Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Načas jelo v prvním čtvrtletí devět vlaků z deseti

Českým drahám se daří dodržovat jízdní řád čím dál více. Zatímco v loňském říjnu přijelo na čas 85 procent a v listopadu 82 procent spojů, v únoru a březnu už to bylo přes 91 procent. Z 213 tisíc vlaků vypravených minulý měsíc jich do cílové stanice dojelo 194 tisíc podle jízdního řádu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kontrola_nemocnych

kazdemu muzu doporucit

pouzit AUTOBUS. je to rychlejsi, levnejsi a dnes i casto vzhledem k urovni dalkovych linek komfortnejsi.

0/0
8.5.2008 3:13

kontrola_nemocnych

hehe to je legrace :)

CD moc nepouzivam, asi tak cca 20-30 do roka a temer vzdy ma vlak zpozdeni. vetsinou cca 5-15 min, ale je tma i par 30+ :)

0/0
8.5.2008 3:11

georgetown

Jezdí včas - prodloužili dobu jízdy, ale trasa je stejná

České dráhy to vymysleli výborně např. na trase České Budějovice - Praha prodloužili novým jízdním řádem dobu jízdy o 14 minut. Vlak jede do stejné trase, ale nevykazuje zpoždění :-) Tomu říkám, jednoduché a levné řešení....

Nemusí tak vykazovat, že přijeli pozdě - naopak se i stane, že během trasy např. v Táboře stojí jen tak 10 minut ... vlak přijede dříve, ale dříve odjet nemůže ....;-)

0/0
22.4.2008 22:30

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Jezdí včas - prodloužili dobu jízdy, ale trasa je stejná

Při tvém jistě vysokém IQ jsi si všiml, že mezi Prahou a ČB probíhá výstavba koridoru.

Navíc trať z TA na Prahu je jednokolejná. Takže vlaky v TA čekají na křižování.

0/0
23.4.2008 6:56

káča

to je hezké, že jezdí na čas

8-ojenže z cenu meškání přípojů.

A většina vlaků "pasuje" na 5-10 min, do 10minut to není zpoždění, plus doba nutná k přechodu či podchodu na jinou kolej.

Tedy v podstatě nemůžete spolehlivě jet na více než nula přestupů.

Stalo se mi to vícekrát, spoj nečekal, jela jsem dalším vlakem, ujel mi autobus ...dopoledne v (Y). Na služební cesty už jezdím jenom autem nebo vůbec.

0/0
22.4.2008 20:06

Kamil

Zřejmě změnili definici termínu NAČAS

Pokud vim, tak dřív to splňovali všechny spoje se zpožděním menším než 15 minut...

0/0
22.4.2008 19:12

Tomas

světu mír

opět propaganda, jakmiled nastoupí nové vedení tak se vždy rozjede PR aktivita, tyhle bulíky můžete věšet na nos ale jenom těm šťastlivcům, kteří nemusí dojíždět vlakemRv

0/0
22.4.2008 16:50

Martin

ČD vždycky na čas

V pátek jsem jel v 18:06 IC na Moravu. Jelo to z hlaváku a odjížděli jsme s 15 minutovým zpožděním. V Hranicích už to bylo asi 40. V neděli jsem jel v 18:36 z Hranic na Prahu. Ačkoliv vlak jel z Bohumína, tak v těch Hranicích už měl 15 minut zpoždění a celou cestu jel jako by se mu nechtělo a zpoždění narůstalo... Takže čistě statisticky: Z mého pohledu jelo na čas 0 % vlaků;-D

0/0
22.4.2008 15:52

Libor

klasická lež ČD

Celá tato zpráva je jen snůška lží a nepravd ve snaze "zkvalitnit" pošramocené jméno Českých drah, a.s. Denně jezdím na trase Přerov - Brno hl. n. a zpět a mohu místopřísežně konstatovat, že 99% vlaků nikdy na čas podle jízdního řádu NEJELO!! Pravidelně a úplně automaticky je nejmenší zpoždění 8 minut, největší, které jsem "zažil" před 14 dny bylo 50 minut. Argumenty, že za to může vždy někdo jiný než ČD jsou samozřejmě úplný nesmysl. Než výpravčí přijde na nástupiště, než se strojvedoucí s vlakem rozjede, aby následně ve vzdálenosti 200m od nádraží opět zastavil, je úplně běžná zkušenost. V současné době, kdy ceník ČD "úspěšně" roste směrem vzhůru a kvalita cestování směrem dolů musím konstatovat, že každodenní cestování za prací je opravdu jen pro silné nervy a nepřál bych to ani  svému největšímu nepříteli. Ten, kdo nemusí cestovat prostřednictvím ČD a nebo má práci v místě bydliště - ať oslavuje a váží si této skutečnosti.

0/0
22.4.2008 15:28

a8nn

Re: klasická lež ČD

Zajímavé, já jezdím Ostrava-Brno a zpět sice jenom jedou týdně a obvykle dojedu včas (i když občas jsem díky 10 min zpoždění v Brně o 50 minut dřív). Nicméně doba mezi příjezdem vlaku od Ostravy :57 a odjezdem :03 je dost malá, navíc jednokolejná trať na hranici své kapacity takže každé zpoždění s sebou strhává lavinu dalších a pokud se přidá výluka, je o zábavu postaráno.

Mimochodem s těmi 50 minutami jste měl ještě štěstí, já chytl 90 a to jsem na tom byl oproti předchozím vlakům ještě dobře.

0/0
23.4.2008 20:29

Jan

tomu nevěřím

dle mé zkušenosti na trase praha olomouc kde na čas jede jen pendolino jinak mají všechny vlaky skluz aspoň 5 minut a můj následný spoj již třetí rok po sobě neodjel nikdy včas... podle toho jaký je den má taky zpoždění. 5-25 minut. rád bych věděl kde a jak si ČD falšují svoje statistiky. zároveň od kolegů kteří vlakem taktéž jezdí takřka denně jsem nikdy neslyšel... dneska to přijelo včas..... ale pravidelně třikrát do týdne slýchám jen hodnoty zpoždění 10, 15, 5, 20, 10.... možná to bude tím, že ČD už 5-10 minut nepovažují za zpoždění... to je totiž vlastnost.

0/0
22.4.2008 15:15

mefin

Re: tomu nevěřím

Ještě méně k uvěření je zrychlení vlaku. Potkalo mě nedávno a kdybych nebyl sám, komu ten vlak o dvě minuty ujel, myslel bych, že mi jdou špatně hodinky. Od té doby kysnu na zastávce 12 minut. Deset minut tradiční zpoždění vlaku, plus ty dvě minuty pro jistotu.

0/0
22.4.2008 15:38

Crotalus crotalus

Ať.....

Da zdravstvujet největší zloděj v dějinách samostastných ČD soudruh Bazala,nyní samozvaný šéf ČD cargo!

0/0
22.4.2008 15:06

Alf

statistika dodá vždy vhodná čísla

ale stačí se zajít podívat na nádraží v Pardubicích, aby bylo zřejmé,

že skutečnost je zcela jiná.....

0/0
22.4.2008 14:37

brada.dona

Re: statistika dodá vždy vhodná čísla

doporučuji také Olomouc ;-)

0/0
22.4.2008 15:04

Crotalus crotalus

Re: statistika dodá vždy vhodná čísla

Lepší je jezdit do Pardubic busem.Minulý týden z křižovatky od té smradlavé fabriky na autobusák 55 minut.Proč tam není pořádnej kruhák?8-o

0/0
22.4.2008 15:09

Jirka11

ČD

To je zajímavé. Každý týden jezdím vlakem z Prahy do Ostravy a zpět. Přes zimu byly často zpožděné už i Pendolina. Ale takový Leoš Janáček dojel na čas asi jednou...a to jím jezdím každý čtvrtek už asi půl roku. To by mě chtělo zajímat, jaké zpoždění se do té jejich statistiky nepočítalo, protože kdyby se počítala každá minuta zpožění, tak je to přesně opačně-90% vlaků by zpoždění mělo...

0/0
22.4.2008 14:28

drevak_patlak

Re: ČD

Podle nějaké evropské normy se za "včas" považuje zpoždění do 5 minut včetně. jezdím do práce vlakem denně z Teplic do Ústí a do tohoto limitu se vejdou prakticky všechny.

0/0
22.4.2008 14:51

brada.dona

Zpoždění vlaků

Srovnávat naše dráhy s vyspělými zeměmi je značně pošetilé, přesto se do toho pustím. Pokud stojíte na vlakovém nástupišti kupříkladu v Japonsku a vlak se zpozdí třeba jen o minutu, vezete se zadarmo. Při respektování takovýchto případů by se ale zadlužení ČD minimálně zdvjnásobilo ;-D

0/0
22.4.2008 14:24

MHPlus

Re: Zpoždění vlaků

S tím Japonskem to není pravda, zpoždění v řádu minut se nijak neřeší ani na tratích Shinkanzen.

Už je mi ale jasné, proč v sobotu po obědě dispečer v Břeclavi pustil lokálku do Znojma těsně před příjezdem IC z Prahy i přes opakovanou žádost průvodčího z IC, že ve vlaku je několik skupin, které chtějí přestupovat  - vylepšil si místní statistiku za cenu "na.rání"  80-100 lidí, kterým ten přípoj ujel před nosem a museli strávit 2 hodiny čekáním na další. A já bláhový ho podezříval z komplotu s místním hostinským...

Na druhou stranu mne tento zážitek zase na dlouhou dobu vyléčil z cestování ČD.

0/0
22.4.2008 14:55

noa

jojo

museli zacit platit za zpozdeni.. a najednou to jde ;-D

0/0
22.4.2008 14:19

brada.dona

Re: jojo

Prachy nejen dělají člověka, ale také hýbu světem. ;-)

0/0
22.4.2008 14:25







Najdete na iDNES.cz