Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlejší start podnikání mají zařídit mlčící úředníci

Vyřízení žádosti o povolení k podnikání by v budoucnu mohlo být rychlejší. Nově by totiž úředník musel do třiceti dnů od podání žádosti bezpodmínečně zaslat zamítnutí, či žádost o další prodloužení řízení. Pokud by tak neučinil, bylo by to bráno jako souhlas se zahájením podnikání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

foxy2

Nové daňové přiznání:

částka, kterou jsem ochotem odvést na daních v Kč: ............

Prohlašuji, že jsem si vědom, že neplacení daní je nesolidárni:  

Datum: .....        Podpis: ..........

0/0
25.4.2008 16:16

Petr

Podle me...

Podle me je, takova vec jako ohlaseni podnikani je naprosta pitomost. Zalozit si podnik je pravem kazdeho jedince, jestly ho ma nebo nema je jen jeho vec a nikdo, ani stat, do toho nema co strkat prsty. Jedinej duvod proc by podnikatel ohlasil svuj obchod by melo byt z duvodu poctu, pokud chteji spocitat kolik je v zemi podniku atd.

0/0
25.4.2008 14:44

...

bic na uredniky?

to jako myslite ze zacnou pracovat vic?... proc kdyz staci mlcet a souhlas je na svete.... to je zas napad tohle

0/0
25.4.2008 12:30

foxy2

Re: bic na uredniky?

Radší ať pracujou míň. Bude to tak pro všechny lepší.

0/0
25.4.2008 16:16

Pastýř

Mlčící úředník

Co mělo být smyslem názvu "mlčící úředník". Samozřejmě, že z úředníka musíme za každou cenu udělat toho největšího trotla. Vážení, tak jak je u nás snadný vstup do podnikání a s novelou od 1.7.2008 bude volnost ještě větší, jsem se jako živnostník a podnikatel nesetkal nikde ve světě. Pokud mohu aspoň za sebe říci, živnostenští úředníci jsou jedni z nejlepších u nás a  své práci rozumí. Vedle nich jsou ti hašašírové (poradcové)na těch hospodářských komorách naprostí diletanti. 

Novinář je mimo mísu úplně a jestli se takhle vyjadřuje i někdo ve vládě, no tak poteš koště. Hlavně aby se to četlo, jak jde o úředníka, tam spousta lidí by odkejvala úplně všechno aby z toho úředník vyšel jako naprostý magor. A kdo tvoří zákony? Kdo na ně tlačí? Politici a novináři jsou jedna verbež, populistický až na půdů ať je to zleva nebo zprava.

0/0
25.4.2008 9:53

hnedka

Re: Mlčící úředník

V normalni zemi, kde funguje kapitalismus, neni nic jako "zivnostensky urad" vubec potreba. Mimochodem, doporucuji zagooglovat, jsou zeme, kde se firma da zalozit do 5 dnu ;)

0/0
25.4.2008 10:13

Zen

Re: Re: Mlčící úředník

Prosil bych priklad zeme, kde, podle Vas, funguje kapitalismus a nemaji nic jako "zivnostensky urad".

Jsem hrube zvedav a tesim se ;-D

0/0
25.4.2008 10:54

Nome

Re: Re: Re: Mlčící úředník

A reakce zadna ...

Jak prekvapive. Zvlaste u Opravdu Dementni Stranicky ;-D;-D;-D

0/0
26.4.2008 20:11

lukim

Re: Mlčící úředník

Ano, ve vládě straší takhle ve věži ministrovi PO(Y) Také nemám slov!

0/0
25.4.2008 11:18

Alena

Nesmysl

Autor této myšlenky ani neví, že většina živností je ohlašovacích, tedy že podnikat může žadatel již ode dne ohlášení, takže nepotřebuje ani ten tichý souhlas. Rovněž lůha ze zákona je u všech ohlašovacích živností - volných,řemeslných i vázaných 15 dnů a nikoli 30. U koncesí,kdy  se ve většině případů  vyjadřuje příslušný orgán státní správy  se na toto řízení vztahuje správní řád, takže ve správním řízení žádný tichý souhlas není možný.

Celý článek je důkazem totální! neznalosti právní úpravy, která platí v ČR již od roku 1990. !!! 

A takto nám blbnou hlavu stále !!!

0/0
25.4.2008 9:37

Alena

Re: Nesmysl

Opravuji chybu - lhůta je 15 dnů na vydání živnostenského listu, ale v té době už může ohlašovatel podnikat !!!!!!! 

0/0
25.4.2008 9:39

...

Re: Re: Nesmysl

presne tak.. on muze vlastne podnikat hned prvni den od podani zadosti... a naklady snad muze zauctovat i o mesic strarsi nez zadost..  ale s tou koncesi mate pravdu.. a ja se prave bojim a by nedoslo k tomu ze se takhle budou schvalovat koncese.. ale to snad ani tahle vlada neni tak blba.

0/0
25.4.2008 12:33

Petr PATRYK

zivnost

Zivnost se nepovoluje, ale oznamuje.

0/0
25.4.2008 9:34

Zen

Re: zivnost

Pokud se ovsem nejedna o zivnost vazanou ...

0/0
25.4.2008 10:51

Pavel

JIz v praxi

Jak bylo krasne receno: "Úředníci ze stavebního či finančního úřadu mohou být zatím klidní. "

Tento princip jiz na stavebnim uradu napr. funguje v ramci ohlaseni stavby nebo v ramci kolaudacni prohlidky. V pripade, ze urad nezasle negativni vyjadreni, ci zakaz ohledne nejake skutecnosti ve lhute, tusim,  40 dnu je toto pokladano za odsouhlasene. Takze v pripade, podnikani nevidim nejmensi duvod, proc to neusnadnit timto smerem a doufam,ze to bude navsech uradech co nejdrive!

0/0
25.4.2008 9:32

Alena

Re: JIz v praxi

Na živnostenských úřadech to už je od roku 1990, dokonce ještě jinak nemusí se čekat ani těch 30 dnů, podnikat lze od chvíle, kdy dáte ohlášení do podatelny !!!

Autor článku je úplně mimo mísu.

0/0
25.4.2008 9:41







Najdete na iDNES.cz