ojeb****??

0/0
19.4.2008 8:35

Elwi

Re: Poradte mi nekdo

nejlepší máš dát  výpověď jeden měsíc před vypršením smlouvy. Pak ti to musí ukončit přesně v den vypršení smluvené doby. Mám to z vlastní zkušenosti a stačí zavolat na jejich InfoLinku, operátoři jsou tam fakt docela v poho a poradí

0/0
20.4.2008 9:00

Elwi

Re: Poradte mi nekdo

PS: Info ti podají na Infolince, ale tu výpověď je potřeba dát písemně nebo na prodejně. Rušil paušál cca před měsícem a úplně v poho

0/0
20.4.2008 9:02

Honza D.

Vodafone to samé

Vodafone dělá to samé. Pokud člověk má smlouvu na 6 měsíců, tak i když ukončí smlouvu, tak platí ještě měsíc.

0/0
19.4.2008 7:58

klapik

Re: Vodafone to samé

Vodafone, zadne smlouvy nema....:)

0/0
19.4.2008 11:09

Davis

Re: Vodafone to samé

Doporucuju si overit skutecnosti, jedine co zaplatite, kdyz zrusite nebo snizite pausal, je rozdil ceny z dotovaneho telefonu, po 6 mesicich uz neplatite nic

0/0
19.4.2008 11:15

Scary

Re: Re: Vodafone to samé

presne tak. to tady jen fnukaj outuckari...

0/0
19.4.2008 14:19

Mates

Re: Vodafone to samé

Ja mam s VF pouze dobry zkusenosti a co chcu rict,tak je velky rozdil platit neco 6-7mesicu nebo 24-26mesicu.Nechapu,jak se nekdo muze upisovat na takhle dlouhou dobu a pokud to bere na telefon,tak tomu tez nerozumim.Kdyz se kouknu na cenik tel.VF a O2,tak porad VF ma lepsi ceny a jeste k tomu na 6mesicu.Tarify a predplacenky tak k tomu se radeji nebudu vyjadrovat,

0/0
19.4.2008 13:33

Jarda

To same u UPC

Přesne ten samy problem ted resim s UPC. Meli nejakou akci, na vyzkouseni digitalni kabelove televize mesic za 1Kč minimalne na 4 mesice. Z duvodu toho že se na to nedalo absolutne divat jsem jim po mesici napsal at si to strci za klobou a oni mi napsali, že si to muzou strcit za klobou az po minimalne 4 mecicich plus 2 mecicni vypovedni dobe za ktrerou už samozrejme platim plnou palbu.....  Jsem docela na..anej, ale budu s nima bojovat.... Nastesti jsem si od toho dealera, se kterym jsem podepisoval smlouvu nechal na smlouvu napsat, ze mne to nebude stat vic nez 50 Kč....a mam to tam cerne na bilem..... tak už se docela tesim jak se budou kroutit....

0/0
18.4.2008 21:34

Jarda

To same u UPC

Přesne ten samy problem ted resim s UPC. Meli nejakou akci, na vyzkouseni digitalni kabelove televize mesic za 1Kč minimalne na 4 mesice. Z duvodu toho že se na to nedalo absolutne divat jsem jim po mesici napsal at si to strci za klobou a oni mi napsali, že si to muzou strcit za klobou az po minimalne 4 mecicich plus 2 mecicni vypovedni dobe za ktrerou už samozrejme platim plnou palbu.....  Jsem docela na..anej, ale budu s nima bojovat.... Nastesti jsem si od toho dealera, se kterym jsem podepisoval smlouvu nechal na smlouvu napsat, ze mne to nebude stat vic nez 50 Kč....a mam to tam cerne na bilem..... tak už se docela tesim jak se budou kroutit....

0/0
18.4.2008 21:34

Engelchen

Re: To same u UPC

Přesně tohle mi provedli. A to jsem se toho <písk> výslovně ptal, jestli to můžu ukončit opravdu tak brzo jak se zdá. Na papír mi to bohužel nenapsal;-€

0/0
19.4.2008 20:17

Andee

Ehm...

Pokud je někdo tupec a nepřečte si smlouvu a všeobecné podmínky před podpisem, pak se k tomu dá jen těžko něco dodat. A SOS v tomhle absolutně nemá pravdu. Zvýhodněná nabídka s podpisem smlouvy na 24 měsíců se týká především minimálního obratu, až v druhé řadě celkové doby trvání smlouvy. Jinými slovy nikdo nebrání zákazníkovi přejít na nulový účet a během zbývajících dvou měsíců "navíc" prostě služby operátora nevyužívat... Operátoři si neberou servítky, ale v tomhle případě mi přijde, že osočovat je za to může jenom blbec... Rv

0/0
18.4.2008 21:06

Sichal

Re: Ehm...

No tupec, nevím, já si je přečetl, postupoval při výpovědi přesně podle těchto podmínek a stejně mi to nebylo nic platné. Pro O2 je jedinec naprosto nic. A je jen dobře, že na to upozorní řekněme instituce, protože jednotlivce by nikdo neposlouchal.

0/0
19.4.2008 18:04

lol

lolek

no vidíte, já tam přišel, v den kdy mi skončil závazek jsem to převedl na předplacenou kartu, o půlnoci to bylo převedené, ono to chce i myslet

0/0
18.4.2008 20:37

Petr

To samé

Stalo se mi totéž. Měsíc před koncem 2-letého období jsem byl u O2 s tím že chci smlouvu vypovědět. Řekli mi, že to nejde. Ptal jsem se, jestli mohu smlouvu vypovědět dopředně k datu konce závazku. Ani to nešlo. A když jsem tam přišel den po skončení závazku, tak mi řekli, že se to zruší až za měsíc a půl. O2 jsou podvodníci první třídy, ještě že už u nich nejsem!!!Rv

0/0
18.4.2008 18:59

Sichal

Jojo

Přímo s nimi jsem bojoval skoro půl roku, stálo mě to "jen" 156 Kč + asi 100 Kč na poštovném, ale byl to neuvěřitelný boj. Je to moloch, který "malé" zákazníky neuvěřitelně válcuje silou. Fakt, hrozná zkušennost.

0/0
18.4.2008 18:33

honzah

SOS se probudilo

Čemu se diví, to samé dělá T-mobile a ještě s větší kulišárnou - když u nich budete mít zvýhodněnou nabídku, tak u nich smlouva nelze vypovědět, dokud neskončí závazek a další 30 dní trvá výpověď - tak tam musím zůstat 24 měsíců a pak dát výpověď, tak jsem stejně nucen platit 25 nebo 26 měsíců... Dělá to každý!!!! To samé internet od GTS - závazek 12 měsíců - výpověď měsíc - platím 13 měsíců, když nechci platit pokutu za ukončení smlouvy se závazkem... Promiňte jestli si těchto praktik na našem trhu SOS všimlo až teď k čemu tedy je??? Děla to celá řada telekomunikačních společností počínaje O2, volným, GTS, T-Mobile... Rv

0/0
18.4.2008 17:41

Lojza

Re: SOS se probudilo

mýlíš se, T-Mobile to nedělá, když si včas (měsíc před koncem 24 měsíců) vzpomeneš a podáš výpověď, tak Ti smlouvu ukončí přesně ke konci 24 měsíců....

0/0
19.4.2008 19:59

Martas

zákazníci

Tohle SOS nevyřeší, ale jedině zákazníci, kteří si u takové firmy nebudou kupovat služby. Ale pokud mají 5 milionů zákazníků, proč by se nějak snažili? Proč by zákazníky neokrádali účtováním 60+30? Když jsou zákazníci spokojení jak blechy a neodcházejí... Za to, že se O2 chová jako dobytek, můžou její zákazníci, kteří jim to žerou.

0/0
18.4.2008 17:10

Radek

Jednání O2

Je to nejen na hraně zákona, ale daleko za hranicí etiky. Když jsem u nich před lety přecházel na smlouvu z předplacené karty, trvalo celé 4 měsíce než jsem z nich doslova vymlátil přeplatek, který zůstal na předplacené kartě. Několik měsíců to v klidu účtovali na smlouvě jako přeplatek aniž by to započítali do celkové sumy měsíční vyúčtování a tak mi každý měsíc chodil stejný přeplatek, ale na výslednou sumu na účtu to JAKSI nemělo vliv a asi bych ho tam měl doteď, pokud bych to několikrát neurgoval. Ono když se to takhle udělá u pár desítek tisíc lidí, oni ty sumičky nabíhají ... Rv

0/0
18.4.2008 16:04

lol

Re: Jednání O2

Když seš blbec, jasně tam je uvedeno, že si o ten přeplatek můžeš ponížit fakturu, jsem u nich od roku 99 a dělám to tak vždycky. Přeplatek se převáděl vždy do 3 faktury, bylo to ve všeobecných podmínkách (ač mně tedy vždy přišel do týdne, ale asi proto, že jsem u nich už byl déle)

0/0
18.4.2008 20:39

milan999

mám přesně stejnou zkušenost

svět podle O2:  24 měsíců = 26 měsíců

0/0
18.4.2008 14:59

roba21

Re: mám přesně stejnou zkušenost

Takže příště už si smlouvu přečtete než jí podepíšete?

Ono totiž, pokud podepíšete smlouvu s 2 měsíční výpovědní lhůtou a současně se zavážete, že ji 24 měsíců nevypovíte, tak je celkem zřejmé, že smlouva bude trvat nejméně 26 měsíců.

Ne že by se mi to líbilo, já výpovědní lhůty i takovýhle služeb považuji za přežitek, který nemá ve světě obdoby, ale těžko mluvit o klamání, když to spotřebitel má uvedeno ve smlouvě a dobrovolně to podepíše.

0/0
18.4.2008 15:31

(@)

Re: Re: mám přesně stejnou zkušenost

Dle zvyklosti i dle práva jsou BUĎ smlouvy na dobu neurčitou a tam se určuje výpovědní lhůta, NEBO smlouvy na dobu určitou, tedy např. 24 měsíců. Takže to, co předvádí O2 je PODVOD.

0/0
18.4.2008 15:35

Neumětel

Re: Re: Re: mám přesně stejnou zkušenost

Si to přečti pořádně: "Spotřebitelka využila Speciální nabídku a uzavřela smlouvu na dobu neurčitou a zároveň podepsala dohodu o době minimálního trvání smluvního vztahu v délce 24 měsíců." Podepsala tedy smlouvu na dobu neurčitou (se standardní výpovědní lhůtou 2 měsíce) s tím, že ji neukončí dříve než za 24 měsíců (asi dostala nějaká bonus, třeba přístroj zdarma).

0/0
18.4.2008 16:03

MM

tak trošku nechápu...

...proč by měl někdo Telefonice nebo komukoliv jinému dávat výpověď smlouvy. Smlouva je typickou smlouvou na DOBU URČITOU a proto začíná datem podpisu a končí automaticky po uplynutí smluvní doby. Spíše by pak O2 měla nabízet prodloužení zákazníkovi, a nebo by smlouva mohla přejít na dobu neurčitou tím, že by zákazník i po uplynutí termínu nadále využíval služby O2.

0/0
18.4.2008 14:46

anonym

Re: tak trošku nechápu...

evidentně nevíte o čem je řeč, je to smlouva na dobu určitou, ale dle všeob. sml. pod. automaticky po 2 letech přechází na smlouvu neurčitou, pokud se obě strany nedohodnou jinak;-)

0/0
18.4.2008 14:48

fantom

Re: Re: tak trošku nechápu...

ty už vůbec nevíš o čem je řeč - žádné smlouvy na dobu určitou u O2 neexistují, tak tu nechytrači..:-P

0/0
18.4.2008 15:19

anonym

Re: Re: Re: tak trošku nechápu...

ty evidentně víš o čem je řeč;-D;-D

http://www.cz.o2.com/osobni/cz/sluzby/cenik/gsm/tarify_O2-Vyrovnani_predcasne_vypovedi.html

zkus si to přečíst, pak si nafackuj a pak se jdi učit;-)

0/0
18.4.2008 15:30

Elvis the King!!!

Re: Re: tak trošku nechápu...

no právě a v tom je ten b0rdel!!!Smlouva by po deklarované době měla zaniknout  ...pokud o prodloužení/změnu nezažádá sám zákazník ev. by ho opruzovaly operatérky Kyslíku o prodloužení či přejítí na jiný tarif/smluvní vztah!!!!!;-O;-€:-©

0/0
19.4.2008 3:05

thebigone

Re: Re: Re: tak trošku nechápu...

Jsi crazy. Vem si, že 90% lidí neví přeně kdy jim končí smlouva a dále ne všichni mají čas se ke stanovenému datu dostavit na prodejnu a zase něco podepisovat. Představ si, že by Ti najednou odpojili telefon, protože jsi byl nemocný, nebo na dovolené a nedostavil jsi si se na prodejnu podepsat novou smlouvu. Víš kolik by bylo naštvaných lidí, že jim najednou nefunguje telefon? Těch naštvaných a nespokojených by bylo daleko více, než těch, kteří by chtěli aby smlouva skončila, rozuměj vypnul se telefon, dnem ukončení smlouvu na dobu určitou. Myslím, že je to logický postup a pro drtivou většinu lidí výhodný.

see when i see you

0/0
20.4.2008 13:03







Najdete na iDNES.cz