Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi chtějí pracovat i v důchodu

Češi by chtěli vydělávat peníze i v penzi. Zájem mít placené zaměstnání v pokročilém věku má až 62 procent české populace. To umístilo v celosvětovém měřítku Českou republiku na čtvrté místo. Nejvíc chtějí pracovat Japonci. Tyto výsledky ukázal výzkum AXA Retirement Scope.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Saš

HODNĚ MIZERNÝ TITULEK!!!

Omyl! Češi nechtějí pracovat i v penzi. Neznám nikoho, kdo by chtěl vysloveně pracovat v pravém slova smyslu toho slova, proto je i titulek víc, než hovadina. To už spíš "Češi by chtěli vydělávat peníze i v penzi." A já bych to upravila na Češi by si přáli více peněz v penzi a pak by to bylo správně. To, že "chtějí " pracovat v titulku zaznamenává absurditu, ale to, že musí pracovat, pokud se chtějí mít o trošku lépe nebo dopřát svým dětem, to naprosto shazuje entuziasmus titulu, v podstatě je smyslem titulku jeho opak. Tomu říkám novinářské překrucování fakt.

0/0
13.7.2008 14:36

topol

Špatný titulek , nechtějí ale někteří musí

aby přežíli tuto vládu.

0/0
24.4.2008 18:56

Jana

Re: Špatný titulek , nechtějí ale někteří musí

Zase sem někdo motá politické kraviny, stárnutí populace není politická věc. Mám dceru 23 let, tak to vidím, mladí se neženou do toho mít rodinu a děti ( že by nás třeba dobudoucna mladá generace živila), zajímá ji tzv. užívat si. To je cestovat,sportovat, pařit na diskotékách apod. o rodině neuvažuje dříve jak ve 30 letech a to max. o 1 dítěti, myslím si, že to je celoevropský trend. A proto průběžný systém důchodů zkolabuje. Dněšní důchodci, buďte rádi za to, co máte! Většina dnešních 30 netuší jak zlá doba je ještě čeká. pokud si do důchodu nenašetří.

0/0
25.4.2008 7:39

tuchodce

velké huby

To jen teď  všechny mladší nádhery kolem 30 atd. hukákají, že chtějí jít později. Ale po padesátce začnou vyhlížet důchod a to bude pro ně doba, než přijde zákonný důchodový věk. každý den budou klepat na sociálce zda už by tam nemohli;-D

0/0
24.4.2008 16:11

topol

Re: velké huby

neboj dopadneš taky tak...

0/0
24.4.2008 18:57

vymrzovac

Re: velké huby

blbost!  kolem čtyřicítky a padesátky jsi v největším zápřahu a říkáš si,jak by to muselo být bezva,nemuset chodit do práce! Celý den na zahradě,na rybách,na lyžích,u moře. Postupem času k šedesátce člověk začne mít obavu,že bude "nepotřebný". Málokdo dokáže říct: A teď končím a jdu si užívat důchod dokud můžu! Hned druhej den letím k moři,na Vás dlabu,starejte se sami!;-)

0/0
25.4.2008 8:08

vymrzovac

nic neříkající čísla,obecný průzkum.....

...proč nepracujete s absolutním věkem? "Důchodce" u nás je tuším od 60ti let,ale v jiných státech až od 65 nebo 69let. Potom porovnáváte neporovnatelné. Jinak považuji za samozřejmé,že většina lidí by chce pracovat řekněme do "pokročilejšího důchodového věku",ale zároveň nechce ztratit pojistku možného odchodu do důchodu pro případ,že by nesehnali práci. o tom ale těžko může psát mladý redaktor,že?    Co se týče horníků a těžkého průmyslu,neměl bych problém s jejich dřívějším odchodem do důchodu,samozřejmě za předpokladu,že by si celý život platili vyšší důchodové pojištění z jejich "vyššího platu".Je velmi jednoduché užívat si v mládí výhod vyšších platů,neplatit vyšší pojistné a ve stáří naříkat,že by chtěli dříve do důchodu.

0/0
24.4.2008 14:19

Bennu

Reprezentativni vzorek

Jen by me zajimalo, koho zvolili. Urednicinu muze clovek vydrzet delat do 80, u pasu maximalne do 55. Tak to hold bylo, je a bude.

0/0
24.4.2008 12:39

KAREL

PRACUJÍCÍ DŮCHODCI

pODLE MNE TO NEJSOU SKUTEČNÍ PRACUJÍCÍ,ALE ZAMĚSTNACI A VTOM BYCH VIDĚL ROZDÍL!!!!pOKUD ÚŘEDNÍK  BERE 20 TISÍC ,DŮCHOD  DOSTANE  TAK DVANÁCT TISÍC A TAK ŽE POKUD VYDŽÍ JEN JEDINÝ ROK TAK JE VYDĚLÁNO  PRO VNOUČATA.oTÁZKOU JE,JESTLI NEZABÍRAJÍ MÍSTO MLADÝM!!!!§;-(Rv

0/0
24.4.2008 10:27

RukaNatazenaProDavky

Re: PRACUJÍCÍ DŮCHODCI

Muj Fotrik pracuje jako vycepni jak sem psal dole.

Nemyslim ze vetsina duchodcu by byla nutne uredniku.

Spis jde o to ze kdyz mas 9 tisic duchod tak s tim zadny terno neni.

A uvedom si ze dneska duchodce chce ZIT = dovolena, sport, vitaminovy doplnky, benzinek do auticka...

0/0
24.4.2008 10:38

Jana

Re: PRACUJÍCÍ DŮCHODCI

Souhlas, muj tchán 45 let dřel v hutích vjiž v 60 letecvh byl opotřebovaný a starý, jak duševně, tak fyzicky. O nějaké náladě na cestování a sporty nemohlo být ani řeči . V 70 zemřel na rakovinu plic, přesto, že jeho otec, co pracoval celý život na poli se dožil 90 let. Je to o tom, že pokud by měl jít do důchodu v 65 letech, tak ho z té hutě odvezou za provozu....

0/0
24.4.2008 11:29

Jirka

Re: Re: PRACUJÍCÍ DŮCHODCI

Také bych šel pracovat, ale kam. V 59 letech mě propustili, poněvadž jsem mladým fyzicky nestačil. Táta mě říkával, že je lepší malá kancelář než velký stroj, ale komouši na velkém stroji dávali více peněz než v malé kanceláři. Moje chyba.

0/0
24.4.2008 11:39

Buldog

Re: Re: PRACUJÍCÍ DŮCHODCI

Kdo je opotřebovanej, může např řídit autobus

0/0
24.4.2008 12:25

Dejv

divné

co na to řeknou příznivci ods, dle kterých jsou většina lidí líní flákači, kterým se nesmí podat prst, nesmí se jim hradit první 3 dny zdravotního pojištění, musí platit různé almužny za vyšetření a za recepty, ale nyní se dočítám, že lidé pracovat chtějí, byť by již mohli být na penzi.

0/0
24.4.2008 10:01

...

no nechteji

ale musi

0/0
24.4.2008 9:34

NatazenaRukoProDavky

Duchodci nemaji love

To je tezky, soucasni duchodci nemaji love a chteji si uchovat soucasnou zivotni uroven. Tezko utahnes 70 metrovej byt kdyz bydlis sam, plus nejaka ten novej nabytecek, jednou do roka aspon dovolenka (poznavaci zajezd).

Muj otec ma 9 litru duchod a vidim jak mu to nestaci, tak musi makat.

6 tku mu polkne jeho 100 metrovej bytecek (jo do malyho prece on "umrit nepujde") a za 3 se fakt zit neda, takze maka jeste jak drak a dela vycepniho za dalsi 8 cku netto.

Jo holt, kdyby si byval neco nasetril (nebo za komancu koupil nekde chaticku a ted ji prodal...)

A nemyslim ze lidi za komancu nemeli prachy. Otec mival kazdy 4 roky novou karu a ta stala tak 80 tisic tusim .. Proste se jen nesetrilo, protoze k tomu nebyl duvod. Zilo se konzumne. Takze bych ted duchodcum leda n-a-sral.

0/0
24.4.2008 8:46

BBB

Re: Duchodci MAJI love!!!!

Důchodci mají nejvíc pěněz. Moje máti má 11600 důchodu, je fakt, že celý život makala a ještě makala při důchodě na procenta. Kde to dnes vyděláš?

0/0
24.4.2008 8:54

NatazenaRukoProDavky

Re: Re: Duchodci MAJI love!!!!

O tom mluvim. Pokud si aktivni duchodec (tj. mas silu cestovat a spacirovat a trosku sportovat - vychazky, vyjizdky), je ti 12 tisic malo.

Pocitej 12 tisic - 3 najem (velmi konzrevativni) - 3 jidlo - 1 nejaky ty vitaminky = 5 tisic. Kupuj z toho oblecky a financuj z toho nejaky zajezdy.

Prd - musis jit makat. Slusnej duchod je tak 20cka.

0/0
24.4.2008 9:07

Buldog

Re: Duchodci nemaji love

Pokud jsou oba naživu, tak maj prachů dost. Pokud máš ale financovat jednu domácnost z jednoho důchodu a ještě třeba podprůměrnýho, tak uznávám, že je to těžký.

0/0
24.4.2008 9:21

Re: Re: Duchodci nemaji love

Důchodci maj většinou regulovanej nájem = bydlej skoro zadarmo. Teprve 100metrovej byt v centru prahy by je mohl zatížit že by měli málo peněz.

0/0
24.4.2008 9:53

Tony

Re: Re: Re: Duchodci nemaji love

Co to vkládáš, že regulovaný nájem rovná se bydlení skoro zadarmo. Já za 85 ti metrový byt s regul. nájmem platím holý nájem 5600.-Kč a spolu se službami je to zhruba 8000.-. To mně nějak málo nepřipadá a pro důchodce je to až dost. Vtip je ovšem také v tom, že žádné levnější bydlení v podstatě není a menší byty, kde ale jsou náklady skoro stejné, tak nejsou k mání (na výměnu)

0/0
24.4.2008 13:27

MirkaP

Re: Duchodci nemaji love

Milá natažená ruko, fakt si myslíš, že seženeš nějaký malý byt za méně než šestku? Resp. o tolik méně, aby to stěhování (a s tím související nutná změna řady životních zvyků) stálo za to?

0/0
24.4.2008 14:06

NatazenaRukoProDavky

Re: Re: Duchodci nemaji love

Jsme u toho. Sama rikas: "Zmena zivotnich zvyku" ..

ja rikam proc pridavat duchodcum? Jen kvulit tomu aby nemenili zvyky?

Mas pravdu. Radeji utneme davky na porodnem. Maminy s kocarkama nemaji cas jit mavat holema na prvniho maje.

Ale diskuze byla o tom, proc duchodci makaj. Ja tvrdim ze ne proto ze na stari chteji "bejt v pracovnim procesu" ale protoze si chtej uzivat zivota dal a na to jim proste statni duchod nestaci. Dnes na okresnim meste je slusnej duchod aspon 20 tisic. Jestli chces spasovat tak klidne i 25 mesicne (auticko, dovolenky, sem tam lepsi kloubni proteza...)

0/0
24.4.2008 14:40

lukim

Právě

tito lidé pracující v důchodu jsou příčinou nezaměstnanosti u mladých a zejména jim můžeme poděkovat, že se bude stále více zvyšovat věk odchodu do starobního důchodu:-©!

0/0
24.4.2008 8:40

anžto

Re: Právě

nejen mladých, můj otec je po infarktu a po operaci - 4 bypassy, v práci dělal manuálně ale teď to ze zdravotních důvodů moc nejde, ovšem místo v kanceláři ve stejném podniku je obsazeno důchodcem. :( a v 55 letech v severomoravském kraji se o něj ostatní podniky fakt přetrhnou:(

0/0
24.4.2008 9:06

Buldog

Re: Právě

S touhle argumentací nesouhlasim. Jednak starý často dělaj práci, kterou mladý dělat nebudou. A jednak tím, že si důchodce přivydělá, tak víc utratí a tím dává práci dalším lidem. Myslím, že pracující důchodci nezaměstnanost spíš snižujou než zvyšujou

0/0
24.4.2008 9:18

Re: Právě

Ale to je v pořádku ne ? Většina lidí chce pracovat dýl, tak co se ti nelíbí ?

A je jasný že se u nás maj důchodci skvěle. V porovnání s platy berou možná nejvíc na světě(možná s vyjímkou švédska).

0/0
24.4.2008 9:55

Zen

Re: Právě

Ale kecy!

Nebyt duchodcu, tak napr. polovina skol nema kompletni ucitelsky sbor. A v budoucnu to bude jeste horsi - mene nez 10 let do duchodu ma 40% ucitelu.

0/0
24.4.2008 13:46

barumkoudopatniku

Jestli to nebude tím

Skutečnost, že v zemích západní Evropy a na americkém kontinentu do předčasného důchodu odchází mnohem víc obyvatelstva bude pravděpodobně dána tím, že oni pracovali v normální fungující tržní ekonomice a na rozdíl od našich důchodců nebudovali socialismus.

To není žádná narážka na důchodce, spousta jich neměla na výběr a kdyby se nebála toho, že je odpráskne nějaký bdělý pohraničník, tak by ráda měnila.

Jenom konstatuji skutečnost.

0/0
24.4.2008 8:23

BBB

Dnešní důchodce, odpočinutý v socializmu

Zcela  souhlasím. Zažila jsem dobu, jak se pracovalo před revolucí a jak se pracuje dnes. Sice byly niby plány a pětiletky, ale byla přezaměstnanost, spousta lidí neměla do čeho píchnout. Taky jsem půl směny hrála s kolegou piškvorky. Nyní dřu jako blázen a snažím se plnit rok od roku šílenější plány.V práci je nás málo a kdokoli vypadne, hrozí to kolapsem. Děláme 10 hod. denně bez nároku pa přesčas, říká se tomu loajalita k firmě.Jsem z toho vystresovaná a to mám do důchodu 20 let! To nevydržím!:-(

0/0
24.4.2008 8:50

je mi 35

Re: Dnešní důchodce, odpočinutý v socializmu

přesně souhlasím. A taky znám lidi, kdy za socíku o víkendu stavěli domy a chaty a do práce si šli odpočinout po víkendu. Lidi mé generace makaj, aby mohly splácet hypotéky, a že je budou splácet do důchodu, pokud při současném tempu se toho dožijí

0/0
24.4.2008 9:04

Anonym

Re: Re: Dnešní důchodce, odpočinutý v socializmu

Za mé generace v so a Ne stavěli sobě obydlí.Splátka půjčky plus plyn na topení 1200.- kč měsíčně. Byl to plat manželky. Mateřská ?  Půl roku a šup do práce.V práci jsme také makali.Otázka je, jestli smysluplně. O tom, že se důchodu nedožijem jsme také blbě kecali. Je mně 58 let.    R^

0/0
24.4.2008 10:46

Petr

Re: Dnešní důchodce, odpočinutý v socializmu

Mozna je cas zmeny zamestnani? Na zapade lidi vystridaji treba 10 ruznych jobu za zivot nez najdou neco nacem se da vydelat. Samozrejme ne vsichni ale hodne lidi ano. V ty nasi zemicce to zatim moc lidi nechapou. Mentalita typu jeden job na celej zivot pretrvava, a potom si stezujou a obvinujou kapitalisty ze to zpusobily

0/0
25.4.2008 15:18







Najdete na iDNES.cz