Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německo prodlouží omezení na svém pracovním trhu, platí to i pro Čechy

Německá vláda o dva roky prodlouží omezení přístupu pracovníků z nových členských zemí Evropské unie včetně České republiky na svůj trh. Místo plánovaného roku 2009 se termín posune na rok 2011. Podle deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung o tom informovala německá kancléřka Angela Merkelová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lopenik

hm...

sen o spolecnem europskam domecku ma slusne trhliny...

0/0
12.5.2008 21:54

Ralf

To jen my si sem taháme všechny cizince bez omezení

RvRvRv

0/0
26.4.2008 18:57

ultima.cz

Re: To jen my si sem taháme všechny cizince bez omezení

Nejen my, spousta statu a kdyz se ti to nelibi, bez jinam, evropsky trh pracovnich mist je mimo relativne dost otevreny.

0/0
27.4.2008 22:22

Hofos

Re: Re: To jen my si sem taháme všechny cizince bez omezení

Tak to, přeci, nefunguje. Češi by nejradši strkali nos všude bez omezení, ALE BĚDA jestli někdo přijede sem! Socky kvičí jak se mají špatně a jak jsou špatně hodnoceni, ale na stavbu místo UKáček nepáchnou ;-O

0/0
28.4.2008 1:43

rohatey

Potom že my jsme nějací xenofobní

a oni jsou to zatím ti co se chtějí trapně vydávat za náš vzor, zejména to Německo a Francie, kázat nám vodu a sami popíjet víno to je zdá se u nich běžný obyčej. Na našem pracovním trhu se pohybují stotisíce Ukrajinců, Slováků atd. a ještě jsem neviděl ani neslyšel že by zaměstnanci vyrazili do ulic skandovat že nám tihle lidi kradou práci. 8-o

0/0
26.4.2008 13:54

Hofos

Re: Potom že my jsme nějací xenofobní

Já bych si je za příklad vzal, resp. to, že volit socialisty je sebedestrukce

0/0
28.4.2008 1:45

barberode

Nemecko dnes???

Asi se nemci opravdu boji Polaku, staci se podivat do GB nebo Irska, co tam Polaci udelali, podle me dnesni Nemecko se neda srovnavat s tim co bylo pred 10-15 lety, zil jsem tam dlouho, poslednich 6-7 let zaclo Nemecko stagnovat v platech vsude same tarify platu, prace nebylo dostatek a take zadna perpektivita prac. rustu, vsude sami Dederoni, ale clovek se naucil poradne makat, ted ziji nekolik let v Melbourne jako permanent resident a vydelavam 2x vice nez v Mnichove, lepsi prac. perspektivita, volnejsi prac. klima, pocasi teple, dostatecna nabidka prace, fajn lidi, uz bych si asi znova na Nemecko nezvykl, proc taky, vzdyt uz ani nechci z Australie. 

0/0
26.4.2008 13:54

ultima.cz

Re: Nemecko dnes???

Ja momentalne delam v Irsku a je fakt, ze polaku je tu vsude jako sracek, kamkoliv clovek jede, jsou jen urvani polaci. Nicmene k tomu chci dodat, ze Cesi a Slovaci taky nejsou nic extra, v podstate je to stejna verbez jako Polaci. Ono totiz hodne z tech, kteri jsou dlouhodobe venku, z ceska pred necim utekli a ti nam nedelaji vubec dobre jmeno, byl jsem i svedkem toho, ze se cesi a slovaci vydavali za polaky, takze to neni vubec cernobile. V Irsku je prace dost, Iru je malo, minimalni plat je 8.65 euro/h a s tim se tu da zit kralovsky, tak proc se cpat ke germanum a delat jim tam otroky? Vetsina iru bere cechy jako vicemene rovnocenne a chova se k nim pratelsky, v nemecku je situace krapet horsi.

0/0
27.4.2008 22:21

Monarchista II

Nechtějí Poláky

ale říct to nemůžou:-P

0/0
25.4.2008 15:15

Franta Lopata

Re: Nechtějí Poláky

souhlas. O nas nejde, ale Polaku je jak sracek a do nemecka se hrnou. Cela slavna EU ma co si zavarila. Dali se na potemkinovske hratky a konci to tim, ze si stat nemuze rict koho do zeme chce a koho ne.....je to k zbliti

0/0
25.4.2008 15:52

bigpine

Re: Nechtějí Poláky

poznal jsem spoustu polaku na floride,jestli v evrope makaj jak tady,tak se nemcum nedivim.ja bych je ve firme nechtel,jsou liny jak vsi.

0/0
28.4.2008 0:39

JCage

Ted je fakt tezke

jit do Nemecka pracovat, pokud clovek neni takova pracovni sila, ktere je v Nemecku nedostatek.

Kdyby o me vylozene nestala jedna nemecka firma, nikdy bych se tady neuchytil. Protoze bych jinak nedostal pracovni povoleni, nemecky pracovni urad neda Cechovi povoleni na misto, na ktere cekaji frontu nemecti nezamestnani.

Ale to je jen jedna strana mince.

Abych o PP vubec mohl zazadat, musim v Nemecku nejprve 3 mesice pobyvat. Bez naroku na jakekoliv penize, nic. Takze najem atd. ty 3 mesice v Nemecku vsecko z vlastni kapsy. (zdravotni pojisteni jsem nastesti mohl mit v Cesku).:-/

0/0
25.4.2008 14:27

JCage

Re: Ted je fakt tezke

Co jsem chtel rict:

Ja mel coby VS absolvent stesti.

Chcete-li do 2011 makat v Nemecku, mejte pevne nervy a prachy v kapse.

0/0
25.4.2008 14:30

Alena 1.

Re: Re: Ted je fakt tezke

Jak už jsem psala, veškerá přechodná ujednání končí 30.4.2009. Od té doby může kdokoliv z EU pracovat kdekoliv v EU.

Německo může, ale asi nepožádá, o vyjímku. Tato žádost musí být podána na radu EU, které bude od první poloviny roku 2009 předsedat Česká republika. Jak by asi taková žádost dopadla, je snad lehké si představit.

Takže nepanikařit a nešířit nepodložená tvrzení. 

0/0
25.4.2008 15:32

Ich

Re: Re: Re: Ted je fakt tezke

No jak by asi dopadla, že... Čecháčci si sami odklepnou, že v Německu nemůžou ještě dva roky makat. Dyť to někdo dostane buď dobře zaplaceno, nebo nám ten německej póvl něco přestane připomínat, vyčítat, dožadovat se něčeho. My jsme národ prodejných kurew, takže němci si s náma zase vytřou akorát (Y) Ale dobře nám tak. Jen kdybysme nebyli blbí, tak bysme nácky nepustili makat k nám a byl by klid, oni by si to už rozmysleli, jestli nás k sobě pustí nebo ne. A udělal bych to se všema stejně - nesmíme volně makat u tebe? Tak ty nesmíš makat u nás, hotovo vyřízeno....

0/0
25.4.2008 22:05

huh

huh

huh

0/0
25.4.2008 14:11

Alena 1.

že jim na tenhle bulvární žurnalismus skáčete?

Typický bulvární žurnalismus a typické reakce poplašeného stáda ovcí. Tak za prvé: Německo není EU a Merklová není Německo. A za druhé: to že se někde předsednictvo strany CDU rozhodlo, že si budou rok před volbami najednou hrát na hodného, aby uklidnili hloupé voliče a vydávají populistická prohlášení, vám lidem z Čech přeci jenom musí být známé. Vaši politici nedělají nic jiného.

Je i možné, že opravdu dojde k tomu, že Německo příští rok požádá EU o prodloužení vyjímky zákazu práce lidem z nových členských států, otázka je ale, zda toto povolení dostanou. Pravděpodobně ne a myslím, že se to bude hlavně oné CDU v čele s Merklovou líbit. Zachovala si tvář a může vysvětlovat opět oněm voličům, že oni nic, to ta zlá EU.

Takže se neplašte a vyčkejte. Ale jak už tady někdo napsal - kdo v Německu pracovat chce, tak už tady dávno je a pracuje.

0/0
25.4.2008 13:59

zlatá slova

Nějaký moudrý Polák (spisovatel či filozof, na jméno si nevzpomenu), řekl snad

hned v roce 1990 moudrou větu: "Byli jsme Západem Východu, teď jsme Východem Západu..." No, naivní představa o tom, že desetimilionový stát bude mít v EU stejná práva, jako osmdesátimilionový, bere pomalu ale jistě za své... Horší je, že teď

jsme na tom osmdesátimilionovém státě mnohem více závislí... No, EU je taková (francouzsko-)německá říše... V pořadí čtvrtá...Rv

0/0
25.4.2008 13:41

Ondras

Re: zlatá slova

Fotbalista k tomu vyroku dodal: "Driv jsme hrali prebor ted kopeme 1. ligu" ;-D

0/0
27.4.2008 11:23

karel

no bóže

lepší teplý pivo než studená němka

0/0
25.4.2008 13:36

GEORGE MICHAEL

Re: no bóže

R^R^;-D Krásnej obrat !!!! Ale některé se dovedou činit - to budou asi ty, které měly za své praprapředky z Česka.

0/0
25.4.2008 13:51

Dalibor

prace v Nemecku,

ten kdo chce ten uz tady davno je. Existuje spousta moznosti. Ja pracuju legalne v Nemecku od roku 2000 (jeste pred vstupem do EU). Po vstupu doe EU se to trochu zeslozitilo, ale jde to.

0/0
25.4.2008 13:29

GEORGE MICHAEL

A teď trošku z jiného soudku....

MY BERLÍN NEDÁME, RADŠI HO ZBOURÁME !!!!

MY BERLÍN NEDÁME, RADŠI HO ZBOURÁME !!!!

Tím chci říct, že se jim moc nedivím... Jasně, říkali, že 7 let po vstupu budou mít i noví členové EU přístup na jejich trh, ale to, co udělali, tak musíme brát jako naprosto logický krok. Až jednou budeme tak daleko jako Německo, tak se nám taky budou eklovat různí nováčkové....

0/0
25.4.2008 13:24

richu_ch

nevim, o co vam tady jde ...

za dnesnich podminek jit delat do Nemecka ... to bych musel byt prastenej na hlavu ...

0/0
25.4.2008 13:24

Miky

Re: nevim, o co vam tady jde ...

Souhlasím, už to není to, co bývalo ještě za tvrdé německé marky;-D

0/0
25.4.2008 13:54

wildge

Hmmmm,

zrejme si tam chteji natahat spoustu dalsich lidi ze zemi mimo EU. Preju jim stesti pri potirani kriminality v techto kruzich. Jen doufam, ze to pak nebudou chtit rozmelnit po zbytku Evropy.

Jo a tem, kdo by tam chteli pracovat: jedna moznost, jak v Nemecku legalne pracovat bez povoleni, existuje. Nemecky soud pred nekolika lety rozhodl, ze pokud je clovek z nove zeme (jako je Cesko) zamestnan ve stare zemi (treba Svedsko), tak nepotrebuje v Nemecku zadat o pracovni povoleni, pokud tam ma z rozhodnuti firmy pracovat. U zamestnancu (z novych zemi) nenemeckych firem (ze starych zemi) tedy neni rozhodujici statni prislusnost daneho cloveka, ale misto sidla firmy.

Nemecke urady o tom samozrejme obvykle nic nevedi. Je treba jim to rozhodnuti soudu prinest pod nos. Nemci jsou byrokrati.

0/0
25.4.2008 13:23

medved_cz

Vetovat Lisabonskou smlouvu!

Vetovat Lisabonskou smlouvu! Jasne se ukazuje, ze Cesi mohou v EU akorat drzet hubu a krok. Jak nam ostatne z UE jiz nekolikrat doporucili.

0/0
25.4.2008 12:57

wildge

Re: Vetovat Lisabonskou smlouvu!

Klid. Tohle se Cechu dotkne mnohem mene nez samotnych Nemcu, byt si spousta z nich mysli opak.

0/0
25.4.2008 13:23

aloisq

to je dobre

alespon u nas tak neporostou platy kvuli odlivu dalsich lidi.

0/0
25.4.2008 12:43

Fanatic.Dz

To je dobře to je dobře ....

takže pracanti od nás, z Polska a tak půjdou jinam a na Němce zase zbudou albánci, černoši a tádžikové. ;-D ;-D ;-D Myslím že se Adolf musí otáčet v hrobě. ;-D ;-D ;-D

0/0
25.4.2008 11:47

hnedka_zdrapana

Re: To je dobře to je dobře ....

Rekl bych, ze naopak musi byt v hrobe stestim nadseny, protoze se uskutecnil jeho sen o spolecne socialisticke Evrope. Rv Kdo se naopak musi otacet v hrobe jsou lidi jako Ludwig Erhard.

0/0
25.4.2008 11:49

Fanatic.Dz

Re: Re: To je dobře to je dobře ....

Myslíš že 3 miliony turku by ho nadchly, myslš že by řičel blahem až by zjistil, že průmysl táhnou ty samé židovské rodiny jako před válkou? No z toho by byl rozhodně unešenej - z lenivejch rozmazlenejch dojčáčků co jen pařej na kompech a jezděj do thajska by byl určitě taky nadšenej - jeho sen o nadčlověku nabral nečekaný směr. ;-D Jinými slovy socialistická evropa bylo to poslední o co Adolfovi šlo. To je asi jako bezpečnej občan v bezpečeném státě pana Langera. To se prostě tak říká. ;-)

0/0
25.4.2008 11:53

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: To je dobře to je dobře ....

No tak z tohodle by nadsenej nebyl, ale Hitler byl opravdu socialista jako Remen. Staci si najit nejake jeho projevy, za to by se nemusela stydet ani KSC nebo KSCM :)

0/0
25.4.2008 12:01

briza

Re: Re: Re: Re: To je dobře to je dobře ....

Hele jestli jsi cetl Orwelluv 1984 (jeslti ne tak si to precti) tak si znovu najdi kapitolu kde se vysvetluje rozdeleni spolecnosti na 3 tridy mechanismus vymeny jejich postaveni. ... jelikoz ti uprostred nejsou sami dost silni aby svrhli ty nahore, musi presvedcit ty dole, ze ta zmena bude i v jejich zajmu. Takhle je treba chapat Hitlerovy "socialisticke" projevy.

0/0
25.4.2008 13:09

aja

Re: Re: Re: To je dobře to je dobře ....

Od kdy je Turecko stat zidu??? Ty jo jsi asi opravdu vzdelany, vid??? Mimochodem chytralku Hitler proti Turecku nikdy nic nemel a moooc dobre vedel ze s nima bojovat by nedopadlo dobre, a dokonce prohlasil ze nez bojovat proti Turkum bude s nima kamaradit :-) proto je v Nemecku tolik Turku, chytralku ;-D(Y)

0/0
26.4.2008 12:58

?

EU

jak nám ta EU pěkně fungue Volný pohyb osob, zboží............. :-©:-©:-©:-©[>-][>-]

0/0
25.4.2008 11:07

Leotief

Re: EU

Hmmm, volny pohyb osob, zbozi, kapitalu i sluzeb mas. Nebo jsi v necem omezen? Jedine pohyb pracovnich sil mohou staty omezit a to nejdele na 7 let (od 2004), cili nejdele do 2011, ale s tim cesti vyjednavaci souhlasili.

0/0
25.4.2008 11:41

hnedka_zdrapana

Re: Re: EU

Mne treba vadi, ze musim platit na zbozi z USA clo. To je takovy problem se inspirovat treba u Hongkongu a tento komunisticky prezitek zrusit? ;)

Jinak zadny poradny pohyb sluzeb tu neni. Zjisti si neco o Bolkensteinove smernici apod.

0/0
25.4.2008 11:45

briza

Re: Re: Re: EU

Tuhle pubertalni vykriky miluju. ;-D A melo by se zrusit jen pro USA protoze tobe to prave ted vadi a tudiz je to komunisticky prezitek, (ne ze by clo bylo stare jako obchod sam) nebo ho zrusit pro vsechny. a zrusit ho jen v EU nebo i v USA na zbozi z Evropy.

0/0
25.4.2008 11:50

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: EU

Cla by se mely zrusit vsechny a na vsechno, tot pro nektere pomaleji chapajici. Clo je komunisticky prezitek, davno vyvraceny, ale bohuzel dnes v mnoha zemich stale pritomny. Ale jsou zeme, ktere skutecne maji volny obchod a cla neznaji.

0/0
25.4.2008 11:58

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: EU

mimochodem, USA nebo kdokoli dalsi rusit clo nemusi, skodi tim ale sami sobe. Vyhodne je i jednostranne zruseni cel. Doporucuji si nastudovat zaklady ekonomie.

0/0
25.4.2008 12:02

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

pro poblouznene eurosocialisty trochu vzdelani o fungovani mezinarodniho obchodu (Y)[>-]:

http://www.euroekonom.cz/ekonomie-clanky.php?type=lekce5

http://www.euroekonom.cz/ekonomie-clanky.php?type=lekce6

0/0
25.4.2008 12:09

Jerry

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

Rad bych te jen upozornil, ze tyto lekce jsou zjednodusenim pro zacatecniky.

Za jistych podminek popsana pravidla plati. Pri aplikaci na realny problem

si bohuzel takove zjednoduseni nemuzes dovolit.

Nesmis si myslet, ze po prvnim semestru ekonomie muzes ridit zemekouli.

Snad ti do budoucna vydrzi nadseni a az si doplnis vzdelani, treba uvidime i nejaky kvalitnejsi prispevek:-)

0/0
25.4.2008 13:05

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

Tak to bys nam ty odborniku mohl nejaky takovy priklad uvest, rad se pobavim ;-D

Jinak i kdyby vse neplatilo 100%, tak je snad celkem jasny, ze bez cel je to proste pro lidi lepsi :) Viz Hongkong.

0/0
25.4.2008 13:34

briza

Re: Re: Re: Re: Re: EU

No jasne ze je to komunisticky prezitek. Proto ho urdzuji i zeme ktere s komunismem nikdy nemely nic spolecneho. Ale kdyz se tomu da ta nalepka komunisticky hned to doda argumentum vahu (alespon ti to tak urcite pripada). ;-D

0/0
25.4.2008 12:38

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

Abychom si rozumeli, me nevadi liberalizace obchodu vcetne ruseni cel (bohuzel zalezitost cel neni jen a ciste o ekonomii, ale do znacne miry o i politice). Jen mam srandu z podobnych kriklounu.

0/0
25.4.2008 12:49

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU

Tak s tim komunistickym prezitkem to byla trosku nadsazka, to priznavam, ale to nic nemeni na tom, ze cla jsou kravina. ;-) Kdyby politici a volici zvladali aspon zaklady logickeho/ekonomickeho mysleni, tak dnes nikde cla a socialni nesmysly neexistuji.

0/0
25.4.2008 13:38

Leontief

Re: Re: Re: EU

V cem je pohyb sluzeb omezen? Jedine jazykovou barierou, ale to s tim nema co delat. Ty klidne muzes jit nabizet sve sluzby do D, A a ostatnich zemi, kde nemuzes pracovat.

0/0
25.4.2008 11:53

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Re: EU

Precti si Bolkensteinovu smernici a co je jejim cilem, pak ti dojde, co dnes mozne neni.

0/0
25.4.2008 12:00

Leontief

Re: Re: Re: Re: Re: EU

Rekni mi, v cem jsi omezen. Co nesmis vykonavat? Chces delat instruktora potapeni v Recku a neumis recky nebo co?

0/0
25.4.2008 12:08







Najdete na iDNES.cz